mboost-dp1

Hvad er dit foretrukne kommunikationsmiddel?

Gå til bund
Gravatar #1 - amokk
13. feb. 2006 15:26
IM sgu da :-)

Nu har alle i min familie og omgangskreds det efterhånden, bortset fra min far som ikke en gang kan finde ud af at skrive en SMS...

<flamebait>
Men husk, rigtig IM er ICQ, forkert IM er MSN</flamebait>
Gravatar #2 - eruantalon
13. feb. 2006 15:30
Hvad med almindelig tale?
Gravatar #3 - amokk
13. feb. 2006 15:31
#2 er du sindssyg, sådan noget bruger newz folk da ikke?
Gravatar #4 - Nasp
13. feb. 2006 15:32
IRC er da helt klart da ultimative, da man kan skrive til en masse på en gang, fx på en channel osv.
Synes ikke MSN´s multi funktion virker specielt godt, men det kommer jo anpå hvad man er til, om man er til en eller flere på en gangen...
Gravatar #5 - Disky
13. feb. 2006 15:34
'Hvad er dit foretrukne kommunikationsmiddel?'

Ja til hvem ?

Jeg har ikke noget foretrukkent der gælder alle mennesker. Det afhænger helt af hvem det er og hvad situationen er.
Gravatar #6 - Gruesome
13. feb. 2006 15:34
Synes det er utroligt så mange bruger Online IM Klienter i stedet alm. klienter. Er webmessenger, meebo, GMail + GTalk, GTalkr osv. virkeligt så populært eller kan folk bare ikke finde ud af at stemme?

Benytter mig primært af en chatklient.

Hader at snakke i telefon... Bryder mig ikke om at man ikke bare kan 'forlade' samtalen uden at virke uhøflig osv. Man er så bundet af at blive i røret indtil begge parter kan blive enige om nu er det nok... Det giver mig stress.
Gravatar #7 - Disky
13. feb. 2006 15:35
IRC ??

Mener du det seriøst ?

Har ikke brugt det siden 1998, synes kvaliteten af brugerne er extremt lav.
Gravatar #8 - dias
13. feb. 2006 15:35
Problemet med IM, direkte tale og mobiltelefon er, at vedkommende i den anden ende skal have tid samtidig. Derfor er e-mail meget mere fleksibelt, især hvis man har en lidt skæv døgnrytme (eller generelt har lidt travlt) ;)

Derudover er der en fordel i, at alt er dokumenteret, så man ikke senere skal diskutere, hvem der har sagt hvad, hvornår.

Personlig tale er klart bedst til venner og familie, men al kommunikation til studie, arbejde og div. andre instanser fungerer bare bedre på skrift.
Gravatar #9 - dias
13. feb. 2006 15:37
IM virker altså ikke så godt, hvis man er offline. Der står ikke at det er web-klienter.
Gravatar #10 - KaW
13. feb. 2006 15:42
Primært IRC, også kommer MSN ligeefter men det er kun til når jeg skal score h0t-ch!ckZorZ :). Stemte "Andet".

#7 >
Det kommer så an på hvilket netværk du er på, mentaliteten svinger meget fra netværk til netværk og der er garanteret et netværk som alle vil kunne holde af.
Gravatar #11 - Disky
13. feb. 2006 15:43
Og hvis du skal havde svar hurtigt er IM bedre, eller telefon bedre.

Det afhænger helt af situationen.

Hvis folk er online spørger jeg dem over IM.
Hvis folk er offline, vurderer jeg om jeg skal ringe eller emaile dem. Eller måske en SMS.

Så ingen form for kommunikation af de nævnte er ultimativ i alle situationer.
Gravatar #12 - DUdsen
13. feb. 2006 16:14
#7 Du har tilsyneladene aldtig været logget på en webchat, eller for den sagskyld AOL messenger brugerkvalitet på IRC er generelt højere de steder, selvfølgeligt skal man holde sig fra quakenet.

Selvfølgeligt har IRC det problem at det er døende, men teknisk set er det stadigvæk det bedste system til multibruger chat.
Gravatar #13 - MiniatureZeus
13. feb. 2006 16:25
Hmmm hva nu hvis man ikke har ét specifik som man foretrækker... f.eks. så bruger jeg IM når jeg er iskole, Skype når jeg er hjemme, Gtalk med min arbejdskollegere og snakker over telefon med min familie... plus jeg bruger sms, når jeg lige har en hurtig besked... også så selvfølgelig newz.dk forummet!!
Gravatar #14 - KarstenP
13. feb. 2006 16:37
#9 Det gør e-mails, chat klienter eller internet fora vel heller ikke? :)

Jeg er enig med Gruesome.. Med online IM klient må de mene 'i en browser'..
Gravatar #15 - TYBO
13. feb. 2006 17:16
#7: Kommer an på hvor man er på IRC.
Jeg har siddet på IRC siden 1996 og gør det stadigt.
Gravatar #16 - Norrah
13. feb. 2006 17:25
Brevdue, jeg vælger dig..!
Gravatar #17 - KaW
13. feb. 2006 17:32
#16 >
Du snakker vel om RPC 2549? :)
http://www.faqs.org/rfcs/rfc2549.html
Gravatar #18 - Norrah
13. feb. 2006 17:36
#17 var det et seriøst gæt?
Gravatar #19 - kba
13. feb. 2006 17:37
Fuldstændig enig med #5. Hvis jeg skal skrive til en kammerat, så er IRC nok mit foretrunke, men ikke hvis det er min mor.

Nu er IRC jo hvad man selv gør det til. Du har sandsynligvis bare været på et forkert netværk, i nogle forkerte kanaler.
Gravatar #20 - HF1985
13. feb. 2006 17:55
WTF! Som #2.. hvorfor hulen er der ikke en valgmulighed, der hedder ansigt til ansigt? Kommunikation med en kombinasion af stemme og ansigtsudtryk er da klart at foretrække. Jeg kan ikke forestlille mig at der er ret mange der er uenige med mig i det. Så jeg stemte selvfølgelig andet.
Gravatar #21 - bjerh
13. feb. 2006 18:13
Griner stadig over de nu 62 der ikke kommunikerer!
Gravatar #22 - rabonzo
13. feb. 2006 18:27
Valgte SMS eftersom der ikke stod stønne ^^
Gravatar #23 - Beta
13. feb. 2006 18:35
Er begyndt at morse med mine venner, total retro...
Gravatar #24 - bitnissen
13. feb. 2006 18:51
Egentligt foretrækker jeg at bruge Skype da man så er håndfri og diskussionen går lidt hurtigere, kontra tekstbaseret chat hvor langt de fleste jeg chatter med skriver halv hastighed af mig selv, den mulighed var der dog ikke (eller jo, "Andet", hvor sigende ;-)... Det er jo en krig at hjælpe en god ven med at debugge hans *indsæt noget her* over MSN eller jabber.

Jeg bruger dog nok mest chat, men det ikke fordi det er noget jeg foretrækker...
Gravatar #25 - Equinox
13. feb. 2006 19:33
Jeg vælger så at svare andet, da talen er mit fortrukne kommunikationsmiddel. Men hvis jeg så ikke kan komme til at tale med den jeg vil have fat i, så bruger jeg lidt forskellige hjælpemidler der findes i dagens danmark (indsæt ca alle de nævnte i afstemningen)
Gravatar #26 - Skum
13. feb. 2006 20:20
Savner lidt en "IP telefoni" svarmulighed, utroligt det ikke er udbredt endnu i Danmark...

Men har ellers ikke nogen foretrukken kommunikationsform, det varierer kraftigt... Men til enhver tid er direkte tale (mobil/fastnet/etc) da at foretrække, så skal folk tage stilling til tingene med det samme :D
Gravatar #27 - andresen
13. feb. 2006 20:26
Hvis der var mulighed for at krydse af flere steder, så ville jeg nok sætte 8 krydser... (sætter IRC under chatklient og tale under andet)

(Valgte dog email fordi det ikke kræver at man har tid samtidigt.)
Gravatar #28 - Disky
13. feb. 2006 20:54
Til dem der kommenterede #7

Jeg har været i grupper om Dykning, C#, VB, Java, Linux, Akvarier osv., og tæt på alle steder sidder der en flok smartasses som har for travlt med at fortælle hvor dygtige de er, og for lidt tid til at hjælpe hvis man spørger. Faktisk de ringeste rent kvalitetsmæssigt var grupperne om programmering og OS'er, tiltrækker åbenbart børn og lignende.

Det er muligt jeg bare har været på de forkerte netværk, men thats life, i dag finder jeg langt bedre og mere kvalificeret hjælp i forums og ikke mindst newsgroups.
Gravatar #29 - Cloud02
13. feb. 2006 21:08
hmm.. må se mig lidt splittet.

IRC (kun 1 kanal)
MSN
Forums (reelt kun aktivt på 1 forum, og det er ikke newz.dk)
Gravatar #30 - dkr
13. feb. 2006 21:28
Hvad med den hæderkronede teknologi røgsignaler.?

hvis man er god til røgringe, kan man ovnikøbet signaler binært.

svaret: andet, bruger det hele, untagen komuniker ikke
Gravatar #31 - fiskah
13. feb. 2006 21:35
Jeg bruger primært online IM klient - MSN messenger. Derudover ryger der også en del SMS'er afsted og jeg ringer desværre også en del fra min mobil eller hjemmetelefon...
Gravatar #32 - mazing
13. feb. 2006 21:36
Jeg stemte andet da det varierer meget, afhængigt af hvem man skal kontakte.

-Ved man at han altid sidder ved sin computer og checker msn, så skriver man derover...
-Skal man have fat i sin onkel eller bedstefar så er det over telefonen...
-Når det er digitalt og skal være formelt, er det mailen.
Gravatar #33 - Mukke
13. feb. 2006 21:44
#7: Tjae... kvaliteten af telefoner, emails, IMs og alt muligt andet svarer sjovt nok ligesom IRC til summen af de personer man kommunikerer med. Hvis du mener kvaliteten af personerne du møder på IRC må man jo nødvendigvis gå ud fra du er de forkerte steder.

#12: Døende? Hvordan har du lige fået den ide? Jovist er det ikke så hot mere til "chattere" aka "jeg vil online og score en 14-årig tøs", men til gengæld så bliver det da anvendt meget mere seriøst idag.

IRC er da det ultimative, idet det kan bruges til alt: Real time ala telefon, og ikke-realtime ala email. Og modsat IM klienter så er det også perfekt til mange til mange kommunikation.
Gravatar #34 - Mulpacha
13. feb. 2006 22:39
jeg mangler valgmuligheden IP-telefoni... (skype osv.)
Gravatar #35 - BurningShadow
14. feb. 2006 00:50
Email, og noget AltME fiduseri. Forstækker klat det sidste, når jeg lige skal have noget hurtig info, og der er en online der kan svare mig.

Stemte dog Email, da det er det jeg fortrækker at bruge, hvis jeg skal have fat i alm. mennesker.
Gravatar #36 - BurningShadow
14. feb. 2006 01:13
Vi ved nu følgende om brugerne på Newz:
Vi sidder foran computerne ca. 8-10 timer dagligt, sproget vi oftest benytter er PHP, og vi benytter online IM klienter, til kommunikationen.

Så er det bare at jeg spørger; Bliver vi aldrig trætte af at sidde 8-10 timer dagligt, og sende PHP "beskeder" til hinanden, med en eller anden skod IM klient?
Gravatar #37 - _VeNtUrAx_
14. feb. 2006 03:08
Valgte også "andet", da jeg foretrækker verbal kommunikation... Syntes det er sjovt, at dem, som har valgt "jeg kommunikerer ikke", ikke har kommenteret det i tråden, men det ville jo også være at bryde med det, de har valgt i poll'en ;o)
Gravatar #38 - DUdsen
14. feb. 2006 05:59
#28 Det er så rigtigt der er ingen der giver god programmerings support på IRC, dybest set gider dem der kan ikke fordi det er deres fristed og dem der ikke kan bjæffer altid.

Du kan dog regne med at folk altid gemmer sig på de ikke åbentlyse kanaler uden lamer tække.
Gravatar #39 - lbantonsen
14. feb. 2006 06:58
Hmmm der er pt. kun 18 der har svaret "fora på nettet",
men hvis vi kun tænker på at diskutere et bestemt emne er vi vist et par stykker der ikke har svaret ærlig.

Men det var ikke spørgsmålet :-p
Gravatar #40 - [Phr3ak]
14. feb. 2006 08:25
Jeg foretrækker tankeoverførsel,
Men jeg får sjældent svar :)

stemte derfor "Opkald med Mobiltelefon"
Gravatar #41 - DUdsen
14. feb. 2006 11:05
#39 du ved vel ikke hvor stor en del af deres kommunikation der bruges på fora'er, det kan værre de bruger 10x så meget tid på at diskutere samme emne via andre kanaler ;-)
Gravatar #42 - -xero-
14. feb. 2006 11:07
Var nødt til at stemme "jeg kommunikerer ikke!" :D

Men min foretrukne kommuniaktions-form er IRL. Men det betyder så nødvendigvis ikke at det er den jeg er bedst til [rolleyes]
Gravatar #43 - buch
14. feb. 2006 11:11
#37 jeg stemte kommunikere ikke, men det var fordi jeg stemte forkert ;)
Gravatar #44 - opal
14. feb. 2006 11:27
Nemlig.. så kan man ikke sige: Jeg var lige væk et øjeblik, eller noget uden de tror man enten er på stoffer eller bare sover for lidt om natten.
Gravatar #45 - ztyle
14. feb. 2006 11:49
stemte andet, da jeg ikke tager tid på hvor meget jeg bruger det forskellige, men på mobilen er det klart irc.
Gravatar #46 - HashKagen
14. feb. 2006 13:54
mit foretrukne er nok en sms, hvis alle så bare kunne finde ud af det, min farmor driver mig til vanvid! :D

ellers er msn meget rat, desværre er der jo det faktum at man ikke kan skrive til folk der ikke er online, I så fald skriver jeg nok en sms eller ringer, men det kommer lidt an på vigtigheden af det jeg vil sige..

har brugt irc, men det er MEGET sjælendt. på et tidspunkt gjorde jeg det meget, men det er for kompliceret til tider med alle de forskellige plugins, kommandoer osv... synes heller ikke det er lavet så godt, kunne sagtens have været mere kreativ på det punkt..

ellers er jeg på udkig efter noget nyt og smart, overvejer ICQ, desværre er der nada der bruger det i min vennekreds, nok fordi jeg er en smule mere nørd/oplyst end dem :P
Gravatar #47 - Bloonz
14. feb. 2006 13:54
IM Messenger, så kan man også multitaske lidt bedre :)
Gravatar #48 - b.b
14. feb. 2006 17:49
Fora, Usenet og IRC i den nævnte rækkefølge.

Og en sjælden gang bliver Miranda startet op..
Gravatar #49 - Cloud02
14. feb. 2006 18:58
hmmm ja.. hvorfor er usenet/newsgroups egentlig ikke en mulighed?
Gravatar #50 - amokk
14. feb. 2006 22:14
#49 måske fordi det også er en slags fora?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login