mboost-dp1

Hvilket mærke associerer du med kvalitet? (Bærbare computere)

Gå til bund
Gravatar #51 - Sikots
9. nov. 2010 05:40
Stemte Lenovo.
Det virker dælme, selv min gamle x61 er stadig iorden på trods af at der dagligt kastes rundt med den.

Min HP laptop er noget knald.
Kunders HP og Dell laptops har alle dage været noget juks.
Apple er bare hyped - men stadig noget lort.

Toshiba er lige til at lukke op og skide i!
Gravatar #52 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. nov. 2010 06:37
sWeeD (12) skrev:
Stemte Lenovo.. de har sjældent skuffet!

#11 At stemme på acer/toshiba/fujitsu er jo bare at gøre grin med afstemningen :P

Vil give dig ret i det mht Acer/Fujitsu .. MEn chefen derhjemme har en Toshiba-et-eller-andet, og den fungerer faktisk UPÅKLAGELIGT!..

Dog stemte jeg selv HP, da jeg har god erfaring med deres kundeservice :D

- har dog fortrudt at jeg satte HP/Compaq i samme felt, selvom det er samme firma, for som der er en der skriver, så klinger "Compaq" utroligt godt med "Lort" ...

- Mon det er fordi at man i "gamle dage" næsten altid så en Compaq i kontoret hvis ikke det var en byg-selv?.. Nu er det jo bare Medion istedet :P
Gravatar #53 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. nov. 2010 06:42
- Står faktisk og leder efter en ny bærbar nu.. Havde overvejet en større HP igen, men efter at have læst tråden igennem nu, så er jeg overrasket over støtten til Lenovo? Kan være man skal se hvad de har at byde på :D
Gravatar #54 - Slettet Bruger [3438996334]
9. nov. 2010 07:16
Thoroughbreed (53) skrev:
Kan være man skal se hvad de har at byde på :D

Fantastisk høje priser.

Går ud fra de fleste der stemte Lenovo har stemt dét. Fordi de har erfaring med Thinkpad serien. Resten af deres linier er rubbish.

Det gælder også Thinkpad L serien.
Gravatar #55 - Lundt
9. nov. 2010 07:21
Så mange har valgt HP ? wtf de sucks jo

valgte samsung :D
Gravatar #56 - Hald
9. nov. 2010 07:44
Helt enig med SlettetBruger, det er virkelig ikke kvalitet de prøver at slå sig op på længere.. dengang der både stod IBM og Lenovo på maskinerne kunne man snakke om kvalitet, men idag er det bare en risgnaskerfabrik der skal have smidt nogle maskiner igennem systemet, som desværre kommer ud til slutbrugeren og viser sig til at være noget elendigt plastik ligesom HP, Acer og alle de andre..

Jeg stemte selvfølgelig Apple, min Apple bærbar er 6 år gammel nu, og har lige købt en brugt på 5 år.. det gør man kun når det spiller hver gang uden bøvl!
Gravatar #57 - Borgbjerg
9. nov. 2010 07:55
Stemte blankt. Hvis jeg endelig skal stemme på noget dér, er én ikke tilstrækkelig.
Gravatar #58 - Adagio
9. nov. 2010 09:00
Jeg valgte ikke at stemme, da jeg ikke har haft nok forskellige bærbare i hænderne til at kunne afgøre, hvilken er bedst

Jeg har haft en Lenovo Thinkpad i et par år, men syntes ikke ligefrem det er noget at prale af
Acer ligger dog klart på bunden, det er nok det værste skod der findes. Og som ekstra bonus smider de vildt meget lort ind på deres computere. Jeg anbefaler alle der køber Acer at formatere HD'en først, og så installere det hele fra bunden... ok, det anbefaler jeg ved alle køb, men ved køb af Acer er det nærmest et MUST, hvis man ønsker en brugbar computer

P.T. har jeg en HP og er glad for den og performance mæssigt har den virkeligt imponeret mig
Gravatar #59 - j.larsen
9. nov. 2010 09:23
Lenovo, Apple og så Asus... Jeps, det var også sådan resultatet så ud i mit hoved inden jeg stemte Apple.
Gravatar #60 - Magten
9. nov. 2010 09:34
Ronson (41) skrev:
Hvem fanden har valgt hp/compaq og acer?
Jeg er for tosset til at læse tråden
Hvis man ikke har prøvet deres business bærbare så er jeg enig med dig.

Dog er de begyndt at slacke på dem og gå mere op i designet :(
Gravatar #61 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. nov. 2010 10:09
Magten (60) skrev:
Hvis man ikke har prøvet deres business bærbare så er jeg enig med dig.

Dog er de begyndt at slacke på dem og gå mere op i designet :(

Nu ved jeg så ikke helt præcist hvad du mener med "business bærbare" - Men hvis det er det jeg tror det er, så er det indbegrebet af kvalitet hvis du spørger mig.

Der bliver jo ikke slækket på hardware i dem, designet er dog lidt la-la, men det kunne være værre! (Læs: Acer)
Gravatar #62 - Wispher
9. nov. 2010 10:21
Adagio (58) skrev:
Jeg har haft en Lenovo Thinkpad i et par år, men syntes ikke ligefrem det er noget at prale af

Lenovo ér ikke noget at prale af, men der er et mundheld der siger:

"Der er aldrig nogen der er blevet fyret for at vælge Thinkpad"

Forstået på den måde, at det kan godt være at de ikke er cutting edge, men de er heller aldrig i bunden.

Sagt på en anden måde, de er ikke flashy, round and shiny, og de er ikke nødvendigvis top-spec.'et i forhold til alle andre - men de er pålidelige!

Og da det var IBM der stod for serien, kunne du køre dem over med en lastbil, og blot blive irriteret over at der kom ridser i lakken, fordi den ville køre videre.

Byggekvaliteten er faldet en smule, men det er stadig "kram", nu hvor Lenovo har overtaget.
Gravatar #63 - nKKE
9. nov. 2010 10:36
#15 - Hvis man gør det er man uinformeret da de har en fejlprocent på tæt på 30 :)

#49 IBM = Lenovo = Min stemme :)
Gravatar #64 - Magten
9. nov. 2010 10:51
Thoroughbreed (61) skrev:
Nu ved jeg så ikke helt præcist hvad du mener med "business bærbare" - Men hvis det er det jeg tror det er, så er det indbegrebet af kvalitet hvis du spørger mig.

Der bliver jo ikke slækket på hardware i dem, designet er dog lidt la-la, men det kunne være værre! (Læs: Acer)
Jeg synes nu også kvaliteten af dem er faldet de sidste par år. Og så er er blevet mere plastik agtige :/

NC6120 og lignende modeller virkede meget mere robuste synes jeg.
Gravatar #65 - tachylatus
9. nov. 2010 10:51
Hvorfor i alverden stemmer nogle folk Acer?
Jeg reparerer tit bærbare for folk, og Acer er helt klart et af de mest repræsenterede mærker i den statistik. Mange af deres modeller har problemer med varme.

Har selv rimelig god erfaring med IBM/Lenovo, HP og Fujitsu/Siemens. Asus skulle vist være ok, har dog ikke rigtigt mærket til dem.

Jeg ville holde mig langt væk fra Acer (pga. kvalitet) og Dell (pga. support).

Apple... don't even mention it ;-)
Jeg har to gange repareret en Mac.
- Den første, en ældre model, havde en død harddisk.
- Den anden, vistnok en iBook G4, lykkedes det mig aldrig at få skildt ad(!). Den kunne ikke boote fordi en kopibeskyttet CD sad i drevet - ROFLMAO. Jeg løste problemet ved at stikke et stykke pap ind i drevet så CD'en ikke kunne dreje rundt, hvorefter den blev spyttet ud og systemet bootede fra harddisken.
Mit indtryk af Mac: Man får mindre hardware for pengene, de går alligevel i stykker, platformen er lukket og nærmest umulig at reparere selv, de larmer (i forhold til Lenovo). Til gengæld er de pæne.
Gravatar #66 - snesman
9. nov. 2010 11:07
nKKE (63) skrev:
#15 - Hvis man gør det er man uinformeret da de har en fejlprocent på tæt på 30 :)

Det var heller ikke pointen. Spørgsmålet går på associationer og har ikke nødvendigvis det mindste at gøre med realiteter. Dermed er der ikke rigtige eller forkerte svar.

De fleste herinde ville sikkert forbinde Rolls Royce med en kvalitetsbil, selvom de aldrig har prøvet den. Går man et par år tilbage var Toyota uden sammenligning den bil i verden med færrest fejl. Alligevel blev Mercedes opfattet som den bedste bil, kvalitetsmæssigt.

Det var det jeg mente.
Gravatar #67 - keen
9. nov. 2010 11:15
Apple. Hvis jeg skulle vælge en 2. plads ville det være Lenovo.
Gravatar #68 - Adagio
9. nov. 2010 11:20
Wispher (62) skrev:
Og da det var IBM der stod for serien, kunne du køre dem over med en lastbil, og blot blive irriteret over at der kom ridser i lakken, fordi den ville køre videre

Kan hilse og sige at IBM's thinkpad ikke kunne vinde over en kats negle :)

Godt nok at de laver nogle bærbare der kan holde til lidt af hvert, det er dog ikke noget jeg vægter særligt højt, da jeg render altså ikke rundt med bærbaren på en byggeplads. Når jeg tænker på kvalitet på en bærbar, så tænker jeg udelukkende på indemaden, ikke om den kan klare en atomkrig :)
Gravatar #69 - j.larsen
9. nov. 2010 11:44
tachylatus (65) skrev:
Apple... don't even mention it ;-)
Jeg har to gange repareret en Mac.
- Den første, en ældre model, havde en død harddisk.
- Den anden, vistnok en iBook G4, lykkedes det mig aldrig at få skildt ad(!). Den kunne ikke boote fordi en kopibeskyttet CD sad i drevet - ROFLMAO. Jeg løste problemet ved at stikke et stykke pap ind i drevet så CD'en ikke kunne dreje rundt, hvorefter den blev spyttet ud og systemet bootede fra harddisken.
Mit indtryk af Mac: Man får mindre hardware for pengene, de går alligevel i stykker, platformen er lukket og nærmest umulig at reparere selv, de larmer (i forhold til Lenovo). Til gengæld er de pæne.

De fejl du henviser til, rammer da alle computere - ikke kun Apples. Det er også gamle maskiner du henviser til og mht. støj, så er jeg ret sikker på at datidens computere bare havde et højere støjniveau.

Jeg er primært til Apple og synes jeg får hvad jeg har betalt for - du er måske ikke til Apple og det er du også i din gode ret til at være, men din kritik af Apple alene synes jeg ikke er berettiget.
Gravatar #70 - Nielson
9. nov. 2010 12:26
Lenovo, ASUS og Apple.

Har aldrig haft held med HP's maskiner som jeg har haft intet mindre end 5 stykker af. 4 bærbare og 1 dekstop. De har også lagt i den billige ende, så det er vel hvad man får... Har dog ikke prøvet deres business modeller som Magten hentyder til, men har kun hørt godt om dem.

Acer er i min verden til grin, men der skal nok være nogle som har haft gode erfaringer med den (egne erfaringer ligger dog mindst 5 år tilbage).
Gravatar #71 - Nikkelman
9. nov. 2010 12:37
Der er da en fejl i spørgsmålet...
Apple er ikke en bærbar computer og laver heller ikke! det er en mac :D kan ikke sammenlignes
Men lad os så sige at mac er en computer, så synes jeg heller ikke det er kvalitet hvis man kan tillade 10px fejl på en 15" skærm. hvis deres produkt er kvalitet burde der slet ikke være nogen og burde blive fikset hvis der er nogen uanset antallet
Gravatar #72 - Nielson
9. nov. 2010 12:39
#71 Der står nu også Apple, og jo, Apple laver også bærbare ;)

Edit: Du kan da ikke bare rette når jeg har skrevet! Grrr! ;) Men stadig. Apple LAVER bærbare computere.

Men fuldstændig enig i den håbløse politik om pixel fejl!
Gravatar #73 - gensplejs
9. nov. 2010 13:50
Hvorfor kan jeg ikke vælge IBM....
Der er ikke produceret en fornuftig bærbar siden siden IBM gav op og overlod tænke bræt mærket til lenovo.
Gravatar #74 - Norrah
9. nov. 2010 14:02
Nikkelman (71) skrev:
Men lad os så sige at mac er en computer

En mac er en computer..??

Desuden er pixelfejl politiken ikke officiel, hvormed vi ikke ved om det er sandt! Heck den kunne være meget værre, men jeg tror altså ikke det er tilfældet.

Glem ikke at købeloven giver dig ret til at returnere produktet under alle omstændigheder, så er der jo ingen der forhindre dig i at købe en ny!
Gravatar #75 - Nielson
9. nov. 2010 14:04
#74 Pssst. Han er ikke helt skarp ;)
Gravatar #76 - thomasmorkeberg
9. nov. 2010 14:24
Helt klart Lenovo...

overrasket over at apple ligger så højt. Syns det er tydeligt at de går mere op i design end performence.

Tag deres tidligere Air model der hvade varme problemer ligemeget hvad du gjorde.
Et typisk eks. på når man vælger design over performence.

Hald (56) skrev:
Helt enig med SlettetBruger, det er virkelig ikke kvalitet de prøver at slå sig op på længere.. dengang der både stod IBM og Lenovo på maskinerne kunne man snakke om kvalitet, men idag er det bare en risgnaskerfabrik der skal have smidt nogle maskiner igennem systemet, som desværre kommer ud til slutbrugeren og viser sig til at være noget elendigt plastik ligesom HP, Acer og alle de andre..

Hvor tror du macbook's er lavet?
Gravatar #77 - Nielson
9. nov. 2010 14:41
#76 Kvalitet behøver ikke at være ensbetydende med performance. For eksempel er Apples Unibody-modeller med deres trackpad noget af det fineste jeg har set indenfor kvalitet.

OS X spiller også en stor faktor her mht til OS, ikke kun designet.
Gravatar #78 - lnc12
9. nov. 2010 15:04
Jeg har valgt Apple da det er en af deres computer det to mig næsten 10 år at slide op og nu har jeg prøvet både HP og Fujitsu Simens og det tager igennem snit 3-4 år, og så kan jeg bedre lide Mac OS end Windows men ellers er hardware noget som kan stå af lige meget hvilket firma du køber ved
Gravatar #79 - sisseck
9. nov. 2010 18:57
Asus uden tvivl. Har haft en EEE pc kørende i 3 måneder uden problemer.
Gravatar #80 - prozeantriox
9. nov. 2010 19:00
har det fint med acer
Gravatar #81 - Morphin
9. nov. 2010 20:21
Jeg stemte Lenovo. Men min 3 år gamle Zepto Znote 3415 stort set ikke vist andre svaghedstegn end softwareproblemer.
Gravatar #82 - Najikill
10. nov. 2010 01:17
Jeg stemte Dell, men har generelt også et godt øje til Asus. Jeg har relativt irrationelt altid set Lenovo som et discount produkt - det kan være jeg skal åbne min horisont næste gang jeg skal opgradere min bærbar.
Gravatar #83 - h8x0r
11. nov. 2010 09:02
Lenovo er ikke pengene værd mere. De gamle Thinkpads var kram. men idag syntes jeg det er noget skrammel.
Gravatar #84 - Cloud02
11. nov. 2010 13:27
Lenovo (Thinkpad)
Asus
Toshiba

I nævnte rækkefølge
Gravatar #85 - jeldtoft
11. nov. 2010 13:32
Til jer, der ikke kan forstå, hvorfor folk har stemt HP:

Jeg går ikke ud fra, at folk på newz køber deres computere i Føtex, for de HP, som står der er jo virkelig noget skrammel.

Deres business bærbare er noget andet. Sidder med en EliteBook lige. Den er jo i en kvalitetsklasse for sig.

Derfor stemmer jeg HP.
Gravatar #86 - KaW
11. nov. 2010 14:20
Hvor er Zepto? :P
Gravatar #87 - Daniel-Dane
11. nov. 2010 18:58
KaW (86) skrev:
Hvor er Zepto? :P
I AFRIKA!
Gravatar #88 - Makey
11. nov. 2010 20:49
jeldtoft (85) skrev:
Jeg går ikke ud fra, at folk på newz køber deres computere i Føtex, for de HP, som står der er jo virkelig noget skrammel.

De HP'er jeg har købt i Bilka (pre-Vista) har været RIGTIGT gode computere og har helt sikkert været pengene værd.
jeldtoft (85) skrev:
Derfor stemmer jeg HP.
Gravatar #89 - FM Guy
12. nov. 2010 08:35
Lenovo og Apple, helt klart. Det er ihvertfald dem som jeg ikke har haft problemer med.

Bruger Lenovo Thinkpad som "mediecenter" i stuen, og den fungere stort set uden fejl uanset hvor længe den får lov at køre.

Lenovo virker meget robust, men desværre så holder batteriet ikke så lang tid i forhold til min MacBook Pro.

Men det er helt klar de rigtige som har fået flest point!
Gravatar #90 - mazlink
12. nov. 2010 10:38
Jeg stemte Lenovo, men jeg er også tidligere studentermedhjælper hos Lenovo, og har derfor ikke haft andet end ThinkPads mellem hænderne (som mine egne maskiner) de sidste 4 år.

Jeg synes det er vigtigt at man holder sig for øje at ThinkPads ikke er et comsumer produkt, ligesom HP's Elitebook og Dells Latitude serie. Derfor er designet ikke en topprioritet. Men da jeg godt kan li' simpelt minimalistisk design, synes jeg ThinkPaden passer mig godt. Apples Macbook Pro er så vidt jeg har set og mærket også en fornuftig kvalitet, hvorimod den normale hvide plastik Macbook har flere problemer.

Hvis vi snakker consumer laptops har jeg ingen umiddelbare favoritter, men ville nok vælge en Lenovo eftersom jeg synes de virkede fornuftige. Jeg holder mig nok stadig til "professionelle" maskiner, hvis jeg kan få lov til at bestemme selv.

Men, en ordenlig bærbar har jo klit (TrackPoint, til dels en arbejdsskade ;), og jeg forstår faktisk ikke hvorfor flere producenter ikke benytter dem.
Gravatar #91 - ProDoc
12. nov. 2010 11:59
Hvor var Thinkpad henne???
Gravatar #92 - Slettet Bruger [3438996334]
12. nov. 2010 12:16
Thomas Mortensen (91) skrev:
Hvor var Thinkpad henne???

Eftersom du ikke engang ved nok om det mærke du elsker til at vide at det er Lenovo/Ibm der laver dem. Så tæller din stemme alligevel ikke ^^
Gravatar #93 - Zeales
12. nov. 2010 18:46
Jeg ville stemme Lenovo, men vælger Dell. På mit tidligere arbejde var der ca. 1000 bærbare af Dell. Vi havde en fejlrate på under 0.5%. Vi skiftede til Lenovo og der skød den så op på næsten over 5%.

Til dem der har stemt Acer: Puhaaaa!
Gravatar #94 - p1x3l
13. nov. 2010 19:09
ang den her afstemming og hva der kvalitiet og ik er
fatter simpelthen ik alle de lorte bærbare der bliver solgt som bliver for varme så de ik kan det specs siger i mere end 2 mins .. det ik bare dårlig kvalitiet burde være ulovligt -.-

udover det stemte asus men er noget jeg har på fornemmelsen..
Gravatar #95 - mee
14. nov. 2010 12:28
IBM?

Lenovo != IBM

P.S.

Acer, Fujitsu/Siemens og Toshiba laver gode bærbare, de er bare ikke billige, så det er ikke dem folk køber.
Gravatar #96 - Hack4Crack
15. nov. 2010 08:19
som hp fanboy må jeg sige at HP/Compaq er min favorit...
arbejdet har skiftet NC modellerne ud med Lenovo... (ørler udover det hele)

men glæder mig da til at få en laptop med SSD disk istedet for magnetiske plader.
Gravatar #97 - vision-dk
15. nov. 2010 11:50
Stemte HP. Benytter selv stationær computer, så min erfaring strander på en HP jeg købte til min mor, IBM Thinkpad fra min tidligere arbejdsplads og Dell fra min nuværende arbejdsplads. Her er HP'en klart fedest.

Når det så er sagt, undrer det mig at Dell scorer så lavt. Alienware er vel en afart af Dell? De omtales da pænt positivt.
Gravatar #98 - XenoBIT78
16. nov. 2010 09:18
mee (95) skrev:

Lenovo != IBM

Jo Lenovo == IBM

IBM & Lenovo Danmark
Gravatar #99 - Da9L
16. nov. 2010 10:21
Sjovt at se alle Apple folkene der stemmer Apple af to grunde:

1. De bliver nødt til det pga deres religion/love til Steve Jobs og Apple
2. De tror design har noget med kvalitet at gøre... sigh...

Okay det behøver ikke nødvendigvis at være derfor, men tror sq mange af disse stemme bygger på en af overnævnte..

Stemte forøvrigt Lenovo. Har haft Acer, Asus, MSI, Dell, HP, Fujitsu og Toshiba og min Thinkpad X200 holder sku noget bedre end alle de andre. Ikke specielt køn, men den kan tage nogle tæsk!
Gravatar #100 - Aputech
16. nov. 2010 10:34

Hvad udleder du det fra?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login