mboost-dp1
Hvilket sprog anvender du hyppigst?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
#50 .. og antallet af programmører :)
Java og COBOL er langt de største sprog i verden, men C# nørderne der tror programmering kun er til PC'er, og glemmer alle andre former for maskiner (specielt Mainframes), skal man jo heller ikke tage alt for seriøse, når de siger at C# er et "stort" sprog.
Hvis i lærer programmering som noget til PC'er, og tror i kan skabe jeres fremtid ved at lave UI design i Visual Studio og kode til pc'er, så må vi desværre skuffe jer, det er ikke her der er mest arbejde (overordnet set), selvom en del arbejdsgivere søger .NET kodere (mest fordi .NET er blevet et buzzword).
Derfor man skal fokusere mere på kodestilen, en sproget :) OOAD ftw.
Java og COBOL er langt de største sprog i verden, men C# nørderne der tror programmering kun er til PC'er, og glemmer alle andre former for maskiner (specielt Mainframes), skal man jo heller ikke tage alt for seriøse, når de siger at C# er et "stort" sprog.
Hvis i lærer programmering som noget til PC'er, og tror i kan skabe jeres fremtid ved at lave UI design i Visual Studio og kode til pc'er, så må vi desværre skuffe jer, det er ikke her der er mest arbejde (overordnet set), selvom en del arbejdsgivere søger .NET kodere (mest fordi .NET er blevet et buzzword).
Derfor man skal fokusere mere på kodestilen, en sproget :) OOAD ftw.
Syntes godt man kunne have lagt vbs og vb.net under egne menupunkter, da jeg mener der er enorm forskel på de to.
Hvor gruppere dem sammen på den måde, er der begrænsning på hvor mange svarmuligheder man kan lave i jeres pool?
Det er der vel, Det er dem man kalder spil nørder?
Hvor gruppere dem sammen på den måde, er der begrænsning på hvor mange svarmuligheder man kan lave i jeres pool?
#42 efterspørger lidt uddybning:
Har været rundt om en et par forskellige sprog i tidens løb: C64 Basic, QBasic, C+x86 asm, VB, Java, C#, C+asm (til AVR microcontrollere). Så ifølge Dijkstra kan jeg aldrig blive en dygtig programmør, fordi jeg først lærte Basic :)
Skal man fremhæve hvad der har været den bedste oplevelse at arbejde med, må det være VB (ikke .net). Har lavet mange fantastiske programmer i det sprog, hvilket jeg også har tjent penge på. Der er minimal tid fra ide til realisering. - Men det sjoveste må jeg sige har været at lave lowlevel kode til microcontroller i C/assembler. :)
Har været rundt om en et par forskellige sprog i tidens løb: C64 Basic, QBasic, C+x86 asm, VB, Java, C#, C+asm (til AVR microcontrollere). Så ifølge Dijkstra kan jeg aldrig blive en dygtig programmør, fordi jeg først lærte Basic :)
Skal man fremhæve hvad der har været den bedste oplevelse at arbejde med, må det være VB (ikke .net). Har lavet mange fantastiske programmer i det sprog, hvilket jeg også har tjent penge på. Der er minimal tid fra ide til realisering. - Men det sjoveste må jeg sige har været at lave lowlevel kode til microcontroller i C/assembler. :)
Jeg valgte C#, men jeg er også begyndt at blive lidt tilhænger af YODA:
http://blogs.msdn.com/mattwar/archive/2005/10/09/4...
http://blogs.msdn.com/mattwar/archive/2005/10/09/4...
#11 Lobais
Min personlige erfaring med python er at det er helt uhyggeligt langsomt. Med lidt googlen fandt jeg det her:
http://www.osnews.com/story.php?news_id=5602&p...
Men vil give dig ret i at det er et ekstremt anvendeligt sprog, specielt når det kommer til mere high-level ting - sammen med wxPython er det virkelig smukt :)
#53 Kisbye
Ja, som specificeret af RFC 1337 :)
Eller noget.
Utroligt ikke flere har stemt python. Jeg har skrevet en del java, men efter jeg fandt python har jeg brugt det alle de stedder, hvor det var muligt. Det tager simpelt hen den halve tid, og så har det nogen vildt fede features.
Min personlige erfaring med python er at det er helt uhyggeligt langsomt. Med lidt googlen fandt jeg det her:
http://www.osnews.com/story.php?news_id=5602&p...
Men vil give dig ret i at det er et ekstremt anvendeligt sprog, specielt når det kommer til mere high-level ting - sammen med wxPython er det virkelig smukt :)
#53 Kisbye
Ja, som specificeret af RFC 1337 :)
Eller noget.
Helt klart MatLab, kan også C++, Delphi/Pascal og PHP men til relativt simple numeriske bereninger er MatLab lige sagen. Hvis det bliver super tungt så MatLab først og over i C++ bagefter når skidtet virker.
#59 Den test du peger på udstiller også Pythons svaghed ekstremt. Python er ganske vidst en snegl som lavniveausprog, men Pythons typiske anvendelse er også højniveau. Så er det jo bare at skrive subrutinerne i et lavnivausprog og samle det med Python (se eks. SciPy). De vidt anvendte CAMPOS (http://www.camp.dtu.dk/software.aspx) programmer benytter denne metode. Og meget mere beregningstungt end det bliver det vist ikke.
For mindre ambitiøse brugere (som jeg selv) kan man sige at Python er en fri version af MatLab.
For mindre ambitiøse brugere (som jeg selv) kan man sige at Python er en fri version af MatLab.
For mange år siden før jeg selv fattede et ord af engelsk stod den på C64 Basic - underholdende nok og jeg savner det lidt...
Begyndte at lege lidt med C++ i Borlands ms-dos compiler dengang win98 var så nyt som det kunne blive.
Er nu startet på C# da det skulle være til at gå i gang med for folk uden programmeringsviden.
C++ kommer dog på banen igen fra på mandag da jeg skal på skoleforløb igen...
Stemte C# selvfølgelig...
Begyndte at lege lidt med C++ i Borlands ms-dos compiler dengang win98 var så nyt som det kunne blive.
Er nu startet på C# da det skulle være til at gå i gang med for folk uden programmeringsviden.
C++ kommer dog på banen igen fra på mandag da jeg skal på skoleforløb igen...
Stemte C# selvfølgelig...
#62 Lobais
Okay, vidste jeg ikke; det kan være man skal give det en chance igen så.
#63 bjarkehingrumme
Kan man så ikke bare bruge octave, der ER en fri version af MatLab? :)
Har i øvrigt svært ved at forstå din sammenligning af MatLab og Python... Førstnævnte er kun brugbart når der skal regnes med matricer og er som sprog ufatteligt åndssvagt, mens python er et general-purpose sprog der som sprog er anti-åndssvagt. Der tages selvfølgelig forbehold for personlige holdninger :)
De nyeste versioner af python er jit'et.
Okay, vidste jeg ikke; det kan være man skal give det en chance igen så.
#63 bjarkehingrumme
Kan man så ikke bare bruge octave, der ER en fri version af MatLab? :)
Har i øvrigt svært ved at forstå din sammenligning af MatLab og Python... Førstnævnte er kun brugbart når der skal regnes med matricer og er som sprog ufatteligt åndssvagt, mens python er et general-purpose sprog der som sprog er anti-åndssvagt. Der tages selvfølgelig forbehold for personlige holdninger :)
#68 DUdsen
... det er jeg nu ret sikker på at det ikke har. Matlab i sig selv er på mange måder bastard-afkom af FORTRAN og C, hvilket er meget forvirrende. Altså et procedurisk sprog, i modsætning til lisp der er funktionsbaseret.
igen er jeg ret sikker på at Matlab har en eller anden form for generel Lisp-dialekt indbygget
... det er jeg nu ret sikker på at det ikke har. Matlab i sig selv er på mange måder bastard-afkom af FORTRAN og C, hvilket er meget forvirrende. Altså et procedurisk sprog, i modsætning til lisp der er funktionsbaseret.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.