mboost-dp1
Favorit BSD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
nej der er ingen der siger det er det vigtigste ved openbsd at de har diabled nogle services (eller at det er specielt innovativt), det er kun dig, der påstår, jeg har den holdning.
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&saf...
ja det er fra deres egen side... og ja det er rigtig nok at de første afsnit hedder:
goal
full disclosure
audit process
new technologies
rewards
og først derefter kommer "secure by default"
det har jo så lidt med filosofien bag openbsd at gøre som noget som helst, ja det kan jeg sørme godt se. yes yes, de har de ikke tænkt over det der og det er nok derfor de har brugt et afsnit på at skrive om det...
de synes nok ikke det er vigtigt, at der er services der er disablede fra start. og nej de mener nok heller ikke det er en fejl ved andre operativ-systemer (selvom virkeligheden ikke helt stemmer overens med deres filosofi, jvf fbsd).
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&saf...
"Secure by Default"
To ensure that novice users of OpenBSD do not need to become security experts overnight (a viewpoint which other vendors seem to have), we ship the operating system in a Secure by Default mode. All non-essential services are disabled.[...]
This is in stark contrast to the increasing number of systems that ship with NFS, mountd, web servers, and various other services enabled by default, creating instantaneous security problems for their users within minutes after their first install.
ja det er fra deres egen side... og ja det er rigtig nok at de første afsnit hedder:
goal
full disclosure
audit process
new technologies
rewards
og først derefter kommer "secure by default"
det har jo så lidt med filosofien bag openbsd at gøre som noget som helst, ja det kan jeg sørme godt se. yes yes, de har de ikke tænkt over det der og det er nok derfor de har brugt et afsnit på at skrive om det...
de synes nok ikke det er vigtigt, at der er services der er disablede fra start. og nej de mener nok heller ikke det er en fejl ved andre operativ-systemer (selvom virkeligheden ikke helt stemmer overens med deres filosofi, jvf fbsd).
og hvordan fremhævede jeg den så?
ved at sige, jeg synes det var en god ting (de fremhæver det selv som en del af deres security-suite på openbsd.org/security.html)
eller
ved at sige, det var præcis som andre OS'er?
(måske du kan finde svaret selv, eller skal jeg til at svare igen igen)
((og en helt anden ting er at det rent faktisk gør dit OS en del sikrere, at det ikke starter en masse forskellige services op som default, men nok om det, du har dummet dig tilstrækkeligt ))
ved at sige, jeg synes det var en god ting (de fremhæver det selv som en del af deres security-suite på openbsd.org/security.html)
eller
ved at sige, det var præcis som andre OS'er?
(måske du kan finde svaret selv, eller skal jeg til at svare igen igen)
((og en helt anden ting er at det rent faktisk gør dit OS en del sikrere, at det ikke starter en masse forskellige services op som default, men nok om det, du har dummet dig tilstrækkeligt ))
#54 - Du fremhævede det ved at sige at det var det der gjorde at folk mente OpenBSD var sikkert, og at den ellers ikke var mere sikker end de andre. Det giver ingen mening at fremhæve noget ved OpenBSD som de andre også gør. Selvfølgelig øger det sikkerheden, men det er ikke det der er specielt ved OpenBSDs sikkerhed, for alle de andre BSDer gør som sagt det samme.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.