mboost-dp1

Hvilke slags bøger foretrækker du?

Gå til bund
Gravatar #51 - Norton
9. mar. 2006 18:26

Eller man kan også prøve sådan et bibliotek :)
Gravatar #52 - m_abs
9. mar. 2006 18:45
Et bibliotek? Er det ikke sådan et man bruger når man programmere?
Gravatar #53 - demiurgos
9. mar. 2006 19:26
Jeg vil gerne takke newz.dk for denne poll, da den har inspireret mig til at genoptage min læsning af skønlitteratur. Da jeg overvejede min stemme, måtte jeg til min ærgrelse konstatere at fagbøger af forskellig art var det eneste jeg i lang tid havde læst. Med lidt inspiration fra tråden (#21 & #22) tog jeg et smut ned på biblioteket, og er nu i fuld gang med "The Reality Dysfunction (Part 1: Emergence)" af Peter F. Hamilton!

Slutteligt må jeg sige at jeg endnu ikke mener at have set en skærm, der kunne nå en rigtig bog til sokkeholderne hvad angik læsbarhed. Det er fint nok at læse på en skærm når det gælder diverse former for faglitteratur, men når man læser i lange, uafbrudte stræk (skønlitteratur) er det, for mig, ganske enkelt ikke behageligt nok for øjnene. Jeg er dog overbevist om at fuldgode erstatninger for papiret vil blive udviklet, og at de også før eller siden vil blive til at købe for penge.

EDIT: Sidst, men ikke mindst, en hyldest til biblioteket, civilisationens oase. Et af de ganske få steder hvor man kan færdes blandt andre mennesker, og stadig være sikret fred og ro. Så længe det varer...
Gravatar #54 - Yasw
9. mar. 2006 19:42
#53 - "og er nu i fuld gang med "The Reality Dysfunction (Part 1: Emergence)" af Peter F. Hamilton!"

Hvis du ikke er bange for en lang og kompleks grandiøs science-fiction mursten, bliver du ikke skuffet :) Er næsten færdig med triologien, og har aldrig læst noget lignende.
Gravatar #55 - coolmcgrrr
9. mar. 2006 19:58
#48 Jo det er den, og ja den bog er alt for tyk (læs FED) til sit eget bedste, jeg har haft den i under 2mdr, og forsiden er bukket på alle leder og kanter... Så uroen er ikke så køn mere.
:)
Gravatar #56 - Pally
9. mar. 2006 21:55
Veksler meget mellem fantasy og faglitteratur. Discworld novellerne af Terry Pratchett kan bogstavelig talt få mig til at hulke af grin. Derudover er Terry Brooks altid i hopla og James Barcley er fantasy-genrens svar på John Woo :)

Nu fik Peter Hamilton så mange rosende ord her i tråden, så trilogien er hermed bestilt (sammen med Live aus Berlin med Rammstein - det skal jo ikke være bøger det hele, vel?)

Men jeg er totalt målløs over, at en Newz-poll faktisk kunne *bruges* til noget! Damn, didn't see that comming!
Gravatar #57 - UltimateW
10. mar. 2006 06:26
Lidt af det hele men nok mest Fantasy.

Har pt gang i The Italian Secretary (Holmes bog, julgave) og Trusselsbilledet -en koldkriger taler ud, Kjeld Hillingsø.

Ellers er det med at vente på den næste bog i Sword of truth serien fra Terry Goodkind.

The wheel of time serien... mangler stadig den sidste bog i Dragonlance... der er nok ;)

Elektroniske bøger, de her tiltag med elektroniske bøger fra sony tror jeg det var, er da ganske interesant, nogen der ved om de er kommet i handle ? eller der er andre alternativer tænker ikke på pda som sådan.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login