mboost-dp1
Hvilken RTS-serie synes du er bedst?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Hvis man skal vælge ud fra den spilserie, der har givet mest morskab og flest timers underholdning, så vinder Dawn of War-serien klart hos mig, også selvom flere af de andre spil er mere gennemarbejdede, flottere eller har færre bugs.
9 racer, der alle spiller forskelligt og er nogenlunde balancerede, og så i det fantastisk fede Warhammer 40k-univers.
Så jeg måtte tage "andre"...
9 racer, der alle spiller forskelligt og er nogenlunde balancerede, og så i det fantastisk fede Warhammer 40k-univers.
Så jeg måtte tage "andre"...
Må også melde mig under Total Annihilation / Supreme Commander fanen ( "Jeg holder mig til andre RTS spil" ), med mindre at Total War serien kan ses som et RTS :)
WarCraft og C&C er da også ok, men blev lynhurtig træt af StarCraft (hvilket åbenbart er tæt på blasfemi ;).
WarCraft og C&C er da også ok, men blev lynhurtig træt af StarCraft (hvilket åbenbart er tæt på blasfemi ;).
8 skrev:#7
Det er to forskellig serier.
C&C bygger over Tiberian universet, hvor i mod Red Alert er lavet ud fra den verden vi lever i, men med lidt historie ændringer.
11 skrev:C&C har 3 forskellige universer:
Tiberium universet (Den originale C&C, Tiberium Sun+Dawn og Tiberium Wars+Kanes Wrath)
Red Alert universet (Red Alert og Red Alert 2+Yuris Revenge og Red Alert 3)
Generals universet (Generals+Zero Hour)
Dog har der været paralleller mellem Red Alert universet og Tiberium universet.. men det får vi måske mere at se af i Red Alert 3 ;)
Forkert. Command & Conquer: Red Alert hører faktisk til C&C universet, hvilket I også ville vide hvis I havde gennemført det. Kain optræder i slutsekvenserne for både Allies og Soviet. Desuden er det "Den originale C&C" der hedder Tiberium Dawn, og ikke en udvidelse til Tiberium Sun. Den hedder Firestorm.
Det ville derfor være mest korrekt at sige:
Tiberium universet: C&C Red Alert, Command & Conquer, Tiberium Sun+Firestorm og Tiberium Wars+Kanes Wrath
kronologisk, ikke udgivelsesmæssigt men "in game kronologisk" efter som RA1 foregår i midten af det 20. århundrede og resten foregår mange år senere
Red Alert universet: Red Alert 2+Yuris Revenge og Red Alert 3
Oprindeligt skulle red alert have været en udvidelse til C&C, men grundet populariteten af C&C blev det stand alone. Der er stadig referencen med Kain i RA1 til C&C, så jeg går ud fra at Westwood (opkøbt af EA) syntes om RA universet og lavede Red Alert 2 som et remake af et'eren.
Generals universet: Generals+Zero Hour
Universet der minder mest om vores, hvis kineserne bliver sure og muslimerne gør noget ud af deres jihad. Spillet og dets udvidelse er så tydeligt baseret på den nuværende magtbalance og terrorisme.
EDIT: men nu får vi at se med Red Alert 3, hvorvidt det er endnu et remake af Red Alert, eller om det er en form for fortsættelse på enten Red Alert 1 eller Red Alert 2.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.