mboost-dp1

Hvem vinder konsolkrigen?

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
31. aug. 2009 10:15
Mellem microsoft og sony.. kunne jeg godt forstille mig sony er ved at overtage så småt.

Til casual gaming.. har wii'en vundet stort.
Gravatar #2 - Ronson ⅍
31. aug. 2009 10:35
Microsoft forhåbentlig
Gravatar #3 - hr. værk
31. aug. 2009 11:05
Forhåbentligt tværer de hinanden så vi kan begynde at få spil udviklet til PC'en igen...
Gravatar #4 - Hrandersen
31. aug. 2009 11:09
Sony
Gravatar #5 - vision-dk
31. aug. 2009 11:11
Sony, mest ønsketænkning fordi jeg har købt en PS3. :-)

#3 Nu også et interessant bud, da jeg altid har været mest til at game på PC'en.
Gravatar #6 - paradise_lost
31. aug. 2009 11:18
Sony tror jeg, MS er lidt bagud og Wii er simpelthen bare for grimt
Gravatar #7 - zacho
31. aug. 2009 11:51
#6 hvor er MS bagud henne? - De har ikke Bluray drev, men er det ikke også PS'ens eneste fordel?
Gravatar #8 - Qw_freak
31. aug. 2009 12:25
kan vi ikke bare allesammen være venner, så jeg kan spille mod folk der sidder med en anden konsol en min!
Gravatar #9 - squad2nd
31. aug. 2009 12:28

kan vi ikke bare allesammen være venner, så jeg kan spille mod folk der sidder med en anden konsol en min!

Nej, du er nødt til at sende den Atari 2600 på pension... let it go man...

#ontopic
Jeg tror også Sony vinder.
Gravatar #10 - koogco
31. aug. 2009 12:39
Tja, hidtil har det mest set ud somom microsoft ville vinde på den mindre casual side af sagen. Men det ser ganske godt ud for sony i øjeblikket hvor næste installation of flere af deres mest populære titler er på vej.

Jeg ender nok med selv at hugge nogen penge ud af Sonys kasse (læs: købe en PS3 med dertilhørende underskud for producenten) men det er mest grundet nogen enkelte titler, og så det at den er billigere end microsoft bud (hvis man har tænkt sig at beholde den i mere end et år)
Gravatar #11 - paradise_lost
31. aug. 2009 13:00
#7 Blueray drevet som du selv nævner er meget væsentlig vil jeg mene. Grafik mæssigt er MS efter min mening også bagefter og generelt så er PS3en lidt mere powerfull og af bedre kvalitet end Xboxen. Hvilket man også kan se på prisen, har selv en 360er nemlig pga prisen, men mener stadig er PS3eren er bedre overall!
Gravatar #12 - nissen
31. aug. 2009 13:17
Jeg husker ikke umiddelbart nogen sammenligninger hvor PS3 har haft flottere grafik end xboxen, men faktisk omvendt. Men er da meget interesseret i at se hvis der er nogen.
Derudover synes jeg xbox live er genialt(ja måske ikke i dk som det ser ud lige nu, men som det vil når zune, last.fm og lign kommer senere på året - prikken over iet.

Min holdning, som ingen af jer tydeligvis deler, er at PS3 sikkert er en super blueray afspiller og fin konsol. Men på trods af at jeg har haft playstations før, synes jeg stadig at xboxen er en bedre spillekonsol. PS3'eren har i mine øjne kun fordel i den der blueray afspiller og gratis onlinehalløj, hvorimod xboxen slår PS3 på: kontrolleren, prisen, live, spillene(dog mangler GT på xbox).

har spillet begge flere gange men har sku svært ved at vælge en PS3 - også selvom prisen havde været det samme.
Gravatar #13 - paradise_lost
31. aug. 2009 13:23
#12 Når PS3eren har været på markedet li så længe som 360eren har så tror jeg nu nok at live delen også vil være godt udbredt og forhåbentlig stadig gratis.

Ren nysgerrighed, syntes du at Xboxen er af li så god kval som PS3en. Min xbox larmer feks rimelig meget, PS3eren kan man knap høre. Genrelt syntes jeg at PS3eren er lidt mere fancy og mere nice at ha med at gøre også system/mediecenter/wlan mæssigt. Men bare min mening :)
Gravatar #14 - mhartvig
31. aug. 2009 13:38
Konsol ejere er tit og ofte IT-analfabeter (dvs. dem som ikke kunne drømme om at installere et OS selv...) (FLAME FLAME FLAME)

SELL ALL YOUR PC'S NOW, CAUSE YOU WILL MAKE GREAT CONSOLE NOOBS!!!
Gravatar #15 - nissen
31. aug. 2009 13:45
Grunden til at live er så godt er jo at det koster penge - men jeg betaler glædeligt de 220kr om året for det. specielt nu hvor vi faktisk får noget ordentligt til dk.
De tidlige xboxe havde mange rrod så at sige at kvaliteten på xbox er bedre ville være langt ude. Men der er jo også 3 års garanti :)

Men det ændrer ikke mine holdninger.

nice - har faktisk overvejet at skille mig af med min PC som en "underholdningsmaskine" da den har været svært inferiør efter jeg har fået konsoler. Bruger faktisk kun PC til skolearbejde da underholdningen på konsoler er mile foran....i hvert fald PT
Gravatar #16 - Systran
31. aug. 2009 14:02
Hvor er SEGA?...
Gravatar #17 - squad2nd
31. aug. 2009 14:05

On January 24, 2001, formally left the consumer console business and began concentrating on software development for multiple third-party platforms.[3]

http://en.wikipedia.org/wiki/Sega
Gravatar #18 - Qw_freak
31. aug. 2009 18:25
mhartvig (14) skrev:
Konsol ejere er tit og ofte IT-analfabeter (dvs. dem som ikke kunne drømme om at installere et OS selv...) (FLAME FLAME FLAME)

SELL ALL YOUR PC'S NOW, CAUSE YOU WILL MAKE GREAT CONSOLE NOOBS!!!

jeg synes det er en anelse snæver synet, tror der er mange der nyder at bruge både pc, xbox og ps, men ja hvis din nuværende tilstedeværelse her i verden er hos de 7 - 11 årige som spiller barbiespil på deres konsoller fordi det kan de finde ud af atstarte op, så har du sikkert ret!
Gravatar #19 - gnаrfsan
31. aug. 2009 19:12
Søvni naturligvis
Gravatar #20 - terracide
31. aug. 2009 19:56
Dem uden konsoller...
Gravatar #21 - bluetiger
1. sep. 2009 00:05
hmm.... Det eneste jeg har at sige til hvem jeg tror der vinder denne krig, er "Natal" !!!! hvor fedt ser den løsning lige ud i forhold til det Sony har fundet på..... hvad sker der lige for et Wii rip-off, nå ja "nunchuck + kugle" :P

ingen onde ord om ps3, det er en fed maskine, og deres tryllestavs ide ser lovende ud. Men det bedste alt i alt er nu stadig xboxen.

ja en xbox360 larmer lidt, men hvis du kan høre det, ja så er det nok fordi du skruer højt nok op for volumen på din anlæg :P.

som en sidste bemærkning vil jeg lige sige "Milo"

Gravatar #22 - Jacksonist
1. sep. 2009 00:26
Sony Playstation 3!

Den virker generelt bare mere langtidssigtet.
Gravatar #23 - bluetiger
1. sep. 2009 06:02
Jacksonist (22) skrev:
Sony Playstation 3!

Den virker generelt bare mere langtidssigtet.

ps3 er også lavet til at skulle være sony´s maskine i mange år. ps2 har jo holdt i snart 10 år, og mener at sony snakket om at de regnet med at ps3 skulle holde i over det dobbelte.

ps3 er også nød til at være langtidssigtet, da sony stadig mister penge hver gang de sælger en enhed.

Microsoft kan nemmere udvikle en ny maskine og en stærkere maskine, da de ikke er finansiel bundet til at blive ved det samme produkt.
Gravatar #24 - Norrah
1. sep. 2009 07:54
bluetiger (23) skrev:
da sony stadig mister penge hver gang de sælger en enhed.

#23 Stadig? Du mener "igen".
Desuden har Sony har ikke sagt den skal holde det dobbelte, men at den nok skal leve i mindst lige så lang tid.

Det andet bliver du nød til at finde et citat på før jeg tror det.
Gravatar #25 - fennec
1. sep. 2009 09:56
Hvorfor er Nintendo på sidstepladsen?? De tjener penge på alle deres ting, har solgt ca så mange konsoller som Sony og MS har tilsammen.

Altså kæmpe overskud og kæmpe markedsandel...

Ved ikke om det er fordi de på en eller anden måde har formået sig ikke at skabe sig fanboys og derved heller ikke hateboys. Og da de ikke har nogen fanboys, får de heller ingen stemmer.
Gravatar #26 - Qw_freak
1. sep. 2009 10:39
tror det har noget at gøre med at WII ikke er i samme klasse som Xbox og Playstation3, og derfor ikke bør sammenlignes!
Gravatar #27 - nissen
1. sep. 2009 12:43
samme klasse? fordi de laver en konsol hvis indhold ikke bare er "se hvor hurtig vi kan lave den - så kom og køb", så mener du ikke de kan sammenlignes? Stort set alle produkter i dag sælger fordi de differentierer sig fra deres konkurrenter på enten den ene eller den anden måde. De opererer på samme marked og konkurrerer om de samme kunder – så jeg vil indrømme at jeg har svært ved at se hvorfor Wii’en skal holdes udenfor.

Jeg vil give #25 ret i at det er underligt..meeen det ændre desværre ikke på at min Wii har samlet støv i nogen tid snart. Jeg synes ikke de kan følge med mere - men selvfølgelig er de da relevante i diskussionen
Gravatar #28 - LupusGrey
1. sep. 2009 14:14
Jeg tvivler på at der kommer en vinder. Håber heller ikke på en vinder, håber på konkurrence!
Gravatar #29 - DanaKaZ
1. sep. 2009 14:54
#11 I hvilke spil mener du at det kommer til udtryk at PS3'eren er bedre grafisk set?

Udfra specs vil jeg mene at Xenos er den kraftigere GPU, i kraft af dens Unified Shader arkitektur. Noget John Carmack forresten er enig i.

Mange taler udelukkende om Cell når de snakker om at PS3'en skulle være kraftigere, men den har ikke meget med grafikkens kvalitet at gøre.

Jeg mener forresten at Wii'en vil vinde denne omgang, men at hvis de ikke passer på og får gang i 3. parts spil salget, så vil de få store problemer i næste omgang.
Gravatar #30 - terracide
1. sep. 2009 14:56
Skal vi nu have den igen?

BEGGE konsoller (Xbox360/PS3) svarer til en 1.4GHz P4 med HT og et 7800GTX...

Terra - Midget-fight /start
Gravatar #31 - gnаrfsan
1. sep. 2009 14:58
terracide (30) skrev:

De koster jo så heller ikke meget mere.
Gravatar #32 - DanaKaZ
1. sep. 2009 15:01
terracide (30) skrev:

Det skulle vi åbenbart, hvordan du så kan få en 3-kernet 3,2 ghz PPC cpu til at være lig en 1,4 P4 forstår jeg ikke rigtig. Men det er vel også fuldstændigt ligegyldig hvad de er lig mht. PC specs, for deres indbyrdes kraft kamp.

Vi ved godt at du bedst kan lide at spille på din PC, men hvad har det helt præcist med emnet at gøre?
Gravatar #33 - Qw_freak
1. sep. 2009 15:57
terracide (30) skrev:

det lyder interresant, men kan man sætte fire af dem du snakker om sammen og få en supercomputer ud af det?
Hvordan har du fundet ud af det?
Gravatar #34 - terracide
1. sep. 2009 15:58
#32:
Søg på den artikel anandtech lavede, du skal lære at der er meget mere ned Mhz og kerner i CPU'en der afgør ydelsen
Gravatar #35 - terracide
1. sep. 2009 15:58
#33:
Supercomputer?

*LOL*

Terra - lad være med at voldtage sproget...
Gravatar #36 - Qw_freak
1. sep. 2009 16:17
sorry, men du ved vel hvad jeg mener!
Gravatar #37 - Corholio
1. sep. 2009 16:38
terracide (35) skrev:
#33:
Supercomputer?

*LOL*

Terra - lad være med at voldtage sproget...

http://blogs.zdnet.com/storage/?p=220
Gravatar #38 - mee
1. sep. 2009 16:39
Utroligt, 37 indlæg og der er stadig ingen, som har nævnt at det er IBM der vinder konsolkrigen, de laver jo den CPU der ligger i alle tre maskiner.

#terra

Du har en fantastisk evne til at fatte essensen af noget, og derefter bruge det til at rette folk på en utrolig hånende måde.

At sammenligne f.eks. CELL CPU'en med en P4 er en dårlig idé da de er meget forskellige, blandt andet er CELL en in-order CPU og P4 er en Out-of-order CPU.

du skriver kode designet til en P4 og til en CELL og sætter dem imod hinanden, så vil en P4's ydelse ligge langt bagud CELL. Det modsatte vil selvfølgelig ske, hvis du bare skrive noget i en enkelt tråd og compileren ikke organiserer CPU instruktionerne til at passe med CELL CPU'ens usædvanlige arkitektur.
Gravatar #39 - terracide
1. sep. 2009 16:46
Folk burde læse lidt op når jeg angiver en kilde:

http://groups.google.com/group/alt.games.video.son...
Gravatar #40 - mee
1. sep. 2009 17:01
Ser ud til der skal et link til, før Terra svarer, så jeg prøver med et og venter på hvad Terra svarer til det :-)

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=...

( Vil dog være syndt hvis Terra skriver noget i stil med. Konsol CPU'erne er gode til nogle ting og dårlige til andre ting. )
Gravatar #41 - DanaKaZ
1. sep. 2009 17:14
#34 Hvor har jeg sagt at det kun er frekvens og antal kerner der afgør ydelsen?

#39 Så alt du har at baserer det her på, er en artikel fra før nogen af konsollerne blev lanceret, som blot er fyldt med spekulationer?
Gravatar #42 - terracide
1. sep. 2009 17:17
#40:
*knock *knock*
I dit link er en nvidia GPU 2 x hurtigere...og vi snakker meget "linære" udregninger, prøv du at få din konsol til at køre 1600x1200 med x4/x8AA /x16 AA i spil...

#41:
Read above...
Gravatar #43 - DanaKaZ
1. sep. 2009 17:23
#42 Prøv du at få en 1,4 ghz P4 til at afspille film i 1080p.

Forresten interessant at Anandtech tilsyneladende ikke vil stå ved den artikel længere.
Gravatar #44 - Thalion
1. sep. 2009 17:25
Stemte ingen, nu da Wii'en er med på den liste.

Man kan ikke sammenligne Wii med xbox/PS3.

Men mellem PS3 vs 360, tror jeg sony vinder. ikke fordi den ene er bedre end den anden. Men blot det at den nok kommer til at leve længere. Jeg købte en PS3, men det var mest pga. Bluray drev. I de exclusives har begge konsoller nogle ganske glimrende titler.

Hvis du lige slår din MS fanboi mode off så kig på de 2.

Natal: Det eneste working jeg har set med den er Milo. Han er virkeligt godt lavet. Men han kunne rage mig en papand. Når jeg ser noget motionkontrol med natal så skal jeg gerne se på hvad den ser ud.

PS3 løsning:
"tryllestaven" er virkeligt fedt lavet, de har noget der minder om 1:1 motion. De har lavet en masse working demos, så de har et faktisk produkt.

Når det er sagt så kunne jeg ikke være mere ligeglad med motioncontrol, jeg køber det da nok for at have det sjovt i 30 min, men giv os det næste nye! VR eller noget lignede!!!
Gravatar #45 - spacefractal
1. sep. 2009 17:33
Jeg har selv alle 3 konsoller, og der er kun én vinder:
IBM

Der er fordele og ulemper med alle 3 konsoller, så det er mere hvad de laver i fremtiden der får en vinder.

PS3 f.eks. støjer langt mindre end Xbox gør og det er ret befrielse, men der er dog gode spil til alle maskiner, så det er mere end endeligt smag sag.

Gravatar #46 - bluetiger
1. sep. 2009 18:28
Thalion (44) skrev:
Hvis du lige slår din MS fanboi mode off så kig på de 2.

/MS fanboi off

det er der er med til at gøre xboxen til min favorit er nok at min vennegruppe er på samme konsol.

I mine gode gamle folkeskole dage, før ps3 og xbox360, var jeg ps2 fan og da sony og MS på E3 lanseret deres nye konsoller, var i mit hovede det eneste rigtige valg en PS3, en fed maskine, men da xboxen kom først, købte jeg sådan en og jeg blev overraskede over hvor god den var.

Ville nu stadig gerne have en ps3 men vil aldrig skille min af med min xbox, jeg kan nok ikke undvære live når man først er blevet vant til den standart.

kan også bedre lide xboxen kontrollerer syntes de ligger bedre i mine hænder, men der er jo nok en vane sag.

#44 "Når det er sagt så kunne jeg ikke være mere ligeglad med motioncontrol, jeg køber det da nok for at have det sjovt i 30 min, men giv os det næste nye! VR eller noget lignede!!!"

er natal så ikke lige et skridt i den rigtige retning imod VR?

ok igen, undskyld
og som link til min udtagelse om levetid for en ps3 kan jeg kun henvise til de første E3 hvor den lanseret ps3, men igen er ikke sikker, derfor jeg skriv "mener" er ved at være nogle år siden jeg så det, hvis jeg viste hvor jeg i sin tid har læst det eller set det, så ville jeg gerne komme med en kildehenvisning, men det kan jeg desværre ikke. men hvis du eller I kan finde kilder der siger hvor langt sony regner med at ps3 leve tid skal være, så endelig smid et link, så jeg har noget at baser mine udtagelser på i fremtiden.

/MS fanboi on

du må ikke være ond mod Bill snøft :P

hmm... wall of text sorry :P
Gravatar #47 - mee
1. sep. 2009 20:00
#Terra

Syret at skulle citere mig selv.

mee (40) skrev:

( Vil dog være syndt hvis Terra skriver noget i stil med. Konsol CPU'erne er gode til nogle ting og dårlige til andre ting. )

Jeg kan ikke se noget argument i det du skriver, som modbeviser at PS3 processoren tæver almindelige processorer til F@H. Du formår bare at lyde som et stort barn, ved at skrive beregningstypen ikke gælder, i stedet for at indrømme x86 processorerne får tæv på det ene område.

Jeg er tydeligvis glad for at se mine egne ord, så vi tager et til citat fra mig selv.

mee (38) skrev:

At sammenligne f.eks. CELL CPU'en med en P4 er en dårlig idé da de er meget forskellige, blandt andet er CELL en in-order CPU og P4 er en Out-of-order CPU.

Der tog jeg bare en af de simple forskelle. Jeg har snakket med folk, som mener at sammenligningen af en konsol CPU med en almindelig CPU er næsten lige så alternativ, som at sammenligne en CPU og et grafikkort. Begge har en ting som de gør meget bedre end den anden, men de er begge chanceløse, hvis de skal konkurrere under de forhold "modparten" er designet til.

Derfor kan jeg igen skrive at du ikke bør sammenligne en P4 og en konsol CPU, da de er forskellige. Du klager vel heller ikke over en Nehalem processor er et elendigt grafikkort.
Gravatar #48 - -xero-
1. sep. 2009 23:29
Jeg stemte 'der er ingen konsolkrig'. Selvfølgelig kæmper de alle sammen om at sælge flest produkter, men det er lidt det samme som at spørge 'Hvem vinder computermarkedet? HP eller Dell' ... Der er altid firmaer der konkurerer, men jeg tror sgu ikke på der bliver en 'vinder'.
Gravatar #49 - Qw_freak
2. sep. 2009 07:34

vil egentlig give dig ret, det lyder jo også som om der er flere konsolmærker på vej!
Gravatar #50 - terracide
2. sep. 2009 10:47
#47:
Så når konsollen kører f.eks CoD og PC'en kører CoD, så er det ikke CPU'en der står for fysik, A.I., samle tråde ect? *host*

Ydelsen i konsoller kan kun komme nær Pc'en hvis vi snakker et meget lille felt med MEGET parallelle dataflows...så kan du whine løs, men det er kun n00b's der tror deres konsoller har performance som en nutidtig PC...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login