mboost-dp1

Hvad forventer du i 6. generation af iPod?

Gå til bund
Gravatar #1 - übermench
17. feb. 2006 15:26
håber på C64 Emulator
Gravatar #2 - zabaki
17. feb. 2006 15:28
Jeg forstår ikke hvorfor der ikke er kommet noget bluetooth i iPods endnu.
Gravatar #3 - just
17. feb. 2006 15:31
Hvordan kan det lade sig gøre at jeg stemmer, får vist fordelingen af stemmer for så at opdage at det punkt jeg stemte på har den vilde score af 0 stemmer?!?
Gravatar #4 - ZOPTIKEREN
17. feb. 2006 15:34
http://hrmpf.com/wordpress/54/touch-sensitive-ipod... - så det tror jeg ikke du skal håbe for meget på, så bliver du bare skuffet :).
Gravatar #5 - utdiscant
17. feb. 2006 15:36
Touch-screen ser det ud til at der kommer, men det er ikke nok for mig, jeg vil have wifi
Gravatar #6 - ajust
17. feb. 2006 15:45
Wi-Fi, bluetooth og onlinespil ville være fedt!

Så kan man evt. bruge bluetooth til et lille trådløst keyboard til podden eller noget!
Gravatar #7 - ghostface
17. feb. 2006 15:54
Bluetooth er da ikke meget idë i at implementere da det simpelthen er for langsomt til at nogen gidder overføre 60gb data over det. Wifi eller måske wireless USB når det kommer så er vi ved at være der oppe af
Gravatar #8 - MiniatureZeus
17. feb. 2006 15:55
Virkelig seriøse resultater af den afstemning...

37/141 siger at de vil slippe af med iTunes...
20/141 siger at det næste bliver en kaffemaskine...

(da jeg kiggede 16:56)
Gravatar #9 - Redhack
17. feb. 2006 15:58
Bahh.. Sådan en iPod kan jeg ikke se nogen fremtid i.. Det bliver da en mobiltelefon med indbygget mp3 afspiller, og ikke omvendt som vinder i det lange løb.

øhhh, og hvem har lige råd til at købe 20-60 GB lovlig musik? Prøv at lave regnestykket.. :D
Gravatar #10 - Cloud02
17. feb. 2006 16:04
Hvad er da useriøst i at slippe for iTunes?
Den eneste grund til jeg ikke har en iPod er fordi den ikke er plug-n-play og derfor ikke kan bruges som en stor usb-key.
Gravatar #11 - addlcove
17. feb. 2006 16:12
ingenting!

jeg ska ha en Vision M:

btw, hvis der er nogen der bor i nærheden af glostrup ved jeg at de har 10 på lager i ComputerCity der :)

(jeg er ikke ansat af computercity og får ikke penge får at oplyse dette :) jeg bor bare for langt fra Glostrup)
Gravatar #12 - mindzero
17. feb. 2006 16:15
#7:
Bluetooth skulle jo bruges til at streame musikken til bluetooth høretelefoner (trådløse høretelefoner).
Til at overføre musikken vil de bruge wifi.

#10:
Du kan godt bruge din iPod som usb-key/ekstern harddisk, du kan bare ikke overføre musik som drag'n'drop, da de skal krypteres/indexeres/et eller andet før at du kan afspille det på iPodden.
Der findes dog programmer du kan køre direkte fra iPoden til at overføre musik, hvis du vil undgå iTunes.

Personligt tror jeg på touchscreen, bluetooth og wifi som de næste teknologier, men man ved jo aldrig.
Gravatar #13 - theone
17. feb. 2006 16:17
Hvis en ipod ikke skulle bruge itunes, havde jeg købt en.
Gravatar #14 - Cloud02
17. feb. 2006 16:18
Med plug-n-play mener jeg til både musik og til data :)
Gravatar #15 - nielsbuus
17. feb. 2006 16:30
Hele iPod'ens navigationsinterface og indekseringssystem er bygget op om den måde tingene inddeles i iTunes. Hvis man redesignede iPod'ens interface til at være et stifinder-baseret interface, så ville iPod'en miste sin vidunderlige betjening.
Gravatar #16 - gentleman_finn
17. feb. 2006 16:51
øloplukker
Gravatar #17 - buch
17. feb. 2006 16:53
jeg tror der kommer flere af ovenstående ting, dog håber jeg mest på bluetooth og kamara.
Gravatar #18 - Kadann
17. feb. 2006 16:57
Wi-fi til overførelse af filer ville være fikst, men ellers kan jeg ikke se formålet med flere funktioner i en iPod, specielt ikke et kamera.. det er rigeligt at der er kamera i mobiltelefoner.
Gravatar #19 - ostebaronen
17. feb. 2006 17:05
De fleste maskiner med USB 2.0 og Windows XP har generelt ingen problemer med at forbinde til en iPod og anvende den som en ekstern harddisk. Angående iTunes, så findes der glimrende alternativer som f.eks. SharePod, som kører direkte fra iPod'en og ikke behøver installation, og virker på alle computere.
Gravatar #20 - sonnygaarslev
17. feb. 2006 17:30
Jeg synes det ville være meget rart med radio i den, men især også at slippe for iTunes!
Kamera synes jeg man enten har seperat eller integreret i sin mobil. Det er der ikke brug for.
Gravatar #21 - knasknaz
17. feb. 2006 17:30
"at slippe for iTunes" HAHahahahahaha
ok, pletskud af en valgmulighed der!
Gravatar #22 - rabonzo
17. feb. 2006 17:48
Tror Wifi eller touchscreen er det mest seriøse bud endnu.

Touchscreen tror jeg faktisk også vil være at finde i den næste generation, det er jo ved at vinde indpas over det meste at bruge en touchscreen. Wifi ville bare være en "erstatning" for USB dockingstation fra min side. Men mon ikke vi får et eller andet underligt at se i den nye os, tvivler dog stærkt på at det bliver en lighter...
Gravatar #23 - walling
17. feb. 2006 18:20
Hvis de får indbygget en kaffemaskine i iPod'en, siger jeg bare: Godt gået! Så mangler vi bare den kører på brændselsceller. Man skal dog passe på med at bytte om på kaffe og sprit, når man fylder på! :-D
Gravatar #24 - cjoey
17. feb. 2006 19:01
Jeg mangler en maskine der kan lægge mandler på brune kager - jeg håber at min næste iPod kan klare denne opgave, da jeg selv bliver ret træt i armen.
Gravatar #25 - TYBO
17. feb. 2006 19:07
Stemte kaffemaskine....fordi jeg kunne :)
Gravatar #26 - wazari
17. feb. 2006 19:27
Personligt ville jeg enormt gerne slippe af med iTunes. Det er nok den allerstørste grund til, at jeg endnu ikke har købt en iPod.
Jeg hader simpelthen det lorteprogram. Gider ikke vende mig til et nyt system, når jeg i forvejen er godt til freds med explorer.

Men ellers ville bluetooth være rimelig fikst. Nu kender jeg ikke lige specs på hastigheder osv, men for helvede det kunne være smart.
"Neeej har du den? Den er bare så rå-fed.. Sender du den ik lige?"
- Jo værsgo.. PLING
"Mange tak.. My hump, my hump my hump my h" BANG, dø!

Ja ok kom lige på sidespor der :P
Gravatar #27 - wazari
17. feb. 2006 19:29
lige en anden ting.. Touchscreen? Wtf? Ville da være røv belastende! Hjulet er i forvejen dejlig smart og nemt at bruge. Desuden er jeg heller ikke lige fan af touch-screen på enheder med SÅ små skærme :P
Gravatar #28 - dj_uncas
17. feb. 2006 19:37
#26 (og andre)
Så svært er det heller ikke at bruge iTunes, det er jo lavet til Mac oprindeligt ;-)

Du skal sådan set bare importere dine sange til iTunes, og synkronisere med din iPod. Det tager ikke mere end 3-5 klik, afhængig af hvor spredt din musik er!
Gravatar #29 - Disky
17. feb. 2006 19:41
addlcove:
Tak for at du nævnte den Vision M, den er da for fed !

Specielt at den's scroll er op og ned er da meget mere intuitivt, end at dreje noget rundt man vil havde op og ned :)

Og radio har den også, og en masse fil formatter kan den klare, og den har en rigtig justerbar equalizer. (alle de ting der virkeligt mangler i iPod'en)

Normalt er jeg ligeglad med designet, men den Vision er frisk i design og farverne, selv den hvide er okay pga de blå symboler.

Jeg tror lige jeg har fundet min nye MP3 afspiller, så kan jeg endelig smide min iPod ud, efter en tur på gulvet virker den alligevel kun op til ca. 2GB data :(

Ved du om det er muligt at slutte en CF kort læser på, så man kan gemme billeder fra sit digitale kamera på den direkte, uden en computer ?
Gravatar #30 - Norrah
17. feb. 2006 19:55
Folk der siger de vil slippe for iTunes, tjaaa, det er sgu jeres problem. Har endnu ikke fundet et program som ser tilsvarende godt ud, har så bredt et udvalg af muligheder, og så køre det mere stabilt en da jeg brugte winamp (3 år siden).

Jeg forventer Bluetooth, da jeg gerne så nogle trådløse høretelefoner...
Jeg så gerne touchscreen til iTunes, og til iPod da det så vil betyde at den ide, jeg havde i skolen, var rigtig. Og så kan min lære fandme lære at give mig 7, "den ligner den gamle for meget" øhhh ja, det er ligsom det jeg har brugt 30 sider på at forklare at det var fordi det var hvad de ville have. Anyway, har bare lært at jeg ikke skal ligge 200 timer ind i et skole projekt.

Kan da være jeg lige venter med at købe en sort iPod Video, hvis der alligevel kommer en 6th gen snart :D
Gravatar #31 - Disky
17. feb. 2006 20:08
Fed test af Zen Vision M
http://dapreview.net/e107_plugins/content/content....

Advarsel må ikke læses af iPod fanatikere, da den får så meget tæv.

Det er åbenbart ikke uden grund Zen Vision M bliver kaldt for iPod Video killeren !
Endelig konkurrence på det marked.

Conclusion

All things considered, I'd have to say that the Zen Vision:M is the best DAP on the market right now.
Gravatar #32 - vibeweb
17. feb. 2006 20:14
jeg køber ingen af delene før en eller anden finder ud af og putte et ordentligt codec som ogg vorbis i de afspillere...
Gravatar #33 - zumo
17. feb. 2006 20:59
en eller anden form for trådløst net

har altid ønsket mig en mp3 afspiller med indbygget P2P. Det kunne blive et hit i skolen, bussen, toget, etc. :D
Gravatar #34 - reaper.dk
17. feb. 2006 21:13
Radio tuner kunne være nice.
Gravatar #35 - decon
17. feb. 2006 22:57
I WANT THE RADIO :( Bruger næsten aldrig min ipod fordi de er så lame inde hos apple at de ikke gang kan komme videre og freaking ind se at radio sgu da er standart i en mp3 afspiller nu om dage ><
Gravatar #36 - HashKagen
17. feb. 2006 23:19
ville hellere slippe for ipod :D no offence synes bare ikke at den er værdig til at have det marked den har, ikke engang fordi jeg synes den er den smarteste, vil indrømme at den har et godt design, men ak og ve om ikke det næsten er pisse ligegyldigt i den lange ende.

håber på at ogg vorbis bliver et nyt supported format.
Gravatar #37 - Disky
17. feb. 2006 23:22
Lige netop, designet er irrelevant for en enhed man alligevel har i lommen.

Hvorimod brugbar funktionalitet er vigtigere: radio, equalizer, at man ikke er tvunget til at bruge itunes som tvinger quicktime på computeren, ordentlig batteri levetid osv.

Problemmet er bare at dem som sidder og tester sådanne afspillere for diverse gadget magasiner, og livstilsmagasiner er mac brugere i forvejen (DTP) og så elsker de jo selvfølgelig straks iPod'en.

Den er bestemt ikke blevet så stor på markedet pga. kvalitet, eller funktionalitet.
Gravatar #38 - BurningIce
18. feb. 2006 02:26
Til alle dem der piver over iTunes. C'mon, tør øjnene, spis en kiks og fat det dog at der findes mange alternativer at lægge musik på sin iPod.

Selv bruger jeg Anapod Explorer, som integrerer sig fint med Windows Explorer, så man kan drag n' drop sine mp3'ere både til og fra sin iPod. Der findes også plugins til Winamp og andre der kan styre ens mp3 samling på iPod'en.

Så stop nu med det whineri, og slet iTunes fra jeres harddisk, hvis i ikke kan lide det.
Gravatar #39 - Kadann
18. feb. 2006 08:42
#35 -

Hvorfor købe en MP3-afspiller, hvis det er radio du vil høre?
Gravatar #40 - dvaske
18. feb. 2006 10:00
#28 Men hvorfor installere endnu et program, når man har fint overblik over sine filer i fx explorer.

Væk med iTunes!
Gravatar #41 - WhiteSpider
18. feb. 2006 10:11
Hmm stemte nu på en lighter. Man kan altid have brug for ild :)

Men har det nu fint med min SE W800i - Den har faktisk kanon lyd i de ørebøffer der ;)
Gravatar #42 - Disky
18. feb. 2006 11:21
Nej men iTunes er et rigtigt irriterende program at bruge, og den TVINGER dig til at havde quicktime på maskinen også, + den absolut vil kører en ipodservice hele tiden. Og GUI'en er bestemt ikke særlig brugervenlig.

Drag&Drop virker tja mildest talt ikke optimalt, tit begynder den at afspille i stedet for osv.

En ordenlig afspiller skal man kunne tilgå direkte via det normale filsystem.
Gravatar #43 - David Munch
18. feb. 2006 12:14
#2 Jeg forstår ikke hvorfor der ikke er kommet noget bluetooth i iPods endnu.

Steve-J har udtalt at det bruger for meget strøm og generelt er ret upraktisk at man så også skal have en oplader til høretelefonerne.

Jeg stemte touchscreen fordi det er det jeg FORVENTER der kommer i 6. generation iPod.
Jeg HÅBER dog på der kommer bluetooth og 10000 timer playtime.. 8)
Gravatar #44 - Lobais
18. feb. 2006 13:31
Slippe for iTunes? Jeg har haft ipod i et halvt år, men alligevel er det ikke, så vidt jeg kan se, lykkedes for mig at få itunes installeret. Har ellers prøvet en gang eller to.

Som #32 siger ville det fedste være ogg understøttelse, så det må bliver en "Andet"
Gravatar #45 - bugger
18. feb. 2006 13:41
øloplukker
Det kan den godt.. ejeren blev bare sur som pis.
Gravatar #46 - MiniatureZeus
18. feb. 2006 13:55
Hmm købte min iPod af tre grunde:
1: Designet
2: betjeninger
3: Blær-værdien...

Men i den næste iPod(som jeg helt sikkert skal have) vil jeg ønske at der kommer Radio da det er det eneste jeg sådan mangler...

Til alle dem som gerne vil have bluetooth: Logitech
Gravatar #47 - WhiteSpider
18. feb. 2006 14:41
Hvorfor kun have musik afspiller, når man snart kan få den nye SE W950i med 4 GB hukommelse og touchscreen. Det er da for nice

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=d...
Gravatar #48 - Trentors
18. feb. 2006 15:28
Lighter????

Rygning ser jo også ud til at blive det næste store hit worldwide og det er jo især noget som et hipt firma som Apple bare må være med på ;-)

Og hvem har ikke altid ønsket sig at have noget i lommen som kan antænde, især børn vil have stor glæde af den slags... :-P
Gravatar #49 - Disky
18. feb. 2006 15:34
'blæ værdien' hehe

Så er du da blevet pænt snydt, hvad er der af blær i at havde den samme afspiller som de 80% andre ? :-)

'betjeningen' nå du mener at man hører en melodi og vil ændre til en andet preset equalizer, og skal så trykke frygteligt mange gang for at komme til den rigtige menu. Hmm det ser jeg nu klart som en stor ulempe.

'designet'
Det er sørme relevant når den alligevel ligger i lommen, eller er du en af dem der konstant har den i hånden så du kan hilse på den alle de andre der også bare er fulgt med strømmen og har en ipod ? :)

p.s. Ja du har helt ret, jeg kan absolut ikke lide iPod'en den er et mode fænomen og ikke en kvalitets afspiller. Men det er selvfølgelig helt okay hvis du er glad for den.
Gravatar #50 - Kadann
18. feb. 2006 15:42
#49 -

Og du bruger vel omkring 50% af dine indlæg på newz til at fortælle om hvor frygtelige iPods er. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login