mboost-dp1
Hvad er den vigtigste grund til, at du opgraderer dit hardware?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg valgte anden grund.
Jeg opgraderer når jeg, for rimelige penge, kan få hardware der er nogenlunde dobbelt så hurtigt.
Ikke fordi jeg spille så meget igen, mere for at jeg konstant har en computer over middel, som kan køre det jeg får brug for.
Jeg opgraderer når jeg, for rimelige penge, kan få hardware der er nogenlunde dobbelt så hurtigt.
Ikke fordi jeg spille så meget igen, mere for at jeg konstant har en computer over middel, som kan køre det jeg får brug for.
Jeg opgradere købte en ny computer, efter 7 år med den gamle, fordi den gamle var ikke helt funktionel længere (cd-drevet i stykker, netstikket ustabilt, ingen wifi, larmende!). Så har jeg også fået et andet behov. Jeg spiller ikke spil længere, jeg vil gerne kunne tage den med mig rundt omkring så en masse batteri, fornuftig skærmstørrelse og ikke for tung.
Jeg tror "Har ingen behov, der skal bare nyt til" dækker den nogenlunde.
That one made me laugh :)Fafler (6) skrev:Opgraderer min bærbare for at få bedre sædkvalitet osv.
Jeg tror "Har ingen behov, der skal bare nyt til" dækker den nogenlunde.
Har "kun" opgraderet min stationære med et nyt GFX fordi det gamle ikke kunne klare presset...(De blå streger var dog flotte)
Ellers bliver det kun skiftet ud når det er strengt nødvendigt med et nyt.. Og det er det ikke endnu!
Til sammenligning:
Celeron 1.7 GHz til E6600
Nvidia 64mb(Den gamle klassiker jeg ikke kan huske navnet på) til GTS8800
512mb SD til 2GB DDR2
60Gig HDD til 500Gig HDD
Get the point? :P
Ellers bliver det kun skiftet ud når det er strengt nødvendigt med et nyt.. Og det er det ikke endnu!
Til sammenligning:
Celeron 1.7 GHz til E6600
Nvidia 64mb(Den gamle klassiker jeg ikke kan huske navnet på) til GTS8800
512mb SD til 2GB DDR2
60Gig HDD til 500Gig HDD
Get the point? :P
Har ikke BEHOV for at opgradere med de spil jeg spiller. Jeg er bare nørd og entusiast og det er en dyr kombination... En dyr hobby.
Har lige opgraderet med SSD og et nyt grafikkort. Har ikke brug for hverken det ene eller det andet. Slet heller ikke stort vandkølingssystem. Ikke noget H50 eller lignende til mig tak.
Jeg får aldrig brug for at opgradere. Mit hardware bliver skiftet ud før en opgradering bliver en nødvendighed for at kunne trække de nyeste spil. Faktisk kan de fleste køre de nyeste spil. Man må bare undvære noget eyecandy. Det er jo heller ikke absolut nødvendigt at køre alt med 16x FSAA i 1920x1200 eller mere... jo måske for nogen men ikke for mig.
Har lige opgraderet med SSD og et nyt grafikkort. Har ikke brug for hverken det ene eller det andet. Slet heller ikke stort vandkølingssystem. Ikke noget H50 eller lignende til mig tak.
Jeg får aldrig brug for at opgradere. Mit hardware bliver skiftet ud før en opgradering bliver en nødvendighed for at kunne trække de nyeste spil. Faktisk kan de fleste køre de nyeste spil. Man må bare undvære noget eyecandy. Det er jo heller ikke absolut nødvendigt at køre alt med 16x FSAA i 1920x1200 eller mere... jo måske for nogen men ikke for mig.
Jeg kører stadig med en 8600M GT, som efterhånden selvantænder, når man starter selv et Source-spil op. Når jeg får nogle penge, køber jeg et nyt kort, som lige kan trække de nyeste spil på low-medium (Så ja, jeg valgte "For at kunne spille de nyeste spil").
har selv en computer der er ved at være for sløv til de nye spil. Har fundet nogle dele som jeg synes passer godt sammen, men ville gerne høre jeres mening, går efter at få en computer som kan holde i lang tid, og som nemt kan opgraderes.
INTEL CORE I7-920 2660MHZ
CORSAIR HX1000
WD 1TB BLACK CAVIAR 64MB x2
WD 500GB BLACK CAVIAR 64MB
PLEXTOR PX880SA
2X3GB OCZ DDR3 PC3-16000 2000MHz
ASUS HD5850 1GB GDRR5
ASUS P6X58D PREMIUM S1366
Windows 7 Premium oem 64 bit
CORSAIR HX1000
PLEXTOR PX880SA
ASUS HD5850 1GB GDRR5
Der mangler en option der hedder flere af de nævnte, for der er en del der går under hvad jeg opgraderer for. Men jeg opgraderer også hvis jeg læser at der ikke kommer en ny serie af grafikkort indenfor 1 år, og jeg godt kan mærke at mit eget er ved at stå af. Jeg valgte at opgradere mit 9800gtx til et HD 5850 i sidste uge, da 1920x1200 var for meget for 9800gtx i de nogle spil.
Jeg opgraderede kun fordi jeg læste at der ville gå ca. 1 år til en ny serie fra AMD og Nvidia.
Jeg kan dog aldrig finde på at købe 100% high end, vil aldrig give over 2000 kroner for et grafikkort, så hellere opgradere det tidere...
En pc kan sq os holde lang tid hvis man gerne vil have det, den skal bare behandles ordenligt med god køling og lidt overclocking!
Jeg opgraderede kun fordi jeg læste at der ville gå ca. 1 år til en ny serie fra AMD og Nvidia.
Jeg kan dog aldrig finde på at købe 100% high end, vil aldrig give over 2000 kroner for et grafikkort, så hellere opgradere det tidere...
En pc kan sq os holde lang tid hvis man gerne vil have det, den skal bare behandles ordenligt med god køling og lidt overclocking!
kogrig (20) skrev:har selv en computer der er ved at være for sløv til de nye spil. Har fundet nogle dele som jeg synes passer godt sammen, men ville gerne høre jeres mening, går efter at få en computer som kan holde i lang tid, og som nemt kan opgraderes.
CORSAIR HX1000
PLEXTOR PX880SA
ASUS HD5850 1GB GDRR5
Det er et glimrende build, men skal du bruge 1000 watt? 850watt skulle være nok, også selvom du engang vælger at crossfire med endnu et 5850. hvis du ikke vil crossfire kunne du gå helt ned på 650watt, men hold dig til corsair PSU'er ;)
Spil er den store motivator. Jeg har ikke andre programmer der kræver ligeså meget.
Vil nok igang med noget GPGPU programmering på et tidspunkt, men det passer godt sammen med spil. Hvis der bliver brug for mere, så må jeg håbe på en bedre økonomi, og så kan jeg smække en server sammen specifikt til det :)
Vil nok igang med noget GPGPU programmering på et tidspunkt, men det passer godt sammen med spil. Hvis der bliver brug for mere, så må jeg håbe på en bedre økonomi, og så kan jeg smække en server sammen specifikt til det :)
røvskæg (26) skrev:Jeg opgraderer, når jeg kan få noget, der er bedere end det jeg har.
Dvs dagligt?
terracide (25) skrev:#20:
Socket 1336 udfases når "Sandy Brigde" kommer...
Og va "Sandy Brigde" så end bruger som sokkel udfases ved næste tic. Det er jo strategien.
Jeg er kun fan af amd i en eneste sammenhæng og det er soklen. De skifter ikke konstant og uden grund sokkel.
Personligt manglede jeg muligheden "Jeg opgraderer når der kommer noget sejt nyt hardware."
Sidst jeg opgraderede var fordi jeg finder det afslappende at se 4 CPU'er arbejde i stedet for 1. Næste gang bliver nok 8 eller 16. Men hælder mest til 16 - så kan jeg vel endelig falde i søvn...
Sidst jeg opgraderede var fordi jeg finder det afslappende at se 4 CPU'er arbejde i stedet for 1. Næste gang bliver nok 8 eller 16. Men hælder mest til 16 - så kan jeg vel endelig falde i søvn...
Jeg har altid levet med hardware som er langt under standarden og langt bagud i forhold til mine venners hardware, men nu skal jeg bare have alt der er bedre så jeg kan give dem fingeren når jeg giver dem baghjul i de forskellige spil vi spiller. Fuck dem, de wankers.
Så har jeg lige opgraderet til et HD5770... ohh yeah...
Mit første private ATI kort nogensinde..
Lidt trist når man tænker over det, men de ting jeg skulle bruge var bare ikke at finde hos nVidia..
Anyway, jeg opgraderede fordi mit gamle grafikkort larmede som i en helvede.
Mit første private ATI kort nogensinde..
Lidt trist når man tænker over det, men de ting jeg skulle bruge var bare ikke at finde hos nVidia..
Anyway, jeg opgraderede fordi mit gamle grafikkort larmede som i en helvede.
Tror jeg har købt ny hardware pga. alle årsagerne undtagen "For at kunne køre det nyeste operativsystem", den er godt nok trist, for et nyt OS skal udnytte nyere hardware, det skal ikke kræve det.
For at kunne spille de nyeste spil - Quake4 kørte ikke godt på et FX5200.
Det gamle hardware er gået i stykker - lynskade nakkede bundkort + ram + cpu.
Har ingen behov, der skal bare nyt til - min sidste HDD var ikke nødvendig.
Anvender CPU/GPU-tunge programmer - købte ny GPU for et par måneder siden og kører CUDA på den.
Anden grund - købte ny bærbar pga. den gamle var for tung og stor plus den var begyndt at halte.
Lidt en blanding af følgende 3:
1. Har ingen behov, der skal bare nyt til
2. Det gamle hardware er gået i stykker
3. Anvender CPU/GPU-tunge programmer (ikke spil)
1. Fordi jeg har lyst til noget nyt hardware.
2. Fordi jeg er for doven til at finde ud af hvilken hardware komponent der bliver for varm/ustabil og forårsager BSOD.
3. Fordi jeg ville have Triple Channel og mere RAM til mine Virtuelle maskiner.
1. Har ingen behov, der skal bare nyt til
2. Det gamle hardware er gået i stykker
3. Anvender CPU/GPU-tunge programmer (ikke spil)
1. Fordi jeg har lyst til noget nyt hardware.
2. Fordi jeg er for doven til at finde ud af hvilken hardware komponent der bliver for varm/ustabil og forårsager BSOD.
3. Fordi jeg ville have Triple Channel og mere RAM til mine Virtuelle maskiner.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.