mboost-dp1
Er "Hitchhiker's Guide to the Galaxy" obligatorisk læsning for nørder?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Ja selvfølgelig, uden Douglas Adams geniale syn på livet var det ikke værd at leve, hvordan skulle vi så også vide at meningen er 42?
Men indrømmer blankt at det er mange år siden jeg læste bøgerne.
Hold jer i øvrigt fra filmen, den er forsåvidt ok, men har ikke meget med bøgerne at gøre, og fanger slet ikke Adams geniale fortællemåde.
Men indrømmer blankt at det er mange år siden jeg læste bøgerne.
Hold jer i øvrigt fra filmen, den er forsåvidt ok, men har ikke meget med bøgerne at gøre, og fanger slet ikke Adams geniale fortællemåde.
Nej. Ikke nødvendigvis, de fleste moderne nørder læser jo efter hånden ikke skønlitteratur. Det er kun Faglitteratur.. Men jeg har da læst kompendiet. Og jeg er da helt sikker på at det er en bog der er værd at læse. Meget underholdende, med mange interessante ideer og overvejelser.
Ikke helt Terry Pratchett Smart. Men det er stadig intelligent litteratur.
Ikke helt Terry Pratchett Smart. Men det er stadig intelligent litteratur.
Den sidste bog jeg læste var Commodore 64 BASIC manualen.. Jeg burde måske læse noget mere, men jeg kan simpelthen ikke koncentrere mig om det.. Det går for langsomt.
Ja, jeg synes det var underligt at have en afstemning om Hitchhiker's Guide to the Galaxy uden man havde mulighed for at svare 42.
Ja, jeg synes det var underligt at have en afstemning om Hitchhiker's Guide to the Galaxy uden man havde mulighed for at svare 42.
Jeg aldrig læst den, men føler mig da ikke mindre nørdet af den grund.
Jeg læser så meget andet, men kun en lille del er fiktion og den lille del er primært sat i en historisk kontekst.
Jeg læser så meget andet, men kun en lille del er fiktion og den lille del er primært sat i en historisk kontekst.
Jeg nægtede at svare. Det er absolut en af mine favoritbøger, men jeg får lyst til at skrige når jeg hører folk sige "meningen med livet er 42". Det giver jo ingen mening...
42 er svaret på det store spørgsmål on livet, universet og alting men spørgsmålet er ukendt. Det er jo hele grundplottet i bogen at Jorden er den computer der skal regne spørgsmålet ud..
Men når det så er sagt så kan jeg da kun anbefale bogen. Absolut det sjoveste og noget af det mere interessante jeg har læst.
42 er svaret på det store spørgsmål on livet, universet og alting men spørgsmålet er ukendt. Det er jo hele grundplottet i bogen at Jorden er den computer der skal regne spørgsmålet ud..
Men når det så er sagt så kan jeg da kun anbefale bogen. Absolut det sjoveste og noget af det mere interessante jeg har læst.
Jeg er helt enig med #10. HHGTG er nogle geniale bøger, og jeg har læst dem flere gange samt hørt radio-serien.
Men "42" er altså overvurderet. Det er fint at bruge tallet til et eller andet, bare for at referere til HHGTG. Men at mene man kan bruge det som svar på et eller andet, er da at misforstå historien.
(Rate mig bare "Gentagelse", men jeg synes altså det er en vigtig pointe.)
(Og jeg savner svar-muligheden "Ja"!)
Men "42" er altså overvurderet. Det er fint at bruge tallet til et eller andet, bare for at referere til HHGTG. Men at mene man kan bruge det som svar på et eller andet, er da at misforstå historien.
(Rate mig bare "Gentagelse", men jeg synes altså det er en vigtig pointe.)
(Og jeg savner svar-muligheden "Ja"!)
Der må jeg så lige påpege at jeg er ganske uenig med #12.
Sjældent har jeg set dårligere film. Men det er naturligvis en smagssag.
Efter min mening fanger den overhovedet ikke humoren fra bogen (bøgerne). Scenen med de der fluesmækkere der kommer op fra jorden?!? Mere lagkage humor skal man da lede længe efter.
Og undskyld jeg er så negativ men den sidste replik i filmen "Nej, det er i den anden ende af universet (hvorpå rumskibet stopper med en lyd af skridende gummi og vender om), det beviser da bare at hele pointen er gået tabt på manuskriptforfatteren.
Sjældent har jeg set dårligere film. Men det er naturligvis en smagssag.
Efter min mening fanger den overhovedet ikke humoren fra bogen (bøgerne). Scenen med de der fluesmækkere der kommer op fra jorden?!? Mere lagkage humor skal man da lede længe efter.
Og undskyld jeg er så negativ men den sidste replik i filmen "Nej, det er i den anden ende af universet (hvorpå rumskibet stopper med en lyd af skridende gummi og vender om), det beviser da bare at hele pointen er gået tabt på manuskriptforfatteren.
Har ikke læst det hele endnu, men er gået igang, efter nogle newz.dk brugere nærmest tvang mig..
Men glæder mig til at se hvad det er for noget..
Men glæder mig til at se hvad det er for noget..
Jeg kan, som den der foreslog denne afstemning bekræfte at originalt var det "Ja" fremfor "42". Efter #5s udsagn går jeg udfra det var ham der ændrede den. :-(
Jeg er enig i #10s udtalelse at 42 overhovedet ikke passer ind i svarmulighederne, min egen post #7 var blot for at fortælle hvad jeg svarede for at de stakler kan følge med. :-P
Jeg er enig i #10s udtalelse at 42 overhovedet ikke passer ind i svarmulighederne, min egen post #7 var blot for at fortælle hvad jeg svarede for at de stakler kan følge med. :-P
Tjah. Måden at fortælle på er vel omsat til film så godt som muligt. Og hvad de "nye jokes" angår - tjah, kvaliteten var vel svingende.
Nu du siger det, lige den scene ventede jeg tålmodigt på at få overstået.
Jeg sad også med sådan en "wha'?"-følelse efter slutningen. Hvordan får man lige startet på den næste film, når hele konceptet lige er ødelagt? Well, de kan jo selvfølgelig bare ignorere det. Lad os sige at de tog pis på autopiloten.
Da jeg så filmen sad jeg også flere gange og ærgrede mig over hvordan ting jeg kunne grine af i 10 minutter i bogen, blev skøjtet hen over på to sekunder, eller helt udeladt. Men sådan er det jo hver gang man filmatiserer en god bog.
Men som sagt: Det bedste ved filmen er, at den minder mig om bogen.
I øvrigt kunne jeg godt lide "point-of-view gun"-ideen. Et par gode jokes, og et nyt lille aspekt i historien. Det er i øvrigt også Adam's egen ide. Gad vide om "fluesmækkerne" var...
Efter min mening fanger den overhovedet ikke humoren fra bogen (bøgerne).
Tjah. Måden at fortælle på er vel omsat til film så godt som muligt. Og hvad de "nye jokes" angår - tjah, kvaliteten var vel svingende.
Scenen med de der fluesmækkere der kommer op fra jorden?!? Mere lagkage humor skal man da lede længe efter.
Nu du siger det, lige den scene ventede jeg tålmodigt på at få overstået.
Jeg sad også med sådan en "wha'?"-følelse efter slutningen. Hvordan får man lige startet på den næste film, når hele konceptet lige er ødelagt? Well, de kan jo selvfølgelig bare ignorere det. Lad os sige at de tog pis på autopiloten.
Da jeg så filmen sad jeg også flere gange og ærgrede mig over hvordan ting jeg kunne grine af i 10 minutter i bogen, blev skøjtet hen over på to sekunder, eller helt udeladt. Men sådan er det jo hver gang man filmatiserer en god bog.
Men som sagt: Det bedste ved filmen er, at den minder mig om bogen.
I øvrigt kunne jeg godt lide "point-of-view gun"-ideen. Et par gode jokes, og et nyt lille aspekt i historien. Det er i øvrigt også Adam's egen ide. Gad vide om "fluesmækkerne" var...
Det gamle radioshow fra BBC er topklasse. Da jeg på et senere tidspunkt læste forordet til bogen, forklarede Adams at bogen og radioshowet ikke altid stemmer overens. Ja af og til at de direkte modstridende, hvilket endda er med vilje.
Man bliver både klogere og mere forvirret af at læse den bog.
Man bliver både klogere og mere forvirret af at læse den bog.
Jeg stemte "LÆSE?!?!" da jeg absolut ikke vil læse den. Jeg har nu hørt de 4 sæsonner af radiospillet fra BBC, der ligger til grund for bogen, et par gange.
Jeg kan ikke se hvordan man kan undvære Peter Jones "as the book". Hans stemme er indbegrebet af HHGTTG for mig.
Og til alle jer der vil svare 42, eller blot siger "42!!": STOP DET!!!!
HHGTTG er IKKE kun 42. 42 er ikke svaret på ALT! 42 er en lille del af historien.
42 er svaret på et spørgsmål der ikke KAN kendes. Mange mener endda at i det øjeblik spøgsmålet til 42 kendes, kollapser universet og noget endnu mere besynderligt vil opstå. Endnu nogle mener at det er sket før!
Jeg bliver direkte HARM over folk der straks skriger "42!!!" når man nævner HHGTTG. Ofte har de slet ikke hørt radiospillets 4 sæsonner eller læst bogen. De tror bare de er smarte.
Sorry for mit opkast. Men bliver som sagt harm.
Jeg kan ikke se hvordan man kan undvære Peter Jones "as the book". Hans stemme er indbegrebet af HHGTTG for mig.
Og til alle jer der vil svare 42, eller blot siger "42!!": STOP DET!!!!
HHGTTG er IKKE kun 42. 42 er ikke svaret på ALT! 42 er en lille del af historien.
42 er svaret på et spørgsmål der ikke KAN kendes. Mange mener endda at i det øjeblik spøgsmålet til 42 kendes, kollapser universet og noget endnu mere besynderligt vil opstå. Endnu nogle mener at det er sket før!
Jeg bliver direkte HARM over folk der straks skriger "42!!!" når man nævner HHGTTG. Ofte har de slet ikke hørt radiospillets 4 sæsonner eller læst bogen. De tror bare de er smarte.
Sorry for mit opkast. Men bliver som sagt harm.
Glimrende humor - er vild med den korte, korte historie om en genial, men distræt opfinder, der på en invaderingstruet planet i stedet for at opfinde en superrobot bliver distraheret og opfinder en ny fluerace,der kan finde ud af at flyve ud af et halvåbent vindue - specielt den måde historien slutter med nedenstående pointe:
"The author had a point with this story, but has momentarily forgotten it."
"The author had a point with this story, but has momentarily forgotten it."
Min favorit sketch er nu den med sandheds serumet, og ham den morderiske forbryder der fik så stor en dosis at han nu kun kan sige den absolutte sandhed. Og noget med at folk blev sindsyge af at høre på ham... Kan ikke helt huske den, da det er et stykke tid siden, men det morede mig.
Er i gang med den på dansk, er dog kun kommet igennem Farvel, og tak for alle fiskene. Er i gang med Blafferens galakseguide nu.
Jeg er både glad og trist over jeg valgte den på dansk. Jeg har set filmen mange gang, så når en joke ikke rigtigt holder på dansk er det ikke noget problem at "have den originale idé i hovedet".
Jeg er både glad og trist over jeg valgte den på dansk. Jeg har set filmen mange gang, så når en joke ikke rigtigt holder på dansk er det ikke noget problem at "have den originale idé i hovedet".
Mener du det med Discworld seriøst ?
Hitchhickers er en fed bog/film/radiospil osv. Men Discworld har aldrig fænget mig det mindste, synes de er rodet skrevet, og slet ikke spændende. Har forsøgt flere gange, men er tilbøjelig til at synes en tysk grammatik bog er mere spændende.
Nej tak så hellere f.eks. Reality Dysfunction, Ringworld, Hitchhikers, Larry Niven's bøger osv
Mener du det med Discworld seriøst ?
Hitchhickers er en fed bog/film/radiospil osv. Men Discworld har aldrig fænget mig det mindste, synes de er rodet skrevet, og slet ikke spændende. Har forsøgt flere gange, men er tilbøjelig til at synes en tysk grammatik bog er mere spændende.
Nej tak så hellere f.eks. Reality Dysfunction, Ringworld, Hitchhikers, Larry Niven's bøger osv
Stemte 42 i min uvidenhed. Jeg har bogen stående på hylden og den er skeduleret til at blive læst. :-)
Jeg har også hørt meget snak om bogen, bl.a. folk der galer 42, uden jeg har fattet et klap af det. Har undgået at se filmen, da jeg vil læse bogen først, men håber at blive en lidt bedre nørd efter at hve læst den.
Jeg har også hørt meget snak om bogen, bl.a. folk der galer 42, uden jeg har fattet et klap af det. Har undgået at se filmen, da jeg vil læse bogen først, men håber at blive en lidt bedre nørd efter at hve læst den.
Jeg har desværre kun set filmen, men nu har jeg bestilt bogen.
Jeg synes som sådan ikke at filmen er dårlig, men jeg synes den er ret intetsigende. Det virker som om der mangler store pasager, og derfor bliver jeg nødt til at læse bogen.
En anden serie bøger der skal læses: A Song of Ice and Fire
(bl.a. A Game of Thrones).
Fantastiske bøger. Kunne ikke stoppe. George R.R. Martin skriver så godt at det er irriterende. man KAN ikke stoppe igen. Min kone savnede mig lidt den uge det tog at æde de første 4 bøger.
Jeg synes som sådan ikke at filmen er dårlig, men jeg synes den er ret intetsigende. Det virker som om der mangler store pasager, og derfor bliver jeg nødt til at læse bogen.
En anden serie bøger der skal læses: A Song of Ice and Fire
(bl.a. A Game of Thrones).
Fantastiske bøger. Kunne ikke stoppe. George R.R. Martin skriver så godt at det er irriterende. man KAN ikke stoppe igen. Min kone savnede mig lidt den uge det tog at æde de første 4 bøger.
STFU alle i tvivlere! 42 er det ultimative tal. 42 har det med at dukke op alle vegne hvor man mindst venter det. Jeg er overbevist om at mit liv er delvist styret af div. versioner af 42. Fx. 420 :)
Derudover så er jeg sikker på at der er 25 gange flere containere med nummeret 42 end alle andre container-numre... Tilsammen!
Bare se på Batman Begins nede på havnen, læg mærke til populationen af 42-holdige tal på containerne
For at svare på spørgsmålet så har jeg da læst bogen :)
Derudover så er jeg sikker på at der er 25 gange flere containere med nummeret 42 end alle andre container-numre... Tilsammen!
Bare se på Batman Begins nede på havnen, læg mærke til populationen af 42-holdige tal på containerne
For at svare på spørgsmålet så har jeg da læst bogen :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.