mboost-dp1

Har du en bærbar PC ?

Gå til bund
Gravatar #51 - MooN
17. feb. 2004 10:52
Nice... jeg har lige fået mig en helt ny Bærbar HP/Compaq ude på mit arbejde, med centrino self :D
Gravatar #52 - narko
17. feb. 2004 11:13
Jo det har jeg hele 2 stk.
1 privat og 1 firma :-)

Dell 8500 Total dejlige at arbede med!
IBM ThinkPad A30. Fin nok at skrive på og kigge på nette.
Gravatar #53 - Brizer
17. feb. 2004 13:24
Til #37

Synes du at en bredformats skærm er grim? øøhh... hvordan kan man sige sådan noget? jeg tror ikke jeg helt forstår din udmælding, du mener simpelhen at formatet er grimt? så du ville heller ikke nogen sinde have et bredformats tv? your bad :) he he og det med den grå farven er heller ikke noget problem du vælger bare en anden farve! problem løst.....
Nu skal det lige siges at jeg forsvarre den fordi jeg selv lige har købt en og jeg kunne ikke være mere tilfreds, det er helt klart pengene hver, jeg mener bare ikke det er muligt at finde samme hardware i en pc købt i en alm. butik til samme pris!
Gravatar #54 - schaefner
17. feb. 2004 14:44
Er det bare mig eller kan afstemningen ikke regne total antal stemmer ud?
Gravatar #55 - Dig_spaqrx
17. feb. 2004 16:30
Jeg ejer en Apple PowerBook G4 med 17" skærm :) Kan klart anbefales... hehe

//Dig_Spaqrx
Gravatar #56 - faddikiller
17. feb. 2004 20:32
Hvorfor kan man ikke vælge "Måske" ??
Den er da så rar....
Gravatar #57 - TheAvatar
17. feb. 2004 23:11
(#6)
Jeg er rigtig glad for min HP Omnibook XE2 trods den har et på år på bagen efterhånden - et lækkert lille fikst tastatur - tror faktisk aldrig, at jeg har haft et tastatur, som jeg har kunnet skrive hurtigere på end det.
Den har også fungeret fint som min eneste workstation i en 3-4 år!
Jeg tror nu bare, at det er et spørgsmål om tilvænning. Er man vant til et lille lækkert tastatur fra en bærbar, så er det alle tiders - den eneste ulempe er dog lige, at det numeriske keypad ligger fordelt jævnt ud over hele keyboardet - men det er betingelsen for en bærbar jo - at den er mindre end gennemsnittet.
Gravatar #58 - blackthorne_dk
17. feb. 2004 23:39
sidder med min nyindkøbte IBM R40e. Det var den billigste IBM jeg kunne skaffe, til 7,5K.
Pris havde mere at sige end mærke, men da jeg fandt ud af at jeg alligevel kunne få en IBM skrabemodel, valgte jeg at slå til. OK, den kunne være sjovere med et ordentligt gfx, og der skal flere ram i til den første, men jeg er sq stadig ovenud tilfreds.

Førhen måtte jeg nøjes med min toshiba satellite 230cx fra 1997 (!).
Gravatar #59 - popeye_2k
18. feb. 2004 06:54
Tjae har en IBM T40p highend.
1.6 Ghz Intel Centrino
FireGL 9000 64Mb Gfx
512 DDR Ram

WLAN, Bluetooth und alles..

Alt i alt en nice maskine :-)
Gravatar #60 - jetzet
18. feb. 2004 15:07
Tja, jeg har lige fået min Dell Inspiron 8600... og det er min eneste maskine fremover, har faktisk afskaffet min alm. comp.

Den kan klare 6 - 7 timer på batteri, ved alm brug, altså, surfing, kodning eller film sening..... Den klare også når jeg vil game.... og skærmen er 14" widescreen og tastaturet er faktisk næsten lige så stort som et normalt.

Den larmer ikke, den bliver ikke varm, og den kan jeg have med over alt..

Den har trådløst net, alm. net, bluetooth, IR og det er et ATI Radeon Mobility 9600 grafikkort i, 512 mb ram og 30 gb harddisk

Alt i alt, jeg går aldrig tilbage til en alm. comp.
Gravatar #61 - Mukke
18. feb. 2004 17:26
Ja, men kun fordi jeg har den gennem arbejdet. Ellers gad jeg ikke have en. Vænner mig aldrig til at bruge det lortetastur der er på bærbare.
Gravatar #62 - Fafler
19. feb. 2004 16:38
Jeg har en Toshiba Portegé 3020CT. 300 mhz Pentium, 32 mb ram, 10 gb hd osv., det fede ved den er at den kun vejer 1,2 kg og den skal ikke udskiftes før jeg har råd til en Apple Powerbook. Jeg mangler iøvrigt et nyt tastatur og en 32 eller 64 mb ram kreds til den (det er ikke SO-DIMM), hvis noget ligger inde med det.
Gravatar #63 - ZkiiFreak
19. feb. 2004 21:41
Man er da ikk ægte nørd, hvis ikk man har både desktop og laptop... ;-)
Jeg har selvf både og! Desktop er lydisoleret m Noise Control og laptoppen er en standard Toshiba. Det fungerer fint!
Nåh jeg drøner videre :-D

ZkiiFreak
Gravatar #64 - blackthorne_dk
19. feb. 2004 21:47
#63: jeg vil gætte på at det som i min 230CX er so-dimm edo ram.
en max smadret standard, der har samme sokkel som so-dimm sdram.

Det tog mig noget tid at gætte at der skulle edo ram i. Jeg har ikke lige noget på lager, da jeg meget nødigt vil af med de 32 mb jeg har i min ;)
Gravatar #65 - Razzia
20. feb. 2004 23:10
Jeg har en snart 2 år gammel Medion fra ALDI... virker fint, men larmer alt for meget til at jeg vil bruge den i skolen, så til sommer bliver den skiftet ud med en anden som har en Centrino cpu.

Jeg er kommet frem til den konklusion, at til mit brug behøver den ikke være speciel hurtig, så længe den ikke siger noget.
Gravatar #66 - toffe1001
21. feb. 2004 07:39
Jeg har en nice lille og nuttet 12´ G3 700 mhz iBook og den er nice nok... Det er min lille super maskine :)
Gravatar #67 - Phearaz
21. feb. 2004 15:59
Wee, har lige bestilt Dell Inspiron 8600.

Specs:
Centrino
40gb HD
512mb 333mhz RAM
1.5ghz
Ati Mobility Radeon 9600 Pro
Bluetooth, 802.11g netværk

Måtte af med 14.000..
Så venter jeg bare på modtage den.. WEE !
Gravatar #68 - ZkiiFreak
21. feb. 2004 17:29
@ #68: Hvor bor du?!? :-D
Ska da lige... Hehe! *GG*
Gravatar #69 - baal
22. feb. 2004 10:55
Må indrømme at jeg ikke mærker den store forskel på stationær og bærbar. Jeg har en IBM ThinkPad T41P med en 60 Gb 7200 rpm HD og 1 Gb ram. Ati Fire 128 Mb gfx.

Til mit brug; Internet, Office og lidt VStudio er den at forveklse med en stationær i ydelse.

Tastaturet (uden de der latterlige MS knapper) er en nydelse, IBM har nu altid været kongen der : )

Jeg ser at #60 også har set lyset : ))
Gravatar #70 - Denzil
22. feb. 2004 11:35
Whine, har "bare" en almindelig T40 med 1.3 GHz pentium M og 512 MB ddr ram. Men den er nu super nice, ville aldrig købe andet end IBM - havde en X23 før som jeg også var superglad for.
Som tidligere nævnt er tastaturet virkelig i særklasse ifht. andre bærbare - jeg skriver rent faktisk hurtigere på min laptop end på min stationære, hvilket er en positiv ting hvis man rent faktisk skal bruge sin laptop til at arbejde på.
Derudover er den mekaniske kvalitet også fuldstændig i top, samtidigt med at vægten er holdt på et acceptabelt niveau, hvilket man bestemt ikke skal undervurdere hvis man rent faktisk skal bruge den som en _bærbar_.
Gravatar #71 - blackthorne_dk
22. feb. 2004 23:20
aww! dobbelt whine herfra :(

Jeres T- serie modeller får min R- serie til at ligne noger fra aldi :(

Men det er da en IBM stadig :)
Gravatar #72 - Yocal
23. feb. 2004 11:10
Bærbar? Kan man leve uden?

Sidder her på min IBM X31'er. Og lidt specs:

- 1,6 GHz Centrino
- 80 GB Harddisk (Originalt 40 GB)
- 512 MB RAM
- Bluetooth
- Gigabit netkort
- Trible band, Wireless (a,b,g)
- 12,1` TFT (1024*768) skubbet fremad af et ATi Radeon 7000 med 16 MB RAM.

Hvad kan man sige? GENIAL (sub)notebook! Havde en A31p før - men den er alt for stor at have med sig. Tog, bus - eller under jakken - alt for stor! Den her, derimod - den kan let blive væk i kærestens håndtaske ;o)

IBM's tastature er de mest geniale på markedet længe :o) Kontakt-afstanden er perfekt, og det er nemt at rengøre. Størrelsen på tasterne er super - medmindre man har fingre på størrelse med King Kong!

Musen er blevet shinet op - og bliver leveret med 3 domes. En hard dome, soft dome og en classic dome. Genialt tiltag - nu mangler vi bare en Alu dome, som ikke bliver slidt op ;oP Det lader dog til at de har ændret noget på dem. Førhen kunne jeg glat-i-ficere min mus på en lille måneds tid. Nu har jeg haft den i 2 mdr - og den er stadig i tip top stand :o)

Og hvad kan man sige til designet af computeren? Det er bare smukt! Uha da da... Selvfølgelig er det en smagssag - men er man til stilrene linier på højde med B&O; ja, så går man ikke galt i byen! Siger på ingen måde at maskiner som Apples er grimme - de har også deres sjæl.

Der var på et tidspunkt nogen der snakkede om status i hhv. en Dell og IBM. Jeg kunne forestille mig at 'der var noget over at have sådan en maskine' var fordi de ikke umiddelbart kan købes i butikkerne. Du kan ikke springe på cyklen og fise ned i Merlin/Fona/Electric City/Computer City/Electronic World/Osv. og komme hjem som den glade ejer af et styk IBM/Dell. IBM/Dell handles i meget FÅ butikker - og vel primært på nettet. Handler man over nettet, kræver det at man har en forestilling om produktet før end man sender 15k+ afsted for at modtage noget man ikke helt ved noget om. Så føler den almindelige bruger nok, at det er meget bedre at gå ned til den lokale hardware-pusher og købe en Toshiba, HP eller hvad de nu ellers kan støve op på hylderne. Derfor er det sådan lidt "Iiih" og "Ååhhh" når de ser en IBM eller en Dell.

Jeg har aldrig været så glad for en laptop som denne (har haft 8-10 stykker gennem tiden). Den afspejler mine behov perfekt - og gør hverdagens arbejde til en fryd (hm, arbejde og fryd i samme sætning :-O). Så til andre som skal bruge noget som er hurtigt, til at have med sig - og tilsyneladende aldrig fejler (har ikke haft en eneste reperation på en IBM endnu, trods jeg har haft dem kontinuerligt i snart 6-8 år) så køb en IBM!

// Yoc.
Gravatar #73 - XorpiZ
23. feb. 2004 14:09

Du lyder som noget fra en TV-shop =/
Gravatar #74 - Yocal
23. feb. 2004 16:32

Well - smøren blev lidt lang - det indrømmer jeg gerne :o) Men man er vel ikke født jyde for ingenting! :oP

// Yoc.
Gravatar #75 - XorpiZ
24. feb. 2004 07:27

Det var skam ikke en kritik ;)

Men ja, vi jyder forstår os på sådan noget :P
Gravatar #76 - truti
29. feb. 2004 22:34
Jeg har en Vega+ 244 men følgende specs:

14,1" TFT SXGA skærm (1400x1050).
Pentium Mobile Centrino 1.5 Ghz.
512 Mb DDR Ram.
Intel 855 Chipset (FSB 400 Mhz) - USB2, Firewire.
Intel 855GM (Shared 64 Mb. Ram).
60Gb 4200 Rpm.
CD-RW/DVD (2 Mb. Buffer).
Intel PROWireless 2100 802.11b MiniPCI.
Realtek 10/100 Mbit.
V.90 Modem.

Jeg er meget glad for maskinen, dog kunne jeg godt have været den langsomme harddisk for uden, og tænker på at sælge den, og købe en 7200 RPM's udgave. Samt det er monster irriterende at Intel ikke har fået snøvlet sig sammen og færdigjort deres ProWireless 2100 linux driver.
Prisen er god forhold til den hardware du får, dog kan jeg ikke sige noget positivt om DK's billigste Vega+ forhandler EU-Computer.dk (http://www.truti.com/index.php?center=./junk/eu_computer.php)

Keyboard:
Når man skriver i tekstbehandling føler jeg ingen problemer, disse kommer dog hurtigt når man koder. Jeg skriver i C/C++ samt PHP, og når man rigtig danser på keyboardet kan der komme komplikationer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login