mboost-dp1

Har nyhederne om AMD/ATI influeret valget af dit næste grafikkort?

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
3. okt. 2007 06:42
Så virker poll debatten igen

Topic:
Nu har jeg ikke skiftet GFX siden nyheden kom frem, men hvis det havde et formål med at både have en AMD processor og et AMD/ATi grafikkort, så ville jeg nok overveje det, når jeg engang skal have et nyt kort.

Stemte iøvrigt "overvejer stadig"
Gravatar #2 - trylleklovn
3. okt. 2007 06:42
Nej. Jeg køber stadig intel og nvidia.
Gravatar #3 - cas2
3. okt. 2007 06:48
Hvilken nyhed tænkes der på?
Gravatar #4 - cyandk
3. okt. 2007 07:15
Køber helt klart nvidia pga 90XX-seriens performance :o
Gravatar #5 - bamsemusen
3. okt. 2007 07:17
Muligvis blevet mere opmærksom på et alternativ til mit nuværende Ati kort. Omend jeg stadig bliver frusteret over de mange forkortelser, LE, SE, Pro, GT, GTS XT, XTX og pis og papir.
Hvor hurtigt er xx GTS kort i forhold til xxx GT... Synes det er umuligt at finde ud af og holde rede i...

Jeg gi'r op!
Gravatar #6 - kinaholm
3. okt. 2007 07:48
Jeg kører stadig Nvidia og Intel, mest af alt pga. Intels processorer er så overlegne som de er, for tiden ..
Gravatar #7 - ZUZ3L
3. okt. 2007 08:05
Jeg savner: "Øhh... hvad?" muligheden... :)
Gravatar #8 - Dreadnought
3. okt. 2007 08:31
Stemte nej. Jeg holder dog øje med hvilke nVidia 8xxx AGP kort der dukker op. ATi HD2400 og 2600 er latterlig langsomme som AGP modeller. X1950 er hurtigere. Men jeg vil gerne have en sidste opgradering med sidste nye bling-bling.
Gravatar #9 - mee
3. okt. 2007 09:13
Nope

Jeg har lige købt et ATI kort for første gang pga. det så ud til at være det bedst ydende passive graffikkort der passede ind i budgettet.
Gravatar #10 - lost-viking
3. okt. 2007 10:47
Jeg sagde ja.. men det er faktisk forkert.. gjorde det fordi jeg altid handler ati/amd.. har je bedste erfaringer med.. men det var ikke på grund af omtale.. jeg har et hd2600xt PCIE kort.. og det køre rigtig godt..
Gravatar #11 - hammedhaaret
3. okt. 2007 11:00
nix bix... ikke så længe jeg blir ved med at høre så mange problemer med ubuntu og ati-kort
Gravatar #12 - bjerh
3. okt. 2007 11:26
Niks.. På ingen måde.

Men dermed ikke sagt at jeg ikke ville gå hen og købe et ATi-kort, hvis jeg havde er bundkort med mulighed for Crossfire.
Gravatar #13 - SpeLLTjeK
3. okt. 2007 11:38
Som #3 også sagde. Hvilken nyhed tales der om?
Gravatar #14 - themuss
3. okt. 2007 12:33
Hvilke nyheder om AMD/ATI????

Anyway, jeg har aldrig købt et ATI-kort.

Jeg har ejet et par AMD-maskiner, men de fungerer ikke mere.

Alt mit Intel/NVIDIA kører stadig i fin stil hvis jeg tænder det.

Nyeste indkøb er en quad-core fra Intel og et 8600GT kort fra NVIDIA.

(en af de helt store grunde til at jeg ikke har købt ATi er at NVIDIA de sidste mange mange år har haft 3d-accelleration i X, noget som ATI vist stadig kæmper med)

Intel + NVIDIA FTW!
Gravatar #15 - Zombie Steve Jobs
3. okt. 2007 12:46
Der tænkes måske på nyheden om, at Radeon-driveren er blevet åben.
Gravatar #16 - EmilFP
3. okt. 2007 12:53
Måske??? HVILKEN NYHED????
Gravatar #17 - MiniatureZeus
3. okt. 2007 13:03
http://newz.dk/amd-taet-paa-ati-opkoeb

Det startede nok med denne nyhed.
Gravatar #18 - trylleklovn
3. okt. 2007 13:07
#17 Hvorfor skulle det ændre hvad folk køber.
Man træffer vel ikke sit valg udfra hvad der står på pakken, men derimod hvad der er indeni. Selvfølgelig kan dette ændre sig når nu amd ejer ati, men så burde det være det som skal influere ens køb.
Gravatar #19 - Diskill
3. okt. 2007 15:44
Nej... hvilken nyhed?
Gravatar #20 - Dreadnought
3. okt. 2007 15:53
Der står "nyhederne". Hvilket må være opkøbet og de åbne drivere.
Gravatar #21 - JonasThyssen
3. okt. 2007 18:21
Opkøbet er jo over et år gammelt, hvorfor skulle jeg det have indflydelse nu

hvis det er det med driverne så nej, jeg køber stadig ATI eller Nvidia alt efter hvilket klarer sig bedst i tests
Gravatar #22 - zin
3. okt. 2007 18:30
Jeg har altid været NVIDIA fan siden de købte Voodoo-kortets fædre (mit første GFX-kort var et Voodoo2). Det bliver jeg ved med at være. Men mine seneste erfaringer (Core2 Duo vs. AMD X2) har ikke hældt mig i hverken eller retning. Det har de seneste nyheder heller ikke. AMD klarer sig simpelthen ikke godt nok til at skifte over til de ellers mere åbne AMD. :-)
Men det har hjulpet deres ry.
Gravatar #23 - Kalleguld
3. okt. 2007 20:40
mit første GFX-kort var et Voodoo2

Hvad gjorde du så når du skulle køre 2d-grafik? :)
Gravatar #24 - flywheel
4. okt. 2007 07:35
Mit nuværende kort er et nVidia - mit første - ganske udemærket - men pga at AMD er ved at frigive specs hopper jeg tilbage på AMD-vognen ved næste udskiftning.
Gravatar #25 - Carstone
4. okt. 2007 11:59
Har altid hældt til AMD og ATI, men aldrig noget fanatisk ;)
Har Intel duo core nu da det er det bedste på markedet, og også Nvidia gf8800 af samme grund.
Skal bare ha det der er bedst, pris mæssigt og ydelses mæssigt :)
Gravatar #26 - Mr. Q
4. okt. 2007 15:47
Stemte nej, da jeg faktisk ikke engang ved hvilket grafikkort der er i min maskine.. Jeg har en MacBook Pro, og jeg spiller aldrig, så jeg stoler på at Stevie og de andre ævle-drenge har styr på at grafikkortet kan trække OS X..
Gravatar #27 - Dreadnought
4. okt. 2007 15:52
#26 svjh er det et integreret intel.
Gravatar #28 - Mr. Q
4. okt. 2007 15:56
#27 - Mener faktisk det er et nVidia something jeg egentlig er ligeglad med i MBP'en.. Mener det er et integreret intel i MacBook'en :)
Gravatar #29 - Lobo The Man
5. okt. 2007 05:06
Har skiftet fra et Radeon X800 Pro, til et Geforce 7900GTX, men det var nu mere for bare at prøve noget andet.

Har kørt med ATI grafikkort i ca 5-6 år, så jeg tænkte det var på tide at prøve noget nyt.

Jeg bruger selv en AMD CPU i min PC, men for mig er hip som hap hvilket hardware der sidder i, bare det yder godt til en fornuftig pris.

OS'et er en helt anden sag. foretrækker stadig Windows XP/Vista eller Ubuntu overfor MAC OSX.

Men det er en helt anden diskussion :-)
Gravatar #30 - slate
5. okt. 2007 11:22
Køber altid hvad der lige er bedst til pengene når tiden oprinder.

Har haft flere Intel boxe med bl.a. ???, S3, Matrox kort

Har pt en AMD box med ATI kort og som det ser ud til lige nu så vælger jeg ATI igen grundet deres drivere.... er feedup med NVIDIAs svingene driver kvalitet:
- support af kort
- deres manglende video kvalitet
- ...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login