mboost-dp1
Hvilket pakkeprogram bruger du?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
erm hvorfor står en som total commander der i, det er jo also ik ligefrem et pakkeprogram, da den kalder andre pakkeprogrammer såsom zip og rar
Jeg valgte total commender, da det er gennem dette program jeg håndterer filer (pakkede og ej pakkede). Primært er det rar filer jeg pakker ud og zip jeg pakker til på windows. På linux er det oftest tar.tz og tar.bz2.
Faktisk, så burde Servant Salemander også være nævnt, hvis Total Commander er det. Jeg kender flere forstyrrede nørder der mener den er bedre en total Commander... tsk tsk tsk
Faktisk, så burde Servant Salemander også være nævnt, hvis Total Commander er det. Jeg kender flere forstyrrede nørder der mener den er bedre en total Commander... tsk tsk tsk
Rart at se, at Total Commander ligger højt, selvom den godt kunne have understøttet lidt flere pakkeformater i sig selv, end den gør pt.
Øhmm, det var da et generaliserende og et smule diskriminerende spørgsmål. Bare fordi man er newz.dk-bruger, så betyder det ikke, at man faktisk har et komprimeringsprogram. Umiddelbart har jeg selv brugt Winzip og Winrar, men ikke længere. Desuden pakker aldrig mine filer - det er for tøser og for folk ansæt i Aldi! Nææ, rå filer det fedeste.
Desuden, er det ikke en smule opreklameret? Jeg har flere gange sammenlignede pakkede med udpakkede filer. Tit er der kun en forskel på 2-3 KB selv på filer, der fylder et 2-cifret MB-beløb. Hvad sker for det?!
Desuden, er det ikke en smule opreklameret? Jeg har flere gange sammenlignede pakkede med udpakkede filer. Tit er der kun en forskel på 2-3 KB selv på filer, der fylder et 2-cifret MB-beløb. Hvad sker for det?!
Nu er det jo ikke cool at modtage en mail med 200 vedhæftede filer.
Der er også andre problemer, ved ikke at pakke dem. Hvis jeg sender en program til en, så er det ikke så fedt at attributterne mangler. Ved at benytte et pakkeprogram der understøtter attributter, så er problemet løst :)
Nu er det jo ikke cool at modtage en mail med 200 vedhæftede filer.
Der er også andre problemer, ved ikke at pakke dem. Hvis jeg sender en program til en, så er det ikke så fedt at attributterne mangler. Ved at benytte et pakkeprogram der understøtter attributter, så er problemet løst :)
[url=#64]#64[/url] BurningShadow
Til småting kan en vedhæftet fil være udmærket. Men til store ting vil jeg sige, at det er email bare ikke beregnet til. Nogen gange har man desværre bare ikke noget bedre alternativ.
Nu er det jo ikke cool at modtage en mail med 200 vedhæftede filer.Det er heller ikke cool at modtage en mail med en 3MB vedhæftet zip fil, der automatisk kommer til at fylde 4MB fordi sådan er det nu engang med vedhæftede filer.
Til småting kan en vedhæftet fil være udmærket. Men til store ting vil jeg sige, at det er email bare ikke beregnet til. Nogen gange har man desværre bare ikke noget bedre alternativ.
Skiftede fra winrar til powerarchiver til winrar.
Dette skyldtes at winrar manglede understøttelse for en bestemt type pakket fil (kan ikke huske hvilken tho.) - men har lige skiftet tilbage til winrar, og var lige ved at komme i bukserne da jeg opdagede deres self definerbare context menu (den der kommer når man højre klikker), der er "intelligent" så når det drejer sig om pakkede filer er der een slags menu med 3 punkter, og når det er "normale" filer der kan pakkes er det en anden menu med 3-4 punkter
.... let, ligetil, YNDLINGS :D
Dette skyldtes at winrar manglede understøttelse for en bestemt type pakket fil (kan ikke huske hvilken tho.) - men har lige skiftet tilbage til winrar, og var lige ved at komme i bukserne da jeg opdagede deres self definerbare context menu (den der kommer når man højre klikker), der er "intelligent" så når det drejer sig om pakkede filer er der een slags menu med 3 punkter, og når det er "normale" filer der kan pakkes er det en anden menu med 3-4 punkter
.... let, ligetil, YNDLINGS :D
7-zip er imho det eneste der overhovedet er værd at nævne.. hvorfor man ikke kan bygge komprimerings algoritmernes funktionalitet ind i windows fatter jeg ikke.
Fordi så kommer der en masse firmaer og vil sagsøge Microsoft for at udnyttede deres markedsandel osv.
Og der bliver spildt formuer i EU systemmet, på at kræve en version uden det, som ingen alligevel vil havde.
Det er kun små firmaer der må inkludere alt, og derved knuse konkurrenterne.
Fordi så kommer der en masse firmaer og vil sagsøge Microsoft for at udnyttede deres markedsandel osv.
Og der bliver spildt formuer i EU systemmet, på at kræve en version uden det, som ingen alligevel vil havde.
Det er kun små firmaer der må inkludere alt, og derved knuse konkurrenterne.
Program? Jeg pakker selv mine filer vha en laser på en cd-r. Det er meget mere effektivt mht. komprimerings-graden
WinRAR t2m
Elsker RAR, alt mit film, musik, spil osv. følger "RAR standarterne" http://whyrar.omfg.se/
Elsker RAR, alt mit film, musik, spil osv. følger "RAR standarterne" http://whyrar.omfg.se/
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.