mboost-dp1

Hvilken platform gamer du mest på?

Gå til bund
Gravatar #1 - froggiestone
12. nov. 2009 08:31
Må indrømme at være hardcore pc gamer, købte en ps3 havde den tændt een gang, blev depri over grafikken og gav den til min bror. Dog er det meget hyggeligt at spille fodbold og lign på konsol men så er det vist også det -_-
Gravatar #2 - smiley
12. nov. 2009 08:32
!PC!

Det er den ultimative spillemaskine. Det er hyggeligt at sidde rundt om et fjernsyn og en konsol, men PC'en har altid og vil altid være yndlings platformen for mig og min omgangskreds.

PS3'en har da nogle fantastiske flotte spil?
Det er sansynligvis nærmere dit fjernsyn, kabel eller indstilling der har været skuffende.
PS3 og Xbox360 skal spilles på et HD tv der kan trække 1080p og 720p(sidsnævnte er hvad de fleste spil kører). HDMI kablet der forbinder dem skal også kunne trække det og du skal indstille din konsol til at kunne køre højest opløsning muligt.
Gravatar #3 - Chillyskye
12. nov. 2009 08:53
Jeg er KLART PC mand, konsoller har aldrig rigtig tiltalt mig.
Giv mig et keyboard og en mus, så er den sgu go!
Gravatar #4 - mcgreed
12. nov. 2009 08:58
Bestemt PC gamer, selvom visse spil producenter prøver på at ødelægge det ved at lave PC til den nye console (Modern Warfair 2)
Gravatar #5 - Qw_freak
12. nov. 2009 09:21
Jeg bruger mest min PS3, kan rigtig godt lide at jeg kan ligge på sofaen når jeg tar mig en spiller! :D
Gravatar #6 - Mr.Smiley
12. nov. 2009 09:23
PC all the way :)
Har haft en satans masse konsoller, men ingen har rigtig kunne måle sig med den spilleglæde en PC medbringer :)

Fxxx en controller, stik mig tastebræt & mus :)
Dog hader jeg når nogen udviklere vælger at "porte" et konsol spil over til PC.. så blir controls sku lidt forvirrende :D

Sats på PC, og port derfra :P Ja tak :D
Gravatar #7 - Adagio
12. nov. 2009 09:38
PC all the way

Hvad har en PC hvad en konsol ikke har:

- Gode controls (keyboard + mus*, og så kan du i langt de fleste spil selv bestemme hvad de forskellige keys skal gøre i spillet)

- Mods

- Multitasking (På konsol kan man ikke bare lige hurtigt switche imellem de åbne programmer... du kan have ET spil kørende, and that's it)

- DVD-switching (På en konsol skal man hele tiden skifte DVD, hver gang man vil spille noget andet, det slipper man for på en PC)

- Other-than-gaming (På en konsol handler det kun om gaming. Ja, man kan se film på dem også og nogle få andre småting, men ikke ligefrem noget værd at prale af)

Hvad har konsoller, som PC'er ikke har:

- Fighting games (savner at spille Mortal Kombat, Tekken og hvad der nu findes*... fighting spil er IMHO den eneste genre der er bedre at spille med en joypad)

- Sensor-pad-thingy-for-Wii (Er da hyggeligt at spille bowling med sådan en tingest)

Det er ikke værd at købe en konsol for at spille bowling eller nogle kampsport-spil og så kræver det stadig to maskiner (en konsol til kampsport-spil og en Wii)

Off topic:
*Ja, ved at Street-Fighter IV kan købes til PC, men for det første er det en utrolig dårlig port, for det andet så er selv det nyeste SF spil langt bagud i forhold til de første Tekken og Mortal Kombat spil gameplay mæssigt
Gravatar #8 - AxezCore
12. nov. 2009 09:46
Var lidt i tvivl her da jeg på det seneste har brugt mest tid på min xbox, men foretrækker stadig PC'en som platform så længe spillene ikke er direkte konsol konversioner.
Gravatar #9 - iMan
12. nov. 2009 09:59
X360.. Den bedste spiloplevelse jeg har haft siden Amiga 500!
Gravatar #10 - Woller
12. nov. 2009 10:26
Adagio (7) skrev:

Hvad har konsoller, som PC'er ikke har:

- Fighting games (savner at spille Mortal Kombat, Tekken og hvad der nu findes*... fighting spil er IMHO den eneste genre der er bedre at spille med en joypad)

- Sensor-pad-thingy-for-Wii (Er da hyggeligt at spille bowling med sådan en tingest)

- billigere i det lange løb

Fixed

Spiller selv stort set kun xbox 360, købte den i sommerferien og har sparet mange penge i forhold til pc

- Xbox 360 Best of halo bundle (60gb hdd, halo 3, halo wars 1 controller) 2000,-
- halo, halo 2, football manager, dead or alive, black, project gotham racing, random fighting spil 189,-
- soul calibur 4 100,-
- fable 2 collectors edition 130,-
- controller 200,-
- dark sector 69,-
- unreal tournament 3 129,-
- burnour paradise, 90,-
- lego indana jones & kung fu panda 35,-
- assasins creed 129,-
- mass effect 200,-

total 3271kr
find mig en computer med så mange gode spil til samme pris :)
Gravatar #11 - nyx
12. nov. 2009 10:30
PC...
Jeg ejer ikke en spillemaskine..
Gravatar #12 - Adagio
12. nov. 2009 10:52
Woller (10) skrev:

- billigere i det lange løb

total 3271kr

Om det er billigere i det lange løb eller ej vil jeg mene kommer an på brugeren

Hvis man kun vil spille og man kan nøjes med de spil der findes til den konsol man nu vælger at købe, så ja, så kan det godt være at det er billigere

Men hvis man er i min situation, så vil det være meget dyrere.
Jeg skal under alle omstændigheder have en PC (da de ting jeg laver derhjemme ikke kan laves på en konsol, og det kræver en nogenlunde PC, så en gammel PC fra 2003 kan ikke bruges)
De spil jeg spiller mest findes kun til PC (ok, nogle enkelte af dem findes på konsol, men det at spille den type spil med en joypad er lidt som at skyde sig selv i foden). Så hvis jeg skal spille mine favorit spil så skal jeg have en PC
Til sidst står jeg så med en konsol, som jeg ikke kan bruge til noget som helst og som bare samler støv. 2-3000 kr smidt ud af vinduet

Så en konsol er kun billigere i det lange løb, hvis man kun spiller spil OG kan nøjes med de spil der findes til konsol
Gravatar #13 - Kris
12. nov. 2009 11:00
Hm, jeg mangler lidt muligheden for at vælge: All of the above.

Jeg er vel det man kan kalde en gamer og det bærer vores hjem da også præg af. Der er både wii, ps3, xbox360 og 2 gange pc'er. Og alle bliver brugt lige meget til at spille på. Omkring 3-4 timer om dagen samlet set.

Hver konsol har jo sine fordele.
Gravatar #14 - OrangeNewton
12. nov. 2009 11:23
For tiden er det mest PC da min Xbox 360 er gået i stykker, men almindeligvis ville jeg nok spille på min Xbox.
Gravatar #15 - thethufir
12. nov. 2009 14:30
Og hvem var det fjols i spilbranchen der sagde at spil er til for at blive spillet på en konsol ? :P
Gravatar #16 - Thalion
12. nov. 2009 14:48

Ja mangler også en PS3 og PC for mit vedkommende. Stemte dog PC da jeg altid har spillet meget WoW, og nu er jeg i gang med dragon age. Men synes PC og konsol har hver sin charme, det er noget lækkert i at kunne spille på fjernsynet, og have en controller i hånden. RPG, FPS og RTS skal spilles på PC, eller fortrækker jeg en controller i hånden. Dog er der lavet et par gode FPS'er til konsollerne.
Gravatar #17 - Kris
12. nov. 2009 14:57
Personligt synes jeg både Dragon Age, Fallout 3, Halo og GOW1+2 fungerede meget bedre på xboxen end pc'en. Men ellers kan jeg nu godt li at blande det lidt op. Og så er der nogle spil som mgs og ff, som efter min mening SKAL spilles på ps3'en.
Gravatar #18 - Woller
12. nov. 2009 15:25
#16 vil gi dig delvist ret i at rts skal spilles på pc, for har set mange eksempler på det ikke er en god ide.
Men efter jeg har prøvet halo wars har jeg nu skiftet mening for det fungerer rent faktisk ret så godt :)
Gravatar #19 - Palme20
12. nov. 2009 21:13
PC all the way.. :)

Men når det kommer til at hygge sig med vennerne så foretrækker jeg nu at hive 2-4 kontrollers frem og give den gas med noget racing eller kamp sport etc.. :) eller bare guitar hero/sing star mens man drikker sig fuld :p
Gravatar #20 - Schrum
12. nov. 2009 21:38
Valgte klart PC.

Min xbox360 er næsten kun brugt som GuitarHero maskine!
Gravatar #21 - Barkane
12. nov. 2009 22:09
PC! Ultimate FPS platform!
Gravatar #22 - terracide
13. nov. 2009 01:44
PC, da jeg ikke ejer crapboxe...
Gravatar #23 - -sippo-
13. nov. 2009 18:27
jeg gamer mest psp. ja.. PSP.. jeg kan ligge på sengen og game.. ja okay. den var gratis.. og det var spillene også lidt...
men fedt nok at der stadig stå 0% til psp.. jeg er vist den eneste der stemte det
Gravatar #24 - Systran
13. nov. 2009 20:05
Woller (10) skrev:

Spiller selv stort set kun xbox 360, købte den i sommerferien og har sparet mange penge i forhold til pc

- Xbox 360 Best of halo bundle (60gb hdd, halo 3, halo wars 1 controller) 2000,-
- halo, halo 2, football manager, dead or alive, black, project gotham racing, random fighting spil 189,-
- soul calibur 4 100,-
- fable 2 collectors edition 130,-
- controller 200,-
- dark sector 69,-
- unreal tournament 3 129,-
- burnour paradise, 90,-
- lego indana jones & kung fu panda 35,-
- assasins creed 129,-
- mass effect 200,-

total 3271kr

+ en respektabel skærm at få billedet op på,
4-5000 kr. mindst

Så kan det måske godt betale sig med en PC, huh? :)
Gravatar #25 - Woller
13. nov. 2009 21:01
nope, fik et fjernsyn i gave for et år siden men ejer ikke en pc skærm
udover den på min laptop
Gravatar #26 - terracide
13. nov. 2009 21:32
#24:
Det er mange år siden jeg spillede i en lav 720P opløsnig, så du kan ikke sammenligne det med en PC....
Gravatar #27 - Systran
13. nov. 2009 21:43
Jeg laver ingen direkte sammenligning, men pointerer blot at det er et must at have et tv hvis man trods alt skal have noget at spille sine spil på. Og så kan det mindre betale sig at købe en konsol end #10 insinuerer, hvis man skal anskaffe sig alle remedier for at kunne game - en gamer pc med tilhørende skærm versus en konsol med tilhørende skærm - og jeg tror næppe at der er nogen, der gider at spille PS3 eller Xbox på en 22" PC-skærm. (der lavede jeg så en sammenligning alligevel. fuck..) :)
Gravatar #28 - Thalion
13. nov. 2009 21:46
terracide (26) skrev:
#24:
Det er mange år siden jeg spillede i en lav 720P opløsnig, så du kan ikke sammenligne det med en PC....

Der er begyndt at komme et par spil frem med 1080p opløsning, så synes jeg det respektabel. Men så længe det ser fint ud, og ikke er direkte grimt, så er jeg ligeglad med hvilken opløsning jeg spiller med.
Gravatar #29 - Woller
13. nov. 2009 21:48
#27 heh indrømmet, det havde jeg glemt at tage med i mine beregninger. Men stadigvæk, størstedelen af danmarks befolkning har et fjernsyn så generelt vil det være billigere at anskaffe sig en konsol :)
Gravatar #30 - erikjust
14. nov. 2009 02:41
PC ville gerne spille mere konsol men ud over diverse PS2 spil er de fleste PS# og Xbox360 spil ALT ALT for dyre til hvad jeg har lyst til og betale for dem.

Og så er der lige det faktum at det ikke ligefrem VRIMLER med rigtig gode spil til PS3eren som ikke også kan fås til PC.

Sjovt nok er et spil der måske kunne ha gået godt til PS3 og Xbox360 Dragon Age Origins faktisk både bedre og flotere til PC.

Kort sagt jeg spiller PC og vil nok blive ved med det indtil PS3erens spil (I Danmark) går ned i pris eller der kommer nogle spil der faktisk er alle pengene værd.

Tvivler dog på det.

Gravatar #31 - n00bdream
14. nov. 2009 10:05
Jeg har altid været alt, alt for interesseret i gaming og købt det meste der var at få fat på. Menfor nogle år siden var jeg næsten ved at være voksen og spillede kun en sjat rollespil på PC'en med nogle af gutterne.

Så udkom X360 og jeg fik købt en, egentlig bare fordi jeg havde noget restferie og skulle have noget med i sommerhus - og så var jeg solgt. Det var (og er) det sjoveste og mest underholdende siden jeg hyggede mig med min elskede Commodore 64.

Jeg bruger ikke min PC til gaming længere (og min PS3 kan jeg ikke se for bare støv), da jeg simpelthen er mere underholdt på min Xbox. Da jeg benytter trade-ind tilbud og køber en del af mine spil brugt, så er det eneste problem faktisk kun, at jeg har alt, alt for mange spil liggende. Dét og så at der går alt for meget tid med at konkurrere med vennerne om achivements (noget der i øvrigt flytter gamingen fra xboxen og ud på arbejdspladsen, familiefesten og herreaftenen).
Gravatar #32 - Potatochips
15. nov. 2009 17:01
Jeg har, stort set altid, kun spillet på PC.
Gravatar #33 - ajust
15. nov. 2009 17:05
Jeg spiller mest på min iPod Touch. Den er fuldstændig perfekt til tower defense spil, og tower defense spil er perfekte til at fordrive tiden med. Så det er et godt match!
Gravatar #34 - tp
16. nov. 2009 08:08
#24 Du skal jo også have spil til PC'en, det kan stadig langt bedre betale sig med en konsol frem for en gamer PC..
Gravatar #35 - Systran
16. nov. 2009 10:01
PC-spil er som regelt billigere end konsol-spil, eller er det en helt gal påstand? Jeg spiller ikke selv, men det må ende i næsten det samme, hvis man talte alt sammen. Og det må næsten også være lettere at få sin PC til at yde noget mere end en konsol.
Gravatar #36 - SHAREONLINE
16. nov. 2009 10:23

Same story here:) spiller dog stadig ikke så fantastisk meget.. Men det eneste spil min pc bliver brugt til er mirror's edge ellers er der dømt gaming på 50" V10:D syntes efterhånden det er langt sjovere at kaste sig ned i sofaen og spille casual..
Og xbox'en må siges at være den bedste spille konsol efter min mening, ps3 kan bare ikke rigtig imponere mig..
I hvert fald halvdelen af mine venner har købt ps3 fordi de også havde ps2 men syntes altså den er lidt skuffende som konsol..
Det er som om PS3 prøver alt for mange ting (media center, konsol, biograf) men bare aldrig rammer helt rigtigt på nogle af dem..
Medie centeret er elendigt hvis du har mere end 1000 musik numre, konsol delen er vel en smags sag men har aldrig imponeret mig, og ja den har blueray.. men hvis du leder efter noget lidt mere high quality udstyr er PS3 altså ikke god nok, ikke mere i hvert fald.

Xbox'en syntes jeg skyder helt forbi med hensyn til film afspilning, og medie centeret er fantastisk SÅ LÆNGE man har en pc kørende w7 medie center.. men gaming delen er bare helt i top og det er jo altså i sidste ende det det hele handler om:)
Gravatar #37 - Space Hopper
16. nov. 2009 10:38
Men så stor en markedsandel som Wii sidder på, er det lidt sjovt at se hvor få faktisk bruger den - me included...
Desuden styrker det bare hypotesen om at det er en gimmick konsol som folk har, men hurtig bliver træt af.
Gravatar #38 - Cloud02
16. nov. 2009 12:03
Spiller kun på Xbox. Min pc (bærbare) er en computer som benyttes til office-applikationer, surf, IM og diverse film og tv-serier på.
Xbox'en købte jeg fordi jeg ikke er villig til at skulle poste penge i hardware opdateringer hvert andet år.
Gravatar #39 - Woller
16. nov. 2009 12:22
det er rigtig nok men hvis bare du bruger 10 min til at lede i stedet for bare at gå på spilpriser.dk og købe den billigste kan du nemt finde billige spil...
eksempel
PC
Xbox
Gravatar #40 - ztyle
16. nov. 2009 14:07
I øjeblikket er det PS3, men har ellers spillet meget på Windows PC, men i dag er det kun spil der skal bruges mus+tastatur, der bliver spillet på Windows, og får programørene smidt understøttelse for mus+tastatur i konsolspil, så vil det kun være spil der eksklusivt udkom til Windows, der blev spillet på PC
Gravatar #41 - fidomuh
16. nov. 2009 14:32

Hvad er det da for en PC, der kan spille disse spil i 720p+, med samme kvalitet, der koster 2000kr? :)

Eller menes der, at sammenlinging ikke kan ske, da PC'en er saa utroligt meget dyrere? :)
Gravatar #42 - talicadk
16. nov. 2009 14:47
sq da pc helt klart
det rigtig hyggeligt og spille adventur og fighting på consol men den slår dog aldrig pc
for RTS og FPS er helt klart det bedste til pc No dobt. da jeg godt kan li de to typer :) hehe
Gravatar #43 - mcgreed
16. nov. 2009 16:58
Og lige til alle de båtnakker som vil sige at console er bedre så de slipper for at opgrader deres computer hele tiden...det gør allerede, det er blot en ny console. Forskellen er at jeg kan spille ALLE mine spil på en PC, mens I skulle have flere consoles til jeres....plus pc kan have emulators til at spille console games ;)
Gravatar #44 - Qw_freak
16. nov. 2009 17:19
mcgreed (43) skrev:
Og lige til alle de båtnakker som vil sige at console er bedre så de slipper for at opgrader deres computer hele tiden...det gør allerede, det er blot en ny console. Forskellen er at jeg kan spille ALLE mine spil på en PC, mens I skulle have flere consoles til jeres....plus pc kan have emulators til at spille console games ;)

Tak, jeg er så en båtnakke fordi jeg personlig synes at konsol er det bedste for mig?? Tak, skal du have for dine pæne ord!
Gravatar #45 - Cloud02
16. nov. 2009 17:41
Don't feed the troll. Han er sikkert også af den opfattelse at man ikke kan spille FPS med et gamepad fordi han ikke kan finde ud af det.
Gravatar #46 - mcgreed
16. nov. 2009 18:14
qw_freak (44) skrev:
Tak, jeg er så en båtnakke fordi jeg personlig synes at konsol er det bedste for mig?? Tak, skal du have for dine pæne ord!

Jeg sagde det var dem som sagde at console er bedre end PC fordi de ikke skal opgraderes, sagde ikke alle console spiller. :P Læs hvad jeg skriver. Hvis jeg ville fornærme console spiller, ville jeg havde sagt de alle var nogen newbie games. Dette handlede om at de ikke kan bruge opgradering af PC som dårlig undskyldning for at console er bedre.
Gravatar #47 - mcgreed
16. nov. 2009 18:15
Cloud02 (45) skrev:
Don't feed the troll. Han er sikkert også af den opfattelse at man ikke kan spille FPS med et gamepad fordi han ikke kan finde ud af det.

Og ja, det kan man ikke, lad os endelig få console og PC multiplayer mixet, jeg kan garantere at console spiller vil blive whooped.
Gravatar #48 - Tobebech
16. nov. 2009 19:29
#47 Bare fordi man kan sigte mere præcist på PC betyder det jo ikke at man ikke kan spille FPS på konsol og ha det sjovt. Jeg spiller selv kun PC, og spiller selv FPS, men jeg kan sagtens se at FPS på konsol kan være lige så sjovt som på pc.
Gravatar #49 - mcgreed
16. nov. 2009 19:48
Tobebech (48) skrev:
#47 Bare fordi man kan sigte mere præcist på PC betyder det jo ikke at man ikke kan spille FPS på konsol og ha det sjovt. Jeg spiller selv kun PC, og spiller selv FPS, men jeg kan sagtens se at FPS på konsol kan være lige så sjovt som på pc.

Sandt nok, flamer ham blot fordi han troller mig. Selvfølgelig kan folk have det SJOVT med consoles, men betyder ikke, at PC ikke stadigvæk er overlegende på flere områder, blandt andet med mus og keyboard vs gamepad, hvor PC styr hands-down i FPS.
Gravatar #50 - vision-dk
17. nov. 2009 09:08
Stemte PC, da jeg klart mest gamer på den, men PS3'en er da ved at vinde sit indpas. At sidde i sofaen med trådløs controller og med en stor skærm foran sig er nu ganske fedt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login