mboost-dp1

Hvilker udviklingsmiljø anvender du til .NET?

Gå til bund
Gravatar #51 - Disky
3. jan. 2007 12:50
PHP er vejen frem

hihi haha hoho hehe

Ja til alle offline programmer, er det helt klart vejen frem :-)

Dagens vittighed.

php kan bruges til nogle ting, men ikke til alt. Og er derfor heller ikke den endelige løsning på alle problemer, ligesom .Net heller ikke er. Enhver der tror der findes et framework/sprog der kan bruger perfekt til alt, har tydeligtvis ikke forstået noget som helst.
Gravatar #52 - Sattie
3. jan. 2007 13:54
En god diskusion kunne så være hvad en god koder er :)

Nogle vil mene det er en der er god til at dokumentere det han laver, en anden at det er en som kan hele sprogets "genveje".

Det væreste er så (ifølge mig selv) at folk med massere af erfaring, ikke nødvendigvis er blevet gode kodere med tiden, tværtimod er mange blevet forblindet på den måde de koder på og glemmer alt andet.
Gravatar #53 - jopsen
3. jan. 2007 13:57
hvorfor er monodevelop ikke inkluderet... Den har både gtk# GUI editor og en form for integration med GNU autotools, hvilket betyder at den lave tarballs...
Gravatar #54 - Zehnox
3. jan. 2007 14:09
God spørgsmål. Men i den forbindelse, har du så fået den GTK# gui editor til at fungere ordenligt? For hver gang jeg tilføjer noget til en form, så bliver det maksimeret til at fylde hele vinduet :D Meget irriterende.

Det har du fuldstændig ret i! (og det tror jeg vidst også at vi har haft oppe at vende før).
Gravatar #55 - Disky
3. jan. 2007 14:49
Det med det værste kan jeg kun give dig 100% ret i.

Man skal videreudvikle sig hele tiden, og at tro at et sprog og en metode altid er super duper og bedst, bare fordi det var godt for 20 år siden, er vejen til direkte undergang.

Ja definitionen på en god koder er ikke nem at finde.
Gravatar #56 - cyandk
3. jan. 2007 17:12
#6 jeg bruger notepad, har ikke brug for diverse hjælpe programmer som de unge bruger i skolen nu om dage, nej tak du, egen hjernekræft også derud af.
Gravatar #57 - Sattie
3. jan. 2007 20:06
Hva slags skole er det?
Alle dem jeg kender til, på universitets niveau, bliver man tæver med en blok og en blyant - Lær så at kode!
Gravatar #58 - arne_v
4. jan. 2007 03:03

PHP har stor fremgang både i open source og i kommercielle
sammenhænge. Men selvfølgelig kun til web apps.

Til almindelige apps er der en del interesse for Python og Ruby, men
ikke så stor som for PHP til web apps, og slet ikke i Danmark.
Gravatar #59 - pixy
4. jan. 2007 08:28
Jeg vil give dig ret i, at PHP har vundet frem. Specielt efter udgivelsen af PHP5. Dog, hvis man kigger på de nye muligheder i PHP5 og så kigger på et sprog som C#/Java, så kan lighederne ikke lade være med at springe en i øjnene. Dette er bestemt ikke negativt ment, men blot en meget god udvikling for PHP.

<onopic>
Hvorfor er der ikke oprettet en "Jeg programmerer ikke" i pollen?
</ontopic>
Gravatar #60 - Simm
4. jan. 2007 09:28
Om et programmeringssprog er godt eller ej, er vel for det meste en subjektiv vurdering. Der hvor jeg synes .NET excellerer er at alle sprog der er skrevet til det, deler det samme Base Class Library. Så hvis en ønsker at programmere i VB.NET, jamen så gør han bare det, vil en anden hellere C++.NET og en tredje C#, så kan man stadig arbejde på samme projekt. Det har IMHO været sværere før .NET kom ud.

#59: PHP kan man vel nærmest kalde en variant af C-familien, specielt efter PHP5 er kommet, er der rigtig mange ligheder.
Gravatar #61 - Zehnox
4. jan. 2007 10:00
På en måde jo, syntaxen er meget det samme. Men den er ikke type-safe, som C og lignende sprog er, dvs. at man kan lægge æbler og bananer sammen, og få en pære ;)
Gravatar #62 - henne
4. jan. 2007 10:25
#49: Jeg mener ikke umiddelbart at folk der bruger IDE er dårlige udviklere, men jeg mener at den ensidige fokusering på at kode hurtigst muligt som jo ligger bag mange af tiltagene i en IDE, er uheldig. Det vil jo komme til at gennemsyre hele udviklingsprocessen, og det er jo fair nok, omend det er ikke altid godt at springe over gerda hvor hun er lavest. Nogle gange er det en bedre løsning at skulle tænke lidt mere over tingene.

Min holdning er derfor at verden ikke mangler mere quick-n-dirty-kode, men derimod mangler gennemtænkt kode. Og det får man ikke umiddelbart ved at lave IDE'er så gui-fancy at direktørens søn selv koder firmaets erp-system.
Og igen begår jeg selv en stor fejl ved at fokusere på selve kodningen, da den jo kun bør udgøre 1/5-del af et rigtigt udviklingsprojekt.

Men du har da ret, hvis der var en måde at spotte dårlige kodere på, uden at man selv skal være en god for at kunne opdage det, så ville meget udvikling gå bedre.
Gravatar #63 - Disky
4. jan. 2007 11:33
Min holdning er derfor at verden ikke mangler mere quick-n-dirty-kode, men derimod mangler gennemtænkt kode. Og det får man ikke umiddelbart ved at lave IDE'er så gui-fancy at direktørens søn selv koder firmaets erp-system.

Lige netop, og her gør det INGEN forskel om man bruger notepad eller et komplet IDE.

Man skal tænke sig om alligevel.

Fordelen ved et IDE, er bare at tingene, efter man har tænkt sig om, går meget hurtigere. Samt at du har ting som refactor, debugging, osv lige ved hånden.

p.s. Det lader til vi er enige :-) Folk der tror man kan koble hjernen fra fordi man bruger et IDE, er tydeligtvis elendige udviklere.
Gravatar #64 - Sattie
4. jan. 2007 15:28
På mange måder er kodning lige som at skrive en god gammeldags stil. Hvis man ikke tænker sig om hjemmefra, om hvordan programmet/stilens disposition skal se ud, er chancen for at lave "wupti" løsninger også ligeledes størrer.

Alle burde lære at en god forberedelsetid til projekter, i den sidste ende som regl giver pote. Forhastede projekter uden mål bliver (efter min egen menning) som regl også skod kodede.
Om man har en ide eller ej, giver ingen af disse jo denne øvelse, det skal man selv erfarer :)
Gravatar #65 - Disky
4. jan. 2007 15:32
Lige netop, og det gør ingen forskel om man bruger Notepad, eller et komplet IDE.

IDE'en ville måske endda kunne hjælpe en med at undgå de værste brølere.
Gravatar #66 - Whoever
4. jan. 2007 20:04
VS 2005 er imo klart det bedste værktøj til .NET udvikling..desværre er det skrevet i .NET (det er SÅ tungt!!!)
Gravatar #67 - Zehnox
4. jan. 2007 20:53
Vs 2005 er tungt? NO WAY! Det må være dig der har en langsom computer ;)
Gravatar #68 - arne_v
4. jan. 2007 21:04

Måske har han læst system requirements hos MS.

http://msdn2.microsoft.com/en-us/vstudio/aa718687....

Processor

Minimum:

* 600 megahertz (MHz) Pentium processor

Recommended:

* 1 gigahertz (GHz) Pentium processor recommended

RAM

Minimum:

* 192 megabytes (MB)

Recommended:

* 256 MB

Det er tilladt at grine højlydt !
Gravatar #69 - arne_v
4. jan. 2007 21:07
Borland er nok mere realistisk for JBuilder 2007:

http://www.codegear.com/LinkClick.aspx?fileticket=...

1 GB RAM minimum (1.5 GB RAM recommended)
for JBuilder Enterprise and Professional

Intel® Pentium® 4/2.4 MHz or higher
(or compatible) for JBuilder Enterprise
Gravatar #70 - Pally
4. jan. 2007 21:29
#69 arne_v
Bare navnet "Borland" giver mig kuldegysninger. Delphi var udmærket; men Borland Builder er noget af det værste bras jeg nogensinde har rørt ved:

* Compileren har en del afvigelser fra ANSI
* IDE'en var rystende ustabil
* Spaghetti-sammenfletning mellem projektets BPR og (hoved) CPP fil
* Build/Make gennem IDE'en tog evigheder
* Linkeren var berygtet for sine Fatal Errors

Men ikke bare var Borland Builder 5 noget makværk, de droppede supporten ret hurtigt. Til gengæld havde de overført de fleste fejl til version 6 osse...

Aldrig mere Borland!
Gravatar #71 - Zehnox
4. jan. 2007 21:40
hehe, hvad havde de tænkt sig! XP kan jo ikke engang køre på de specs. Så hvis man udsætter sin maskine for XP og så derefter med VS, med ovenstående sys, ja så skal det da gå galt :D
Gravatar #72 - Disky
4. jan. 2007 21:50
Hehe prøv at smid SP1 på det tunede den lidt, selvom den absolut ikke var langsom i forvejen, selv ved store projekter.
Gravatar #73 - Sattie
5. jan. 2007 03:27
Vil ikke kalde et langsomt program, af dets cpu tungt, men er enig i at det kan tage et par mb af hukommelsen, eller 200 :p

Ram kan man aldrig få nok af :x
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login