mboost-dp1
Hvad er dit yndlings-interface?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Hvad fanden er ATA porten? nååå der menes P-ATA porten?
og i kalder jer selv nørder? :)
//flame off :)
Jeg valgte selv S-ATA porten. det er bare guld ikke at skulle rode rundt med det store gamle kable. og så giver det bedre airflow i kabinettet.
//flame off :)
Jeg valgte selv S-ATA porten. det er bare guld ikke at skulle rode rundt med det store gamle kable. og så giver det bedre airflow i kabinettet.
erhhm, eller også er vi bare gamle... se fx Wikipedia.
Så bare fordi du ikke var nørd før 2003, behøves ikke at betyde vi andre ikke var det.. ;)
Hvad fanden er ATA porten? nååå der menes P-ATA porten?
erhhm, eller også er vi bare gamle... se fx Wikipedia.
with the market introduction of Serial ATA in 2003, the original ATA was retroactively renamed Parallel ATA (PATA).
Så bare fordi du ikke var nørd før 2003, behøves ikke at betyde vi andre ikke var det.. ;)
USB er en fin teknologi, men jeg stemte ikke på den: af den simple grund, at jeg hader stikkets form.
Hvis der er bare lidt halvmørkt (hvilket der ofte er bag computeren under skrivebordet), så er det umuligt at finde ud af hvordan den skal vende, fordi den er firkantet. Næh, hvis den ikke havde været spejlsymmetrisk, som f.eks. et SCART-stik, så havde jeg været fuldt tilfreds med USB. :-)
Hvis der er bare lidt halvmørkt (hvilket der ofte er bag computeren under skrivebordet), så er det umuligt at finde ud af hvordan den skal vende, fordi den er firkantet. Næh, hvis den ikke havde været spejlsymmetrisk, som f.eks. et SCART-stik, så havde jeg været fuldt tilfreds med USB. :-)
Du har ganske ret, jeg formulerede mig bare ikke så klart.
Det jeg mente var, at USB-stikket er spejlsymmetrisk, så det kan "vendes forkert", forstået på den måde, at man kan bøvle med at få stikket i, hvorpå man så opdager, at den skal vende om.
Jeg brugte SCART-stik som et godt eksempel på hvordan det kan gøres, da det netop ikke er spejlsymmetrisk pga. den lille hak i hjørnet. Den er meget sværere at vende forkert. :-)
Og jo, ordet "spejlsymmetrisk" lånte jeg lige fra matematik i mangel af bedre ord. :-)
Du har ganske ret, jeg formulerede mig bare ikke så klart.
Det jeg mente var, at USB-stikket er spejlsymmetrisk, så det kan "vendes forkert", forstået på den måde, at man kan bøvle med at få stikket i, hvorpå man så opdager, at den skal vende om.
Jeg brugte SCART-stik som et godt eksempel på hvordan det kan gøres, da det netop ikke er spejlsymmetrisk pga. den lille hak i hjørnet. Den er meget sværere at vende forkert. :-)
Og jo, ordet "spejlsymmetrisk" lånte jeg lige fra matematik i mangel af bedre ord. :-)
Stemte "Andet" og tænkte på CAN (Controller Area Network). Et genialt interface, der fungerer altid, overalt. Jeg har f.eks. sat netværk op mellem 2 PIC mikrochips.
Fedt at kunne lave et 10 m langt kabel der sendes gennem elektromagneter, radioaktivt støj, et lokum og hvad fanden man finder på, og stadig få et signal ud i den anden ende :)
Fedt at kunne lave et 10 m langt kabel der sendes gennem elektromagneter, radioaktivt støj, et lokum og hvad fanden man finder på, og stadig få et signal ud i den anden ende :)
Jeg har nu været nørd siden Commadoren :)
men det betyder ikke at jeg ikke flytter mig :P
Men det værdste er nu når P-ata diske bliver kaldt IDE diske :)
men det er nu af samme skuffe. ATA eller IDE er jo ikke noget som beskriver det "fulde produkt".
Jeg har nu været nørd siden Commadoren :)
men det betyder ikke at jeg ikke flytter mig :P
Men det værdste er nu når P-ata diske bliver kaldt IDE diske :)
men det er nu af samme skuffe. ATA eller IDE er jo ikke noget som beskriver det "fulde produkt".
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.