mboost-dp1
Hvilken metode er din foretrukne til at hente/flytte store filer over internet/netværk med?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
FTP, helt sikkert, men skal jeg hente en ny nix distro dvd foretrækker jeg p2p, da jeg hastigheden generelt rammer mellem 1 og 2 mb i sekundet.
FTP til store filer, gammel protokol, men det kører. Hvis man derimod skal hente mange små, duer FTP nærmest ikke, da overførselstiden drukner i ventetiden på at oprette og lukke de enkelte connections pr. fil.
...men så igen som tidligere nævnt er p2p fint hvis man skal hente en fil som mange andre henter.
...men så igen som tidligere nævnt er p2p fint hvis man skal hente en fil som mange andre henter.
Helt klart FTP, drejer det sig bare om en enkelt fil til en enkelt person bruger jeg bare IM da det er lidt lettere..
Det ville jo klart være bedst hvis det hele kunne foregå via FTP - men det kan det ikke, så derfor svarede jeg P2P mv.
Foretrukne må være http, ideelt ville jeg foretrække FTP.
Det bliver som regel http, da jeg alligevel har en webserver kørende, alle kan komme til en http server, ftp er desværre ikke altid tilladt på alle netværk, der kan være bøvl med routere og NAT i begge ende, det er lidt nemmere med http.
Det bliver som regel http, da jeg alligevel har en webserver kørende, alle kan komme til en http server, ftp er desværre ikke altid tilladt på alle netværk, der kan være bøvl med routere og NAT i begge ende, det er lidt nemmere med http.
bruger altid scp eller rsync(med "-e ssh") til at flytte filer med mellem hjem,arbejde,venner,etc.
f.eks laver min ubuntu på arbejdet, en daglig rsync af mine flac filer fra min server der hjemme så jeg altid har dem på arbejdet også.
f.eks laver min ubuntu på arbejdet, en daglig rsync af mine flac filer fra min server der hjemme så jeg altid har dem på arbejdet også.
#15 Ehm.. der smuttede da vist lige et IM ud af min kommentar.
Store filer over LAN? Helt klart noget UDP-baseret. Jeg plejer at bruge udpcast, det er omkring dobbelt så hurtigt som alt TCP-baseret jeg har prøvet.
Med TCP opnår jeg aldrig mere end noget i nærheden af 50 mbit på mit 100 mbit LAN. Med udpcast kommer jeg over 90.
Over Internet (ved én-til-én overførsel) vil jeg helst bruge rsync, men det er sjældent den anden part understøtter det. Eller mere præcist: Gider bøvle med det.
Med TCP opnår jeg aldrig mere end noget i nærheden af 50 mbit på mit 100 mbit LAN. Med udpcast kommer jeg over 90.
Over Internet (ved én-til-én overførsel) vil jeg helst bruge rsync, men det er sjældent den anden part understøtter det. Eller mere præcist: Gider bøvle med det.
#15:
Enig. IM og P2P er jo fuldstændigt forskellige.
Af den årsag stemte jeg også FTP.
I øvrigt er det stærkt stupidt at bruge IM til at overføre filer eftersom din IM-tjeneste skal overvåge din traffik hvis det er et amerikansk selskab (efter deres terrorlov), og du kan derved sagsøges på logs som vil bevise at du har overført lolita.jpg (om det så har været i spøg eller ej...).
Derfor bruger jeg aldrig IM til noget som helst. Så hellere FTP / Web / P2P.
Enig. IM og P2P er jo fuldstændigt forskellige.
Af den årsag stemte jeg også FTP.
I øvrigt er det stærkt stupidt at bruge IM til at overføre filer eftersom din IM-tjeneste skal overvåge din traffik hvis det er et amerikansk selskab (efter deres terrorlov), og du kan derved sagsøges på logs som vil bevise at du har overført lolita.jpg (om det så har været i spøg eller ej...).
Derfor bruger jeg aldrig IM til noget som helst. Så hellere FTP / Web / P2P.
Jeg stemte "Anden", da SSH (Herunder SFTP og SCP) ikke var en mulighed. Bruger altså en kryperet form for overførseles når jeg sender filer over internettet. Må dog indrømme jeg også bruger Bittorrent, men det er med forced kryptering slået til, bare kald mig parnoid, men ved hvor nemt det er at lytte på et netværk. :)
SFTP/Fish/SSH, helt uden tvivl, super behageligt at arbejde med, og en service man alligevel nærmest altid har kørende. FTP er generelt for usikkert og der er for meget fokus på det blandt crackere, SMB som protokol har alt for mange specielle detaljer forbundet med sig (og jeg administrerer ellers et par relativt komplekse samba setups).
jeg syns at der er formange TBF'r herinde :P
hvorfor i alverden skulle PET dog gide at spilde tid på at fange pirater...
det er de APG til... de gør det ganske gratis og alting
og skulle APG lave en procedure-fejl...
tjaaah så er det deres egen røver,...
men du har en pointe
KRYPTER FOR HELVEDE...
tænd for relakks
brug TOR
IMENS du kun besøger SSL-krypterede sider...
- du er ikke sikker...
du gør det bare besværligt for en god hacker
hvorfor i alverden skulle PET dog gide at spilde tid på at fange pirater...
det er de APG til... de gør det ganske gratis og alting
og skulle APG lave en procedure-fejl...
tjaaah så er det deres egen røver,...
men du har en pointe
KRYPTER FOR HELVEDE...
tænd for relakks
brug TOR
IMENS du kun besøger SSL-krypterede sider...
- du er ikke sikker...
du gør det bare besværligt for en god hacker
#31 Hvem sørensen har dog sagt at jeg kun taler om copyright-overtrædere?
Og jeg tror PET er langt mere interesseret i normale mennesker, end du er klar over...
Hvis du ikke ved det, så har de allerede fået Lene Espersens ministerie til at give dem adgang til at logge danskeres internet-trafik....
Desuden er der jo præcedens for at de har overvåget visse grupper af folk fra 70erne og 80erne...
Jeg er langt mere bange for PET end APG, og det er ikke fordi jeg har noget at skjule, det er fordi de elsker at overvåge... Det er jo ligesom det, de får løn for.
Og jeg tror PET er langt mere interesseret i normale mennesker, end du er klar over...
Hvis du ikke ved det, så har de allerede fået Lene Espersens ministerie til at give dem adgang til at logge danskeres internet-trafik....
Desuden er der jo præcedens for at de har overvåget visse grupper af folk fra 70erne og 80erne...
Jeg er langt mere bange for PET end APG, og det er ikke fordi jeg har noget at skjule, det er fordi de elsker at overvåge... Det er jo ligesom det, de får løn for.
google "noobish.dk PET"
-----------------------------------------------------
jorw da..
jeg ved skam godt at PET har adgang til vores logningsfiler..
Årrrrh jarh...
den 20 september var en sort sort dag for personlig integritet i danmark
men du kan jo evt surfe på relakks... eller bruge TOR-netværket
og sørge for at bruge en udenlandsk e-mail-konto med SSL-forbindelse... som f.eks gmail...
så kan de ikke så meget igen :)
google "noobish.dk PET"
-----------------------------------------------------
jorw da..
jeg ved skam godt at PET har adgang til vores logningsfiler..
Årrrrh jarh...
den 20 september var en sort sort dag for personlig integritet i danmark
men du kan jo evt surfe på relakks... eller bruge TOR-netværket
og sørge for at bruge en udenlandsk e-mail-konto med SSL-forbindelse... som f.eks gmail...
så kan de ikke så meget igen :)
35#
jeg sagde da heller ikke andet..
siger bare at det bliver mere og mere besværligt jo mere sikkerhed du putter på...
det er ikke alle der gider og at sidde og vente i flere timer på at han får brute-forced sig igennem dine keys osv
- med mindre at han kender en backdoor
jeg sagde da heller ikke andet..
siger bare at det bliver mere og mere besværligt jo mere sikkerhed du putter på...
det er ikke alle der gider og at sidde og vente i flere timer på at han får brute-forced sig igennem dine keys osv
- med mindre at han kender en backdoor
Al intern fil henten og bringen til og fra husets server går via Samba. Skrivebordsmaskinerne og den bærbare imellem kun SFTP.
Skal der hentes udefra fra server forgår alt vha SFTP (Kun SSH og HTTP/HTTPS slipper igennem firewall, der redirecter til server)
Når jeg henter lidt større ting udefra benytter jeg som oftest wget, der understøtter en lang stribe protokoller.
Skal der hentes udefra fra server forgår alt vha SFTP (Kun SSH og HTTP/HTTPS slipper igennem firewall, der redirecter til server)
Når jeg henter lidt større ting udefra benytter jeg som oftest wget, der understøtter en lang stribe protokoller.
Bruger sgu lidt af det hele. Foretrækker det ingen snakker om, ellers BT, FTP og HTTP.. kald det risikospredning.. Har også for længst valgt at droppe Relakks til fordel for en anden udbyder, der ikke tiltrækker sig den fokus som Relakks og, hvor fart og stabilitet er i top..
#36: Du mener vel d. 15. september? Dagen hvor logningsbekendtgørelsen trådte i kraft :-)
OT: Det forekommer mig i øvrigt komisk at så mange stadig ikke har forstået hvor billigt vi er sluppet i den henseende, og hvor ubrugelig den bekendtgørelse er... Men det er en anden snak..
#36: Du mener vel d. 15. september? Dagen hvor logningsbekendtgørelsen trådte i kraft :-)
OT: Det forekommer mig i øvrigt komisk at så mange stadig ikke har forstået hvor billigt vi er sluppet i den henseende, og hvor ubrugelig den bekendtgørelse er... Men det er en anden snak..
#43:
Vi er sluppet billigt.
Som allerede påpeget af TwoZero kan logsene ikke bruges til en skid da de indeholder følgende;
1: Start og stop bits.
2: Destination og Source IP.
Det kan du, retsmæssigt, bruge til at bevise at bruger A har forbundet til bruger B, hvilket (overdrivelse) er det samme som at sige at jeg har set Osama Bin Laden - derfor må jeg være i konspiration med ham!
Dog er det sandt at det muligvis kun er starten på et større stenskred. Det er fuldstændig sindssygt at overvåge Internettet. Lad det nu være, for fanden.
Vi er sluppet billigt.
Som allerede påpeget af TwoZero kan logsene ikke bruges til en skid da de indeholder følgende;
1: Start og stop bits.
2: Destination og Source IP.
Det kan du, retsmæssigt, bruge til at bevise at bruger A har forbundet til bruger B, hvilket (overdrivelse) er det samme som at sige at jeg har set Osama Bin Laden - derfor må jeg være i konspiration med ham!
Dog er det sandt at det muligvis kun er starten på et større stenskred. Det er fuldstændig sindssygt at overvåge Internettet. Lad det nu være, for fanden.
FTP er dejlig ligetil og nemt.
Som der er en der påpeger herinde, så er FTP langsomt hvis man skal overfører mange små filer og mapper, men til store filer er det genialt.
Nå ja, så er der lige Microsofts egen overførelses ting over LAN. Det er så langsom og ustabil - derfor har jeg valgt at benytte FTP over LAN også.
Som der er en der påpeger herinde, så er FTP langsomt hvis man skal overfører mange små filer og mapper, men til store filer er det genialt.
Nå ja, så er der lige Microsofts egen overførelses ting over LAN. Det er så langsom og ustabil - derfor har jeg valgt at benytte FTP over LAN også.
Bruger selv FTP.. Dejlig nemt, og hurtigt.. Og muligheden for FXP er jo helt igennem uundværlig når man ikke er hjemme :-)
Folk der bruger ftp tigger jo nærmest at blive bollet af PET og APG og alle de andre med tre-bogstavs-forkortelser.Øh lol, vil du uddybe hvorfor, tak..
Bruger selv FTP.. Dejlig nemt, og hurtigt.. Og muligheden for FXP er jo helt igennem uundværlig når man ikke er hjemme :-)
#47:
Ja, jeg ved det. :-/
Men set i forhold til Frankrig, USA og mange andre lande så har vi været rimelig heldige med overvågningsmanien - og alligevel håber jeg aldrig det bliver værre end det er nu.
I øvrigt er der begyndt at komme nogle yderligere problemer med denne lovgivning.
Det handler om kollegier, som ofte har en fælles linie til Internettet, på nogle meget høje hastigheder. De fungerer faktisk som ISP'er og skal derfor sætte logningssystem op som koster 40k kr. for oprettelse og 4k om måneden for at have en mand på vagt 24/7. ELLER de skal sætte en server op til at overvåge trafikken - samt have en mand på vagt 24/7 (som de sjældent har). Dette lovforslag har dermed effektivt sat en krampe i den ellers florerende fiber-forretning (der, som bekendt, tilbyder 100 Mbit til foreninger af 100+ mennesker. Dette vil også agere som en ISP). Way to go!
Ja, jeg ved det. :-/
Men set i forhold til Frankrig, USA og mange andre lande så har vi været rimelig heldige med overvågningsmanien - og alligevel håber jeg aldrig det bliver værre end det er nu.
I øvrigt er der begyndt at komme nogle yderligere problemer med denne lovgivning.
Det handler om kollegier, som ofte har en fælles linie til Internettet, på nogle meget høje hastigheder. De fungerer faktisk som ISP'er og skal derfor sætte logningssystem op som koster 40k kr. for oprettelse og 4k om måneden for at have en mand på vagt 24/7. ELLER de skal sætte en server op til at overvåge trafikken - samt have en mand på vagt 24/7 (som de sjældent har). Dette lovforslag har dermed effektivt sat en krampe i den ellers florerende fiber-forretning (der, som bekendt, tilbyder 100 Mbit til foreninger af 100+ mennesker. Dette vil også agere som en ISP). Way to go!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.