mboost-dp1
Hvad er din yndlingstast på tastaturet?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
47 skrev:Nu bliver I altså nødt til at forklare hvad der er så godt ved den cmd/æble knap! Jeg tåler ikke at vente et minut mere!
For det første sidder den bedre lige under tommelfingeren, men det bedste er, at det er den universale genvejstast i OS X og der er ikke det man ikke kan med den. En feature som jeg savner på ethvert andet OS er simpel copy/paste i terminalen, da ctrl+c/v er copy/paste i Windows er det ikke tilgængeligt da ctrl+c er ligmed break i terminalen, men på OS X er æble+c/p copy/paste og alle ctrl shortcuts'ne forbliver native i terminalen.
hvorfor har ingen nævnt scroll lock? det er da klart den fedeste tast da den har overlevet at gå fra at være meget nyttig i de gamle dos dage til næmest* ikke at have nogen funktion mere
*kun nærmest da den stadig bliver brugt en gang i mellem. Det allerfedeste ville være en tast der slet ikke havde nogen funktion men kun var der af historiske årsager
/off topic - hvornår får i fixet fejlen med at man ikke kan poste fra Opera?
*kun nærmest da den stadig bliver brugt en gang i mellem. Det allerfedeste ville være en tast der slet ikke havde nogen funktion men kun var der af historiske årsager
/off topic - hvornår får i fixet fejlen med at man ikke kan poste fra Opera?
CMD + W den sidder bare mega godt til fingrene og det er altid lækkert at lukke et eller andet, det betyder for det meste, at man er færdig med et eller andet.
Ellers kan jeg godt lide X, B, Z, J, E og så videre i PS
Ellers kan jeg godt lide X, B, Z, J, E og så videre i PS
54 skrev:Jeg kiggede på mit tastatur og fandt den knap der manglede mest "maling", og det var så venstre alt knap.. Så det stemte jeg ^^
Selvom der er hård konkurrence mellem den og ctrl xD
Hehe. Good one.
Jeg mangler al maling på pil op og ned. Men Jeg vælger alligevel Ctrl, og den eneste grund til at den endnu ikke er slidt op, er at jeg rammer lidt ved siden af malingen. Det er sikkert samme grund til til at Enter ikke er slidt.
Min favorit tast:
Capslock
Dog bindet til Escape. Uundærligt til brug sammen med Vim, Capslock standardfunktionen er dog værdiløs.
Capslock
Dog bindet til Escape. Uundærligt til brug sammen med Vim, Capslock standardfunktionen er dog værdiløs.
Det er netop på grund af placeringen den er bedre. Jeg bruger lillefingeren til crtl, men tommelfingeren til cmd. hvilket jeg synes er væsdentlig rarere da jeg ikke skal strække min hånd så ofte for at lave genvejene med én hånd
Hvor er F12? Blev nød til at stemme "En særlig genvejstast".
Generelt åbner den Yakuake, en Doom-inspireret terminal der dropper ned ovenfra. I Firefox åbner F12-tasten Firebug. Det er klart de to værktøjer jeg bruger mest.
Generelt åbner den Yakuake, en Doom-inspireret terminal der dropper ned ovenfra. I Firefox åbner F12-tasten Firebug. Det er klart de to værktøjer jeg bruger mest.
Klart Escape, man har en følelse af at man kan slippe af med det hele ved hjælp af et enkelt tryk på tastaturet
Yea.. Problemet er så bare at der ikke er forfærdelig mange programmer der synes at Esc skal bruges til noget :D Så den der friheds-fornemmelse er en lidt flad en af slagsen
Jeg stemte Ctrl, ikke fordi jeg bruger den mest, men den indgår som del af de fleste genvejskombinationer jeg bruger, samt som special tast i mange programmer og spil. Derudover er den min push to talk knap i Ventrilo/Team Speak, på grund af dens gode placering i forhold til WASD, passer lige til lillefingeren.
Blandt de keys jeg bryder mig mindst om, så indgår Win-tasten som en klar vinder, og er derfor fjernet fra størstedelen af mine keyboards. Jeg bruger ikke Win+[any key] genveje, og ctrl+esc passer mig fint til at få windows menuen frem, når jeg skal bruge den, hvis jeg er for doven til at trykke på den.
Windows startmenu er den mest dovne knap at have en genvej til, da den lige bort set fra krydset i maximerede vinduer, er den nemmeste knap at ramme.
(Ved mindre kan holder af at bruge piletaster i sin startmenu.)
Blandt de keys jeg bryder mig mindst om, så indgår Win-tasten som en klar vinder, og er derfor fjernet fra størstedelen af mine keyboards. Jeg bruger ikke Win+[any key] genveje, og ctrl+esc passer mig fint til at få windows menuen frem, når jeg skal bruge den, hvis jeg er for doven til at trykke på den.
Windows startmenu er den mest dovne knap at have en genvej til, da den lige bort set fra krydset i maximerede vinduer, er den nemmeste knap at ramme.
(Ved mindre kan holder af at bruge piletaster i sin startmenu.)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.