mboost-dp1
Har du en dedikeret server?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg har også en derhjemme, men den laver ikke så meget som den hos co-lo firmaet -- det var nu ellers meningen den skulle lave en masse, men ting tar jo tid, så indtil videre bruger den bare strøm.
Har en gammel spand stående til web og mail. Den skal snart slagtes og jeg har besluttet at den ryger ud af stuevinduet fra anden sal.
Hvad er definitionen på "andet"? er det eksempelvis: "ja, men den står på månen"?
Jeg stemte selv nej, har ikke brug for en... selv om jeg har 2 pc´er og en mac stånde der hjemme i min lille lejlighed *s*
Jeg stemte selv nej, har ikke brug for en... selv om jeg har 2 pc´er og en mac stånde der hjemme i min lille lejlighed *s*
Nu har jeg stemt "Nej, men kunne godt bruge en". Men det er dog ikke helt rigtigt.. Altså jeg har ikke direkte BRUG for en dedikeret server, men selvfølgelig ville det være ret lækkert at have en :)~
Stemte "Ja, hos et hosting-selskab", idet jeg har en 1U server stående hos det svenske hostingselskab ISPHuset.
Da vi er to om det koster det os kun noge håndører, og vi har virkelig meget fornøjelse af det. Faktisk tror jeg også det bedre kan betale sig, idet de penge vi ellers ville have brugt på at få kørt mailfaciliteter, webhosting, etc., etc., nok ville have været dyrere eller samme pris.
Derudover er det jo også dejligt at have en server som man selv har fuld kontrol over :)
Da vi er to om det koster det os kun noge håndører, og vi har virkelig meget fornøjelse af det. Faktisk tror jeg også det bedre kan betale sig, idet de penge vi ellers ville have brugt på at få kørt mailfaciliteter, webhosting, etc., etc., nok ville have været dyrere eller samme pris.
Derudover er det jo også dejligt at have en server som man selv har fuld kontrol over :)
Hvad er forskellen på en server og en "dedikeret" serveret?Det betyder også, at man ikke blot har lejet sig ind på en server. Ellers ville alle dem med en webhostingaftale sikker også stemme "Ja, hos et hosting-selskab"
Har længe fiflet lidt med ideen om at bygge et mediecenter ind i et B&O anlæg fra 70'erne, men før det bliver en realitet, så får jeg ikke brug for en server derhjemme.
Når det derimod bliver færdigt skal jeg have bygget en central server, hvor alt min musik, mine film og så videre kan ligge på. Har allerede over 900gb hardsisk, og med under 50gb fri, vilel det ikke være af vejen at smidde to af harddiskene samt en 500gb disk over i en medieserver.
Når det derimod bliver færdigt skal jeg have bygget en central server, hvor alt min musik, mine film og så videre kan ligge på. Har allerede over 900gb hardsisk, og med under 50gb fri, vilel det ikke være af vejen at smidde to af harddiskene samt en 500gb disk over i en medieserver.
Hvem kan folk egentligt anbefale, hvis man skulle ønske at have en 1U rack server hosted ude i byen?
Hvad er folks erfarringer med adgang til boksen senere hen? Her tænker jeg bl.a. på hvis man nu havde lidt alternative ønsker til operativ system og der med selv er nød til at smutte ud med en CD.
Hvad er folks erfarringer med adgang til boksen senere hen? Her tænker jeg bl.a. på hvis man nu havde lidt alternative ønsker til operativ system og der med selv er nød til at smutte ud med en CD.
Selvfølgelig, det skal man da ha':-)
Jeg har en 1200 MHz via C7 med FreeBSD 7.0 current, som jeg bruger til fildeling via afp og smb, til hentning af post via fetchmail og efterfølgende spamfiltrering, som pop3-server, lokal dns-server, p2p-klient og web-server.
Ved godt at man ikke burde bruge en current-release til en server, men jeg ville køre ZFS og Solaris var ikke en mulighed pga. driver-mangel, så der var kun en vej vist. Men selv om det er en current-release så er den faktisk utrolig stabil.
Jeg har en 1200 MHz via C7 med FreeBSD 7.0 current, som jeg bruger til fildeling via afp og smb, til hentning af post via fetchmail og efterfølgende spamfiltrering, som pop3-server, lokal dns-server, p2p-klient og web-server.
Ved godt at man ikke burde bruge en current-release til en server, men jeg ville køre ZFS og Solaris var ikke en mulighed pga. driver-mangel, så der var kun en vej vist. Men selv om det er en current-release så er den faktisk utrolig stabil.
Jeg har kigget lidt på priserne i henholdsvis Danmark og Sverige.
Eftersom det ikke er et krav for mig at jeg kan få fysisk adgang 24/7, passer det mig fint at den står i Sverige, for samtlige af de svenske firmaer jeg har undersøgt er billigere end alle danske.
DanDomain (som nok også er i den dyre ende) tager i hvert fald omkring 600 kr om måneden (så vidt jeg husker) for en 1U server - og så skal du smide 150 DKK oveni for trafik - og det er kun de første X antal GB.
Til samenligning koster ISPHuset mellem 400 og 600 svenske kroner inkl. rigeligt trafik for de fleste.
Jeg bruger som sagt selv ISPHuset, og det er jeg meget tilfreds med.
Jeg har kigget lidt på priserne i henholdsvis Danmark og Sverige.
Eftersom det ikke er et krav for mig at jeg kan få fysisk adgang 24/7, passer det mig fint at den står i Sverige, for samtlige af de svenske firmaer jeg har undersøgt er billigere end alle danske.
DanDomain (som nok også er i den dyre ende) tager i hvert fald omkring 600 kr om måneden (så vidt jeg husker) for en 1U server - og så skal du smide 150 DKK oveni for trafik - og det er kun de første X antal GB.
Til samenligning koster ISPHuset mellem 400 og 600 svenske kroner inkl. rigeligt trafik for de fleste.
Jeg bruger som sagt selv ISPHuset, og det er jeg meget tilfreds med.
#19 Jeg har nu heller ikke behov for 24/7 adgang, men adgang en gang i mellem ville være rart.
Desværre ser det ud til at de fleste hosting selskaber, med co-location ligger i København, en lidt lang tur, når man sidder i Aalborg, Sverige gør det jo så ikke bedre :-)
Det er egentligt ikke fordi jeg har et kæmpe behov, det er vidst meste sådan en nice-to-have ting. den eneste grund til jeg har overvejet colocation eller ligende er sådan set at jeg er lidt træt af shared hosting, underlige ekstra udgifter for services der egentligt passer sig selv osv. I sidste ende kan det nok alligevel ikke betale sig med colocation.
Desværre ser det ud til at de fleste hosting selskaber, med co-location ligger i København, en lidt lang tur, når man sidder i Aalborg, Sverige gør det jo så ikke bedre :-)
Det er egentligt ikke fordi jeg har et kæmpe behov, det er vidst meste sådan en nice-to-have ting. den eneste grund til jeg har overvejet colocation eller ligende er sådan set at jeg er lidt træt af shared hosting, underlige ekstra udgifter for services der egentligt passer sig selv osv. I sidste ende kan det nok alligevel ikke betale sig med colocation.
Jeg har min gamle desktop computer stående som server til FTP ud ad til.. Det er en af de oldskool mac mini's - Den klarer sku opgaven fint, og så har jeg adgang til alle mine filer over alt i verden :)
Yeps har haft en dedikeret linux server hos www.hetzner.de de sidste snart 4 år, det spiller bare og er billigt.
Når man bestiller får man en email med IP nummer og root password, så må man selv stå for resten.
Når man bestiller får man en email med IP nummer og root password, så må man selv stå for resten.
Dedikeret server: Athlon X64 dual core 2.5 ghz, 4 gb ram, 2.6 TB disk i forsk. raid conf., Audigy 2 (digital lyd til forstærker), (snart to), GF 7800 (med HDMI til tv).
Og det trækker så: windows 2003 R2 64 bit og der kører af servere: email, web, ftp, streaming, filserver, download, flight sim.
Og det trækker så: windows 2003 R2 64 bit og der kører af servere: email, web, ftp, streaming, filserver, download, flight sim.
Har en lille Pentium 2 spand med 512mb ram. 80GB HDD og WinXP paa loftet. Den har tidligere koert som server hos et firma, sa den er klippe stabil.
Max oppetid var lige under 200 dage, og den gik ned p.g.a. en stroemafbrydelse.
Sku meget godt klaret af en XP maskine synes jeg egentlig.
Primaere opgaver er VNC server, P2P server og Proxy server.
Har VNC (Remote desktop software) koerende med web adgang. Synes sku det er pimp at kunne faa desktop adgang til ens server fra hvilken som helst computer med browser, internet og Java installeret (Hvilket langt de fleste jo har)
Max oppetid var lige under 200 dage, og den gik ned p.g.a. en stroemafbrydelse.
Sku meget godt klaret af en XP maskine synes jeg egentlig.
Primaere opgaver er VNC server, P2P server og Proxy server.
Har VNC (Remote desktop software) koerende med web adgang. Synes sku det er pimp at kunne faa desktop adgang til ens server fra hvilken som helst computer med browser, internet og Java installeret (Hvilket langt de fleste jo har)
Har da en lille Intel(R) Celeron(R) CPU 2.26GHz, med 2 gb ram, 1gbit netkort, og 1tb hd.
Som køre debian, med lidt fileshare, webhost, og sql.
og så min gamle bærbar, som køre win2k3 r2, som leger lidt med webhost, sql, overvågning af ups'erne.
Såh 2. stykker har jeg da stående :)
Som køre debian, med lidt fileshare, webhost, og sql.
og så min gamle bærbar, som køre win2k3 r2, som leger lidt med webhost, sql, overvågning af ups'erne.
Såh 2. stykker har jeg da stående :)
Ja, Mac Mini (fileserver, torrentflux, postfix, dovecot, mysql, apache, psybnc samt diverse irc bots (supybot))
Den bedste og mest lydløse server jeg har haft til dato.
Den bedste og mest lydløse server jeg har haft til dato.
Jeg har en E6600 CPU med 2GB Ram og 2TB harddisk stående på en 25Mbit fiberlinje fra DBnet.
Jeg har alle mine DVD'er rippet og lagt over på den, og bruger den så som lagerstation for det meste af det jeg har i huset. De 4 andre computere jeg så har, har alt relevant liggende på den. Det gør at jeg kan få fat i alt med kun serveren tændt.
Den kører for tiden Win2003, men skulle gerne have skiftet over til FreeBSD inden årets slutning. Den deler internettet, og virker dermed også som firewall. Den kører desuden diverse game servers og ftp, hvilket gør at jeg har adgang til alle mine filer udefra hjemmet også. Min plan er at få sat en mediecomputer op i stuen, der så kan streame fra serveren.
Jeg har alle mine DVD'er rippet og lagt over på den, og bruger den så som lagerstation for det meste af det jeg har i huset. De 4 andre computere jeg så har, har alt relevant liggende på den. Det gør at jeg kan få fat i alt med kun serveren tændt.
Den kører for tiden Win2003, men skulle gerne have skiftet over til FreeBSD inden årets slutning. Den deler internettet, og virker dermed også som firewall. Den kører desuden diverse game servers og ftp, hvilket gør at jeg har adgang til alle mine filer udefra hjemmet også. Min plan er at få sat en mediecomputer op i stuen, der så kan streame fra serveren.
Har en gammel spand sat op som webserver derhjemme - takket være problemer med at få et ordentligt WAMP-miljø sat op i Windows Vista.
Jeg har en HP ML310 server med 4 gigabyte ram og 160 gigabyte scsi-disk.. uf, den er god. Står derhjemme og brummer gladeligt.
Og der er installeret Ubuntu server på den.
Den er ved at blive konfigureret til at skulle køre postfix, fetchmail, proftpd, webmin, ssh, sql, apache - u name it..
Installerede også lige en X på den, fordi jeg skulle rippe en DVD - og ikke gad at gøre det i en terminal.
Er du vild, mand.. den er under 40 minutter om at rippe en hel DVD film.
Og ca. 2½ minut om at kopiere en CD og gemme som mp3 i højeste kvalitet.
sygt.. men dejligt.
og så larmer den næsten ikke.
Og der er installeret Ubuntu server på den.
Den er ved at blive konfigureret til at skulle køre postfix, fetchmail, proftpd, webmin, ssh, sql, apache - u name it..
Installerede også lige en X på den, fordi jeg skulle rippe en DVD - og ikke gad at gøre det i en terminal.
Er du vild, mand.. den er under 40 minutter om at rippe en hel DVD film.
Og ca. 2½ minut om at kopiere en CD og gemme som mp3 i højeste kvalitet.
sygt.. men dejligt.
og så larmer den næsten ikke.
Stemte "Nej men kunne godt bruge en" Har dog en P4 Prescott 3GHz med 512Mb DDR PC3200 stående som kører linux men den er ikke sat helt op endnu så derfor denne stemmer.
Planen er at den skal køre firewall med iptables. Apache2, PHP5, MySQL5, SSMTP, Proftpd, DNS, DHCP og en eller anden pop3.
SÅ har den fået mit gamle nVidia kort med Thermeltake lydløs blæser. desværre har den en gammel 30Gb samsung disk i som hyler så den skal skiftes, nok også derfor jeg ikke har fået sat den konfigureret til at køre alle disse ting endnu
Planen er at den skal køre firewall med iptables. Apache2, PHP5, MySQL5, SSMTP, Proftpd, DNS, DHCP og en eller anden pop3.
SÅ har den fået mit gamle nVidia kort med Thermeltake lydløs blæser. desværre har den en gammel 30Gb samsung disk i som hyler så den skal skiftes, nok også derfor jeg ikke har fået sat den konfigureret til at køre alle disse ting endnu
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.