mboost-dp1
Hvem stemmer du på til Folketingsvalget?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Steve Jobs (398) skrev:snesman (397) skrev:Magten (395) skrev:Det latterlige er jo at mange modtager en støtte de slet ikke har brug for. Herunder Porrens søster.Elskov (394) skrev:SlettetBruger (388) skrev:De kunne lave sådan at dem der ikke bruger sin SU fornuftigt skal betale den tilbage. :D
Jeg ved fx at min søster bare smider pengene ind på en konto fordi hun ingen udgifter har. Latterligt.
Ja, det er godt nok latterligt at spare sammen til når man engang får udgifter, i stedet for at bruge alle pengene på lort.
[/sarcasm]
Men næh nej "JEG HAR RET TIL!!!" vægter højere end "Der er nok andre måder de her penge kunne bruges bedre".
Skal staten vurderer hvad hver enkelt har brug for i SU, eller skal hver enkelt dansker være moralsk nok til at afvise pengene?
Hvis forældrene har en indkomst, der når et niveau, hvor man må antage, at de har mulighed for at sørge for lommepenge, så skal der vel for fanden ikke udbetales offentlige midler.
Sådan er det i dag? (Hvis man er hjemmeboende.) Men skal det også gælde for udeboende? Hvor længe skal forældrene være økonomisk ansvarlige for børnene? Skal en 30 årig kunne nægtes SU fordi han har forældre med friværdi? Og hvorfor bruger jeg så mange spørgsmålstegn???
Gymnasieelever har rigeligt med fritid til at tjene penge - ellers må de droppe nogle af de 400 ugentlige øl, men udeboende bør selvfølgelig have lidt hjælp.Elskov (402) skrev:Nu findes der jo gymnasieelever, der ikke bor hjemme, og ikke får hjælp hjemmefra, i hvert fald noget af uddannelsen. De fleste bliver 18 i løbet af deres ungdomsuddannelse.
Billy Blaze (391) skrev:Personligt mener jeg ikke at staten bør sætte grænsen for hvad individet må gøre, så længe det selvfølgelig ikke går udover andre
Enig, men her når vi snakker om cigaretter vil jeg altså smide det under "går udover andre". Jeg kan mange gange f.eks. ikke komme hjem fra arbejde uden at stinke af cigaretter, da der næsten altid er mange folk lige uden for alle udgangene der ryger. Jeg hader lugten af cigaretter og min kone bliver syg af lugten derfra. Så det at der er nogen der står på gaden og uddeler gratis cigaretter går helt klart udover andre end bare dem der tager imod
Balios (373) skrev:Jeg stemmer ikke.
Man melder sig ikke ud af noget fordi man ikke stemmer, men indtil der er en regering der har mine holdninger, eller bare en politikker der har dem, så stemmer jeg ikke. Om de har en blank stemme, eller ingen stemme er da det samme.
WTF? Selvfølgelig er der forskel på om du stemmer blankt eller ikke stemmer. En blank stemme viser at du ikke gider de partier der stiller op. Ikke at stemme viser at du enten ikke gider systemet, eller at du bare er doven. To vidt forskellige ting.
Jeg kan nu ikke se forskellen. Ved ikke at stemme viser jeg da lige så meget at jeg ikke gider de partier der stiller op, som jeg gør ved at stemme blankt.johanmw (405) skrev:WTF? Selvfølgelig er der forskel på om du stemmer blankt eller ikke stemmer. En blank stemme viser at du ikke gider de partier der stiller op. Ikke at stemme viser at du enten ikke gider systemet, eller at du bare er doven. To vidt forskellige ting.
Blanke stemmer bliver vist heller ikke talt med nogen steder?
johanmw (405) skrev:
WTF? Selvfølgelig er der forskel på om du stemmer blankt eller ikke stemmer. En blank stemme viser at du ikke gider de partier der stiller op. Ikke at stemme viser at du enten ikke gider systemet, eller at du bare er doven. To vidt forskellige ting.
Jeg gider ikke systemet og jeg er doven! Wat do?!
snesman (401) skrev:
Sådan er det i dag? (Hvis man er hjemmeboende.) Men skal det også gælde for udeboende? Hvor længe skal forældrene være økonomisk ansvarlige for børnene? Skal en 30 årig kunne nægtes SU fordi han har forældre med friværdi? Og hvorfor bruger jeg så mange spørgsmålstegn???
I dunno, jeg synes bare vi skal prøve at bremse de gratis-penge vi giver ud bare en lille smule.
Magten (403) skrev:Gymnasieelever har rigeligt med fritid til at tjene penge - ellers må de droppe nogle af de 400 ugentlige øl, men udeboende bør selvfølgelig have lidt hjælp.
Det kan godt være, at du bare skøjtede igennem gymnasiet og havde masser af fritid, men det er langt fra alle, der er så heldige at have overskuddet til et fritidsjob.
Forresten kan alle vidst få hjemmeboende su, men satsen er afhængig af forældres indkomst. I øvrigt er jeg enig i at man kunne begrænse gaveboden lidt. Det ville også lære visse individer noget omkring ansvarlighed og pligter... Synes bare det er problematisk at lave endnu flere inddelinger i grupper, med det dertil hørende bureakrati.
Elskov (409) skrev:men det er langt fra alle, der er så heldige at have overskuddet til et fritidsjob.
Dem der ikke følger med i folkeskolen? ^^
Bruge de nu mange penge sparret på SU til at forbedre folkeskolerne :D
SlettetBruger (411) skrev:Dem der ikke følger med i folkeskolen? ^^
Det behøver ikke have noget med det at gøre. Men okay, der er jo SU-handicaptillæg til dem, der ikke kan arbejde. Udover det er jeg enig i, at de umyndige hjemmeboende med velhavende forældre ikke behøver SU. Jeg behøvede fx ikke SU, det indrømmer jeg gerne.
Elskov (412) skrev:Det behøver ikke have noget med det at gøre. Men okay, der er jo SU-handicaptillæg til dem, der ikke kan arbejde. Udover det er jeg enig i, at de umyndige hjemmeboende med velhavende forældre ikke behøver SU. Jeg behøvede fx ikke SU, det indrømmer jeg gerne.
Jeg brugte min SU på øl. Det var meget vigtigt!
Jeg har ikke gået i gymnasiet ;)Elskov (409) skrev:Det kan godt være, at du bare skøjtede igennem gymnasiet og havde masser af fritid, men det er langt fra alle, der er så heldige at have overskuddet til et fritidsjob.
Tilgengæld var jeg stort set den eneste fra mine folkeskole klasse der ikke gjorde så jeg kender en del, og de havde masser af fritid. De havde ihvertfald tid til at drikke bajere torsdag, fredag, lørdag og andre dage "ved særlige lejligheder". Fredag var det vel at mærke fra kl 13. Mange af dem gad ikke arbejde fordi de godt kunne klare sig med deres SU.
Sådan en holdning er til grin og skal udryddes. Hvis ikke de selv fatter at gøre det, så må strengere krav være vejen frem.
Magten (414) skrev:Jeg har ikke gået i gymnasiet ;)
Tilgengæld var jeg stort set den eneste fra mine folkeskole klasse der ikke gjorde så jeg kender en del, og de havde masser af fritid. De havde ihvertfald tid til at drikke bajere torsdag, fredag, lørdag og andre dage "ved særlige lejligheder". Fredag var det vel at mærke fra kl 13. Mange af dem gad ikke arbejde fordi de godt kunne klare sig med deres SU.
Sådan en holdning er til grin og skal udryddes. Hvis ikke de selv fatter at gøre det, så må strengere krav være vejen frem.
Nu ser jeg også uddannelse som et job at passe i sig selv. Man skal vel altid prioritere sin uddannelse over fritidsarbejde? De burde måske have brugt tiden på at klare sig bedre i gymnasiet i stedet for, som du mener, at finde et arbejde.
Jeg kender en del, hvor det modsatte er tilfældet. Hvem har så ret?
Jeg plejede at dele din holdning, men der er ret mange gymnasieelever (omtrend 1/4 svjh) som ikke får økonomisk hjælp af forældrene til papir, buskort, osv.
Så siger du, at de bare kan finde et arbejde. Selv hvis vi antager, at de kan finde et arbejde, så er der altså mange lektier og afleveringer i gymnasiet i dag, hvis du er den type, som tager din uddannelse alvorligt og laver dine ting.
Jeg kender en del, hvor det modsatte er tilfældet. Hvem har så ret?
Jeg plejede at dele din holdning, men der er ret mange gymnasieelever (omtrend 1/4 svjh) som ikke får økonomisk hjælp af forældrene til papir, buskort, osv.
Så siger du, at de bare kan finde et arbejde. Selv hvis vi antager, at de kan finde et arbejde, så er der altså mange lektier og afleveringer i gymnasiet i dag, hvis du er den type, som tager din uddannelse alvorligt og laver dine ting.
Jeg vil nu ikke betegne mig som blå.Alrekr (415) skrev:... og blå blok siger at rød blok vil indføre flere regler og krav...
Selvfølgelig er uddannelsen vigtigst, og dem jeg snakkede om fik da også kanon gode karakterer, på trods af meget fritid.Elskov (416) skrev:Nu ser jeg også uddannelse som et job at passe i sig selv. Man skal vel altid prioritere sin uddannelse over fritidsarbejde? De burde måske have brugt tiden på at klare sig bedre i gymnasiet i stedet for, som du mener, at finde et arbejde.
Og nej, de kom ikke allesammen fra velfungerende hjem med forældre der kunne tage sig af dem osv osv.
Det er måske ikke alle gymnasieelever der har det så let, men det pisser mig i den grad af når jeg hører folk sige "Arh, jeg gider ikke få et arbejde, jeg vil hellere nasse løs på systemet". Og derfor mener jeg der bør gøres noget ved det.
Os begge to? :)Spiderboy (417) skrev:Jeg kender en del, hvor det modsatte er tilfældet. Hvem har så ret?
Men føler du dig slet ikke røvrendt når der render folk rundt og modtager støtte som de slet ikke har brug for?Spiderboy (417) skrev:Jeg plejede at dele din holdning, men der er ret mange gymnasieelever (omtrend 1/4 svjh) som ikke får økonomisk hjælp af forældrene til papir, buskort, osv.
Det gør jeg.
Steve Jobs (408) skrev:johanmw (405) skrev:
Jeg gider ikke systemet og jeg er doven! Wat do?!
Det er ret simpelt, så skal du ikke stemme.
Spiderboy (417) skrev:Jeg plejede at dele din holdning, men der er ret mange gymnasieelever (omtrend 1/4 svjh) som ikke får økonomisk hjælp af forældrene til papir, buskort, osv.
I samme stil:
Jeg var heldig, for jeg kunne få et gratis uddannelseskort til DSB gennem min fars arbejde. Det blev lavet om da jeg var færdig; så da min lillebror skulle på gymnasiet fik han lov til at betale for et uddannelseskort med sin SU. Dertil var alle former for udstyr (computer, papir, stifteblyant, studentertur) selvbetalte for os begge. Min lillebror og jeg arbejdede begge to udover studiet. Min kone har været igennem samme historie - til en så høj grad, at hun ikke havde råd til transport i en måned og måtte cykle de 17 km til hendes HF.
Jeg er enig i at der stadig bør være forbud mod rygning på offentlige steder, men jeg er uenig i at det er sundhedsskadeligt for andre i et stort nok omfang til at det generelt bør forbydes. Det er i bund og grund op til den enkelte hvordan man agerer. Hvis man har lyst til at ryge, then be my guest, så længe man ikke gør det direkte op i hovedet på andre. Jeg kan dog stadig ikke se hvad der er så kontroversielt ved at stå og dele cigaretter ud, især når der jo ligger et ret klart budskab bag.
Jeg er enig i at der stadig bør være forbud mod rygning på offentlige steder, men jeg er uenig i at det er sundhedsskadeligt for andre i et stort nok omfang til at det generelt bør forbydes. Det er i bund og grund op til den enkelte hvordan man agerer. Hvis man har lyst til at ryge, then be my guest, så længe man ikke gør det direkte op i hovedet på andre. Jeg kan dog stadig ikke se hvad der er så kontroversielt ved at stå og dele cigaretter ud, især når der jo ligger et ret klart budskab bag.
#422 Ja, lad os forbyde alt muligt lort! Det er bare pikke fedt, mand.
Adagio (404) skrev:Enig, men her når vi snakker om cigaretter vil jeg altså smide det under "går udover andre". Jeg kan mange gange f.eks. ikke komme hjem fra arbejde uden at stinke af cigaretter, da der næsten altid er mange folk lige uden for alle udgangene der ryger. Jeg hader lugten af cigaretter og min kone bliver syg af lugten derfra. Så det at der er nogen der står på gaden og uddeler gratis cigaretter går helt klart udover andre end bare dem der tager imod
I call BS! Det tror jeg simpelthen ikke på, overhovedet.
altså lugten af tobak gør hende syg?? lugten af brændt tobak gør hende syg?
Hun kan ikke sidde ved lejrbål? hun kan ikke gå ude i trafikken? eller er det specifikt _tobak_ hun ikke kan tåle lugten af?
WTF?
Hun er sikkert ikke så gammel, men hvis hun havde levet i den vestlige verden fra 1500-1995 (ungefähr) hvor rygning var almindeligt alle steder, ville hun godt nok have haft et dårligt liv.
stadigvæk, BS. hun bruger det sikkert som undskyldning
Magten (418) skrev:Men føler du dig slet ikke røvrendt når der render folk rundt og modtager støtte som de slet ikke har brug for?
Jo da. Men derfor skal man stadig passe på ikke at hoppe over i den modsatte grøft.
Udfordringen ligger i hvordan vi strikker reglerne sammen, så kun dem der har brug for SU får SU.
Billy Blaze (422) skrev:men jeg er uenig i at det er sundhedsskadeligt for andre i et stort nok omfang til at det generelt bør forbydes
"Secondhand smoke can cause harm in many ways. In the United States alone, each year it is responsible for:
•An estimated 46,000 deaths from heart disease in people who are currently non-smokers
•About 3,400 lung cancer deaths as a result of breathing secondhand smoke
•Other breathing problems in non-smokers, including coughing, mucus, chest discomfort, and reduced lung function
•50,000 to 300,000 lung infections (such as pneumonia and bronchitis) in children younger than 18 months of age, which result in 7,500 to 15,000 hospitalizations annually
•Increases in the number and severity of asthma attacks in about 200,000 to 1 million children who have asthma
•More than 750,000 middle ear infections in children
•Pregnant women exposed to secondhand smoke are also at increased risk of having low birth- weight babies."
http://www.cancer.org/Cancer/CancerCauses/TobaccoC...
Kan forstå det hvis det er alt røg.. der er også nogen der er overfølsomme for sol, græs, etc.
Tror bare ikke på at det skulle være specifikt tobaksrøg.
at hun eksempelvis kan sidde foran en osende pejs i tre timer, men får hovedpine hvis en random gut lugter af tobak.
Kan forstå det hvis det er alt røg.. der er også nogen der er overfølsomme for sol, græs, etc.
at hun eksempelvis kan sidde foran en osende pejs i tre timer, men får hovedpine hvis en random gut lugter af tobak.
Uden at vide en masse om det, så tror jeg faktisk at tobaksrøg er meget værre end "naturlig" røg pga. de mange tilsætningsstoffer der puttes i cigaretterne.
Edit: Hun kunne jo være allergisk overfor et af disse stoffer, ligesom fødevareallergikere ikke kan tåle visse fødevarer.
Uden at vide en masse om det, så tror jeg faktisk at tobaksrøg er meget værre end "naturlig" røg pga. de mange tilsætningsstoffer der puttes i cigaretterne.
Edit: Hun kunne jo være allergisk overfor et af disse stoffer, ligesom fødevareallergikere ikke kan tåle visse fødevarer.
Nagelfar^^ (428) skrev:#426
Tro det eller lad være - men det er sådan det er. Er det virkelig så utroligt, at et af de par tusinde tilsætningsstoffer i cigaretter giver min kone hovedpine?
Nagelfar^^ (424) skrev:I call BS! Det tror jeg simpelthen ikke på, overhovedet.
Om du tror på det eller ej er jeg sådan set ligeglad med, men det er sandheden
Når jeg er i nærheden af folk der ryger får jeg det meget skidt og det er endnu værre for min kone
Nagelfar^^ (428) skrev:Tror bare ikke på at det skulle være specifikt tobaksrøg.
Tro hvad du vil, men sådan er det. Tobaksrøg er meget værre end andet røg. Hvis jeg sidder ved f.eks. lejrbål giver det kun problemer for mig hvis røgen går direkte ind i mit hoved, men selv der er det ikke så slemt som tobaksrøg
#430 #431
nånå excuse me.. Så må I bukke under, survival of the fittest and all that crap.
Tror en tur i myldretidstrafik udsætter en for væsentlig flere skadelige stoffer end cigaretrøg. Deal with it og vær glad for at i ikke levede for 20 år siden.
edit: kan da egentlig godt være at det er pga. manglende tobaksrøg at I får hovedepine. Efter at man ikke må ryge nogle steder længere=bliver man ikke så ofte udsat for røgen=immunforsvaret har ikke den tobaksresistens den tidligere havde..
pocket-science ftw
nånå excuse me.. Så må I bukke under, survival of the fittest and all that crap.
Tror en tur i myldretidstrafik udsætter en for væsentlig flere skadelige stoffer end cigaretrøg. Deal with it og vær glad for at i ikke levede for 20 år siden.
edit: kan da egentlig godt være at det er pga. manglende tobaksrøg at I får hovedepine. Efter at man ikke må ryge nogle steder længere=bliver man ikke så ofte udsat for røgen=immunforsvaret har ikke den tobaksresistens den tidligere havde..
pocket-science ftw
Nagelfar^^ (432) skrev:#430 #431
pocket-science ftw
Min mor og far har begge været kæderygere, min far er ikke længere. Jeg får ingen negative effekter af rygning (sådan umiddelbart), men min kone får hovedpine..
I øvrigt har du fuldstændig misforstået evolutionslæren, hvis du tror at noget så simpelt som hovedpine har nogen som helst indflydelse på genernes viderebringelse.
Jeg forholder mig også skeptisk til folk, der påstår, at de er allergiske eller særligt følsommme overfor cigaretrøg. Og det baserer jeg på især én anekdote:
Da jeg som en ganske ung mand begyndte at komme (fnis) hjemme hos kæresten, fik jeg allernådigst lov til at ryge ud af vinduet. Det var et ikke-ryger-hjem, så jeg viste så stort et hensyn jeg overhovedet kunne, og sad med begge ben og cigaretten på den anden side af vindueskarmen.
Efter et par måneder, hvor jeg gerne kom og overnattede et par gange om ugen, fik lejemålet besøg af overboen, der beklagede sig over sin overfølsomhed overfor røg - og hun var da en frygteligt sart blomst, som kunne mærke med det samme, når man tændte en cigaret i lejligheden under hende. Fair nok, tænkte jeg, stakkels dame - det var da også enormt synd for hende, at min dårlige vane påvirkede hende så voldsomt, at hun ligefrem blev syg og så'n - så jeg trodsede elementernes rasen og gik på gaden, når jeg skulle fixe nikotin.
Der stod jeg så dag efter dag, uge efter uge, måned efter måned i al slags vejr og sugede løs på mine cigaretter, sådan lidt væk fra opgangen, af hensyn til røgdetektordamen på anden sal, da jeg pludselig, efter at have været væk i en uges tid, får at vide, at nu har damen igen været at brokke sig over røgen. - Whataminute; hun brokkede sig over, at hun blev syg af min cigaretrøg, som på daværende tidspunkt blev udåndet i en lejlighed ca. 65 km. fra hendes? Tænk, siger du det?!
Så for at gøre en kort historie en anelse længere: Jeg besluttede mig for, at kællingen kunne rende mig i røven og begyndte igen at ryge ved vinduet - men denne gang mere diskret, så man ikke kunne se, at jeg hang ud af vinduet en gang hver halvanden time or such. Vi fik ikke én eneste klage til.
TL;DR: Selvsuggestion kan være noget voldsomt shit.
Da jeg som en ganske ung mand begyndte at komme (fnis) hjemme hos kæresten, fik jeg allernådigst lov til at ryge ud af vinduet. Det var et ikke-ryger-hjem, så jeg viste så stort et hensyn jeg overhovedet kunne, og sad med begge ben og cigaretten på den anden side af vindueskarmen.
Efter et par måneder, hvor jeg gerne kom og overnattede et par gange om ugen, fik lejemålet besøg af overboen, der beklagede sig over sin overfølsomhed overfor røg - og hun var da en frygteligt sart blomst, som kunne mærke med det samme, når man tændte en cigaret i lejligheden under hende. Fair nok, tænkte jeg, stakkels dame - det var da også enormt synd for hende, at min dårlige vane påvirkede hende så voldsomt, at hun ligefrem blev syg og så'n - så jeg trodsede elementernes rasen og gik på gaden, når jeg skulle fixe nikotin.
Der stod jeg så dag efter dag, uge efter uge, måned efter måned i al slags vejr og sugede løs på mine cigaretter, sådan lidt væk fra opgangen, af hensyn til røgdetektordamen på anden sal, da jeg pludselig, efter at have været væk i en uges tid, får at vide, at nu har damen igen været at brokke sig over røgen. - Whataminute; hun brokkede sig over, at hun blev syg af min cigaretrøg, som på daværende tidspunkt blev udåndet i en lejlighed ca. 65 km. fra hendes? Tænk, siger du det?!
Så for at gøre en kort historie en anelse længere: Jeg besluttede mig for, at kællingen kunne rende mig i røven og begyndte igen at ryge ved vinduet - men denne gang mere diskret, så man ikke kunne se, at jeg hang ud af vinduet en gang hver halvanden time or such. Vi fik ikke én eneste klage til.
TL;DR: Selvsuggestion kan være noget voldsomt shit.
Alrekr (433) skrev:I øvrigt har du fuldstændig misforstået evolutionslæren, hvis du tror at noget så simpelt som hovedpine har nogen som helst indflydelse på genernes viderebringelse.
"Not tonight, honey, I have a headache..."?
Da hun repræsenterer 100% af min indsamlede data, må jeg konkludere, at alle beviserne peger i den retning, ja.
Gawd, this science stuff is easy!
Gawd, this science stuff is easy!
Der er masser af eksempler på at folk får fysiske tegn af noget, der generer dem, selvom det er psykisk. F.eks. vinterdepressioner eller migrene af blink fra neonrør. Så rygning kan vel have en lignende effekt. Men hele den her rygerdebat har taget overhånd. Folk må gerne ryge hjemme hos mig.
Men efter at jeg ignorerede min TL;DR indskydelse og læste dit indlæg, så var hun nok bare en attentionwhore/hypokonder.
Men efter at jeg ignorerede min TL;DR indskydelse og læste dit indlæg, så var hun nok bare en attentionwhore/hypokonder.
Det er selvfølgelig ikke helt sort/hvidt og der skal klart tænkes over det før man gør noget.Spiderboy (425) skrev:Jo da. Men derfor skal man stadig passe på ikke at hoppe over i den modsatte grøft.
Udfordringen ligger i hvordan vi strikker reglerne sammen, så kun dem der har brug for SU får SU.
Men jeg mener nu stadig gymnasieelever med flere (folk på teknisk skole fx) sagtens kunne undvære SU.
Magten (439) skrev:folk på teknisk skole fx)
Undskyld men hvordan fuck skal de så kunne style deres biler/scootere?
Spiderboy (417) skrev:Selv hvis vi antager, at de kan finde et arbejde, så er der altså mange lektier og afleveringer i gymnasiet i dag, hvis du er den type, som tager din uddannelse alvorligt og laver dine ting.
Pfft.
8-15 og et par timer på lektier om dagen?Spiderboy (445) skrev:Hvis en elev laver alle sine lektier og afleveringer, går der i gennemsnit et par timer om dagen på det - og det er ud over undervisningen fra 8 til 15 hver hverdag.
Det kunne jeg godt tænke mig at se nogle tal på for det tror jeg ærlig talt ikke på er almindeligt for gymnasieelever.
Udover det så kan man jo tage de mange ferier med som de har hvor de uden problemer kunne arbejde for at få det til at løbe rundt.
Magten (446) skrev:8-15 og et par timer på lektier om dagen?
Det kunne jeg godt tænke mig at se nogle tal på for det tror jeg ærlig talt ikke på er almindeligt for gymnasieelever.
Jeg arbejder som gymnasielærer og taler mest ud fra mine personlige erfaringer.
En typisk dag for en elev hos os er 4 moduler á 1,5 time varende fra 8:15 til 15:15 inkl. pauser. Derudover er der lektier, som typisk tager 15-30 minutter pr. fag. Så gange 4, fordi der er 4 moduler pr. dag. Derudover er der afleveringer, som nok løber op i ca. 7-10 timer i ugen.
Ved nærmere eftertanke tror jeg et par timers lektier/afleveringer om dagen nok er lidt i underkanten.
Magten (446) skrev:Udover det så kan man jo tage de mange ferier med som de har hvor de uden problemer kunne arbejde for at få det til at løbe rundt.
God pointe. Jeg har dog ingen anelse hvor nemt eller svært det er at finde en uges daglejerarbejde i de samme uger. Hvis det er 1/4 af alle elever, så kniber det måske med at finde nok arbejde til dem alle.
Daniel-Dane (447) skrev:Jeg sov åbenbart til mine 12-taller (læs: 10-taller (læs: 10-taller)).
Nogen kommer nemmere til det end andre. Derfor gennemsnitligt. :-)
SlettetBruger (427) skrev:"Secondhand smoke can cause harm in many ways. In the United States alone, each year it is responsible for:
•An estimated 46,000 deaths from heart disease in people who are currently non-smokers
Og du forventer at nogen tager dig seriøst, når du basically quoter "Man kan kun dø af hjerteproblemer hvis man ryger, eller på anden vis udsættes for cigaretrøg"?
SlettetBruger (427) skrev:•About 3,400 lung cancer deaths as a result of breathing secondhand smoke
Hvordan måler de lige præcis, at ikke-rygeres lungekræft skyldes cigaretrøg? Om du så levede et i-forhold-til-cigaret-røg-sterilt liv, så kan du stadig få kræft i et utal af variationer.
SlettetBruger (427) skrev:•Other breathing problems in non-smokers, including coughing, mucus, chest discomfort, and reduced lung function
"Breathing problems in non-smokers." Jeg går ud fra, at du er ved at spotte en tendens? Hint: Min konklusion.
SlettetBruger (427) skrev:•50,000 to 300,000 lung infections (such as pneumonia and bronchitis) in children younger than 18 months of age, which result in 7,500 to 15,000 hospitalizations annually
•Increases in the number and severity of asthma attacks in about 200,000 to 1 million children who have asthma
Og dette er da naturligvis også rygeres skyld.
Det er også grundet rygning, at så mange asiatere render rundt med deres vidunderlige masker.
SlettetBruger (427) skrev:•More than 750,000 middle ear infections in children
•Pregnant women exposed to secondhand smoke are also at increased risk of having low birth- weight babies."
http://www.cancer.org/Cancer/CancerCauses/TobaccoC...
Alt i alt...
FUD & "Giv os penge til... research! WE'RE DYING HERE."
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.