mboost-dp1
Hvilken IM-klient bruger du primært?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Bruger CenterICQ, når jeg da endelig har brug for en IM. Ellers klarer jeg mig fint med IRC, vha BitchX.
Endnu engang mangler man at kunne sætte hak i flere felter, jeg bruger både Messenger og Miranda (ved godt at Miranda kunne klare MSN også, men så mister jeg funktioner jeg bruger)
Messenger...! Virker fint, har stoppet med at bruge ICQ - Synes ikke det er stabilt og funktionelt nok
ICQ var min første instant messenger ting, men Bruger dog MSN nu, og når jeg engang imellem logger på ICQ er det HTML versionen, gidder sgu ikke instalere dem begge.
Hvor er Skype i denne afstemning ? :)
Hvor er Skype i denne afstemning ? :)
Øh ?
Jabber er en protokol, ikke en klient ..!!
Gaim er en klient, som understøtter bla. Jabber ..
(og som reelt er det eneste seriøse IM-alternativ på Unix-platformene (IMSNHO), hvilket er grunden til at den er mit weapon of choice)
Jabber er en protokol, ikke en klient ..!!
Gaim er en klient, som understøtter bla. Jabber ..
(og som reelt er det eneste seriøse IM-alternativ på Unix-platformene (IMSNHO), hvilket er grunden til at den er mit weapon of choice)
Jabber er ikke en IM-klient, men en protokol.
Bortset fra det skal det nok vise sig af msn har over 50% af markedet... Ikke underligt når den kommer med windows og er gør meget for at fokusere på sig selv.
Udover det virker det som om at Microsoft ikke bruger DMCA til at beskytte sit netværk alligevel. Jeg har ikke hørt om nogen klienter der er blevet anklaget (endnu).
Bortset fra det skal det nok vise sig af msn har over 50% af markedet... Ikke underligt når den kommer med windows og er gør meget for at fokusere på sig selv.
Udover det virker det som om at Microsoft ikke bruger DMCA til at beskytte sit netværk alligevel. Jeg har ikke hørt om nogen klienter der er blevet anklaget (endnu).
#2 "Hvilken im-klient bruger du PRIMÆRT?" :)
For ikke så lang tid siden så jeg en undersøgelse på CNET som viste at den langt mest brugte IM-klient i Europa er ICQ hvorimod størstedelen i USA benyttede AOL IM. Eftersom AOL ejer begge dele må man sige de sidder ret godt på markedet.
For ikke så lang tid siden så jeg en undersøgelse på CNET som viste at den langt mest brugte IM-klient i Europa er ICQ hvorimod størstedelen i USA benyttede AOL IM. Eftersom AOL ejer begge dele må man sige de sidder ret godt på markedet.
ICQ og har brugt det i snart 5-6 år.
Har haft Trillian installeret, men den kan ikke håndtere æøå. Med mindre man køber pro versionen.
Egentligt lidt overraskende at se så stort antal stemmer på MSN
Har haft Trillian installeret, men den kan ikke håndtere æøå. Med mindre man køber pro versionen.
Egentligt lidt overraskende at se så stort antal stemmer på MSN
Bruger PSI som klient til Jabber, og ICQ over jabber.
Den er tilpas hurtig, og understøtter pgp-kryptering af beskeder, hvilket imo er en kanon-feature. Derudover krypteres al trafik til/fra serveren over SSL
Den er tilpas hurtig, og understøtter pgp-kryptering af beskeder, hvilket imo er en kanon-feature. Derudover krypteres al trafik til/fra serveren over SSL
Bruger Miranda i Windows og Gaim i Linux og er udemærket tilfreds med begge (dog er miranda min favorit). MSNger blev jeg meget, meget hurtigt træt af. Magen til bloat-ware er heldigvis ikke så udpræget.
Kan ikke forstå som 2 andre også har udpeget at "Jabber" står på listen...
Kan ikke forstå som 2 andre også har udpeget at "Jabber" står på listen...
Ville gerne bruge PSI eller Gaim, men på grund af Aalborg Uni's (tilsyneladende) fucked up netværksstruktur kan jeg ikke connecte til en jabber server og jeg kan kun komme igennem til MSN via MS Messenger (bruge det til ca. 10 kontakter). ICQ kommer dog igennem uanset hvilken klient jeg bruger...
Hvis det er lykkedes for andre fra AUC Basis at komme igennem så smid en priv.msg eller stik hovedet ind i rum B204 og sig at du er guden over EDB-folkene... (som aldrig svarer på mails når det kommer til andet end aktivering af bruger-kontoer.... :-/ )
Hvis det er lykkedes for andre fra AUC Basis at komme igennem så smid en priv.msg eller stik hovedet ind i rum B204 og sig at du er guden over EDB-folkene... (som aldrig svarer på mails når det kommer til andet end aktivering af bruger-kontoer.... :-/ )
Har brugt ICQ i 7 år nu :)
Det virker fino og det er svært at skifte det ud da jeg har flere hundrede på min liste (Ja selv om jeg tit rydder op).
Man kan jo ikke lige forlange at alle sine venner på ICQ skal skifte til noget andet vel :)
Det virker fino og det er svært at skifte det ud da jeg har flere hundrede på min liste (Ja selv om jeg tit rydder op).
Man kan jo ikke lige forlange at alle sine venner på ICQ skal skifte til noget andet vel :)
irc er IKKE en instant-messenger, det er IKKE en klient, det er et chatnetværk.
Men, jeg synes der mangler en "jeg bruger ingen IM-klient". Jeg havde icq dengang for mange år siden, men det er fuldt af unødigt ragelse, for meget "send sms" og "send blomster til din svigermors x-mand" og den slags. messenger er et udemærket alternativ, men jeg kan ikke lide princippet i at det hører med i win xp på den måde det gør(altså med at man skal ændre i nogle filer for at uninstalle det), for det er en pådutning af et program som langt fra alle ønsker.
irc er IKKE en instant-messenger, det er IKKE en klient, det er et chatnetværk.
Men, jeg synes der mangler en "jeg bruger ingen IM-klient". Jeg havde icq dengang for mange år siden, men det er fuldt af unødigt ragelse, for meget "send sms" og "send blomster til din svigermors x-mand" og den slags. messenger er et udemærket alternativ, men jeg kan ikke lide princippet i at det hører med i win xp på den måde det gør(altså med at man skal ændre i nogle filer for at uninstalle det), for det er en pådutning af et program som langt fra alle ønsker.
#21 - Pingu
Så kunne du vælge en anden ICQ-klient? Sådan set er ICQ jo også "bare" en protokol... Jeg kender godt problemstillingen, for mig var den oprindelige ICQ-klient også alt for bloated med alle mulige (og sandsynligvis også ubruglige) ting, så er Miranda/Gaim et tiltrængt løft.
Så kunne du vælge en anden ICQ-klient? Sådan set er ICQ jo også "bare" en protokol... Jeg kender godt problemstillingen, for mig var den oprindelige ICQ-klient også alt for bloated med alle mulige (og sandsynligvis også ubruglige) ting, så er Miranda/Gaim et tiltrængt løft.
Gaim er rar, der er faktisk alle de protokoler man kunne tænke sig at få brug for. Jeg vil helst bruge Jabber, men de fleste kontakter jeg har er på ICQ. Desværre er Jabbers ICQ transport agents ikke så gode, så det er rart med en klient der understøtter flere protokoler.
Nu bruger jeg af gode grunde ikke Messenger, men jeg har set folk bruge den, og jeg er ikke imponeret. Ret mig hvis jeg tager fejl, men er det ikke den med alle reklamerne?
Nu bruger jeg af gode grunde ikke Messenger, men jeg har set folk bruge den, og jeg er ikke imponeret. Ret mig hvis jeg tager fejl, men er det ikke den med alle reklamerne?
Rigtige mænd bruger Jabber! ;)Personligt bruger jeg PSI klienten. Forresten, så hedder protokollen faktisk XMPP og skulle gerne meget snart blev en officiel vedtaget standard ;)
Bruger PSI. Kvali program til Jabber PROTOKOLLEN. Virker både i Linux og Windows. Håndterer også MSN, ICQ osv. Slår helt klart Gabber og GAIM.
Miranda self.
forstår ikke at MSN bliver brugt så meget. Synes virkelig det er et belastende program med alt for mange farver og smarte design.
forstår ikke at MSN bliver brugt så meget. Synes virkelig det er et belastende program med alt for mange farver og smarte design.
Har brugt Gaim kort, skiftede så til centericq da jeg kunne køre den i en screen på min server. Har nu skiftet til Psi, og kører egen jabber-server (som den gode nørd jeg nu engang er :). Er engang imellem på msn, men generelt bryder jeg mig ikke om det. Bruger ret meget ICQ, men man finder jo ud af at der er mange der bruger Jabber :)
CenterICQ -- findes der andet?
(ham fætter konst skulle nu have holdt sig fra at implementere den irc-klient, det er irssi nu rarere til imho.)
#33: Annoia: Uhm, kender det kun alt for godt -- mutt, irssi, centericq i screen :-)
emerge net-im/psi
(must test, men hey, der er også også Jabber-support i CenterICQ! (http://konst.org.ua/centericq/))
Halløjsa, og det kan (jf. omstående URL) også køres på Windows -- måske man skulle skifte operativsystem? ;-)
(ham fætter konst skulle nu have holdt sig fra at implementere den irc-klient, det er irssi nu rarere til imho.)
#33: Annoia: Uhm, kender det kun alt for godt -- mutt, irssi, centericq i screen :-)
emerge net-im/psi
(must test, men hey, der er også også Jabber-support i CenterICQ! (http://konst.org.ua/centericq/))
Halløjsa, og det kan (jf. omstående URL) også køres på Windows -- måske man skulle skifte operativsystem? ;-)
repsac - Forskellen er at centerICQ ikke kan køre alt gennem jabber, og den kan ikke bruge pgp til at kryptere beskederne... Det kan psi, og det er jo rart :)
jeg nægter bare at trykke på I accept knappen for at få et MS passport da jeg ikke vil acceptere den privacy statement de præcenterer en for. ICQ osv har sikkert ikke en bedre statement (men der oprettede jeg en account allerede engang i 96/7 eller noget i den stil, så den har jeg desværre nok accepteret engang).
Derudover bruger jeg også selv PSI og jabber.
Derudover bruger jeg også selv PSI og jabber.
#5: jo Skype er OGSÅ en IM klient. Det er muligt at sende tekstbeskeder til folk på sin liste... men det ville du jo vide hvis du havde prøvet det.
Mht. MSN's høje stemmeprocent - ja, hvad tror I selv, når det er et produkt der følger med Windows? Folk gider da ikke installere 3.parts software når de kan bruge den "ellers udmærkede" klient der følger med. Der går vel ikke lang tid før M$ ligeledes har overtaget IM markedet, som de har overtaget browser markedet med deres bundlede IE.
Mht. MSN's høje stemmeprocent - ja, hvad tror I selv, når det er et produkt der følger med Windows? Folk gider da ikke installere 3.parts software når de kan bruge den "ellers udmærkede" klient der følger med. Der går vel ikke lang tid før M$ ligeledes har overtaget IM markedet, som de har overtaget browser markedet med deres bundlede IE.
Bruger Miranda IM til både icq og msn, men..
Nu lader det jo til, man ikke kan logge på msn via miranda mere, så jeg må vel hente messenger igen ;/
Nu lader det jo til, man ikke kan logge på msn via miranda mere, så jeg må vel hente messenger igen ;/
Jeg tror da lige jeg skal prøve Gaim.. :)
Evt se lidt på hvordan Jabber fungerer, og om det er noget jeg kan bruge til noget..
Evt se lidt på hvordan Jabber fungerer, og om det er noget jeg kan bruge til noget..
Ja, Psi til Jabber - det er vejen frem. Så kan man jo også selv starte sin egne jabber server ;-) Det kræver ikke den helt store båndbredde.
mvh
Brian
mvh
Brian
Miranda med plug-ins til ICQ, MSN, Jabber og IRC.
Den bruger pt. 3.136 KB RAM, 2.672 hvis jeg minimerer den, og jeg har 4 IRC-vinduer åbne lige nu.
Den totale installation er på 3,7 MB, hvortil min profil naturligvis skal tilføjes.
Jeg har ingen problemer med MSN-protokollen, selvom de andre brugere jeg kender, ikke kan bruge andet end MSN Messenger af en eller anden sær grund.
Man behøver ikke engang installere programmet, før det virker - man kan f.eks. køre det fra en USB-disk eller lign., hvilket gør det en hel del nemmere at bruge sin IM overalt uden problemer med userlist, history etc.
What's not to like?
Den bruger pt. 3.136 KB RAM, 2.672 hvis jeg minimerer den, og jeg har 4 IRC-vinduer åbne lige nu.
Den totale installation er på 3,7 MB, hvortil min profil naturligvis skal tilføjes.
Jeg har ingen problemer med MSN-protokollen, selvom de andre brugere jeg kender, ikke kan bruge andet end MSN Messenger af en eller anden sær grund.
Man behøver ikke engang installere programmet, før det virker - man kan f.eks. køre det fra en USB-disk eller lign., hvilket gør det en hel del nemmere at bruge sin IM overalt uden problemer med userlist, history etc.
What's not to like?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.