mboost-dp1

Hvad spiser du til morgenmad?

Gå til bund
Gravatar #51 - Systran
26. jul. 2009 23:17
Hvor er "Ved ikke"-muligheden?

Den havde været i en afstemning på TV2's hjemmeside. Jeg er skuffet.
Gravatar #52 - Strauss
27. jul. 2009 03:26
#46:

Jo jo, den er god nok :P Lige fra dag et!

Spørg til side, det er selvfølgelig plus minus et par år ;)
Gravatar #53 - praktikant muffe AKA pewbe
27. jul. 2009 07:27
Strauss (52) skrev:
#46:

Jo jo, den er god nok :P Lige fra dag et!

Spørg til side, det er selvfølgelig plus minus et par år ;)

Ligefrem PLUS et par år? :O
Det vil altså sige at du fik havregrød da du var.... -2 år? xD
Gravatar #54 - Norrah
27. jul. 2009 07:29
#53 Hvis moren nu indtager det hver morgen, så tæler det jo indirekte.
Gravatar #55 - praktikant muffe AKA pewbe
27. jul. 2009 07:32
Norrah (54) skrev:
#53 Hvis moren nu indtager det hver morgen, så tæler det jo indirekte.

Mjoh, tjah, så er det vel kun halvdelen af ham der får det? xD
Men selvfølgelig, hvis faren også gør, så bøjer jeg mig i støvet og giver dig ret :D
Gravatar #56 - Carstone
27. jul. 2009 07:46
Utroligt at 25% af stemmerne er på ikke at spise morgenmad o_O
Kan i så komme igang!
Gravatar #57 - Norrah
27. jul. 2009 07:46
#55 Faren skal jo kun gøre det et par måneder op til, da det produceres til lejligheden, måske endda mindre.

Moren derimod kan påvirke det indirekte hele sit liv, samt: temlig direkte under graviditeten.

Hvis vi så også tæller modersmælken med, så kan hans udsagn faktisk være sandt.
Gravatar #58 - Mandalae
27. jul. 2009 08:29
Hm i dag fik jeg en grovbolle med ostehaps og tomater :p

Nemt og jeg kan spise det, uden at svine for meget, foran computeren :)
Gravatar #59 - Wazkyr
27. jul. 2009 09:33
Det her er den mest interessante poll/diskussion jeg længe har set på News :)
Som sagt er det lidt uhyggeligt at der er så mange der ikke spiser morgenmad, men stedet taget i betragtning er der nok mange der spiser sen aftensenmad og natmad efter 12 næsten dagligt.

Nogle af de ting folk spiser lyder meget underlige i mine øjne.
Og til #31... spejlæg varmet i vand... WTF, det lyder alså vildt underligt.

Jeg spiser selv enten: havregryn(grovvalset), ymer med ymderdrys/brun farin eller rundstykker.
Gravatar #60 - Norrah
27. jul. 2009 09:46
I dag blev det en letmælks yoghurt. Neutral, med mandler, samt frisk frugt skåret i stykker, pære, banan, jordbær. Dryset til med friske blåbær.
Gravatar #61 - spectual
27. jul. 2009 10:11
Man kunne lave en anden interessant poll. "Hvor ofte spiser du din morgenmad foran computeren?"
Gravatar #62 - Viggo
27. jul. 2009 10:22
"andet"

lige nu spiser jeg cornflakes med tranebær&blårbær-yoghurt med nogle rosiner smidt i :p
Gravatar #63 - themuss
27. jul. 2009 11:46
Wazkyr (59) skrev:
Og til #31... spejlæg varmet i vand... WTF, det lyder alså vildt underligt.
Det hedder blancherede æg... Fransk opfindelse selvfølgelig
Gravatar #64 - Tingholm
27. jul. 2009 12:55
Er desværre ikke overrasket over så mange ikke spiser morgenmad, men er godt nok overrasket over SÅ mange der spiser havregryn/grød og så få der spiser en eller anden Cereal...
Gravatar #65 - madsvangsgaard
27. jul. 2009 13:18
Forestil dig en stor portion cornflakes, med dejlig mælk på. Forestil dig så det samme med en lort på. Cornflakes, smager godt, hvis der ikke er lort på.

Priceless citat fra Gramsespektrum.
Gravatar #66 - Niversen
27. jul. 2009 14:08
Kian (49) skrev:
Jeg kan simpelthen ikke holde Otas havregryn ud! de smager som friturestegte, væddet i olie. Jeg fortrækker de økologiske fra Kornkammeret.

whats not to like???

#topic cerial.. det varierer lidt, men som regel noget man kan smide mælk på... nemt og billigt og hvem gider tænke på om man er sulten kl 6 om morgenen???
væn dig til at spise noget og du sparer en formue ved at kun købe en menu mcdonalds til middag...
Gravatar #67 - Sugardad
27. jul. 2009 14:22
havregryn og en proteinshake hver morgen, og det der med at man ikke kan klemme noget ned om morgenen er bare fordi man ikke er vandt til det, havde det på samme måde før jeg begyndte at træne, men jeg er da simpelthen bare møghamrende sulten hver morgen nu
Gravatar #68 - Pernicious
27. jul. 2009 14:22
Havregryn med en spiseskefuld tidselolie, minimælk og en god omgang rosiner.
Gravatar #69 - ÅÅÅH
27. jul. 2009 17:19
øh, kiks - dyppet i kold mælk.
Gravatar #70 - cazotaro
27. jul. 2009 17:32
Tidselolie? Aldrig hørt om det.. smager det godt?

Anyways:
Har engang hørt at hvis man spiser havregryn får man en større pik.. Der skulle så vist godt nok utroligt meget til ^^

så nu er 'emnerne' blandet, pik, morgenmad, pik, morgenmad, morgenmad, pik, pik..
xP
Gravatar #71 - Stein Bagger
27. jul. 2009 18:04
Havregryn med en lille slat sukker. Brød er sgu ikke til at få ned om morgenen.
Gravatar #72 - Kødpingvin
27. jul. 2009 18:32
Nu har jeg spist havregryn til morgenmad de sidste 10 år, så hvorfor stoppe nu? :)
Gravatar #73 - sunear
27. jul. 2009 20:39
Siden hvornår er HAVREGRØD blevet til havre-grød ? :O
Gravatar #74 - Norrah
27. jul. 2009 21:27
Lige siden ordet gryn følger efter!
Gravatar #75 - Daniel-Dane
27. jul. 2009 21:41
Skal det være helt korrekt, skal det skrives: "havregryn/-grød" eller "havregrød/-gryn". Men jeg kan jo selvfølgelig ikke rette en afstemning!
Gravatar #76 - Eniac
27. jul. 2009 22:47
Min krop ved ikke hvad morgenmad er. Den ved hvad mad er og hvornår den er sulten - og det adlyder jeg så...
Gravatar #77 - spectual
28. jul. 2009 06:34
#76 I princippet en god ting (faktisk er det bedre at spise *før* du bliver sulten, dvs. med faste intervaller - for når sulten indetræder er det faktisk for sent) men tror man bliver nødt til at tvinge mad i sig om morgnen. Hvis man udskyder sult tilstrækkelig lang tid, forsvinder den. Om det er det der sker i løbet af natten ved jeg ikke, men jeg har som regel ingen sult om morgenen, men ved at jeg skal spise noget.
Gravatar #78 - one
28. jul. 2009 07:10
Mælke allergiker

Såå desværre intet med mælk. :(

Såå det må blive noget brød af en art.
Gravatar #79 - Norrah
28. jul. 2009 08:20
Fik lige en hjemmegroet frisk chili i morges..
Kan stadig smage.. "brændt?"
Gravatar #80 - Pernicious
28. jul. 2009 08:27

Det smager ikke af ret meget, hælder det på inden mælken så det lige når at trænge ind i havregrynene.
Gravatar #81 - mat
29. jul. 2009 13:21
Jeg har hørt at man skal spise morgenmad, og at det skulle være usundt at lade være. Men kunne dem der ved hvorfor ikke lige forklare det?

Hvorfor er det usundt ikke at spise morgenmad?
Gravatar #82 - terracide
29. jul. 2009 13:25
#81:
Fordi din tank er "tom" efter natten:
http://www.alun.dk/sund-kost/morgenmad-dagens-vigt...

Terra - Folk der ikke spiser morgenmad burde betale mere i skat...
Gravatar #83 - themuss
29. jul. 2009 16:18
terracide (82) skrev:
http://www.alun.dk/sund-kost/morgenmad-dagens-vigtigste.html
Sakset fra linket
Du kan ikke bygge dit drømmehus af dårlige materialer, hvordan vil du så opbygge din drømmekrop?
Mmmmm, jeg gad godt se terra stå og flexe lidt i bar overkrop.
Gravatar #84 - terracide
29. jul. 2009 16:52
themuss (83) skrev:
Mmmmm, jeg gad godt se terra stå og flexe lidt i bar overkrop.

Hvis du har IQ større end en isterning, så kan det godt lade sig gøre...
Gravatar #85 - Norrah
29. jul. 2009 17:44
#84? jamen okay så.! Hit me!
Jeg har papire på at min IQ.
Fortæl hvad jeg sigter efter!
Gravatar #86 - skovtrolden
29. jul. 2009 18:25
Musli. Ikke det der honningristede pis, men rigtig musli, med rigtigt tørret frugt, uden friturebananer men med dobbelt-op på mandler.

Det, eller havregrød med mandler.
Og fucking meget vand, så man er sikret godt med tissepauser i morgenens første time på gymnasiet.
Gravatar #87 - terracide
29. jul. 2009 19:45
#85:
Du har internet adgang, alt der kræves...samt brug af de små grå.
Gravatar #88 - shantri
29. jul. 2009 20:27
mat (81) skrev:
Jeg har hørt at man skal spise morgenmad, og at det skulle være usundt at lade være. Men kunne dem der ved hvorfor ikke lige forklare det?

Hvorfor er det usundt ikke at spise morgenmad?

Bare lade være med at lytte til coach-agtige sider som alun.dk ser ud til at være. Folk som dem er nogle der har succes ved at folk ikke kan finde ud af deres eget liv.... nå nok om det.

Mad indtagelse. Vigtigt for at få næring til kroppens celler. Ved indtagelse af mad øges kroppens stofskifte, og omsætningsgraden. Ved hyppig indtagelse holdes stofskiftet oppe og igang. Ved sjældnere indtagelse vil stofskiftet ikke holdes øget, og kroppen vil derudover lagre energi, feks. i form af fedt.

Kroppen er i og for sig ligeglad med fedme som sådan, og idealer så som magre modeller. Kroppen er indrettet til overlevelse, og da kroppen aldrig ved hvornår den får mad næste gang, vil den lagre energien til der er mere brug for den.

Har prøvet at simplificere det mest muligt.

I forhold til morgenmad, er det gode råd som at man ikke skal tage beslutninger på tom mave der er bedst at give. Hjernen har brug for energi, det får den ved indtagelse af føde.

"Morgenmad
Studier viser, at en god solid morgenmad styrker hjernefunktionen, herunder indlæring, hukommelse, præstation, fysisk og psykisk velvære. "

fra:
http://www.hjernetips.dk/index.php?f=2&id=359

Så som så meget andet er det dit personlige valg hvordan du behandler din krop... Det er muligt at give gode råd, men hvor vidt de følges eller ej, er et personligt valg.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login