mboost-dp1

Hvilken musikgenre lytter du primært til?

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
17. aug. 2006 12:35
Jeg stemte blød rock - 3 Doors Down er stadig verdens bedste band. Også selvom jeg nyder lidt Linkin Park engang imellem, når kæresten bliver til en "skinke" og bare brokker sig!
Gravatar #2 - buch
17. aug. 2006 12:38
Stemte techno, da det er en fælles betegnelse for forskellig elektronisk musik. Lytter en hel del til dance, trance samt en lille smule Psychedelic, men dog også lidt hiphop. Med undtalgelse af niarn, det jo ikke musik det han laver :O
Og heller ikke noget boing boing her tak.

Af Psychedelic lytter jeg til vibe tribe.
Man kan på deres side hente deres album, husker dog ikke lige siden?
Gravatar #3 - el_senator
17. aug. 2006 12:38
In metal we trust! Jeg gør i hvert fald ;)
Gravatar #4 - trylleklovn
17. aug. 2006 12:39
Svarede drum 'n bass.. men lytter til meget andet end det, det er dog det jeg oftest lytter til i øjeblikket. Samt forsøger at lave selv :P
<reklame> trylleklovn.net/?p=music </reklame>
Gravatar #5 - mrmorris
17. aug. 2006 12:40
Lidt af det hele, med undtagelse af Gospel, Opera, Country, R'nB' og Indie.
Gravatar #6 - jensj
17. aug. 2006 12:47
Jeg stemte også blød rock...

Ja 3 Doors Down er for cool :D

Btw, hvad er "Indie"?
Gravatar #7 - Razzia
17. aug. 2006 12:48
Blød rock blev mit valg, selvom jeg også lytter en del til country / blues.
Gravatar #8 - Budda-X
17. aug. 2006 12:48
Drum 'n' Bass 4tw!
Gravatar #9 - floe
17. aug. 2006 12:54
#6: Danske Mew er fx indie.
Gravatar #10 - BurningShadow
Rap.

Eminem er udemærket, men Tupac spiser ham for vildt til morgenmad.

Det er lidt somom rap er blevet mere poppet efter Tupac døde. Med poppet, så mener jeg sådan lidt Eminem-agtigt.
Det er snart ikke flere af de gamle tilbage, der er vel næsten kun Dr. Dre og Puff Daddy (han har sikkert nået at skifte navn, mindst et par gange, imens jeg skriver dette).
Ingen af dem laver rigtig musik mere ;(
Gravatar #11 - Zombie Steve Jobs
Hader sådan noget her, det kan jeg umuligt svare på. Så det blev andet.
Hører meget forskelligt musik.
Og country rules (hvis det ikke er "lost my ho and i aint got money for beer-typen"). Hvis DK ikke var så dødt kulturelt kunne det være at folk som Jesse Sykes og Lucinda Williams blev nævnt i nogle af vores brede "musik magasiner", hvis man kan tillade sig at kalde dem det.

Så det er vel fra alt fra>: Air, Pantera, morbid angel, illdisposed, pink floyd, beth gibbons, massive attack, deftones, tindersticks, console, jesse sykes, portishead, rammstein, einstürzenden neubauten, element of crime, alan olsen, dylan, springsteen, cowboy junkies, dinosaur jr, eels, iron maiden, kashmir, The Knife og bla bla bla og så videre.

Angående The Knife - hvis nogen kender dem og ikke har set dem live, eller får muligheden for at se dem live, så gør det. Første og eneste gang de "optræder" er i år, da de højst sandsynligt går i opløsning. Alle numre er tilpasset scenshowet, som Andreas Nilsson, der har Silverbullit har lavet. Det er det fedest live jeg nogensinde har set - og det er værd at rejse efter.
Gravatar #12 - The-Lone-Gunman
17. aug. 2006 12:55
Stemte techno, da det er en fælles betegnelse for forskellig elektronisk musik.
Nej, electronica er en fælles betegnelse for forskellig elektronisk musik, herunder techno.

Stemte dance, da Boten Anna er den sang der har højest playcount i min Winamp.
Gravatar #13 - Disky
17. aug. 2006 13:02
RAMMSTEIN !!

De sparker bare så meget røv ! Fed musik, frække texter, og et genialt sceneshow.

Nightwish, Evanescence er også fedt musik.

Men Boten Anna (nej ikke en båd der hedder Anna) er også lidt af en øreorm :)
Gravatar #14 - bvoid
17. aug. 2006 13:03
Poppet? Er det fordi du høre din rap på The VOOOice? Hvad med Cannibal Ox, Common, Canibus, Cage, Mos Def, Afu Ra og Aesop Rock for bare at nævne nogle af de gamle drenge der ikke er gået pop.
Vil give dig ret i, at det mainstream rap der spilles er pop, men sådan har det alle dage været. Vil foreslå at du lytter til nogle independent udgivelser og sige mig om det også er gået pop.

Ja - gæt hvad jeg stemte :)
Gravatar #15 - Onde Pik
17. aug. 2006 13:04

Indie betyder bare at bandet er tilknyttet et uafhængigt pladeselskab. Definition på et uafhængigt pladeselskab er lidt fuzzy men nogle faktorer er f.eks størelsen på selskabet og om de har deres eget netværk til distribution.

Desuden er en del uafhængige selskaber ikke medlem af RIAA.

Traditionel er det ofte rockmusik der er "Indie".
Gravatar #16 - Zombie Steve Jobs
17. aug. 2006 13:05
#13 Bah, Nightwish/evanescence har stjålet med arme og ben fra det gamle Theatre of Tragedy. Derfter fortyndet og taget brodden ud af det.
#10 Der er nemmerlig masser af undergrund tilbage
Gravatar #17 - Zombie Steve Jobs
17. aug. 2006 13:07
Hvis man tager M ud af Mew har man deres sande indhold.
Gravatar #18 - Disky
17. aug. 2006 13:07
Tja men de laver nu alligevel FED musik, og dem du nævner har jeg aldrig hørt om. SÅ hvem der er blevet inspireret af hvem er vel ligegyldigt :)
Gravatar #19 - KozmoNaut
17. aug. 2006 13:10
Jeg stemte på hård rock, men det er lidt svært at definere prog rock sådan.

Genesis, Van Der Graaf Generator, Dream Theater osv. spænder jo ret vidt i deres musik, men hvis man nu sammenholder det med hvad jeg ellers hører meget (Opeth, Blind Guardian, Apocalyptica f.eks.) må min preference nok enten være hård rock eller heavy.
Gravatar #20 - Yasw
17. aug. 2006 13:10
Lidt underlig fordeling synes jeg. Man har rimelig mange undergenre inden for elektronisk musik, men kun "heavy metal" og ikke flere metalgenrer.
Enten må man lave en afstemning rimelig overordnet med få genrer ellers skal den da gå helt ud i krogene.
Nåh, men jeg hører mest metal (black og death) og elektroniske genrer som industrial, ebm, chiptunes og noise.
Gravatar #21 - kba
17. aug. 2006 13:11
#2 Wauw, hvor lyder det meget som noget jeg kunne have skrevet, det der.

Stemte Trance, da jeg nok mest hører Psychedelic (især Vibe Tribe!), techno og dansk rap - dog med undtagelse af Niarn, selvom "For mig selv" fra hans sidste album er meget fedt.
Gravatar #22 - BurningShadow
17. aug. 2006 13:12

Problemet er jo at det er nemmere at skaffe stoffer, end ordenlig musik...
Men nu er jeg ved at hente nogle smagsprøver, så vi se om det resulterer i nogle indkøb :)

Hmmm.... Gospel?
Av, av... :D
Gravatar #23 - trylleklovn
17. aug. 2006 13:14
Niarn har absolut intet med musik at gøre.
Gravatar #24 - saucer
17. aug. 2006 13:15
MUSE FTW !!
Gravatar #25 - stodderen
17. aug. 2006 13:16
22>>smagsprøver på stoffer eller musik?
Gravatar #26 - BurningShadow
17. aug. 2006 13:17

Musik :D
Gravatar #27 - desvaerre
17. aug. 2006 13:18
Der mangle et valg "Alt".. Jeg kan skifte fra Kim Larsen direkte over i psychedellic genren for derefter at skifte over til "Lotte hvor du henne" og være fuldkommen ligegla NEJ NU STOPPER DE STEMMER INDE I MIT HOVEDE!!!!!
Gravatar #28 - mindzero
17. aug. 2006 13:18
Stemte blød rock, men med musik afhænger det jo for det meste af humør.
Nogle favoritter er Pink Floyd, Kim Larsen, Jean Michel Jarre og generelt "de gode gamle" Sting, Elton John, Billy Joel, Eric Clapton, Queen, Jethro Tull.

(og nej jeg er ikke over 25)
Gravatar #29 - Bornslippy
17. aug. 2006 13:20
Trance FTW! Go Michael Splint, DJ Choose, Kris O'Neil, Niklas Harding, Edin Bosnjak, Daniel Kandi, Michael Parsberg, for at nævne nogen af de danske trancere!
Gravatar #30 - svappe
17. aug. 2006 13:21
Heavy Metal:
Volbeat, Mercenary er blandt de danske favoritter.
ellers
Iron Maiden, Metallica, Pantera, Opeth, Mudvayne, Slipknot, Megadeath

Og så lidt:
Foo Fighters og Pearl Jam ind i mellem...

Og så lige for at nævne tekster, af dem jeg har hørt er Pearl Jam blandt dem der skriver de bedste tekster...
Gravatar #31 - stodderen
17. aug. 2006 13:26
loituma døds a capella polka
Gravatar #32 - kiwi
17. aug. 2006 13:38
Progressive, tech og tribal trance/house, samt de mørkere dele af psychedelic trance. Har dog valgt trance, da dette nok er det nærmeste man kommer. :P

#27 Så skulle du nok have valgt "Pop", det er da alt hvad der er let fordøjeligt.
Gravatar #33 - z33k
17. aug. 2006 13:38
Ja @ #29, pånær Micahel Splint, DJ Choose og Michael Parsberg.

Udover trance; techno, house, electronica, rock, indie, alternative, pop og en smule rap/hip-hop/rnb.

Ps. techno er ikke, som mange fejlagtigt tror, det der spilles til halbal'er - og som den lokale Brian hører i sin lille Golf.

#34 - TRENTEMØLLER ER GUD!!
Gravatar #34 - tgr
17. aug. 2006 13:42
Alle former for elektronisk musik så jeg stemte electronica, men den musik jeg hører svinger både fra Trance over til Drum and bass. Har lige haft en periode hvor jeg var vild med det Australske DnB band "Pendulum", men for tiden hører jeg konstant alt hvad Anders Trentemøller har lavet og remixet.

#33 Så er det jo godt man allerede har hans album ;)
Gravatar #35 - Sconk1
17. aug. 2006 14:02
Jeg høre p3 om dagen og om aften høre jeg musik via nettet på www.coolfm.org
Gravatar #36 - GReaper
17. aug. 2006 14:05
Mangler helt klart muligheden "Blandet" så jeg valgte "andet"
Jeg hører mere eller mindre alle genrer (Kan jeg lide det hører jeg det)
Men primært hører jeg Kim Larsen, Mike Oldfield, No Doubt/Gwen Stefani, Queen og en del musicals
Gravatar #37 - KarstenP
17. aug. 2006 14:23
Forskellige former for metal, bl.a. Thrash Metal og Nu Metal..

Chimaira er superfede! Og i den mere rockede afdeling er TOOL også rigtig fede!
Gravatar #38 - ldrada
17. aug. 2006 14:38
Hævi Mædl.
Eller rettere sagt:
Brutal Death Metal (Devourment, Guttural Secrete, mm.)
Technical Death Metal (Cryptopsy, The Monolith Deathcult, Spawn of Possession)
Death Metal (Cannibal Corpse, Obituary, Suffocation, mm.)
Black Metal (1349, Gorgoroth)

og... Tool.
Gravatar #39 - Zubject
17. aug. 2006 14:41
Hvis du nu læste hele linjen der var knyttet til pollen ville du ikke være så forvirret - den siger jo netop hvad du PRIMÆRT høre, og de navne du nævner kan vel alle knyttes til pop, så det var vel det du burde ha stemt :).
Gravatar #40 - n3o-m3
17. aug. 2006 14:45
hmm mangler Star Splash de er da noget for sig selv.. og det er det eneste der kører på min computer, bil, mobil og ipod.. :D
Gravatar #41 - I.F.F.
17. aug. 2006 14:52
andet -> italo disco / electro / j-pop
Gravatar #42 - Hundestejle
17. aug. 2006 14:57
Jeg er ikke den store musikfanatiker men hører det meste. Dog primært country og tidlig Rock. Cash, Jamie Johnson, Doors, Beatles mfl.
Opera, arabisk og diverse afrikanske stammesange er det eneste som jeg definitivt har droppet at lytte til.
Gravatar #43 - xelajd
17. aug. 2006 15:01
Undladt at stemme...

HØrer mest Hard-house / hard-dance / Hardstyle / techno / trance... Men rock skader heller ikke mine ører...

Som regel er det plader fra hollandske ID&T jeg lytter til, nyder meget at høre Lady dana, DJ Luna, Ferry corsten / gary D / Special D og så har jeg et par optagelser af mixes af Jakob Lund og Rimini Peter fra extravadance
Gravatar #44 - Zombie Steve Jobs
17. aug. 2006 15:05
#43 hehe, kan du huske Thunderdome? Udgives de stadigvæk?
Gravatar #45 - Man in Black
17. aug. 2006 15:15
Stemte hård rock, men hører også metal og rap.

Måske er det bare mig der ikke forstår... men man lytter vel ikke til Dance, Techno, House og Trance. Det er festmusik som går ud på at skabe en rytme man kan banke hovedet ind i væggen til, mens man brækker de sidste 20 shots op!

Seriøst -Er der nogle der sætter den slags musik på uden at skulle feste, drikke alkohol e.l.?
Gravatar #46 - .dot
17. aug. 2006 15:26
#44 - Mmmh nu synes jeg ikke han nævnte hardcore/gabber :p
Gravatar #47 - ke
17. aug. 2006 15:28
Psychedelic og progressive trance
Gravatar #48 - Kadann
17. aug. 2006 15:28
Metal primært, i næsten alle former, ellers rock og derefter filmmusik. Jeg har dog en ret bred musiksmag, så der ryger lidt af hvert på til daglig.
Gravatar #49 - frygtl0s
17. aug. 2006 15:32
Stemte andet, da jeg mest hører alternativ rock. Men jeg hører også hardcore, metalcore, rock, indie. Mit absoulutte yndlingsband er Switchfoot som skulle have været i Danmark i morgen, men de har desværre aflyst deres europaturne pga sygdom. Men ellers hører jeg Imogen Heap, Anberlin, Underoath, Blindside, Further Seems Forever, The Fray, Joseph Arthur, John Butler trio, Terminal, The Shins, Mae, Coldplay, Evanescence, Relient K m.fl. Det er stort set dem der er i min mp3 afspiller.
Gravatar #50 - Gruesome
17. aug. 2006 15:32
Hvis folk er interesserede i at se hvad jeg hører kan de klikke her.

Min top 10 (som dog ikke repræsenterer eksakt hvad jeg ville have valgt som de 10 bedste bands, men I digress).
[li]
1. Primus 831
2. Tool 527
3. RJD2 362
4. Ween 337
5. In Flames 312
6. Lemon Jelly 306
7. Rammstein 297
8. CAKE 292
9. Portishead 283
10. Buckethead 261
[/li]

newz.dk's l.fm gruppe er dog lidt tam... Må være muligt at få mere end 28 folk der ind, så vi kan få nogen ordentlige stats at savle over :P.

/Grue, der er igang med at reorganisere sin musiksamling på 100 GB :/.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login