mboost-dp1

Hvilket mærke associerer du med kvalitet? (Bærbare computere)

Gå til bund
Gravatar #101 - Norrah
16. nov. 2010 10:38
Sjovt at se alle Apple Haderne der stemmer imod Apple af to grunde:

1. De bliver nødt til det pga deres religion/had til Steve Jobs og Apple
2. De tror robust design ikke har noget med kvalitet at gøre... sigh...
Okay det behøver ikke nødvendigvis at være derfor, men tror sq mange af disse stemme bygger på en af overnævnte..
Gravatar #102 - Da9L
16. nov. 2010 10:44
Trolling
Gravatar #103 - mee
18. nov. 2010 19:04
XenoBIT78 (98) skrev:
mee (95) skrev:

Lenovo != IBM

Jo Lenovo == IBM

IBM & Lenovo Danmark

Plejer folk ikke at sige at kvaliteten på Lenovo modellerne er lavere end de gamle IBM T modeller?
Gravatar #104 - Hubert
18. nov. 2010 19:13
vision-dk (97) skrev:
Stemte HP. Benytter selv stationær computer, så min erfaring strander på en HP jeg købte til min mor, IBM Thinkpad fra min tidligere arbejdsplads og Dell fra min nuværende arbejdsplads. Her er HP'en klart fedest.

Når det så er sagt, undrer det mig at Dell scorer så lavt. Alienware er vel en afart af Dell? De omtales da pænt positivt.

Dell har bare købt alienware.
Gravatar #105 - Ronson ⅍
19. nov. 2010 15:30
Opretter lige en HP/Compaq- og Acer-RMA hvis det er i orden med jer?

Den ene tænder ikke og den anden kan ikke gendanne fra hverken HDD, DVD eller ekstern DVD.

Fatter stadig ikke at folk lystigt køber de to mærker.
Gravatar #106 - Darwind
19. nov. 2010 15:41
#105 - har ellers haft ok gode oplevelser med Acer, men TravelMate serien vel at mærke. Dem jeg kender, der har Acer, men alt andet end TravelMate serien, har ikke haft andet end problemer ;\

Er fuldstændigt enig i HP - har kun dårlige erfaringer med dem også.

Er gået over til Asus nu (UL serien) - blev ikke skuffet og de har super god service, hvis man har et enkelt spørgsmål eller et problem ;)

#101 - ville aldrig stemme Apple, fordi de ikke laver de bedste maskiner. Jaja, de laver alu kabinetter, men, når de så i forrige udgave af MacBook Pro, vælger at lade den kunne stege bøffer på alu'en foran tastaturet, når Mac'en laver noget, så er der sq noget galt ;)
Det kan godt være, at en Mac er robust, fordi dens kabinet kan holde til +90 grader, men det er altså ikke et "kvalitetstegn" ;\

Stemte Lenovo btw - gode og stabile, men dyrt, så jeg køber Asus selv ;)
Gravatar #107 - DarX
19. nov. 2010 20:32
#105 Jeg har ikke haft problemer med min 11,6" Acer Aspire, til prisen synes jeg den er god nok. Deres Support/Drivers er jeg også glad for. I hvert fald tilbød Toshiba ikke BIOS opdateringer til min tidligere Toshiba (i et stykke tid benægtede de helt eksistensen af den model jeg havde), men det gør Acer.
Kvalitet vil jeg måske ikke ligefrem associere med Acer (især pågrund af deres dårlige rygte), men vil man bare have noget billigt med gode specs, og har man alligevel tænkt sig at udskifte deres overbloatede windows-installationer (det er Acer ikke alene om!) med Linux (eller en ren Windows-installation hvis det er det man er til), så kan det da ikke skade at overveje Acer.
Gravatar #108 - ignuz
19. nov. 2010 21:41
mee (95) skrev:
Acer, Fujitsu/Siemens og Toshiba laver gode bærbare, de er bare ikke billige, så det er ikke dem folk køber.

Whut?
Gravatar #109 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. nov. 2010 04:46
ignuz (108) skrev:
Whut?

Tror det bliver ment at Acer, Fujitsu og Toshiba faktisk laver nogle kvalitetsbærbare, men som koster i nærheden af 8-10.000 - og dem holder mainstream-køberne sig fra ...

Har da selv købt en Toshiba til "chefen" for knap halvandet år siden ... 7.500 for en med 13" skærm, men tilgengæld var den også i top 5 på hendes studie ^^)
Gravatar #110 - mee
23. nov. 2010 13:49
ignuz (108) skrev:
Whut?

Jeg tror at min pointe blev beskrevet meget godt af #109. Acer, Fujitsu/Siemens og Toshiba har gode modeller, som dog koster en del. Desværre køber folk de mærker pga. de leverer de bedste specs til den laveste pris i Bilka.

*rant*

Specifikationerne er jo kun en lille del af hele billedet, så når den stakkels Bilka sag bliver slæbt rundt til og fra studierne i humaniora Hannes cykels kurv hver dag hele året, så dør den hurtigt. Herefter ender den hurtigt i hænderne på en stakkels newz.dk læser, som skal finde ud af hvorfor det billige stykke knirkende plastik vrag ikke kan læse DVD film længere, mens CD'er virker fint.

newz.dk læseren har så to udveje herfra, sige skidtet er i stykker og henvende Hanne til Bilka garantien eller forsøge at finde årsagen.
Hvis vedkommende vælger at forsøge at fikse problemet, venter der en verden af langsom opstart, adware, udløbede AV demoer, manglende backup og et optisk drev der viser sig at være fysisk defekt.

Det var rart at skrive.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login