mboost-dp1
Hvilken RTS-serie synes du er bedst?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Tuff one..
I mine tidlige gamer dage var Starcraft det ultimative og dens efterfølger er klart det spil i 2008 jeg ser mest frem til, nu hvor GTAIV allerede er på gaden.
Starcraft handler jo i høj grad om god micro og spil intelligens. Det betyder du får følelse af forbedring jo mere du spiller og der er stor forskel på spillerniveauerne. Hvilket gør det perfekt til eSports og fed konkurrence og spænding, som jeg ikke syntes man finder i andre RTS jeg har spillet.
LOTR BFME, var den stærkeste konkurrent til min stemme. Jeg er vild med universet, grafikken og ikke mindst den alternative måde man skal skaffe ressourcer på. Skide fedt spil.
Warcraft er altid en vinder til LAN. Jeg tror faktisk aldrig jeg har spillet en ærlig kamp, men udelukkende custom maps.
I mine tidlige gamer dage var Starcraft det ultimative og dens efterfølger er klart det spil i 2008 jeg ser mest frem til, nu hvor GTAIV allerede er på gaden.
Starcraft handler jo i høj grad om god micro og spil intelligens. Det betyder du får følelse af forbedring jo mere du spiller og der er stor forskel på spillerniveauerne. Hvilket gør det perfekt til eSports og fed konkurrence og spænding, som jeg ikke syntes man finder i andre RTS jeg har spillet.
LOTR BFME, var den stærkeste konkurrent til min stemme. Jeg er vild med universet, grafikken og ikke mindst den alternative måde man skal skaffe ressourcer på. Skide fedt spil.
Warcraft er altid en vinder til LAN. Jeg tror faktisk aldrig jeg har spillet en ærlig kamp, men udelukkende custom maps.
puha.... hård afstemning.
Har spillet meget C&C, endnu mere Red alert og Warcraft I og II. Da Starcraft kom på banen overtog den fuldstændig for mit vedkommende.
Har efterfølgende spillet Warcraft III, men hovedsaligt som singleplayer.
Age of the Empire og resten af den familie har aldrig rigtig fanget.
Company of Heroes har jeg ikke prøvet.
LOTR: Battle for Middle-Earth har jeg prøvet på LAN, fedt univers, men det stinker at det bliver skyttegravskrig, da forsvaret er langt stærkere end angrebet. Vi var fire spillere og valgte at quitte efter et par timer, da spillet var låst i..... ja skyttegravskrig.
Sammenlagt stemte jeg Starcraft og glæder mig da også som et lille barn til 2'eren.
Har spillet meget C&C, endnu mere Red alert og Warcraft I og II. Da Starcraft kom på banen overtog den fuldstændig for mit vedkommende.
Har efterfølgende spillet Warcraft III, men hovedsaligt som singleplayer.
Age of the Empire og resten af den familie har aldrig rigtig fanget.
Company of Heroes har jeg ikke prøvet.
LOTR: Battle for Middle-Earth har jeg prøvet på LAN, fedt univers, men det stinker at det bliver skyttegravskrig, da forsvaret er langt stærkere end angrebet. Vi var fire spillere og valgte at quitte efter et par timer, da spillet var låst i..... ja skyttegravskrig.
Sammenlagt stemte jeg Starcraft og glæder mig da også som et lille barn til 2'eren.
C&C har 3 forskellige universer:
Tiberium universet (Den originale C&C, Tiberium Sun+Dawn og Tiberium Wars+Kanes Wrath)
Red Alert universet (Red Alert og Red Alert 2+Yuris Revenge og Red Alert 3)
Generals universet (Generals+Zero Hour)
Dog har der været paralleller mellem Red Alert universet og Tiberium universet.. men det får vi måske mere at se af i Red Alert 3 ;)
Tiberium universet (Den originale C&C, Tiberium Sun+Dawn og Tiberium Wars+Kanes Wrath)
Red Alert universet (Red Alert og Red Alert 2+Yuris Revenge og Red Alert 3)
Generals universet (Generals+Zero Hour)
Dog har der været paralleller mellem Red Alert universet og Tiberium universet.. men det får vi måske mere at se af i Red Alert 3 ;)
"Fire it up!"
Starcraft, uden tvivl - Warcraft-universet har uendeligt meget charme, men hvis jeg fik 25 ører for hvert Starcraftspil jeg har spillet ved et LAN...well, så ville jeg i hvert fald have til en familiepizza!
C&C-universet har derimod aldrig sagt mig så meget - IMO mangler der lidt humor!
Age of Empires var nu også ganske glimrende - men blev hurtigt lidt langtrukkent,
Starcraft, uden tvivl - Warcraft-universet har uendeligt meget charme, men hvis jeg fik 25 ører for hvert Starcraftspil jeg har spillet ved et LAN...well, så ville jeg i hvert fald have til en familiepizza!
C&C-universet har derimod aldrig sagt mig så meget - IMO mangler der lidt humor!
Age of Empires var nu også ganske glimrende - men blev hurtigt lidt langtrukkent,
jeg vil nok også sige at C&C "serierne" er lidt det samme, samme spilsystem osv, kun historien til forskel.
vis fx final fantasy nogen sinde har været en serie så er samtlige C&C spil det også, vel heller ikke for sjov at de hedder C&C alle sammen?
warcraft 3 har så afgjort sin charme, men jeg har mest spillet custom baner på nettet (TD FTW) så jeg kan ikke sige at det er en god RTS serie...
desværre missede jeg starcraft toget, og grafikken (og mulighederne i forhold til nyere C&C) er altså får gammel til at jeg vil begynde nu. vil dog helt sikkert prøve 2'eren.
jeg ville muligvis have stemt på World In Conflict vis det ahvde været en serie, mne det er det ikke så min stemme rende til C&C hvor jeg syntes serien fortsatte stærkt med C&C3
vis fx final fantasy nogen sinde har været en serie så er samtlige C&C spil det også, vel heller ikke for sjov at de hedder C&C alle sammen?
warcraft 3 har så afgjort sin charme, men jeg har mest spillet custom baner på nettet (TD FTW) så jeg kan ikke sige at det er en god RTS serie...
desværre missede jeg starcraft toget, og grafikken (og mulighederne i forhold til nyere C&C) er altså får gammel til at jeg vil begynde nu. vil dog helt sikkert prøve 2'eren.
jeg ville muligvis have stemt på World In Conflict vis det ahvde været en serie, mne det er det ikke så min stemme rende til C&C hvor jeg syntes serien fortsatte stærkt med C&C3
Dune2 var godt, og vel egentlig det der startede RTS as we know it?
Desværre var det der popsmarte netværkshalløj, ikke noget de havde implementeret.
WarCraft var lidt fjollet, men ved WarCraft2 begyndte det at blive sjovt. De efterfølgende warwraft-spil har aldrig rigtig fanget mig. Det der med hero-princippet fangede jeg aldrig rigtigt.
AOE havde problemer med ressourcerne, allerede ved 50 units løb du panden mod muren.
RA blev jeg aldrig synderligt begejstret for.
C&C, der var generals min favourit - det nye fængede aldrig, til trods for Boomer var med.
LOTR synes jeg var forfærdeligt - nok fordi jeg synes det var gjort meget lidt ud af spillet, og ma var ikke i tvivl om hvilken motor der lå under.
Men min favourit har nok været StarCraft, og jeg håber at 2'eren kan vække min interesse for genren igen, for de sidste mange år har mit engagement i RTS-genren været temmelig lavt.
Desværre var det der popsmarte netværkshalløj, ikke noget de havde implementeret.
WarCraft var lidt fjollet, men ved WarCraft2 begyndte det at blive sjovt. De efterfølgende warwraft-spil har aldrig rigtig fanget mig. Det der med hero-princippet fangede jeg aldrig rigtigt.
AOE havde problemer med ressourcerne, allerede ved 50 units løb du panden mod muren.
RA blev jeg aldrig synderligt begejstret for.
C&C, der var generals min favourit - det nye fængede aldrig, til trods for Boomer var med.
LOTR synes jeg var forfærdeligt - nok fordi jeg synes det var gjort meget lidt ud af spillet, og ma var ikke i tvivl om hvilken motor der lå under.
Men min favourit har nok været StarCraft, og jeg håber at 2'eren kan vække min interesse for genren igen, for de sidste mange år har mit engagement i RTS-genren været temmelig lavt.
StarCraft ! :D
Lidt OT. info: http://www.blizzard.com/store/
Hvis man opretter en bruger i Blizzards re-lancerede online butik,
er man med i et lotteri om en "beta key til er 'ukendt' spil"
Lidt OT. info: http://www.blizzard.com/store/
Hvis man opretter en bruger i Blizzards re-lancerede online butik,
er man med i et lotteri om en "beta key til er 'ukendt' spil"
Empire Earth er nok det der er sjovest til LAN, jeg elsker simpelthen de mere eller mindre åndsvage taktikker man kan bruge i det spil.
Det er virkelig sjovt når ens venner endelig opdager hvilken ond taktik man er i gang med, fx når jeg sender en special-enhed bestående af babarer (et unit der kan gå igennem skov) ind igennem deres naturlig skov-mur og ødelægger alle deres marker før de kan nå at sætte hæren ind :).
Eller når man med en profet sneget ind med en båd kaster pest over fjendens tropper så de alle dør =)!
Det lykkedes mig enda at lave 20+ skydtårne lige uden for min vens by uden at han opdagede det. Sådant noget er bare guld værd når hele hans hær vælter ud for at angribe mig!
Virkelig en skam at det kun er étteren der virkelig er sjov :(
Det er virkelig sjovt når ens venner endelig opdager hvilken ond taktik man er i gang med, fx når jeg sender en special-enhed bestående af babarer (et unit der kan gå igennem skov) ind igennem deres naturlig skov-mur og ødelægger alle deres marker før de kan nå at sætte hæren ind :).
Eller når man med en profet sneget ind med en båd kaster pest over fjendens tropper så de alle dør =)!
Det lykkedes mig enda at lave 20+ skydtårne lige uden for min vens by uden at han opdagede det. Sådant noget er bare guld værd når hele hans hær vælter ud for at angribe mig!
Virkelig en skam at det kun er étteren der virkelig er sjov :(
Synes også det er ærgeligt at Total Annihilation-serien ikke blev nævnt, med Supreme Commander og udvidelsen. Supreme Commander er virkelig fedt, og giver RTS-generen en anden dimension.
Har dog alligevel ikke lyst til at svare "Jeg holder mig til andre RTS spil", da jeg også har spillet de andre RTS-spil voldsomt meget, så det blev Starcraft
Har dog alligevel ikke lyst til at svare "Jeg holder mig til andre RTS spil", da jeg også har spillet de andre RTS-spil voldsomt meget, så det blev Starcraft
Efter at have spillet de fleste RTS spil derude har jeg valgt Red Alert, mit første RTS spil og det var godt lavet, et af de første spil med store tank hære der kunne clashe ind i hinanden :P
Som andre har sagt, så var Total Annihilation et af de bedre RTS spil og spille stilen i det blev virkelig ført videre i Supreme Commander, ville godt have viet mere tid til det...
Age of Empires var historiens vingesus, lidt langsomt, men stadig utrolig sjovt. Starcraft fik jeg aldrig rigtig brugt meget tid på, endte mere eller mindre med at blive jordet hver gang til LAN...
C&C var også utroligt underholdende, historien er utrolig go' og som commander får man jo så selv valgmuligheden i 3'eren til om man skal bruge en såkaldt "Dirty bomb" og være GDI's bad guy...
LOTR: BFME og World in Conflict falder under samme kategori hos mig, LOTR var simpelthen for meget "Sten, saks, papir" og som sagt var defense også usandsynligt stærkt! World in Conflict, var sjovt så længe det varede, det varede dog ikke særligt længe, singleplayer delen var gennemført i løbet af 1 dag og Multiplayer blev aldrig rigtig til noget selvom det var utroligt sjovt at bombarderer fjendens enheder med diverse precisionsbomber
Som andre har sagt, så var Total Annihilation et af de bedre RTS spil og spille stilen i det blev virkelig ført videre i Supreme Commander, ville godt have viet mere tid til det...
Age of Empires var historiens vingesus, lidt langsomt, men stadig utrolig sjovt. Starcraft fik jeg aldrig rigtig brugt meget tid på, endte mere eller mindre med at blive jordet hver gang til LAN...
C&C var også utroligt underholdende, historien er utrolig go' og som commander får man jo så selv valgmuligheden i 3'eren til om man skal bruge en såkaldt "Dirty bomb" og være GDI's bad guy...
LOTR: BFME og World in Conflict falder under samme kategori hos mig, LOTR var simpelthen for meget "Sten, saks, papir" og som sagt var defense også usandsynligt stærkt! World in Conflict, var sjovt så længe det varede, det varede dog ikke særligt længe, singleplayer delen var gennemført i løbet af 1 dag og Multiplayer blev aldrig rigtig til noget selvom det var utroligt sjovt at bombarderer fjendens enheder med diverse precisionsbomber
Andre: Homeworld og Nexus. Nexus er klart min favorit. Den er rent faktisk Real-Time-Stragtegy. Man bygger ikke ting under kampene hvilket i princippet er ekstremt urealistisk og slet ikke real-time. Alle forbedringer af skibene foregår mellem missionerne, og hvordan oddsene for en sejr afhænger meget af de tidligere missioner, for hvis man mister et skib undervejs bliver det meget sværere.
Jeg spillede meget C&C før i tiden indtil Homeworld dukkede op.
Jeg spillede meget C&C før i tiden indtil Homeworld dukkede op.
31 skrev:Andre: Homeworld og Nexus. Nexus er klart min favorit. Den er rent faktisk Real-Time-Stragtegy.
Med et tilsvarende argument vil jeg argumentere for at ingen af de nævnte spil er strategi spil men i stedet taktikspil, da de typiske hære man kommanderer rundt med har en størrelse på mindre end 50 enheder.
Ville selv have stemt supreme commander hvis chancen havde været der, da det er det eneste strategispil jeg synes er interessant nu. Den typiske strategispilsformel er så gennemtæsket at supreme commanders større skala og interface der rent faktisk hjælper spilleren i stedet for at ligge hindringer i vejen giver et friskt pust.
hmmm...
Dune... har spillet alle lige siden det første, der egentlig var mere text adventure end rts.
jeg undre mig nu lidt over starcraft, selvom jeg er kæmpetilhænger af det, men der er trods alt kun udgivet en enkelt originalt, vi venter stadig på, og dermed har ingen af dem der kan stemme spillet, nummer to.
Dune... har spillet alle lige siden det første, der egentlig var mere text adventure end rts.
jeg undre mig nu lidt over starcraft, selvom jeg er kæmpetilhænger af det, men der er trods alt kun udgivet en enkelt originalt, vi venter stadig på, og dermed har ingen af dem der kan stemme spillet, nummer to.
11 skrev:C&C har 3 forskellige universer:
Tiberium universet (Den originale C&C, Tiberium Sun+Dawn og Tiberium Wars+Kanes Wrath)
Red Alert universet (Red Alert og Red Alert 2+Yuris Revenge og Red Alert 3)
Generals universet (Generals+Zero Hour)
Dog har der været paralleller mellem Red Alert universet og Tiberium universet.. men det får vi måske mere at se af i Red Alert 3 ;)
Alle spillene er i samme overordnede serie. Red Alert hed jo netop "Command and Conquer - Red Alert" Det var en nummer to i C&C serien.
Personligt er min favorit Hearts of Iron serien, inklusiv Victoria og Europa Universalis.
#31
Hov, der er vist en der der ikke har hørt efter i historietimerne...
Tror du selv, tyskerne producerede denne her enorme hær, og så begyndte at invadere Europa - hvorefter USA og England producerede en endnu større hær, stoppede med produktionen, og gik så i krig...eller var der noget med, at for at holde krigsmaskinen kørende, sendte man for første gang kvinderne i arbejde - hvorfra de iøvrigt nægtede at gå hjem, da krigen sluttede.
Langt hen ad vejen, kan man nærmest sige at amerikanerne producerede sig igennem krigen, fuldstændigsom et RTS - hvor det ofte er ham der formår at indsamle flest ressourcer der kan producere så meget, at han i sidste ende kan vinde over den grumme fjende.
Man bygger ikke ting under kampene hvilket i princippet er ekstremt urealistisk og slet ikke real-time
Hov, der er vist en der der ikke har hørt efter i historietimerne...
Tror du selv, tyskerne producerede denne her enorme hær, og så begyndte at invadere Europa - hvorefter USA og England producerede en endnu større hær, stoppede med produktionen, og gik så i krig...eller var der noget med, at for at holde krigsmaskinen kørende, sendte man for første gang kvinderne i arbejde - hvorfra de iøvrigt nægtede at gå hjem, da krigen sluttede.
Langt hen ad vejen, kan man nærmest sige at amerikanerne producerede sig igennem krigen, fuldstændigsom et RTS - hvor det ofte er ham der formår at indsamle flest ressourcer der kan producere så meget, at han i sidste ende kan vinde over den grumme fjende.
#40: Borg[One]
Naturligvis byggede man våben undervejs i Krigen, men det var jo ikke noget som den enkelte general var ansvarligt for. Hvis det skal være realistisk, skal man derfor enten lave et spil hvor man ikke kan bygge andet end lidt skyttegrave mv. men eventuelt kan kalde forstærkninger (eks. Sudden Strike), eller det skal være et meget overordnet spil hvor man styrer mere end bare slagenes gang (eks. Hearts of Iron)
Naturligvis byggede man våben undervejs i Krigen, men det var jo ikke noget som den enkelte general var ansvarligt for. Hvis det skal være realistisk, skal man derfor enten lave et spil hvor man ikke kan bygge andet end lidt skyttegrave mv. men eventuelt kan kalde forstærkninger (eks. Sudden Strike), eller det skal være et meget overordnet spil hvor man styrer mere end bare slagenes gang (eks. Hearts of Iron)
#42 Jeg ved ikke hvordan det foregår rent praktisk, men jeg kan forestille mig den enkelte general sender requst tilbage, om hvilket material og hvilke type units han har brug for, så prioritere TheBigChief hvad der skal produceres og sendes hvorhen.
Men som #43 er inde på, er realismen bag spillene ikke i højsædet, hvis man vil have en rigtig krigssimulatore, er vi vel over i rene strategi-spil, som Civ-serien?
#43 jeg undrer mig mest over Warcraft's placering.
De introducerede godtnok deres hero-pjat, men ellers differentere de sig ikke synderligt - og jeg tvivler på ovenstående afstemning er Warcraft II-fans der har væltet den.
Også StarCraft ligger overraskende højt, kan ikke finde ud af, om det er lykkedes dem allerede at hype SCII så meget at folk bare blindt mener 1'eren var fedt.
Spillet er 8 år gammelt, og der har været betydelig bedre RTS spil sidenhen. Tiberium wars bl.a.
Men som #43 er inde på, er realismen bag spillene ikke i højsædet, hvis man vil have en rigtig krigssimulatore, er vi vel over i rene strategi-spil, som Civ-serien?
#43 jeg undrer mig mest over Warcraft's placering.
De introducerede godtnok deres hero-pjat, men ellers differentere de sig ikke synderligt - og jeg tvivler på ovenstående afstemning er Warcraft II-fans der har væltet den.
Også StarCraft ligger overraskende højt, kan ikke finde ud af, om det er lykkedes dem allerede at hype SCII så meget at folk bare blindt mener 1'eren var fedt.
Spillet er 8 år gammelt, og der har været betydelig bedre RTS spil sidenhen. Tiberium wars bl.a.
#44 Spiller selv Starcraft hver uge :) det er alså et sjovt og godt spiller som stadig holder, eneste minus der er, at opløsningen er lidt lav og AI er ved at være forældet. Men ellers er det stadig et uber spil.
Synes ikke selv der har været bedre, alle C&C tiberium er for kedelige, alle fraktionerne er jo stort set ens, med små forandringer her.
Det er noget af det starcraft lever på ud over at have den bedste singleplayer historie i noget RTS imo, at de 3 grupper er så fede og forskellige.
Starcraft ligger også rigtig højt i korea hvor de har store tuneringer, kan love dig for Starcraft stadig spilles :)
Synes ikke selv der har været bedre, alle C&C tiberium er for kedelige, alle fraktionerne er jo stort set ens, med små forandringer her.
Det er noget af det starcraft lever på ud over at have den bedste singleplayer historie i noget RTS imo, at de 3 grupper er så fede og forskellige.
Starcraft ligger også rigtig højt i korea hvor de har store tuneringer, kan love dig for Starcraft stadig spilles :)
Naturligvis behøver spillene ikke at være realistiske – det foretrækker jeg, personligt, men jeg er godt klar over at andre ikke behøver realisme. Det var udelukkende en kommentar til #40: Borg[One] kommentar om at man ikke byggede alle våbnene inden Krigen :)
#45 Jeg tror det bedste i C&C/RA-serien er Generals, hvor det primært er baseret på nuværende våben (plus det løse).
Det spil har så bare nogle heftige problemer med ressourcer-allokering, så det lynhurtigt ikke kan finde ud af at styre for mange units, og derefter nærmest går hen og bliver turbaseret.
Det er ikke computeren der har problemet, men deres engine der bare ikke er god nok - har altid undret mig over hvorfor de ikke sendte en opdatering på gaden.
Kan du holde den stangen 15-25 minutter mod 3 allierede Brutal-army's, så staller computeren. :-X
Jeg kiggede for nyligt på SC, og må erkende at grafikken simpelthen er for skidt til jeg gider bruge mig tid på det.
Det spil har så bare nogle heftige problemer med ressourcer-allokering, så det lynhurtigt ikke kan finde ud af at styre for mange units, og derefter nærmest går hen og bliver turbaseret.
Det er ikke computeren der har problemet, men deres engine der bare ikke er god nok - har altid undret mig over hvorfor de ikke sendte en opdatering på gaden.
Kan du holde den stangen 15-25 minutter mod 3 allierede Brutal-army's, så staller computeren. :-X
Jeg kiggede for nyligt på SC, og må erkende at grafikken simpelthen er for skidt til jeg gider bruge mig tid på det.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.