mboost-dp1

Hvilken platform gamer du mest på?

Gå til bund
Gravatar #51 - NioBe
17. nov. 2009 09:12
Mangler muligheden : PC og konsol... Jeg spiller på begge ca lige meget afhænigt af spil selvfølgelig.
Gravatar #52 - Nielson
17. nov. 2009 10:51
PC, det er bare generelt meget federe at sidde til et LAN party og game mode vennerne end at sidde i en sofa og se på splitscreen. Ejer selv en xBox og spiller på den til daglig sammen med kæresten.
Gravatar #53 - El_Coyote
17. nov. 2009 11:08
Det bliver på Mac med Eve Online
Gravatar #54 - David Munch
18. nov. 2009 09:00
Mac selvfølgelig! :D
Gravatar #55 - vision-dk
18. nov. 2009 10:23
MalteN (52) skrev:
...og spiller på den til daglig sammen med kæresten.

Taget ud af kontekst og offtopic, jeg ved det godt, men det er sjovt :-)
Gravatar #56 - AndersAndersson
18. nov. 2009 11:35
wow, jeg synes det er ret cool at PS3'eren er over Xbox'en. det havde jeg godt nok ikke troet.
Gravatar #57 - thomasmorkeberg
18. nov. 2009 12:36
Amiga !!
Gravatar #58 - Alfix8700
18. nov. 2009 12:52
Kan bedst lide PC, den kan man alt med. Konsolerne er bedst til sport og bil spil, ikke fps.
Gravatar #59 - mcgreed
18. nov. 2009 13:54
david munch (54) skrev:
Mac selvfølgelig! :D

Hehe, ja hjerterfri er vel også et spil ;) Well, hvordan er Mac's spil muligheder overhovedet, ved de har været en stor joke i mange år, men ved ikke om det har ændret sig.
Gravatar #60 - fidomuh
18. nov. 2009 14:13

Spil mulighederne er vel ligesaa gode som paa alle andre platforme, problemet er, at udviklerne ikke udgiver spil dertil ;)
Men der er jo Blizzard, EVE og en masse andre, der udgiver senere paa platformen :)
Gravatar #61 - ipwn
19. nov. 2009 13:29
Spiller stort set udelukkende på PC.

Jeg har aldrig rigtigt været så meget til konsoller; selv som barn spillede jeg på en PC, fordi min far havde sin arbejdscomputer dengang hvor det kostede en bondegård.

Så det er ikke kun et spørgsmål om hvor godt spillene bliver afviklet, prisen på spil, og prisen på hardware der påvirker mig. PC har nemlig altid for mig været den primære teknologi man spiller på, og det påvirker mig stadigvæk. Mens resten af gaden spillede diverse Nintento og Sega spil, sad jeg og spillede Wolfenstein 3D, Doom og Duke Nukem 3D. Det er også derfor at jeg rigtigt godt kan lide FPS spil, da det er en del af min opdragelse.

Syntes helt klart konsol er skide sjovt når man sidder i en sofa med et par venner og en stor skærm. Men det er ikke i en sådan situation jeg oftest spiller. Sidder i hverdagen derhjemme alene foran min PC, og spiller multiplayer med voicechat mv., eller et singleplayer spil. (Oftest multiplayer, da singleplayer spil som regel er gennemført efter få dage)

Jeg har absolut intet imod at skulle købe hardware engang imellem, og jeg kan som sådan godt lide at vedligeholde min PC. Det giver mig også muligheden for selv at programmere grafik, lyd osv., noget som en konsol ikke giver mig muligheden for uden at skulle betale en heftig sum penge.

Angående overlegenhed, syntes jeg ikke rigtigt det er værd at diskutere; det kommer vel an på hvor oplevelsen er i top. Overlegenhed har kun relevans når vi snakker om konkurrencespil. Spils formål er jo netop underholdning, altså oplevelsen det giver.

Jeg kan dog godt lide min mus, og dets surface, samt min skærm og headset. Det ser godt ud, og virker rigtigt godt. Her er det dejligt at jeg kan købe produkter der er udviklet til spil, og at der er et så stort sortiment at vælge imellem. Man bestemmer selv hvor mange penge man vil kaste efter det.

Gravatar #62 - ipwn
19. nov. 2009 13:49
Det skal også straks siges, at når jeg ser eller prøver et fedt konsol spil, er den første tanke jeg får; "Kan jeg købe det til PC?".

Inkarneret PC gamer hehe.
Gravatar #63 - Tobebech
19. nov. 2009 17:33
#60 DirectX kan ikke køres på en mac, så de grafiske muligheder på en mac er vel lidt begrænsede, medmindre du kører med windoes på den.
Gravatar #64 - ipwn
19. nov. 2009 17:43
#63 DirectX kan heller ikke køres på PS3. Hvad er din pointe?

OpenGL er udemærket. Der er bare langt flere kunder med DirectX, og derfor smider man som oftest kun penge efter det.
Gravatar #65 - Alfix8700
23. nov. 2009 16:09
klart pc, kan godt lide mus og tastetur frem for Joypad
Gravatar #66 - Tobebech
25. nov. 2009 20:36
#64 Ja det kan køre på en PS3, men der er jo så også bedre grafik på en PC?
Siden jeg skrev det sidste post har jeg fundet ud af at Open Gl er bedre end jeg troede. Men som sagt tror jeg stadig at direct x vinder over open gl indenfor spil.
Gravatar #67 - fidomuh
26. nov. 2009 08:24

Tjah, det er jo lidt en smagssag.
OpenGL/AL/CL, etc, er jo milevidt forskellig, fra DirectX.

Udviklingsform er anderledes, API er anderledes, etc.

Den stoerste fordel i Open*, er at det er gratis og frit.
MAngler du en fancy funktion, saa tilfoejer du den bare til Open* og alle andre kan ogsaa bruge den :)

DirectX vil dog klart vinde paa udbredelse, det er langt bedre integreret i Windows og MS presser det langt op i anus, paa alle der udvikler til Windows eller X360 :)
Gravatar #68 - Tobebech
26. nov. 2009 15:51
#68 Jeg havde bare fået det indtryk at Open Gl var bedst til professionel grafik som 3d arbejde og billedebehandling og ikke spil. Så vidt jeg ved er directx også bedre indarbejdet i de modern spilgrafikkort, på grund af microsoft.
Gravatar #69 - Bubbi
27. nov. 2009 06:48
Intel i7 920
12 GB Ram
NVIDIA GTX 295

Og så gamer jeg faktisk mest på Xbox'en alligevel..
Gravatar #70 - mvoigt27
27. nov. 2009 07:59
Jeg spiller mest på en olie platform:-)
Gravatar #71 - andeo
28. nov. 2009 10:21
Se. Jeg stemte PS3 selvom jeg spiller en del Quakelive på min pc også, men så er det også det eneste.

Jeg vil først sige at jeg er uenig i det nogle siger at fighting games er det eneste rigtige til konsol, for efter min mening er strategi det eneste jeg gider at spille på min computer siden jeg investerede i en konsol. Jeg gav 4k for min konsol i sin tid og spiller HD gaming (for det meste). Hvor mange penge skal der ligges i en PC årligt for at den er up-to-date. Ja, det er den konsolbrugere kommer med hver gang, men PC-brugere bliver jo kun arrige fordi det er rigtigt.

Nogle vil argumentere at FPS også kun er til PC, men jeg må ærligt sige at muligheden for mods (aimbots og wallhacks) gør det mindre sjovt efterhånden.

Bilspil kan kun spilles på PC hvis man har pedaler og rat, for ellers har man ikke fuld kontrol over speeder og rat. Jo, hvis man foretrækker at spille spil som Death Rally hvor man kun har to hastigheder: speeder i bund og speeder i bund + boost.
Gravatar #72 - MiniatureZeus
28. nov. 2009 10:32
Spiller nok allermest på min iPhone, og det spil jeg spiller allermest, er TRIS (et tetris spil), som jeg har haft lige siden jeg fik den. Jeg har haft både en Xbox, en X360, en PS2 og en PC, men keder mig ret hurtigt i de forskellige spil... Har de seneste par måneder også spillet lidt på min Mac, blandt andet NFS Undercover, men igen så bliver det hurtigt kedeligt og trivielt...
Desuden er det ikke så velset rundt omkring at slæbe bærbaren ud på lokummet når man skal skide, men iPhonen er der ingen der opdager!
Da jeg spillede allermest på min iPhone, var da jeg samtidig hørte lydbøger (Pillars of the Earth og hele Harry Potter serien) hvor jeg igennem den periode på ca. 5 måneder fik spillet ikke mindre end 6500 spil 7-kabale! Og jeg vandt lige godt 50 % af dem...!

Nu venter jeg dog på at Diablo III kommer ud til Mac, men inden da skal der nok spilles noget Diablo I og II så man kommer i det rigtige humør igen...
Gravatar #73 - ipwn
28. nov. 2009 11:06
#71 Det er noget pjat at vi bliver arrige.

Vi har simpelthen besluttet at det er værd for os at bruge de penge vi nu gør, på dyrt hardware. Det er ligegyldigt hvor billigt en konsol er for mig; de kommer slet ikke med i beslutningerne omkring køb af hardware.

Jeg kan forstå hvorfor en gut der godt kan lide konsol, ikke kan se grunden til at købe en PC; det er dyrt, og man kan alligevel ikke (nah) se forskel. Samt man kan være social og spille flere på samme skærm.

Det er helt fair, jeg kan forstå argumentationen.

Den sidste grund, at kunne spille sammen, er jeg dyb enig i. Ved PC kræver det jo at alle har en PC stående i samme rum, og det er sjældent at det er tilfældet. Det kræver der større planlægning for. (Men det sker jo selvfølgelig - LAN ftw) Derfor er det lækkert at kunne sidde i sofaen og spille på konsol sammen. Gears of War er da også et af mine yndlings spil.

Men med det sagt, foretrækker jeg PC i stort set alle andre henseender. Bedre grafik og i mine øjne bedre styring. Samt at det for mig er stedet man spiller spil, som jeg skrev i en tidligere post. Jeg er jo opdraget PC spiller.

(PS: Jo, jeg brugte originalt 15k på min computer (KUN computeren - ikke skærm, eller andet, kun selve kassen), men den har nu holdt i 2½ år uden opdatering)
Gravatar #74 - andeo
28. nov. 2009 17:12
Jeg er skam ikke imod PC, har været pc-gamer i lang tid inden jeg besluttede at investere i min konsol. Og jeg er enig i at grafisk så er pc'en bedre, men det har sin pris og det magter jeg ikke at følge med i længere. Ved godt det er svagt, men det er ikke det værd for mi længere.

Men eftersom jeg kender begge verdener og jeg også støttede pcen i debatten for noget tid siden så tror jeg aldrig man bliver enig, men man har jo en PC af nogle grunde og en konsol af andre simpelthen fordi de er så forskellige. =))
Gravatar #75 - FeedMe
29. nov. 2009 00:16
Hvorfor er de oplagte muligheder idiot, klaver og pik ikke blandt valgmulighederne?
Gravatar #76 - Cloud02
29. nov. 2009 10:32
ipwn (73) skrev:
(PS: Jo, jeg brugte originalt 15k på min computer (KUN computeren - ikke skærm, eller andet, kun selve kassen), men den har nu holdt i 2½ år uden opdatering)
Men nu skal du vel også snart opdatere gfx kortet for at kunne følge med, ik?
Gravatar #77 - mcgreed
29. nov. 2009 11:22
andeo (74) skrev:
Jeg er skam ikke imod PC, har været pc-gamer i lang tid inden jeg besluttede at investere i min konsol. Og jeg er enig i at grafisk så er pc'en bedre, men det har sin pris og det magter jeg ikke at følge med i længere. Ved godt det er svagt, men det er ikke det værd for mi længere.

Men eftersom jeg kender begge verdener og jeg også støttede pcen i debatten for noget tid siden så tror jeg aldrig man bliver enig, men man har jo en PC af nogle grunde og en konsol af andre simpelthen fordi de er så forskellige. =))

Vil nu stadigvæk sige at konsoler skulle holde sig til visse genre, har lagt mærke til at når de har været inde på andre områder, så bliver PC versionen forringet (seneste er MW2). Det er ikke tit at PC versionen overlever når spillet skal laves også til konsole, Dragon Age har dog i det mindste lyttet og lavet et ordenligt PC interface.
Gravatar #78 - Emi_one
29. nov. 2009 14:05
Spillede engang kun PC men det gør jeg slet ikke mere. Jeg synes virkelig det er røv kedeligt.

Nu spiller jeg KUN Wii. Især Mario Kart som jeg spiller online.

Gravatar #79 - greylion
1. dec. 2009 17:48
Stemte Andet, fordi jeg kun spiller spil på Linux, når jeg en sjælden gang spiller.
De sidste par år eller tre har det mest været Wesnoth
Gravatar #80 - m_abs
1. dec. 2009 18:52
Jeg er ikke enig i din liste ;)

Hvad har en konsol som PC ikke har?
- Gode controls, både wii remote (med tilbehør) og ps3'en controller er langt federe at sidde med end et tastetur og en mus.

- Langt større skærm. Det giver bare ikke ret meget mening at have en 40" skærm stående på et skrivebord.

- Mere socialt end at sidde ved, når man er flere der spiller sammen.

- Intet besvær med opsætning og vedligeholdelse af maskinen, for at undgå at maskinen virker godt til spil nogle dage og slet ikke andre dage. Dette var noget af det, jeg var mest træt af det jeg spillede meget for nogle år siden.

- Ingen til meget lille risiko for man ikke kan spille pga. virus på maskinen.

- Ikke et behov for at opgradere hardwaren, hver 6 mdr. for at kunne følge med kravende til nye spil.

- Billigere i anskaffelse end en moderne PC.

Hvad har en PC som en konsol ikke?
- Billigere spil, hurtigere.

- Fan mods.

- No-CD cracks.

- Enkelte spil virker bare bedre på PC, så som first person shooters.

- Enkelte genre af spil som (næsten) ikke findes til konsol.
Gravatar #81 - mcgreed
1. dec. 2009 20:43
Vil bestemt mene at tastetur og mus ryger under PC plus listen, kan bestemt ikke lide kontrollers, de laver en dårlig begrænsning som jeg personligt vil være foruden, et eksemple er Borderland, hvor flere funktioner er på en knap, og som er totalt ubrugeligt på PC.

Angående skærm, så har PC større resolutions, så en stor skærm kan nu være ligemeget, hvis man glor på lego klodser. Samt når du spiller med andre, så ryger der lige halvdelen + af skærmen. Og det dur kun til visse spil, dur ikke at man kan se modstanderens skærm i flere tilfælde.

Når du snakker om opgradering af PC, så tænk også på at du er nødt til at købe en ny konsole for at opgrader og du ikke kan spille dine gamle spil på den.

Og angående det sociale, det er hvor vi PC gamers har noget som hedder LAN parties, vil nu nok sige at det er socialt.

Gravatar #82 - m_abs
1. dec. 2009 21:41
mcgreed (81) skrev:
Vil bestemt mene at tastetur og mus ryger under PC plus listen

Spørgsmål om smag og til vending. Jeg sider langt over 8 timer ved et tastatur om dagen, det er meget rart at kunne komme væk fra det.

mcgreed (81) skrev:
Angående skærm, så har PC større resolutions, så en stor skærm kan nu være ligemeget, hvis man glor på lego klodser.

Det er et non-issue. Det ligner ikke mere lego klodser på mit 40" Full-HD TV, når jeg spiller PS3 spil end det gør, når jeg ser DVD, dvs. slet ikke. Blu-ray er dog noget bedre.

mcgreed (81) skrev:
Samt når du spiller med andre, så ryger der lige halvdelen + af skærmen. Og det dur kun til visse spil, dur ikke at man kan se modstanderens skærm i flere tilfælde.

Men jeg kan spille med andre, hvor vi sidder ved siden af hinanden og er langt mere sociale sammen end hvis vi sad og kiggede ind i hver vores skærm.

mcgreed (81) skrev:
Når du snakker om opgradering af PC, så tænk også på at du er nødt til at købe en ny konsole for at opgrader og du ikke kan spille dine gamle spil på den.

Det er rigtigt at man skal købe en helt ny maskine, når man skal opgradere men der er en kæmpe forskel i forlænge en konsol og en PC kan bruges.
Fx. Min PS2 er fra 2004 og der kommer stadig spil til den. Det overraskede mig da jeg så det i weekenden, jeg havde forventet at alle spille udviklere havde droppet den til fordel for PS3'en med dens langt bedre hardware.

Min PS3 er næsten 2 år gammel og kan stadig spille de nyeste spil, hvor mange PC'er kan du spille nyeste spil på som kostede under 4000 for 2 år siden?

Jeg er også rimelig utilfreds med at min PS3 ikke kan spille mine mange PS2-spil, havde jeg købt den første eller købt den i USA havde jeg kunne. Men den kan spille PS1-spil, bare synd jeg kun har to af dem. :(

mcgreed (81) skrev:
Og angående det sociale, det er hvor vi PC gamers har noget som hedder LAN parties, vil nu nok sige at det er socialt.

Det deltager jeg også i engang i mellem og der er en kæmpe forskel på at sidde og glo ind i en computerskærm med høretelefoner på der lukker alt andet end spillet ude også at sidde en gruppe foran TV'et med Wii'en eller PS3'en og kæmpe mod eller med hinanden.

Min oplevelse af LAN-parties er at det er asocialt samvær.
Gravatar #83 - mcgreed
2. dec. 2009 09:11
Angånde LAN så er jeg meget uening med dig, det komme an på hvad for en slags lan du går til. LAN party kan være mellem 6 mennesker og 4000. Jeg har tit været sammen med venner hvor vi spiller sammen og det er totalt socialt, det er ikke som om vi bliver i vores lille verden. Hvis du er til et stort LAN, og sidder ved dig selv og ikke snakker med folk omkring dig, så er det klart at du ikke får det sociale i det.

Angående pris, så tænk også lige på at alle spil til console (med undtagelse af MW2, may it burn in hell), så koster PC spil mindre. :)
Gravatar #84 - Woller
2. dec. 2009 09:48
mcgreed (83) skrev:
Angående pris, så tænk også lige på at alle spil til console (med undtagelse af MW2, may it burn in hell), så koster PC spil mindre. :)

Medmindre du er lidt smart og bare gør som mig.
Enten kan du vente et par måneder og købe spillene billigt, eller også kan du preorder dem ved gamestop og spare mange penge (hvilket man ikke kan med PC)
Preorder tilbud
Ekskluderingsliste
[url=kortlink.dk/77qh]Spil til under 120 kr[/url]
Gravatar #85 - terracide
2. dec. 2009 09:50
m_abs (80) skrev:

- Gode controls, både wii remote (med tilbehør) og ps3'en controller er langt federe at sidde med end et tastetur og en mus.

Måtte lige kontrollere din alder, efter det udsagn..og ja,du burde være ældre end konsollers målgruppe(børn)...så jeg skyder skylden på drikkevandet...
Gravatar #86 - m_abs
2. dec. 2009 10:15
mcgreed (83) skrev:

Havde jeg faktisk med på listen over til PC har som konsol ikke har. :)

terracide (85) skrev:
Måtte lige kontrollere din alder, efter det udsagn..og ja,du burde være ældre end konsollers målgruppe(børn)...så jeg skyder skylden på drikkevandet...

Nårh piv, lille terra sagde du noget?
Gravatar #87 - terracide
2. dec. 2009 11:07
#86:
Hvis du kan kvantifcere "federe" indenfor kontrollere...så vil jeg blive imponeret....næsten.
Så kan jeg fremhæve fakta så som input lag på konsoller (hardware, ikke noget at gøre her) eller mangel på control fidelity....vi morer os til tider (i ARMA multiplayer) over folk som logger på og bruger en konsol-controller...og så ikke kan fatte de sutter røv.

Gravatar #88 - m_abs
2. dec. 2009 12:33
terracide (87) skrev:

Hvis du kan kvantifcere "federe" indenfor kontrollere...så vil jeg blive imponeret....næsten.

Nårh lille pus, kan dit lille hovede ikke klare at folk ikke har samme holdninger som dig, nårh hvor er det dog synd. Velkommen til den virkelige verden.

Det er lidt svært at kvantifisere en følelse. Controlleren til PS3 er langt mere behagelig at have i hænderne og giver en bedre indlevelse i spillet end et tastatur kan, alene ved at man kan tillade sig at bevæge kroppen som reaktion på det i spillet, i stedet for at være tvunget til at sidde i en nærmest fast position som du skal med et tastatur og mus. At man så ligner en idiot, når man gør det er så noget andet.

Spil der gør brug af bevælgelsessensoren i controlleren giver så endnu et lag som tastaturet og din elskede mus, bare ikke kan give.

terracide (87) skrev:

Så kan jeg fremhæve fakta så som input lag på konsoller (hardware, ikke noget at gøre her) eller mangel på control fidelity....vi morer os til tider (i ARMA multiplayer) over folk som logger på og bruger en konsol-controller...og så ikke kan fatte de sutter røv.

Hvad kan jeg sige... Ikke alle spil egner sig til en controller ligesom ikke alle spil egner sig til et tastatur og en mus.

Men kom igen, vis mig det tastatur jeg kan spille Wii Sports med. Og vis mig den tastatur og muse kombination som kan gøre en fysisk træt i armende fordi man har skulle bruge musklerne i spil med Raving Rabbids.
Gravatar #89 - terracide
2. dec. 2009 13:36
m_abs (88) skrev:
Det er lidt svært at kvantifisere en følelse. Controlleren til PS3 er langt mere behagelig at have i hænderne og giver en bedre indlevelse i spillet end et tastatur kan, alene ved at man kan tillade sig at bevæge kroppen som reaktion på det i spillet, i stedet for at være tvunget til at sidde i en nærmest fast position som du skal med et tastatur og mus. At man så ligner en idiot, når man gør det er så noget andet.

Som jeg skrev, hvis du kunne kvantificere dette ville jeg blive imponeret...stil waiting.

m_abs (88) skrev:
Hvad kan jeg sige... Ikke alle spil egner sig til en controller ligesom ikke alle spil egner sig til et tastatur og en mus.

At din hjerne har et delay er dit problem...og ikke noget jeg ville være stolt over:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-l...

Men rart at vide at hvis jeg skal nyde konsoller, så skal min hjerne sløves ned...anbefaler du THC, barbituater eller råhypnoler?
Gravatar #90 - m_abs
2. dec. 2009 14:44
terracide (89) skrev:
Som jeg skrev, hvis du kunne kvantificere dette ville jeg blive imponeret...stil waiting.

Hvordan kvantificere du at coca-cola er smager bedre end pepsi eller at jolly er bedre end harboe cola?

Og jeg venter stadig på et tastatur og en mus der kan bruges til samme type spil som en Wii remote kan eller bare min PS3 controller. Still waiting. Men du missede nok referencen i mit tidligere indlæg.

Her er en simpel test: Kan du tage dit tastatur og vippe det fremover, bagover, til højre, til venstre, op og ned og dit spil reagere på det?

terracide (89) skrev:
At din hjerne har et delay er dit problem...og ikke noget jeg ville være stolt over:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-l...

Hvad har det med noget jeg skrev at gøre? Jeg har ikke kommenteret på hvorvidt der er et lag på controllere.

Lag er irrelevant i visse former for spil andre spil er det kritisk at det er så lille som muligt.

Der er langt mere ved en input enhed til et spil som den reagere hurtigt, der er funktionerne på den, hvor god den er for ens hænder osv.

terracide (89) skrev:
Men rart at vide at hvis jeg skal nyde konsoller, så skal min hjerne sløves ned...anbefaler du THC, barbituater eller råhypnoler?

I modsætning til dig, så tager jeg ikke hverken stoffer eller ryger. I modsætning til dig, så tabte min mor heller mig ikke på hovedet da jeg var baby.
Gravatar #91 - terracide
2. dec. 2009 15:26
m_abs (90) skrev:
Hvad har det med noget jeg skrev at gøre? Jeg har ikke kommenteret på hvorvidt der er et lag på controllere.

Jæps, du undgår min pointe...ellers noget nyt?
Gravatar #92 - m_abs
2. dec. 2009 15:39
Nej, læs næste sætning. Tilgengæld undgår du min, som forventet af dig.
Gravatar #93 - terracide
2. dec. 2009 15:54
#92:
Nope, du begyndte med "collness"...vi er ikke kommet videre, da du endnu ikke har leveret, tværtimod har du devalueret dit præmis...
Gravatar #94 - m_abs
2. dec. 2009 16:06
terracide (93) skrev:
#92:
Nope, du begyndte med "collness"...

Jeg begyndte med at give udtryk for min præferencer som hvis vi havde diskuteret om tuborg pilser er bedre end odense pilsner (hvilket den selvfølgelig ikke er).

Du missede blot pointen om at det er subjektivt om man kan lide det ene eller det andet. Hvilket var hele min pointe i at flytte den fra PC til konsol.

terracide (93) skrev:
vi er ikke kommet videre, da du endnu ikke har leveret,.

Du beder om noget der ikke gider mening, hvad er det præcis du forventer?

Jeg er kommet videre, men du er tydeligvis ikke.

terracide (93) skrev:
tværtimod har du devalueret dit præmis...

Nej, jeg har uddybet den.
Gravatar #95 - Tobebech
2. dec. 2009 16:36
m_abs (80) skrev:

- Langt større skærm. Det giver bare ikke ret meget mening at have en 40" skærm stående på et skrivebord.

- Mere socialt end at sidde ved, når man er flere der spiller sammen.

- Intet besvær med opsætning og vedligeholdelse af maskinen, for at undgå at maskinen virker godt til spil nogle dage og slet ikke andre dage. Dette var noget af det, jeg var mest træt af det jeg spillede meget for nogle år siden.

- Ingen til meget lille risiko for man ikke kan spille pga. virus på maskinen.

- Ikke et behov for at opgradere hardwaren, hver 6 mdr. for at kunne følge med kravende til nye spil.

- Billigere i anskaffelse end en moderne PC.

Hvad har en PC som en konsol ikke?
- Billigere spil, hurtigere.

- Fan mods.

- No-CD cracks.

- Enkelte spil virker bare bedre på PC, så som first person shooters.

- Enkelte genre af spil som (næsten) ikke findes til konsol.

Jeg håber ikke du vil have at vi skal tage din liste seriøst vel? Du mangler flere vigtige ting indenfor PC.

- Mulighed for teknisk bedre grafik

- Mulighed for at ændre dele af hardwaren istedet for at skifte hele lortet ud.

- Mulighed for langt højere skærmopløsninger

- Mulighed for at foretage sig tusinde af andre ting end at spille, så at det udligner prisforskellen mellem pc og konsol.

- MANGE spil der fungerer bedre til PC(RTS, nogle RPG, MMORPG)

Og så nogle kommentarer til dine pointer omkring konsoller.

Du kan sagtens slutte din PC til dit fjernsyn og så spille på det.
Det er heller ikke altid en fordel at have den største skærm, jeg kan bedre li min egen 19' skærm end min vens 40' fjernsyn.

Og hvis du bruger din PC som ren spilleplatform ligesom en konsol, så er der meget lille chance for virus, og ingen vedligeholdelses tid.

En Pc kan også sagtens holde i 2-3 år og så spille de nyeste spil på et niveau der er ligeså godt som konsol.
Gravatar #96 - m_abs
2. dec. 2009 18:03
Tobebech (95) skrev:
Jeg håber ikke du vil have at vi skal tage din liste seriøst vel? Du mangler flere vigtige ting indenfor PC.

Tak for et seriøst svar på mit indlæg.
Min liste skal ses i forhold til det indlæg jeg svare på, jeg har hverken taget alle pointer med for konsol eller PC.

Tobebech (95) skrev:

- Mulighed for teknisk bedre grafik

Til en meget højere pris.

Tobebech (95) skrev:

- Mulighed for at ændre dele af hardwaren istedet for at skifte hele lortet ud.

Hvilket øger kompleksiteten, En af de ting jeg er virkelig glad for ved en konsol, er at spille udviklerne ved præcis hvilken hardware der er tilgængelig.
Jeg har alt for mange gange oplevet at et spil ikke har virket stabilt på en maskine og har virket helt som forventet på en anden PC.

Tobebech (95) skrev:

- Mulighed for langt højere skærmopløsninger

Det er rigtigt. Klart et plus til PC'ens side.

Tobebech (95) skrev:

- Mulighed for at foretage sig tusinde af andre ting end at spille, så at det udligner prisforskellen mellem pc og konsol.

Joh. Hvis vi antager at du skifter din gamer PC ud lige så ofte som du ville skifte den ud, hvis du kun bruge den til ikke-spil ting.

Da min PC ikke bliver brugt til spil, kan jeg leve med en mindre maskine både i forhold til grafikkort og CPU. Hvilket gør den noget billigere, den sidste kostede 2500,- i første kvartal.

Tobebech (95) skrev:

- MANGE spil der fungerer bedre til PC(RTS, nogle RPG, MMORPG)

Det var så på min liste.

Tobebech (95) skrev:

Og så nogle kommentarer til dine pointer omkring konsoller.

Tak :) De er meget velkommende.

Tobebech (95) skrev:

Du kan sagtens slutte din PC til dit fjernsyn og så spille på det.
Det er heller ikke altid en fordel at have den største skærm, jeg kan bedre li min egen 19' skærm end min vens 40' fjernsyn.

Det er rigtigt, jeg synes ikke det er så naturligt at gøre og da slet ikke hvis man bruger den til andet end spil samtidigt. Det kan have ændret sig siden sidst.

Du har helt ret, det er ikke altid en fordel. Men for de spil jeg for det meste spiller, Uncharted, Rachet & clank og GTA4, fortrækker jeg helt klart den store skærm.

Tobebech (95) skrev:
Og hvis du bruger din PC som ren spilleplatform ligesom en konsol, så er der meget lille chance for virus, og ingen vedligeholdelses tid.

Nu er jeg ikke gamer, så det gør jeg ikke. Omvendt har jeg ikke haft virus siden 2000 eller 2001.

Jeg har dog tit måtte rydde op for ikke-nørder, hvis spil pludseligt ikke virkede længere pga. af virus.

Tobebech (95) skrev:
En Pc kan også sagtens holde i 2-3 år og så spille de nyeste spil på et niveau der er ligeså godt som konsol.

Forudsat at spillene er lavet til at understøtte så gammel hardware.

Endnu engang tak for et seriøst svar.
Gravatar #97 - terracide
2. dec. 2009 18:27
m_abs (96) skrev:
Tak for et seriøst svar på mit indlæg.

m_abs (96) skrev:
Endnu engang tak for et seriøst svar.

Du lægger ud med at konsollers kontrollere er "sejere" end KB/M og så bruger du ordet seriøst?

LOL!!!
Gravatar #98 - mcgreed
2. dec. 2009 19:11
Oh glemte da helt det du snakkede om angående TV, du skal også tag TVet med i beregningen, før du kan snakke om at det er bedre at spille på en 40" skærm. Det er jo også en udgift sammen med konsolen.
Gravatar #99 - Woller
2. dec. 2009 19:44
#98 kun hvis du befinder dig blandt den forsvindende lille del af befolkningen som ikke har et fjernsyn i dag^^
Gravatar #100 - m_abs
2. dec. 2009 22:10
terracide (97) skrev:
LOL!!!

Du angriber mig for at bruge udtrykket "federe" også brugere du "LOL"...

mcgreed (98) skrev:
Oh glemte da helt det du snakkede om angående TV, du skal også tag TVet med i beregningen, før du kan snakke om at det er bedre at spille på en 40" skærm. Det er jo også en udgift sammen med konsolen.

Jeg regnede heller ikke skærmen med i PC prisen, da jeg havde skærmen i forvejen og det samme gælder mit 40" TV. Det havde jeg til at se film på før jeg købte PS3'en og Wii.

Min nuværende PC-skærm har overlevet mine sidste tre computere. Havde jeg gamet, havde jeg nok skulle skifte.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login