mboost-dp1

Hvilken musikgenre lytter du primært til?

Gå til bund
Gravatar #51 - Eniac
17. aug. 2006 16:39
Dem der stemmer på andet end techno eller lignende genre må være dem der er så unge at de ikke er blevet indoktrineret med c64 elektro-musik som os andre ;-)
Gravatar #52 - horsepower
17. aug. 2006 16:58
Jeg hører primært Trance. Faktisk har jeg ikke en eneste lydfil på min computer, men lytter altid til Digitally Importeds Trance Stream, hvor jeg er Premium Member, og kan streame i 192 kbps.
Gravatar #53 - WhiteSpider
17. aug. 2006 17:01
Nu vi snakker techno, eller genrene omkring dette, så er Goa ret nice... Mit foretrukken når man er til de der techno-rave-fester. Jo mere underground det er jo federe sys jeg.
Sys ellers min samling inden for elektronisk er ret bred.
Vil også mene Chemical Brothers høre under denne genre. De er cool...
Gravatar #54 - Simm
17. aug. 2006 17:02
Techno og Trance :) og stort set alle subgenrer
Gravatar #55 - b4@
17. aug. 2006 17:14
de sisdte par dage har jeg hørt enten Sort Sol eller Mike Oldfield's Amarok (det er ét nummer på 60:02).
Gravatar #56 - spangsberg
17. aug. 2006 17:17
Stemte Heavy, men kunne lige så godt have taget hård rock, da jeg kommer i begge kattegorier.
Gravatar #57 - Svindleren
17. aug. 2006 17:38
Hard DAnce , DAnce , Tehcno , Trance, Rock , næsten alle de genre der er nævnt, dog ikke HIP HOP, hader det som pesten. bare min smag :D
Gravatar #58 - osiron
17. aug. 2006 18:00
typisk er jeg mest til blød rock.. herunder kim larsen, tv2, pink floyd, dire straits... og så alle de andre.. jeg hører generelt meget musik, men sjældent techno og hiphop.
Gravatar #59 - markjensen
17. aug. 2006 18:08
Stemte heavy, men hører lige så meget klassisk (herunder også soundtracks).

Hører alt klassisk, under metal hører jeg allermest Nightwish, men også Rhapsody, Haggard, Epica osv.
Gravatar #60 - trylleklovn
17. aug. 2006 18:24
En bedre beskrivelse af hvad jeg hører: Originalt, overraskende og inspirerende musik.
Derfor egentlig helst ikke noget der passer ind i nogen genre, da det altid begrænser musikken så meget.

Dance.. Det er jo det samme alt sammen.. :/
Gravatar #61 - bottiger
17. aug. 2006 19:11
Hvor er jpop? det maa da forfanden vaere mere udbredt blandt (anime)noerder end fx Gospel :P
Gravatar #62 - A-Taxx
17. aug. 2006 19:18
Stemte andet, for hvor er RAVE???

Jeg hører Dune, Blümchen, (det gamle) Scooter, RMB, Das Modul osv.

Dog går jeg aldrig af vejen for en god gang Boten Anna ;)
Og en masse andet elektronisk, lige fra Happy Hardcore, over Cheese Trance og til Full-on Goa :)
Gravatar #63 - mat
17. aug. 2006 19:40
Jeg stemte ikke da jeg ikke kan vælge :P

Jeg hører for tiden en del heavy mens jeg arbejder (netradio fra chronix aggression). Men jeg har altid været et indie hovede (pixies står som de ypperste endnu), og jeg går heller ikke af vejen for punk eller visse afarter af elektronica.

..men jeg kan høre det meste, undtagen r'n'b og det der klamme popsoul, det giver mig kvalme...
Gravatar #64 - kejser
17. aug. 2006 19:59
Til dem der ikke bryder sig om Country:
Prøv at spille det baglæns, det gjorde jeg og kæresten kom tilbage, hunden fik det bedre, og min gamle Truck kører nu som en drøm ;-)
Gravatar #65 - j_jorgensen
17. aug. 2006 20:16
WTF... nørder hører sgu da trance!!!!!
Gravatar #66 - KozmoNaut
17. aug. 2006 20:40
Nå ja, for pokker...

Kunne jo bare poste et link til min last.fm-profil...

Så her er den: Vupti!

Dog er den ikke lige helt med, eftersom min partition med musik røg sig en tur, jeg har ingen strømforsyning til den stationære og der er ikke plads til musik på den blærbare :P
Gravatar #67 - Kadann
17. aug. 2006 20:41
#65 -

Kig på afstemningen, tag summen af stemmer, træk stemmerne på 'trance' fra, så vil du opdage at du tager fejl. ;)
Gravatar #68 - Disky
17. aug. 2006 21:55
Nej vi er bare blevet så gamle at vi ikke kun gider høre det mere.

Selv om jeg stadig nyder at høre 'Hobbits and spaceships' af Dr. Awesome og Fleshbrain. Jeg er den heldige ejer af en original CD :)
Gravatar #69 - X-PanDer
17. aug. 2006 22:00
Endnu en Heavy Metal herfra. Vil nu nærmere betegne det som Metal generelt. Altså, Dragonforce, Trivium, Devildriver, Arch Enemy, Cradle Of Filth og Metallica er jo ikke helt inden for samme genre.

Men metal generelt :)

btw. fed afstemning!
Gravatar #70 - xelajd
18. aug. 2006 06:11
#44; Det er sq længe siden jeg har hørt det... Dog er jeg blevet lidt for gammel til det nu - så siden det gik fra at blive kaldt hardcore til gabber som det hedder nu, så har jeg ikke hørt det...

#45; Husk nu at livet er en fest... Altså en grund til at høre det 24/7... Hvilket jeg gør hvis jeg kan komme til det... Og ja jeg kan fint sove til de vilde bas-rytmer...
Gravatar #71 - Spook
18. aug. 2006 06:12
Tjah... Rock må det blive. Mangler "Draws a circle" for at have en komplet DAD-samling, og der er altid mindst 4 af deres albums i bilen. Resten er Guns n' Roses og Metallica! Ikke for blødt, ikke for hårdt.

Techno og Opera kan I have i fred, ellers hører jeg en del forskelligt. Blue Foundation er også kanon når man skal stresse af på vejen hjem fra job :)

#1: http://content.ytmnd.com/content/e/3/8/e38af239bf7...
Gravatar #72 - Sikots
18. aug. 2006 06:47
Lidt svært det her for der er forskellige meninger om i hvilke genrer bands ligger.
Hvor ligger Saybia eksempelvis? Nogen siger ligefrem hård rock - jeg mener at det ligger i "jeg bliver buh'et ud af Roskilde"-flæbe-genren, så kan man lade være med at sige: "Hvis i godt kunne lide vores koncert, så lad nu være med at gå hjem og download vores album men køb det i stedet". Jeg har aldrig nogensinde set så mange personer samtidig råbe BUUUUH medens de, med den midsterste finger, pegede på skyerne - anyway, det lort kan jeg ikke fordrage.

Derhjemme hører jeg: D.A.D. (har alle deres albums), Metallica, Nightwish.
I bilen plejer det at være Guns'n'Roses, Big Fat Snake eller noget hårdtpumpende - Infected Mushroom, S.U.N. Project eller lignende.
Jeg er mest til de lidt hårde bands, jeg holder ikke særlig lang tid til mainstream flæberi - der skal være gang i den!

Men jeg hører næsten alt pånær Gospel (Jon er Gospel!), R'n'B (så brækker jeg mig) og så lige et enkelt rap-nummer. Jeg ved ikke hvem det er men det er en sort sangerinde og i omkvædet synger hun "... lick my puss' and my crack" - møder jeg hende smasker jeg hende en næve lige i synet!
Gravatar #73 - Sikots
18. aug. 2006 07:17
Hmm kan ikke edit min post...
Jeg stemte forøvrigt Hård Rock...

Hvad sker der iøvrigt der? Jeg mener, Similar music: De nattergale og Drengene fra Angora?!
Nogen eller noget skal tage sig sammen...
Gravatar #74 - [Phr3ak]
18. aug. 2006 07:19
Jeg stemte andet da jeg hører meget Psytrance,
"Psychedelic"

Check bla. denne danske gut ud:
www.moesgaardmen.dk - Alrune
Han laver de sygeste ting (bla. Honning, Monkey Combat, Deva og mange flere. )

Derudover kan jeg nævne Twisted Systems - Business Hippy
som benytter nogle tweakede lyde fra filmen "American High"

Twisted Systems - Stark Raver
Der benytter de Star Wars lyde, meget fedt lavet.

Check det ud :)
Gravatar #75 - SprælleMarx
18. aug. 2006 08:15
The gods made heavy metal, and saw that it was good
They told us to play it louder than hell, we promised that we would
- Manowar
Gravatar #76 - Zayin
18. aug. 2006 09:17
Godt at se at Heavy og Hård rock fører!

Jeg hører selv mest Heavy Metal og førstevalget for mig er Iron Maiden!
De udgiver en ny skive i starten af september og jeg glæder mig som et lille barn til juleaften! :)

Up the irons!
Gravatar #77 - zorika
18. aug. 2006 09:50
#2#12
nej og nej...
electronica og techno er hver sin genre, de er begge to ret fede, men trance og house stikker alt :p

desuden hedder det ikke electronica, men electro.
Gravatar #78 - Gruesome
18. aug. 2006 09:59

Ignorance like yours, make baby Jesus cry!
Gravatar #79 - bleze
18. aug. 2006 10:02
SLAAAAYEEEERRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gravatar #80 - Sikots
18. aug. 2006 10:33
#75 Jeg bukker mig i støvet af dyb respekt for den post.

Jeg håber at du var på Roskilde 2001 og høre Manowar give den mega æde - FEDESTE guitarsolo jeg nogensnide har hørt - og set. En oplevelse som aldrig må glemmes!

Jeg tror nok at der ryger noget Manowar på når jeg rammer hjemmeadressen - så må forældrene brokke sig!
Gravatar #81 - holmen
18. aug. 2006 11:18
Heavy Metal - Or no metal at all.
Heavy Metal - It's more than our religion, it's the only wat to be
Heavy Metal - is the law that keep us all united free
Heavy Metal - Hæwi medl og hass
Gravatar #82 - Borg[One]
18. aug. 2006 11:42
Grrrr - hvor er Dansk Toppen repræsenteret henne?!??
Hvad sker de lige for den genre der med garanti ville score højst herinde.

Hvem spiller Doom uden LillePalle for fuld udblæsning?!??
Hvor er Quake henne, uden Candies?
CS:S uden Richaard Ragnvall i radioen? :-X

Når forfatterne til sådan en poll, ikke kan tage emnet mere seriøst, så gider jeg heller ikke stemme.
Gravatar #83 - pulven
18. aug. 2006 12:33
alt hvad der lyder som om det er blevet trukket igennem en gammel OBH brødrister..
Gravatar #84 - wald15
18. aug. 2006 13:19
stemte hårdt rock
tænker her på marilyn manson, metallica, nirvana og den genre

btw...er tyskerne blevet totalt dumme?
så sidste dag i en tysk musikforretning at nickelback (How You Remind Me)lå under heavy-metal....når den burde ligge under crap eller shit...måske lige "kedeligt pop"
Gravatar #85 - Vers
18. aug. 2006 14:23
#15 - Det er helt korrekt, men indie er efterhånden gået hen og blive en genre som betegner størrer bands også, selvom de ikke nødvendigvis er tilknyttet et undergrunds label / uafhængigt label. Gode gamle indie bands tæller bl.a. Pavement, The Smiths og Stone Roses.

Men det er nok mere indie rock. Vil selv mene at de to genre er en og samme ting, hvor i mod andre nok vil hagle mig ned for at komme med den kommentar.

God rock 'n' roll weekend herfra!

P.S. ----> DIY <----
Gravatar #86 - -Anders
18. aug. 2006 15:39
Min last.fm side.
Gravatar #87 - owrflow
18. aug. 2006 18:15
Rart at se at hård rock og metal ligger som toppen, trode ellers det ville være techno da jeg kender rigtig mange techno hoveder.
Gravatar #88 - GReaper
18. aug. 2006 19:12
Burde "pop" ikke automatisk være på toppen da alt der er "populært" nødvendigvis må være pop
Derudfra kan jeg udrede at alle jer der hører rock er en flok poptøser
Gravatar #89 - XenT
18. aug. 2006 21:01
Den sidste måned har for mit vedkommende mere eller mindre kun stået på gammel soul (smoothness!), men ellers lytter jeg også til electro-/synthfunk , italo disco, electro, breakcore, dnb, baile funk, grime, amerikansk undergrunds- og old skool hiphop og alle mulige beslægtede ting.
Har efterhånden udviklet en stærk modvilje mod danskproduceret musik. Det er ikke snobberi, men blot fordi jeg ikke kan udstå det danske udtryk og stemning. Så hellere noget negermusik. :)

last.fm
Gravatar #90 - XenT
18. aug. 2006 21:09
Med hensyn til forvirringen om de elektroniske genrer er Ishkur's Guide to Electronic Music et i hvert fald underholdende bud på de rigtige sammenhænge.
Gravatar #91 - Staeren
18. aug. 2006 21:27
Guide til elektronisk musik

Argh!!! "Electronica" ??? WTF!!! Der findes ikke noget, som hedder Electronica. Det er bare et ord, som udenforstående har opfundet. Det er det samme, som når ens forældre kalder en computers kabinet for "harddisken"

Ud over at der mangler noget på listen, så burde der også rettes nogle til.

Grupperne er følgende:
- Downtempo
- Breakbeat (Hip-hop, rap, soul)
- Jungle ( Drum n' Bass)
- House (70'er/80'er disco, dance, bands som Aqua)
- Trance (Eurotrance som f.eks. Basshunters, Goa/Psytrance, Hardstyle som f.eks. Scooter og Yoji Biomehanika)
- Techno (Det samme som goa og hardstyle, bare uden lyrik men hårdere og mere bass)
- Hardcore (Rave, Gabber, Happy Hardcore)

Guide til elektronisk musik
Gravatar #92 - Staeren
18. aug. 2006 21:38
Hører ihvertfald mest elektronisk musik, det er gået meget over i den grøft siden jeg opdagede Thunderdome for et par år siden.

Men der er jo tonsvis af god musik derude, og på nær Jazz, udenlandsk rap og Dido, så er der ikke noget, som jeg ikke kan holde ud at høre på.

Men Hardcore... mums... The Prophet, Lady Dana, Tha Playah, DJ Promo, kunne jo blive ved hele aftenen.

Når nu vi er på musik-emnet, er der så nogen, som tilfældigvis ligger inde med en Roland TB-303 og en Roland TR-909 de vil af med? Skriv på [email protected].
Gravatar #93 - kiwi
18. aug. 2006 22:48
#91 Den kære Ishkurs guide er mere en spøg/joke end en reel guide til elektronisk musik. Det kan diskuteres hvorvidt electronica er en reel genre eller ej, men det dækker typisk over en lang række bittesmå eksperimenterende subgenrer hvor ingen af dem du har nævnt hører under. Der er faktisk en ret stor electronica scene i Danmark, det er dog ikke særlig kommercielt og derfor relativt ukendt.

House er måske en udvikling af de tidligere discotider, men at sætte det i direkte relation til både dance og Aqua er jo nærmest blasfemisk. :)

Hvis goa som med tiden har udviklet sig til psytrance og hardstyle ikke indeholder vokal, så er det pludselig techno? Det er jo helt i dammen! :D
Gravatar #94 - blnz
18. aug. 2006 23:51
Hæwi (Sepultura osv) og så lidt Drum&Bass fra www.bassdrive.com - fanme en fed radio :)
Gravatar #95 - bakerman
19. aug. 2006 00:17
Funk!?
Gravatar #96 - f-style
19. aug. 2006 09:44
Alt musik som jeg kan danse til =D

mandag: pop
tirsdag: rap
onsdag: rock
torsdag: techno =)
fredag: trance :O
lørdag: alt foroven :)
søndag: kim larsen ;)
Gravatar #97 - dyg
19. aug. 2006 13:51
Valgte "Andet", da Heavy Metal ikke rigtigt er dækkende. Primært lytter jeg til Black og Death Metal, samt andre retninger også.
Gravatar #98 - c03
19. aug. 2006 13:51
#96 haha til dig =D
-------------------------------------
Franz Ferdinand er for eksempel indie
Arctic Monkeys
The Kooks

Alle de gode =)
Gravatar #99 - renstou
19. aug. 2006 15:35
Godt nok for groft at man ikke kan stemme Rock 'n' Roll!

God weekend :)
Gravatar #100 - skovtrolden
19. aug. 2006 16:10
Sepultura, Rammstein, System Of A Down, Under Byen og Peter Sommer er musikken jeg hører, gæt selv hvad jeg stemte;-)...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login