mboost-dp1

Hvad er dit yndlings-interface?

Gå til bund
Gravatar #51 - vision-dk
4. jul. 2007 11:10
RJ-45!!

Klart det stik jeg har lagt mest arbejde i, da jeg har lavet hjemmenetværk da vi satte huset i stand, med 18 stik rundt i huset og krydsfelt i bryggerset. Se det var sjovt at lave :)
Gravatar #52 - baal
4. jul. 2007 11:50
Seriel port - jeg er netmand... I andre ved hvad det betyder :=)
Gravatar #53 - kba
4. jul. 2007 14:54
Jeg valgte RJ-45, fordi jeg godt kan lide klikket der kommer, når et kabel bliver sat fast i porten/switch/whatever! :)
Gravatar #54 - AndersAndersson
4. jul. 2007 15:33
Hvad fanden er ATA porten? nååå der menes P-ATA porten?
og i kalder jer selv nørder? :)
//flame off :)

Jeg valgte selv S-ATA porten. det er bare guld ikke at skulle rode rundt med det store gamle kable. og så giver det bedre airflow i kabinettet.
Gravatar #55 - Yilar
4. jul. 2007 16:20
Uden tvivl USB, det er absolut det nemmeste og mest benyttede...
Gravatar #56 - Saxov
4. jul. 2007 17:10
Hvad fanden er ATA porten? nååå der menes P-ATA porten?
og i kalder jer selv nørder? :)

erhhm, eller også er vi bare gamle... se fx Wikipedia.
with the market introduction of Serial ATA in 2003, the original ATA was retroactively renamed Parallel ATA (PATA).

Så bare fordi du ikke var nørd før 2003, behøves ikke at betyde vi andre ikke var det.. ;)
Gravatar #57 - Spiderboy
4. jul. 2007 17:24
USB er en fin teknologi, men jeg stemte ikke på den: af den simple grund, at jeg hader stikkets form.

Hvis der er bare lidt halvmørkt (hvilket der ofte er bag computeren under skrivebordet), så er det umuligt at finde ud af hvordan den skal vende, fordi den er firkantet. Næh, hvis den ikke havde været spejlsymmetrisk, som f.eks. et SCART-stik, så havde jeg været fuldt tilfreds med USB. :-)
Gravatar #58 - Svindleren
4. jul. 2007 17:29
Mini jack, da jeg kan stikke den ind med lukket øjne :D

ps: hvad med anal interface ?

ej sorry
Gravatar #59 - Ronson ⅍
4. jul. 2007 18:54
#57: Uden at vide noget om det, ville "spejl" i spejlsymetrisk ikke indikere at noget spejles? For et SCART-stik vil da aldrig være ens/symetrisk, uanset hvor du sætter spejlet?
Gravatar #60 - Spiderboy
4. jul. 2007 18:58
Du har ganske ret, jeg formulerede mig bare ikke så klart.

Det jeg mente var, at USB-stikket er spejlsymmetrisk, så det kan "vendes forkert", forstået på den måde, at man kan bøvle med at få stikket i, hvorpå man så opdager, at den skal vende om.

Jeg brugte SCART-stik som et godt eksempel på hvordan det kan gøres, da det netop ikke er spejlsymmetrisk pga. den lille hak i hjørnet. Den er meget sværere at vende forkert. :-)

Og jo, ordet "spejlsymmetrisk" lånte jeg lige fra matematik i mangel af bedre ord. :-)
Gravatar #61 - truelz
4. jul. 2007 19:12
Stemte "Andet" og tænkte på CAN (Controller Area Network). Et genialt interface, der fungerer altid, overalt. Jeg har f.eks. sat netværk op mellem 2 PIC mikrochips.
Fedt at kunne lave et 10 m langt kabel der sendes gennem elektromagneter, radioaktivt støj, et lokum og hvad fanden man finder på, og stadig få et signal ud i den anden ende :)
Gravatar #62 - Ronson ⅍
4. jul. 2007 19:41
#60: Ah, nu hvor jeg læser det et par gange kan jeg godt se det er mig der misforstår :)

SCART-stik har så desværre andre svagheder..
Gravatar #63 - Spiderboy
4. jul. 2007 21:02
Jep, men nu var det kun formen jeg fokuserede på. :-)
Gravatar #64 - BurningShadow
4. jul. 2007 21:09
Jep, men nu var det kun formen jeg fokuserede på. :-)
Det kender jeg godt :-)
Gravatar #65 - AndersAndersson
5. jul. 2007 09:08

Jeg har nu været nørd siden Commadoren :)
men det betyder ikke at jeg ikke flytter mig :P

Men det værdste er nu når P-ata diske bliver kaldt IDE diske :)
men det er nu af samme skuffe. ATA eller IDE er jo ikke noget som beskriver det "fulde produkt".
Gravatar #66 - Ronson ⅍
5. jul. 2007 12:16
Commadore?
Gravatar #67 - trylleklovn
5. jul. 2007 13:21
#65 FFS Commodore. (nørd?)
Gravatar #68 - AndersAndersson
5. jul. 2007 15:16
Rolig nu :) Jeg var ikke særlig gammel da jeg lege med den :)
your got the point.
Gravatar #69 - vision-dk
6. jul. 2007 06:37
#68 Lege med hvad? Er du sikker på det var det du ville skrive? ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login