mboost-dp1
Hvilket af disse to styresystemer er bedst?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg savner altså Disky:'(syntes ikke rigtig der er kommet gang i en rigtig flamewar endnu, og tror altså kun det er Disky som kan klarer den :)
så hvis vi nu alle sammen råber og skriger DISKY på een gang, så kan det være han kommer, måske endda med gaver lige som julemanden (HAN FINDES!)
En
to
tre
Kom så Børn!
DIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISKYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
så hvis vi nu alle sammen råber og skriger DISKY på een gang, så kan det være han kommer, måske endda med gaver lige som julemanden (HAN FINDES!)
En
to
tre
Kom så Børn!
DIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISKYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
blev altså nød til at oprette en nyhed omkring emnet...
poster lige, for regner ikke med den bliver sat på forsiden :P
:
Som overskriften hentyder til:
Hvor er Disky henne?
Der er mange på newz, incl. mig selv, som er begyndt at blive bekymret for om Disky stadig findes?!
Det især i forbindelse med følgene tråd: http://newz.dk/forum/item/67318/#first
at vi savner ham.
Så hvis du stadig er derude Disky, så kom frit frem og udgyd din dejlige mening om mac og Apple!
poster lige, for regner ikke med den bliver sat på forsiden :P
:
Som overskriften hentyder til:
Hvor er Disky henne?
Der er mange på newz, incl. mig selv, som er begyndt at blive bekymret for om Disky stadig findes?!
Det især i forbindelse med følgene tråd: http://newz.dk/forum/item/67318/#first
at vi savner ham.
Så hvis du stadig er derude Disky, så kom frit frem og udgyd din dejlige mening om mac og Apple!
Han er her da, http://newz.dk/forum/item/67838/#48
Men ja mærkeligt, at han ikke er at finde i en Mac OS Vs. Windows tråd.
Han er her da, http://newz.dk/forum/item/67838/#48
Men ja mærkeligt, at han ikke er at finde i en Mac OS Vs. Windows tråd.
WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!WINDOWS ER LORT!!
ok ved at blive en rimelig steneren tråd... God nat..
ok ved at blive en rimelig steneren tråd... God nat..
Hvorfor vidste jeg, at folk ville brokke sig over den poll?
I spørger efter Linux, BSD osv. Læser i ikke spørgsmålet?
"Hvilket af disse TO styresystemer er bedst?"
Læg mærke til ordet der er skrevet med fed. Hvorfor tror i så der ikke er nævnt flere?
Gheez....
I spørger efter Linux, BSD osv. Læser i ikke spørgsmålet?
"Hvilket af disse TO styresystemer er bedst?"
Læg mærke til ordet der er skrevet med fed. Hvorfor tror i så der ikke er nævnt flere?
Gheez....
#68: Den her poll definerer slet ikke hvad der menes med "bedst". Menes der hurtigst? Mest stabilt? Mest alsidigt? Lettest at bruge? Pænest at se på? Den slags er man nødt til at gå i dybden med, med mindre poll'ens formål bare er at starte en dum flamewar. Og derfor mener jeg at den her poll er rasende useriøs. (Og ja, jeg tror faktisk godt folk forstod at man skal vælge mellem et af de to nævnte.)
lol en biased poll!
Af de to styresystemer er MacOS unægteligt bedst i form af hvordan det henvender sig til en ny bruger.
Så er der selfølgelig hvad det er bedst til at afvikle hvor man simpelthen ikke kan dømme så simpelt.
Jeg bruger selv windows, fordi jeg primært er en gamer. Derfor appelerer MacOS ikke til mig.
Af de to styresystemer er MacOS unægteligt bedst i form af hvordan det henvender sig til en ny bruger.
Så er der selfølgelig hvad det er bedst til at afvikle hvor man simpelthen ikke kan dømme så simpelt.
Jeg bruger selv windows, fordi jeg primært er en gamer. Derfor appelerer MacOS ikke til mig.
når vi nu er ved det:
http://www.break.com/index/pcvsmac1.html
http://www.break.com/index/pcvsmac1.html
# 73
...hvilket bare beviser at, selvom Windows har stort angreb på sit "Immunforsvar", er den stadig stærkest ;D
...hvilket bare beviser at, selvom Windows har stort angreb på sit "Immunforsvar", er den stadig stærkest ;D
jeg ville nu holde på linux - hvor er den?
og hvis det skal være en distro og ikke bare kernen, så ubuntu edgy.
God brugerflade, god eyecandy ( med beryk )så siger jeg: vista eye-candy gå hjem og vug, og et endnu næsten virus frit miljø.
understøttelsen er det eneste minus, men det kommer.
- edit -
#74 - hvor ser du et styresystem der hedder "windows" eller "MAC OS" ? uden at vide det ville jeg skyde på at det også er kerne, eller ihvertfald serier af styresystemer.
og hvis det skal være en distro og ikke bare kernen, så ubuntu edgy.
God brugerflade, god eyecandy ( med beryk )så siger jeg: vista eye-candy gå hjem og vug, og et endnu næsten virus frit miljø.
understøttelsen er det eneste minus, men det kommer.
- edit -
#74 - hvor ser du et styresystem der hedder "windows" eller "MAC OS" ? uden at vide det ville jeg skyde på at det også er kerne, eller ihvertfald serier af styresystemer.
Hvilken cola smager bedst? Æblejuice!
(Kan du se problemet???)
"hvor ser du et styresystem der hedder "windows" eller "MAC OS" ? uden at vide det ville jeg skyde på at det også er kerne, eller ihvertfald serier af styresystemer."
Nu ved jeg godt at det kan være nemt at overse, men Microsoft laver faktisk et styresystem der hedder Windows.
Og somom dét ikke er nok, så laver Apple faktisk et der hedder MacOS...
Så hvad er det lige du forsøger at sige?
Hvilken cola smager bedst? Æblejuice!
(Kan du se problemet???)
"hvor ser du et styresystem der hedder "windows" eller "MAC OS" ? uden at vide det ville jeg skyde på at det også er kerne, eller ihvertfald serier af styresystemer."
Nu ved jeg godt at det kan være nemt at overse, men Microsoft laver faktisk et styresystem der hedder Windows.
Og somom dét ikke er nok, så laver Apple faktisk et der hedder MacOS...
Så hvad er det lige du forsøger at sige?
#77 Det jeg prøver at pointere er at det somregl hedder "windows xp" eller som du så flot selv siger "MacOSX" der er ikke noget styre system der rent hedder windows eller MacOS.
hvis du tager en hurtig tur på wikipedia vil du finde ud af at det begge er serier af styresystemer på linje med - bare for at komme med en analogi - feks toyota corolla.
Og nu du kommer med den om drikkevarene, så har jeg også sat min stemme, Jeg siger cola(aka.windows) men pointere at jeg heller vil ha æblejuice!
- edit - MacOS er et styresystem, der i 2001 blev afløst af OSX, så på det punkt har du til dels ret.
hvis du tager en hurtig tur på wikipedia vil du finde ud af at det begge er serier af styresystemer på linje med - bare for at komme med en analogi - feks toyota corolla.
Og nu du kommer med den om drikkevarene, så har jeg også sat min stemme, Jeg siger cola(aka.windows) men pointere at jeg heller vil ha æblejuice!
- edit - MacOS er et styresystem, der i 2001 blev afløst af OSX, så på det punkt har du til dels ret.
Windows er ikke en serie af styresystemer. Windows er ét styresystem. XP er det navn man har givet v5.1. Vista er det navn man har givet v6.0.
Det gør ikke Windows til en gruppe af systemer. Windows er og bliver ét system, men som tiden går så afløser den ene version de anden. Version 5.1 (XP) afløses af version 6.0 (Vista).
Windows er ikke en serie af styresystemer. Windows er ét styresystem. XP er det navn man har givet v5.1. Vista er det navn man har givet v6.0.
Det gør ikke Windows til en gruppe af systemer. Windows er og bliver ét system, men som tiden går så afløser den ene version de anden. Version 5.1 (XP) afløses af version 6.0 (Vista).
"Hvilket af disse to styresystemer er bedst?"
Ud fra hvilke kriterier?
Hvordan fan**n skal man svare på det?!
Ud fra hvilke kriterier?
Hvordan fan**n skal man svare på det?!
Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X! Mac OS X!
Forever!!!
Der vil de næste par år, komme flere og flere spil til Mac, samtidig med Windows lanceringen...bare vent...
Og hvem er så denne Disky når man skal høre hans/hendes navn hele tiden? I får ham/hende til at lyde som om det var Steve Jobs eller lignende.
Duk op Disky, so I can see your face! ;)
Forever!!!
Der vil de næste par år, komme flere og flere spil til Mac, samtidig med Windows lanceringen...bare vent...
Og hvem er så denne Disky når man skal høre hans/hendes navn hele tiden? I får ham/hende til at lyde som om det var Steve Jobs eller lignende.
Duk op Disky, so I can see your face! ;)
Disky er det modsatte af stevejobs og enhver apple fanboys mareridt!!
Disky er det modsatte af stevejobs og enhver apple fanboys mareridt!!
Jamen så håber jeg han viser sit ansigt her inde. Det skal blive interessant at se hvad han har at byde på vedr. Mac vs. PC. Har du måske nogen links til nogle af hans tidligere indlæg vedr. samme emne...? Ser du, det altid godt at være forberedt ;)
Disky, kom nu ind her...
Jamen så håber jeg han viser sit ansigt her inde. Det skal blive interessant at se hvad han har at byde på vedr. Mac vs. PC. Har du måske nogen links til nogle af hans tidligere indlæg vedr. samme emne...? Ser du, det altid godt at være forberedt ;)
Disky, kom nu ind her...
Hmmm... lidt speciel poll, men ok, hvis jeg skulle vælge imellem windows og macos, så må det da uden tvivl blive windows!
Har aldrig kunne tage Mac seriøst, ikke fordi jeg har noget i mod det, men fordi brugerne og Apple i det hele taget er så fanatiske og højrøvede, og forsøger at hype deres systemer op til noget der nærmest er gudeligt.
Men er der ikke lige nogen der vil fortælle dem, at praktisk talt alt software bliver skrevet til windows? ;-)
Og hvis man nu ser på systemerne lidt oppe fra, tror I så ikke at, hvis der var nogle der havde en interesse i at finde fejl og huller i macos, så ville det også vise sig at være lige så hullet som windows... Det skal sådanset ikke forstås negativt for windows (eller på et eller andet plan skal det jo) Men når man ser på kompleksiteten i disse systemer, jamen så er det jo nærmest umenneskeligt, så det kan jo altså ikke komme som den store overraskelse, at man ikke får lavet 100% fejl koder osv. til hver enkelt funktion i sådanne systemer! Der vil altid være et eller andet der glipper...
Men er størstedelen af os i bund og grund ikke meget glade for at $bill satte sådan et projekt i søen? ;-)
Og jeg må da tage hatten af for M$, for winXP er kraftedenme et stabilt system, de har sku lettet røven siden win95 og hvad de ellers har kunne sende på markedet i disse dage...
Jeg har faktisk lidt ondt af de stakler der går ned i Fona og køber en Mac, fordi den har et flot design, og når de så kommer hjem med den og finder ud af at de ikke rigtig kan bruge den til noget, og ungerne kan ikke køre deres spil osv. osv.
Har aldrig kunne tage Mac seriøst, ikke fordi jeg har noget i mod det, men fordi brugerne og Apple i det hele taget er så fanatiske og højrøvede, og forsøger at hype deres systemer op til noget der nærmest er gudeligt.
Men er der ikke lige nogen der vil fortælle dem, at praktisk talt alt software bliver skrevet til windows? ;-)
Og hvis man nu ser på systemerne lidt oppe fra, tror I så ikke at, hvis der var nogle der havde en interesse i at finde fejl og huller i macos, så ville det også vise sig at være lige så hullet som windows... Det skal sådanset ikke forstås negativt for windows (eller på et eller andet plan skal det jo) Men når man ser på kompleksiteten i disse systemer, jamen så er det jo nærmest umenneskeligt, så det kan jo altså ikke komme som den store overraskelse, at man ikke får lavet 100% fejl koder osv. til hver enkelt funktion i sådanne systemer! Der vil altid være et eller andet der glipper...
Men er størstedelen af os i bund og grund ikke meget glade for at $bill satte sådan et projekt i søen? ;-)
Og jeg må da tage hatten af for M$, for winXP er kraftedenme et stabilt system, de har sku lettet røven siden win95 og hvad de ellers har kunne sende på markedet i disse dage...
Jeg har faktisk lidt ondt af de stakler der går ned i Fona og køber en Mac, fordi den har et flot design, og når de så kommer hjem med den og finder ud af at de ikke rigtig kan bruge den til noget, og ungerne kan ikke køre deres spil osv. osv.
#4 Egentlig ikke. Den hedder jo ikke hvilket operativsystem er bedst, men hvilket af disse 2 er bedst;-) For mig er det MacOS X fordi jeg synes den er nemmere at bruge og samtidig har jeg muligheder for at rode i dens UNIX kerne når jeg gider, samt lade vær når jeg ikke gide. Dette uden at jeg bliver straffet. For andre er det Windows, på grund af de værktøjer, programmer eller spil, som de kan/skal bruge, der kun findes på Windows. Personligt undre jeg mig over, at Windows ikke føre med mere. Der er trods alt væsentlig flere Windows brugere end Mac Brugere.
Af de to muligheder klart Mac OS.
Har aldrig rigtigt brudt mig om Windows, men XP var det som drev mig væk fra at bruge Windows.
Der var så mange problemer i starten med XP, Windows Messenger der ikke kunne fjernes uden større besvær, grimmeste UI siden Win3.11 og trættende at se på Win2k-look-a-like temaet. Konceptet om at Zip-filer pludselig var mapper, var ikke ligefrem noget jeg fandt brugbart og slet ikke da XP dengang blev ved med at overtage .zip fra WinZip.
Men det der virkelig blev ved med at pisse mig af, var at den lavede om på mine mapper, "der ligger jo mp3'er i den mappe så er det en musik-mappe, også 3mdr efter mp3'erne er fjernet, og ændre brugeren mappetypen, skal den da ændres tilbage på et vilkårligt tidspunkt, det er det de unge til ha".
Jeg har heller ikke oplevet XP som værende specielt stabilt eller hurtigt. Dog mere stabilt end Win9x/ME serien. Ca. ligeså
stabilt som Win2k, men ikke hurtigere end Win2k.
Mit favorit desktop (ikke OS) er KDE, det er ekstremt fleksibelt i modsætning til XP og OSX, rimelig stabilt kunne dog være langt bedre end det er.
Mit favorit OS er Linux distributionen Gentoo, meget pga. det jeg kan lide ved KDE, fleksibilitet og det jeg ved at hvis der er noget galt, har jeg højst sandsynligt dummet mig.
Andre desktops kunne lære mindst en ting af OSX, her kan man trække en fil til et program på processlinien/taskbar, det har jeg savnet siden Windows første gang poppede frem med en grim alert-box om at man ikke kunne.
Jeg oplever OSX som meget stabilt, selvom jeg har præsteret at få det til at gå i ged; Hvis man bruger VLC og man skifter til eller fra fullscreen på det helt rigtige tidspunkt i skiftet mellem spor i playlisten, forsvinder programmets vindue sammen med top-menuen og taskbaren, hvilket betyder man intet kan og skal tvangs slukke maskinen.
Nu jeg er ved at beskrive problemer. OSX mangler et par ting i usability:
1. Fælles måde at maximere vinduer på, er pr. program defineret i dag.
2. Fælles genveje at skifte mellem vinduerne i det enkelte program. Det passer mig perfekt at æble-tab skifter mellem programmerne, men der burde være en måde jeg kan skifte mellem vinduer som tilhører et program, med tastaturet.
Jeg kan meget godt lide at hvert program har menuen samme sted, i toppen af skærmen. .dmg-filer giver perfekt mening, hvis jeg lige hurtigt skal et eller andet kan jeg hente et program på nettet i en dmg-billed-fil, ingen installation bare åbn billedet og åbn programmet, skal man bruge det flere gange så trækker man det bare over i Applikation-mappen og det er installeret.
Det eneste der mangler ved det, er en central måde at tjekke for opdateringer, samme problem som Windows har.
Prioritets liste :)
1. KDE helst på Gentoo eller kubuntu i nødstilfælde.
2. Mac OSX
3. Xfce4
4. Gnome
5. Windows XP.
Har aldrig rigtigt brudt mig om Windows, men XP var det som drev mig væk fra at bruge Windows.
Der var så mange problemer i starten med XP, Windows Messenger der ikke kunne fjernes uden større besvær, grimmeste UI siden Win3.11 og trættende at se på Win2k-look-a-like temaet. Konceptet om at Zip-filer pludselig var mapper, var ikke ligefrem noget jeg fandt brugbart og slet ikke da XP dengang blev ved med at overtage .zip fra WinZip.
Men det der virkelig blev ved med at pisse mig af, var at den lavede om på mine mapper, "der ligger jo mp3'er i den mappe så er det en musik-mappe, også 3mdr efter mp3'erne er fjernet, og ændre brugeren mappetypen, skal den da ændres tilbage på et vilkårligt tidspunkt, det er det de unge til ha".
Jeg har heller ikke oplevet XP som værende specielt stabilt eller hurtigt. Dog mere stabilt end Win9x/ME serien. Ca. ligeså
stabilt som Win2k, men ikke hurtigere end Win2k.
Mit favorit desktop (ikke OS) er KDE, det er ekstremt fleksibelt i modsætning til XP og OSX, rimelig stabilt kunne dog være langt bedre end det er.
Mit favorit OS er Linux distributionen Gentoo, meget pga. det jeg kan lide ved KDE, fleksibilitet og det jeg ved at hvis der er noget galt, har jeg højst sandsynligt dummet mig.
Andre desktops kunne lære mindst en ting af OSX, her kan man trække en fil til et program på processlinien/taskbar, det har jeg savnet siden Windows første gang poppede frem med en grim alert-box om at man ikke kunne.
Jeg oplever OSX som meget stabilt, selvom jeg har præsteret at få det til at gå i ged; Hvis man bruger VLC og man skifter til eller fra fullscreen på det helt rigtige tidspunkt i skiftet mellem spor i playlisten, forsvinder programmets vindue sammen med top-menuen og taskbaren, hvilket betyder man intet kan og skal tvangs slukke maskinen.
Nu jeg er ved at beskrive problemer. OSX mangler et par ting i usability:
1. Fælles måde at maximere vinduer på, er pr. program defineret i dag.
2. Fælles genveje at skifte mellem vinduerne i det enkelte program. Det passer mig perfekt at æble-tab skifter mellem programmerne, men der burde være en måde jeg kan skifte mellem vinduer som tilhører et program, med tastaturet.
Jeg kan meget godt lide at hvert program har menuen samme sted, i toppen af skærmen. .dmg-filer giver perfekt mening, hvis jeg lige hurtigt skal et eller andet kan jeg hente et program på nettet i en dmg-billed-fil, ingen installation bare åbn billedet og åbn programmet, skal man bruge det flere gange så trækker man det bare over i Applikation-mappen og det er installeret.
Det eneste der mangler ved det, er en central måde at tjekke for opdateringer, samme problem som Windows har.
Prioritets liste :)
1. KDE helst på Gentoo eller kubuntu i nødstilfælde.
2. Mac OSX
3. Xfce4
4. Gnome
5. Windows XP.
Sådan er livet. Folk stemmer ikke "MacOS" fordi de har prøvet MacOS, de stemmer "MacOS" fordi de har prøvet Windows ;)
Sådan er livet. Folk stemmer ikke "MacOS" fordi de har prøvet MacOS, de stemmer "MacOS" fordi de har prøvet Windows ;)
Når man stemmer til et folketingsvalg har man jo heller ikke prøvet at have alle partier på magten, men det gør det da ikke unfair.
Jeg behøver ikke at have prøvet OS X for at vide hvordan det er. Det er lavet af Apple. Det er alt jeg behøver at vide, for at vide hvor forfærdeligt det er.
Når man stemmer til et folketingsvalg har man jo heller ikke prøvet at have alle partier på magten, men det gør det da ikke unfair.
Jeg behøver ikke at have prøvet OS X for at vide hvordan det er. Det er lavet af Apple. Det er alt jeg behøver at vide, for at vide hvor forfærdeligt det er.
#92 ok lad mig omformulere, denne poll er uduelig af den grund du nævner, og jeg og andre praktiserer :p
#94 når man går til folketingsvalg, er spørgsmålet jo heller ikke "hvilket af disse to partier er bedst"? Men nærmere hvilket parti tror du er bedst, på baggrund af det de siger de vil gøre... Med din analogi ville spørgsmålet i denne poll være "Hvem har de bedste reklamer?"
#94 når man går til folketingsvalg, er spørgsmålet jo heller ikke "hvilket af disse to partier er bedst"? Men nærmere hvilket parti tror du er bedst, på baggrund af det de siger de vil gøre... Med din analogi ville spørgsmålet i denne poll være "Hvem har de bedste reklamer?"
XP er helt klart bedst af den ene grund at mac er blevet religion for en masse fanatikere og idiotiske almindelige mennesker, der ikke aner hvad helvede de snakker om når de remser deres valg og årsager op.
(Jeg basere det her på oplevelser ude i verden og andre steder, ikke nogen af jer, selvfølgelig)
Og jeg vil da lige give et par eksempler, og så igen minde om at jeg også har en mac:
Ang 4. kan man jo selv bestemme sig for om det passer eller grunder i, at der ikke udvikles software til mac i samme hastighed som til MS-OSer og at det, der suger mest ressourcer ikke eksistere til Mac.
Når idiotiske argumenter i den her stil indblandes i en diskussion, stiger min modstand mod Osx, apple og så videre kraftigt.
(Jeg basere det her på oplevelser ude i verden og andre steder, ikke nogen af jer, selvfølgelig)
Og jeg vil da lige give et par eksempler, og så igen minde om at jeg også har en mac:
Altså så længe alle de uvidende fjolser bruger PC, så holder argumentet da 100:)En eller anden dum kælling på en eller anden debat, der åbenbart mente at PC = MS
2. En mac kan næsten ikke hackes. Af samme årsag som ovenstående. Den software det kræver at hacke en Mac, udvikles ikke.
3. Apple browser Safari kan ganske rigtig ikke læse mange hjemmesider korrekt. Downloader man derimod Firefox, som også findes til PC, kan man læser 99,9% af alle hjemmeside korrekt.
4. Pga af en anderledes hard- og software arkitekur går der længere tid, før man vil opleve at computeren bliver forældet.
5. Designet er tidsløst og elegant.
Ang 4. kan man jo selv bestemme sig for om det passer eller grunder i, at der ikke udvikles software til mac i samme hastighed som til MS-OSer og at det, der suger mest ressourcer ikke eksistere til Mac.
En skriver at MAC er en "PC". Anførselstegnene skal i givet fald være MEGET store.´
PC er Windows/DOS baseret. MAC er OS X/Unix baseret.
Den væsentligste forskel er DOS/Unix. Unix er indiskutabelt en mere stabil platform. F.eks. er Office til MAC også bedre end Office til Windows, hvilket da er nok så interessant da Windows og Office har samme mor: Microsoft.
Microsoft forsøger jo også til stadighed at gøre sig mest muligt fri af gamle standarder, men det er jo svært hvis tingene skal være bagud kompatible.
Interessant også at man kan køre Win XP på Mac, men ikke OS X på PC. Bemærk også hvordan Windows Vista kommer til at ligne OS X Tiger til forveksling. Det er vist hvad man med et pænt(!) ord kalder epigoneri.
Herværende computer bliver helt sikkert min sidste PC. Den næste bliver en MAC.
Og som "Solbakken siger: "Mac har den største "Wife Approval" koefficient; de er simpelthen hamrende flot designet.", det passer virkelig i mit tilfælde.
Designet er så lækkert og og yderst brugervenligt, man får virkelig lyst til at gå på opdagelse.
Når idiotiske argumenter i den her stil indblandes i en diskussion, stiger min modstand mod Osx, apple og så videre kraftigt.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.