mboost-dp1

Hvilket pakkeprogram bruger du?

Gå til bund
Gravatar #51 - Cloud02
23. aug. 2006 08:31
Har lige slettet winRar og installeret 7-zip.
Gravatar #52 - hgul
23. aug. 2006 08:50
WinRAR.

Glemmer aldrig dengang på første semester af min bachelor i kommunikation og multimedier hvor min makker og jeg skulle aflevere noget til vores medieproduktionsunderviser og vi sendte ham en .rar fil. Den anede han ikke hvordan skulle åbnes :-S
Gravatar #53 - Visse
23. aug. 2006 10:05
erm hvorfor står en som total commander der i, det er jo also ik ligefrem et pakkeprogram, da den kalder andre pakkeprogrammer såsom zip og rar
Gravatar #54 - Qrup
23. aug. 2006 10:31
Jeg valgte total commender, da det er gennem dette program jeg håndterer filer (pakkede og ej pakkede). Primært er det rar filer jeg pakker ud og zip jeg pakker til på windows. På linux er det oftest tar.tz og tar.bz2.

Faktisk, så burde Servant Salemander også være nævnt, hvis Total Commander er det. Jeg kender flere forstyrrede nørder der mener den er bedre en total Commander... tsk tsk tsk
Gravatar #55 - Disky
23. aug. 2006 11:09
Jo den har en intern zip pakker, så du kan godt kalde det et pakkeprogram, som bare kan ufatteligt meget mere.
Gravatar #56 - TGS
23. aug. 2006 11:38
WinAce. virker fint for mig.. og kan pakke stort set hvadsomhelst ud. desværre bliver man nødt til enten at leve med det er en infinite trial der brokker sig når man starter det op. finde en crakc eller sæføli betale for det :-D
Gravatar #57 - knasknaz
23. aug. 2006 11:48
WinRAR - selvom den ikke er opensource. Det er og bliver nu det bedste pakkeprogram.
Gravatar #58 - ztyle
23. aug. 2006 12:13
Jeg køre også winace, og har fundet ud af hvis jeg skal pakke eller pakke ud, så aktivere jeg programmet via de filer jeg skal bruge, og så kommer jeg direkte ind i programmet, uden alt det der reklamehalløj :)
Gravatar #59 - knasknaz
23. aug. 2006 12:20
Hov! LZX mangler iøvrigt!
Gravatar #60 - ke
23. aug. 2006 12:44
Rart at se, at Total Commander ligger højt, selvom den godt kunne have understøttet lidt flere pakkeformater i sig selv, end den gør pt.
Gravatar #61 - vandfarve
23. aug. 2006 13:59
Øhmm, det var da et generaliserende og et smule diskriminerende spørgsmål. Bare fordi man er newz.dk-bruger, så betyder det ikke, at man faktisk har et komprimeringsprogram. Umiddelbart har jeg selv brugt Winzip og Winrar, men ikke længere. Desuden pakker aldrig mine filer - det er for tøser og for folk ansæt i Aldi! Nææ, rå filer det fedeste.

Desuden, er det ikke en smule opreklameret? Jeg har flere gange sammenlignede pakkede med udpakkede filer. Tit er der kun en forskel på 2-3 KB selv på filer, der fylder et 2-cifret MB-beløb. Hvad sker for det?!
Gravatar #62 - arne_v
23. aug. 2006 14:16

Få promilles komprimering er et næsten sikkert tegn på at filerne
allerede var komprimeret i forvejen.
Gravatar #63 - simonsweb
23. aug. 2006 16:25
Winar Rocks ;-) Tænkte på: Total Commander er da ikke et pakkeprogram - Eller er deT?
Gravatar #64 - BurningShadow
23. aug. 2006 16:28

Nu er det jo ikke cool at modtage en mail med 200 vedhæftede filer.

Der er også andre problemer, ved ikke at pakke dem. Hvis jeg sender en program til en, så er det ikke så fedt at attributterne mangler. Ved at benytte et pakkeprogram der understøtter attributter, så er problemet løst :)
Gravatar #65 - BuFFer
23. aug. 2006 17:45
Jeg er godt tilfreds med
http://www.izarc.org/
Gravatar #66 - kasperd
23. aug. 2006 19:40
[url=#64]#64[/url] BurningShadow
Nu er det jo ikke cool at modtage en mail med 200 vedhæftede filer.
Det er heller ikke cool at modtage en mail med en 3MB vedhæftet zip fil, der automatisk kommer til at fylde 4MB fordi sådan er det nu engang med vedhæftede filer.

Til småting kan en vedhæftet fil være udmærket. Men til store ting vil jeg sige, at det er email bare ikke beregnet til. Nogen gange har man desværre bare ikke noget bedre alternativ.
Gravatar #67 - El_Coyote
23. aug. 2006 19:52
hmm primært stuffit eller powerarchiver, afhængig af hvilken platform det er på
Gravatar #68 - systemx
24. aug. 2006 07:37
Ja... Hvis man da bare havde råd til at købe et pakkeprogram ønsker mig Winrar i julegave
Gravatar #69 - Monobryn
24. aug. 2006 10:17
Jeg bruger pigzip!
Kompressionsforhold: 100.000.000:1!!!!one
Gravatar #70 - OmniGnu
24. aug. 2006 14:09
Skiftede fra winrar til powerarchiver til winrar.

Dette skyldtes at winrar manglede understøttelse for en bestemt type pakket fil (kan ikke huske hvilken tho.) - men har lige skiftet tilbage til winrar, og var lige ved at komme i bukserne da jeg opdagede deres self definerbare context menu (den der kommer når man højre klikker), der er "intelligent" så når det drejer sig om pakkede filer er der een slags menu med 3 punkter, og når det er "normale" filer der kan pakkes er det en anden menu med 3-4 punkter

.... let, ligetil, YNDLINGS :D
Gravatar #71 - HashKagen
24. aug. 2006 14:46
7-zip er imho det eneste der overhovedet er værd at nævne.. hvorfor man ikke kan bygge komprimerings algoritmernes funktionalitet ind i windows fatter jeg ikke.
Gravatar #72 - Disky
24. aug. 2006 14:52
Fordi så kommer der en masse firmaer og vil sagsøge Microsoft for at udnyttede deres markedsandel osv.
Og der bliver spildt formuer i EU systemmet, på at kræve en version uden det, som ingen alligevel vil havde.

Det er kun små firmaer der må inkludere alt, og derved knuse konkurrenterne.
Gravatar #73 - kasperd
24. aug. 2006 18:32
[url=#68]#68[/url] systemx
Hvis man da bare havde råd til at købe et pakkeprogram
Der findes et stort udvalg af ganske udmærkede komprimeringsprogrammer, man kan downloade gratis.
Gravatar #74 - Kalleguld
24. aug. 2006 21:26
Program? Jeg pakker selv mine filer vha en laser på en cd-r. Det er meget mere effektivt mht. komprimerings-graden
Gravatar #75 - powah
24. aug. 2006 21:31
Teksteditor?, forklaring udbedes? det må ihvertfald være fucking 1337 hax0rs der kan det
Gravatar #76 - -xero-
25. aug. 2006 13:23
Jamen jeg bruger Windows .

(hvad fanden er det for en valgmulighed?)
Gravatar #77 - Beta
25. aug. 2006 14:17
WinRAR t2m
Elsker RAR, alt mit film, musik, spil osv. følger "RAR standarterne" http://whyrar.omfg.se/
Gravatar #78 - DarX
25. aug. 2006 15:04
Både WinZip og WinAce fordi WinRAR stinker...
Gravatar #79 - Simm
26. aug. 2006 10:50
I gamle dage hvor man var nødt til at opdele ting over flere disketter brugte jeg RAR, ARJ og zip, men i dag bruger jeg faktisk kun zip, fordi jeg ved mange har det implementeret i Windows - og så fordi det ikke er nødvendigt at diskspan'ne mere.
Gravatar #80 - carb
26. aug. 2006 18:21
Bruger YACinC - Yet Another Compressor in C

Nej passer ikke helt. YACinC er et hjemmebrygget komprimeringsprogram.
(Som virker og komprimerer lige så godt som winzip - Problemet er bare at det tar ca 20 gange så lang tid;) ).
Udfordringen kan anbefales hvis man vil lære at programmere lidt :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login