mboost-dp1
Hvad spiser du til morgenmad?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Strauss (52) skrev:#46:
Jo jo, den er god nok :P Lige fra dag et!
Spørg til side, det er selvfølgelig plus minus et par år ;)
Ligefrem PLUS et par år? :O
Det vil altså sige at du fik havregrød da du var.... -2 år? xD
Norrah (54) skrev:#53 Hvis moren nu indtager det hver morgen, så tæler det jo indirekte.
Mjoh, tjah, så er det vel kun halvdelen af ham der får det? xD
Men selvfølgelig, hvis faren også gør, så bøjer jeg mig i støvet og giver dig ret :D
#55 Faren skal jo kun gøre det et par måneder op til, da det produceres til lejligheden, måske endda mindre.
Moren derimod kan påvirke det indirekte hele sit liv, samt: temlig direkte under graviditeten.
Hvis vi så også tæller modersmælken med, så kan hans udsagn faktisk være sandt.
Moren derimod kan påvirke det indirekte hele sit liv, samt: temlig direkte under graviditeten.
Hvis vi så også tæller modersmælken med, så kan hans udsagn faktisk være sandt.
Det her er den mest interessante poll/diskussion jeg længe har set på News :)
Som sagt er det lidt uhyggeligt at der er så mange der ikke spiser morgenmad, men stedet taget i betragtning er der nok mange der spiser sen aftensenmad og natmad efter 12 næsten dagligt.
Nogle af de ting folk spiser lyder meget underlige i mine øjne.
Og til #31... spejlæg varmet i vand... WTF, det lyder alså vildt underligt.
Jeg spiser selv enten: havregryn(grovvalset), ymer med ymderdrys/brun farin eller rundstykker.
Som sagt er det lidt uhyggeligt at der er så mange der ikke spiser morgenmad, men stedet taget i betragtning er der nok mange der spiser sen aftensenmad og natmad efter 12 næsten dagligt.
Nogle af de ting folk spiser lyder meget underlige i mine øjne.
Og til #31... spejlæg varmet i vand... WTF, det lyder alså vildt underligt.
Jeg spiser selv enten: havregryn(grovvalset), ymer med ymderdrys/brun farin eller rundstykker.
Forestil dig en stor portion cornflakes, med dejlig mælk på. Forestil dig så det samme med en lort på. Cornflakes, smager godt, hvis der ikke er lort på.
Priceless citat fra Gramsespektrum.
Priceless citat fra Gramsespektrum.
Kian (49) skrev:Jeg kan simpelthen ikke holde Otas havregryn ud! de smager som friturestegte, væddet i olie. Jeg fortrækker de økologiske fra Kornkammeret.
whats not to like???
#topic cerial.. det varierer lidt, men som regel noget man kan smide mælk på... nemt og billigt og hvem gider tænke på om man er sulten kl 6 om morgenen???
væn dig til at spise noget og du sparer en formue ved at kun købe en menu mcdonalds til middag...
Skal det være helt korrekt, skal det skrives: "havregryn/-grød" eller "havregrød/-gryn". Men jeg kan jo selvfølgelig ikke rette en afstemning!
#76 I princippet en god ting (faktisk er det bedre at spise *før* du bliver sulten, dvs. med faste intervaller - for når sulten indetræder er det faktisk for sent) men tror man bliver nødt til at tvinge mad i sig om morgnen. Hvis man udskyder sult tilstrækkelig lang tid, forsvinder den. Om det er det der sker i løbet af natten ved jeg ikke, men jeg har som regel ingen sult om morgenen, men ved at jeg skal spise noget.
Det smager ikke af ret meget, hælder det på inden mælken så det lige når at trænge ind i havregrynene.
Det smager ikke af ret meget, hælder det på inden mælken så det lige når at trænge ind i havregrynene.
#81:
Fordi din tank er "tom" efter natten:
http://www.alun.dk/sund-kost/morgenmad-dagens-vigt...
Terra - Folk der ikke spiser morgenmad burde betale mere i skat...
Fordi din tank er "tom" efter natten:
http://www.alun.dk/sund-kost/morgenmad-dagens-vigt...
Terra - Folk der ikke spiser morgenmad burde betale mere i skat...
Musli. Ikke det der honningristede pis, men rigtig musli, med rigtigt tørret frugt, uden friturebananer men med dobbelt-op på mandler.
Det, eller havregrød med mandler.
Og fucking meget vand, så man er sikret godt med tissepauser i morgenens første time på gymnasiet.
Det, eller havregrød med mandler.
Og fucking meget vand, så man er sikret godt med tissepauser i morgenens første time på gymnasiet.
mat (81) skrev:Jeg har hørt at man skal spise morgenmad, og at det skulle være usundt at lade være. Men kunne dem der ved hvorfor ikke lige forklare det?
Hvorfor er det usundt ikke at spise morgenmad?
Bare lade være med at lytte til coach-agtige sider som alun.dk ser ud til at være. Folk som dem er nogle der har succes ved at folk ikke kan finde ud af deres eget liv.... nå nok om det.
Mad indtagelse. Vigtigt for at få næring til kroppens celler. Ved indtagelse af mad øges kroppens stofskifte, og omsætningsgraden. Ved hyppig indtagelse holdes stofskiftet oppe og igang. Ved sjældnere indtagelse vil stofskiftet ikke holdes øget, og kroppen vil derudover lagre energi, feks. i form af fedt.
Kroppen er i og for sig ligeglad med fedme som sådan, og idealer så som magre modeller. Kroppen er indrettet til overlevelse, og da kroppen aldrig ved hvornår den får mad næste gang, vil den lagre energien til der er mere brug for den.
Har prøvet at simplificere det mest muligt.
I forhold til morgenmad, er det gode råd som at man ikke skal tage beslutninger på tom mave der er bedst at give. Hjernen har brug for energi, det får den ved indtagelse af føde.
"Morgenmad
Studier viser, at en god solid morgenmad styrker hjernefunktionen, herunder indlæring, hukommelse, præstation, fysisk og psykisk velvære. "
fra:
http://www.hjernetips.dk/index.php?f=2&id=359
Så som så meget andet er det dit personlige valg hvordan du behandler din krop... Det er muligt at give gode råd, men hvor vidt de følges eller ej, er et personligt valg.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.