mboost-dp1
Er du tilfreds med din computer?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Ja, sådan mere eller mindre, selvom den efterhånden har et par år på bagen. Det eneste jeg overvejer, er at erstatte den gamle sløve harddisk med en SSD.
Min er også ved at være lidt gammel (1½ år..)... Men tror nu at jeg bliver nød til at starte med en ny computer... Den har det ikke så godt hvis jeg vipper mit kabinet, eller lige laver et lille dask til det.. LOL Der kommer sne på skærmen og det skal lige siges at kablet sidder i som det skal....
....Hvid vinder.... LOL
....Hvid vinder.... LOL
En bunke lort, mildest talt. Kan *næsten* ikke trække wow! Men hvis jeg lægger 100 kr. til side hver gang jeg får SU kan det være jeg har råd til et GeForce 1200 Ultra om et halvt år!
#4:
Næppe.. "sne" på en fjernsynsskærm stammer fra baggrundsstøjen som tuneren opfanger når der ikke er nogen transmission, almindelige computerskærme med VGA eller DVI ved om der er hul igennem eller ej, og slukker somregel hvis der ikke er, desuden er der ingen tuner i en PC monitor så der kan som sådan ikke opstå sne...
Næppe.. "sne" på en fjernsynsskærm stammer fra baggrundsstøjen som tuneren opfanger når der ikke er nogen transmission, almindelige computerskærme med VGA eller DVI ved om der er hul igennem eller ej, og slukker somregel hvis der ikke er, desuden er der ingen tuner i en PC monitor så der kan som sådan ikke opstå sne...
Ja er ganske godt tilfreds. Har en dualcore cpu med 3 gb ram og en masse hdd plads og bruger den egentlig mest til 3D og andet simulering.
Kører dog stadig med GeForce 5950 Ultra i AGP-slot, så når det bliver til en gang HL2 ind i mellem, så er det godt nok uden effekter. :D - lidt æv, men ellers skal alt jo skiftes ud, bundkort, ram, cpu osv for at få PCI-E.
Kører dog stadig med GeForce 5950 Ultra i AGP-slot, så når det bliver til en gang HL2 ind i mellem, så er det godt nok uden effekter. :D - lidt æv, men ellers skal alt jo skiftes ud, bundkort, ram, cpu osv for at få PCI-E.
Nu har jeg altså en del, så jeg ved ikke lige hvilken af dem spørgsmålet går på. Jeg svarede så ud fra den jeg sidder med lige nu. En laptop jeg købte sidst i December for 4000kr. Den har 1GB RAM og dual core CPU på 1.66GHz. Den er jeg overvejende tilfreds med. De eneste to kritikpunkter er, at rækkeviden på det trådløse net ikke er helt så stor som jeg ønskede, og så er der et par bugs i grafikkortsdriveren.
Jeg er da tilfreds med min PC'ere.. Både min bærbar, min firewall (tak Azuria! :D), min stationære og min server. Men OK, jeg har også bygget halvdelen af dem selv. :-P
Dog kan man blive overrasket over min bærbar; En DELL Inspiron 6000. Gammelt skrammel, men den kan køre Win XP SP2 med Visual Studio 2005, og så klager jeg ikke. :-)
Dog kan man blive overrasket over min bærbar; En DELL Inspiron 6000. Gammelt skrammel, men den kan køre Win XP SP2 med Visual Studio 2005, og så klager jeg ikke. :-)
Små forbedringer er der da plads til hen af vejen.
Specielt på grafikkort siden, da driveren er buggy af [censur] til.
Men når den fuldt funktionelle frie driver fra AMD kommer, så må jeg da opgradere mit nuværende X300 kort.
Men rigtige nørder sammensætter og bygger jo deres egne computere?... ;)
Specielt på grafikkort siden, da driveren er buggy af [censur] til.
Men når den fuldt funktionelle frie driver fra AMD kommer, så må jeg da opgradere mit nuværende X300 kort.
Men rigtige nørder sammensætter og bygger jo deres egne computere?... ;)
Ja jeg er mega glad, samlede min for 1 år siden, og den kører perfekt, har en Pentium 2.66 dual core, med 4Gb ram, et 8800 gtx gforce og ca 1 Tb hardisk, samt et creative X-fi 7,1 lydkort og en 22" samsung B226 fladskærm til.
Jeg kører Win XP sp2 på den ene disk og Win Vista på den anden disk, begge dele uden problemmer.
Har ikke fundet et spil endnu som jeg ikke kan køre i max, men det kommer jo nok :-)
Såååå, jo jeg er meget tilfreds.....
Nå jo kunne godt bruge en ny printer, hvis jeg skal være helt ærlig :)
Jeg kører Win XP sp2 på den ene disk og Win Vista på den anden disk, begge dele uden problemmer.
Har ikke fundet et spil endnu som jeg ikke kan køre i max, men det kommer jo nok :-)
Såååå, jo jeg er meget tilfreds.....
Nå jo kunne godt bruge en ny printer, hvis jeg skal være helt ærlig :)
Ah, en glimrende tråd til at skælde verden lidt ud...
Denne gang er det udseendet jeg vil brokke mig over, frem for funktionaliteten.
Min bærbare er blank. Hvorfor fanden er den det?
Bagsiden af skærmen er blank. Dvs. hvis der sidder nogen over for mig, kan de få tiden til at gå med at studere 100 fedtede fingeraftryk. Medmindre jeg lige har pudset den, så man man kun se aftryk fra da jeg åbnede computeren bagefter.
Heldigvis har de en løsning: Det fulgte en pudseklud med! WTF? Hvis sådan et produkt (noget der håndteres ofte) skal pudses, har man et problem! Lav dog en mat overflade i stedet!
Forsiden af skærmen er sgu også blank. Når skærmen er mørk er det nærmest et spejl. Hvad er der nu galt med en mat finish på skærmen? Det går fint på alle de andre fladskærme jeg er stødt på.
Og så får man en iPod - med blank krom på bagsiden! Oh come on, hvor smart er man så? Hvordan fanden skal jeg holde ved så tynd en dims, uden at røre bagsiden? Siderne er i øvrigt også krom, så jeg er faktisk nødt til at lægge den med forsiden nedad på hånden, for ikke at gøre den fedtet. Nåh nej - skærmen er #¤&# også blank!
Jeg fandt en guide til hvordan man gør bagsiden af sin iPod blank. Hvis det går godt, vil jeg overveje at give ydersiden af den bærbare samme tur. Sådan en gang fedt-fingre er fa'me træls at kigge på. (Og henvender Apple sig egentlig ikke til folk, som synes udseendet er hammer-vigtigt?)
Denne gang er det udseendet jeg vil brokke mig over, frem for funktionaliteten.
Min bærbare er blank. Hvorfor fanden er den det?
Bagsiden af skærmen er blank. Dvs. hvis der sidder nogen over for mig, kan de få tiden til at gå med at studere 100 fedtede fingeraftryk. Medmindre jeg lige har pudset den, så man man kun se aftryk fra da jeg åbnede computeren bagefter.
Heldigvis har de en løsning: Det fulgte en pudseklud med! WTF? Hvis sådan et produkt (noget der håndteres ofte) skal pudses, har man et problem! Lav dog en mat overflade i stedet!
Forsiden af skærmen er sgu også blank. Når skærmen er mørk er det nærmest et spejl. Hvad er der nu galt med en mat finish på skærmen? Det går fint på alle de andre fladskærme jeg er stødt på.
Og så får man en iPod - med blank krom på bagsiden! Oh come on, hvor smart er man så? Hvordan fanden skal jeg holde ved så tynd en dims, uden at røre bagsiden? Siderne er i øvrigt også krom, så jeg er faktisk nødt til at lægge den med forsiden nedad på hånden, for ikke at gøre den fedtet. Nåh nej - skærmen er #¤&# også blank!
Jeg fandt en guide til hvordan man gør bagsiden af sin iPod blank. Hvis det går godt, vil jeg overveje at give ydersiden af den bærbare samme tur. Sådan en gang fedt-fingre er fa'me træls at kigge på. (Og henvender Apple sig egentlig ikke til folk, som synes udseendet er hammer-vigtigt?)
Jeg har en Dell Inspirion 6000 som er købt for 2 år siden. Er UTROLIG glad for den, har intet været galt med den på nogen måde. Og service fra Dells side var super. Kun mange ++++++++++++++++ herfra :)
Det korte svar: Ja
Det lange svar; Der mangler en ssd opertiv system disk (helst gen 2+), og så mangler der self. også software som faktisk kan bruge de 8gb ram ordentligt. Endelig vil jeg også have en 30" skærm, mest for dens opløsning, men er ikke villig til at betale dens strømregning.
Så ja, den er 'så god som den nu kan blive', dog begrænset primært af ting jeg ikke kan få endnu (!)
Det lange svar; Der mangler en ssd opertiv system disk (helst gen 2+), og så mangler der self. også software som faktisk kan bruge de 8gb ram ordentligt. Endelig vil jeg også have en 30" skærm, mest for dens opløsning, men er ikke villig til at betale dens strømregning.
Så ja, den er 'så god som den nu kan blive', dog begrænset primært af ting jeg ikke kan få endnu (!)
Det er ligesom med kæresten:
"Ja, men der er plads til forbedringer!" : P
Overordnet set, er jeg egentlig meget tilfreds med min snart 3 år gamle gnu, men der er helt klart plads til forbedringer. Især så larmer den virkelig meget, tror det er pga. af blæseren på nb'en som er ved at stå af. Det hjælper dog lige at gi' den et los i røven, så tier den stille, men kun i 10-15 min. Akkurat ligesom kæresten. Desuden brokker den sig ret så meget, hver gang den skal lave noget hårdt arbejde (fx. Photoshop). Igen, en sætning der kan bruges både til kæreste og computer!
Men, ligesom kæresten, så kan den jo heller ikke undværes... ; )
"Ja, men der er plads til forbedringer!" : P
Overordnet set, er jeg egentlig meget tilfreds med min snart 3 år gamle gnu, men der er helt klart plads til forbedringer. Især så larmer den virkelig meget, tror det er pga. af blæseren på nb'en som er ved at stå af. Det hjælper dog lige at gi' den et los i røven, så tier den stille, men kun i 10-15 min. Akkurat ligesom kæresten. Desuden brokker den sig ret så meget, hver gang den skal lave noget hårdt arbejde (fx. Photoshop). Igen, en sætning der kan bruges både til kæreste og computer!
Men, ligesom kæresten, så kan den jo heller ikke undværes... ; )
#24 ville ikke skrive det sidste, da hun jo også har en bruger herinde :P
Tilfreds?
Ja
hvorfor?
Derfor:
Q6600 G0 + Zalman 9700 CNPS
Asus P5K Mobo
Corsair Dominator DDR2-1066 2GB
Inno3D 8800GT
Creative X-Fi Elite pro
Asus PhysX P1
Killer Nic
+1 TB lager
700Watt PSU
Til under 15K...det er da et røverkøb ;)
første gang jeg har en PC, hvor jeg ikke har lyst til at upgrade :s
Terra - Den rykker igennem det jeg beder den om ;)
Ja
hvorfor?
Derfor:
Q6600 G0 + Zalman 9700 CNPS
Asus P5K Mobo
Corsair Dominator DDR2-1066 2GB
Inno3D 8800GT
Creative X-Fi Elite pro
Asus PhysX P1
Killer Nic
+1 TB lager
700Watt PSU
Til under 15K...det er da et røverkøb ;)
første gang jeg har en PC, hvor jeg ikke har lyst til at upgrade :s
Terra - Den rykker igennem det jeg beder den om ;)
Jeg bestilte lige nyt hardware i går så nej, jeg er ikke længere tilfreds med mit nuværende :) Well, det ville jeg nok være hvis ikke det var fordi jeg havde købt mig ind i en teknologisk blindgyde her... dual socket 940 Opteron bundkort med ECC RAM lyder umiddelbart godt, men når man snart ikke kan få nogen af delene længere hvor fedt er det så?
Det var fedt i efteråret 2006, lige kort før dual-core blev almindeligt, og nu virker det mere og mere som en dårlig ide.
Det var fedt i efteråret 2006, lige kort før dual-core blev almindeligt, og nu virker det mere og mere som en dårlig ide.
Min bærbar på 3 år nu, trænger godtnok til en lille repration, der mangler et stykke plastik på venstre hjørne på 1*1 cm og så mangler min "s" tast også så sidder og trykker på printet hver gang jeg bruger "s".
Udover det så er jeg nu godt tilfreds med min IBM R52 men satser snart på at få en masse uventet penge og de skal nok bruges på en ny bærbar.
Udover det så er jeg nu godt tilfreds med min IBM R52 men satser snart på at få en masse uventet penge og de skal nok bruges på en ny bærbar.
Min amd 3500+(single core) er ved at være rimelig gammel - 2år vil jeg mene, men den har tjent mig godt og den er stadig rimelig hurtig, men mit Gforce 7900gt hoster dog en del i nyere spil som cod4, crysis osv.. smider nok nogle feriepenge efter en ny spand her sidst i april..
Så er stadig tilfreds, men der er klart plads til forbedringer..
Så er stadig tilfreds, men der er klart plads til forbedringer..
<ironi>#31: Er du tosset? MacBook PRO når jeg kan få en AIR?!?!?! Og hvorfor så ikke bare helhjertet melde sig som McFanBoy og begynde at købe DRM-proppet lort fra iTunes og spille pik hver gang man ser en Apple-relateret nyhed på newz.dk og til overskud have plakater af Steve Jobs på ens værelse - i sexede stillinger, som til hans keynotes!</ironi>
Dette har været et ZiN-finansieret indlæg. Hvis du flippede fuldstændigt ud over det, spring da ned af en 600m høj klippe. Ellers, send penge. <3
Dette har været et ZiN-finansieret indlæg. Hvis du flippede fuldstændigt ud over det, spring da ned af en 600m høj klippe. Ellers, send penge. <3
#35 Det er vist det der med, at Mac-brugere godt kan lide at gøre grin med andre, ligesom de ynder at fortælle, hvor meget bedre deres computere er.
(Jeg glæder mig til den dag, hvor der rigtigt begynder at blive lavet vira m.m. til Macs, og til den dag hvor Hr. og Fr. Jensen begynder at bruge Mac's i stedet for Windows-baserede computere. Så får vi at se, hvor gode de i virkeligheden er)
(Jeg glæder mig til den dag, hvor der rigtigt begynder at blive lavet vira m.m. til Macs, og til den dag hvor Hr. og Fr. Jensen begynder at bruge Mac's i stedet for Windows-baserede computere. Så får vi at se, hvor gode de i virkeligheden er)
Hmm - spøjs udtalelse.
Jeg kan godt lide Mac, men har dog aldrig "glædet" mig over at Windows brugere er så hårdt ramt...
??
DD
Jeg kan godt lide Mac, men har dog aldrig "glædet" mig over at Windows brugere er så hårdt ramt...
??
DD
Lille ven... tror du ikke at mht var en lille smule ironisk ment?! Tror at alle folk herinde burde være kloge nok til at vide at sne kun fremkommer analogisk og ikke digitalt!? Mht til det med mit "sne" så er det en fejl i mit graffikkort der forudsager det. ;)
Der er in grund til at der står at jeg er IT uddannet og ikke bager i min profil?!
Lille ven... tror du ikke at mht var en lille smule ironisk ment?! Tror at alle folk herinde burde være kloge nok til at vide at sne kun fremkommer analogisk og ikke digitalt!? Mht til det med mit "sne" så er det en fejl i mit graffikkort der forudsager det. ;)
Der er in grund til at der står at jeg er IT uddannet og ikke bager i min profil?!
Jeg har delte meninger om min.. (bærbar) den kan fint køre f.eks. wow i max opløsning, og sådan. Det der irreterer mig er at den bliver enormt varm, og at cd-rom drevet pludselig er stået af... og at blæseren larmer, uanset om det er wow eller word (malingen er fint heller ikke for god, der er et aftryk af min hånd under wasd tasterne :P ).
Har en HP DC7600 (Small Form Factor), med en 3,2 P4... Kører som sådan helt fint, men god damnit, onboard gfx holder altså ikke.. Og 2 GB ram er efterhånden også et minus.. Og bundkortet er også antikt efterhånden..
Så indkøbslisten ser nogenlunde sådan her ud:
ASUS P5E-VM HDMI
WD Raptor WD360ADFD 36 GB (Til styresystem)
Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz
Og nogle kickass ram :)
Det hele er faktisk planlagt.. Der mangler bare lige en ting..
Penge!
Så indkøbslisten ser nogenlunde sådan her ud:
ASUS P5E-VM HDMI
WD Raptor WD360ADFD 36 GB (Til styresystem)
Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz
Og nogle kickass ram :)
Det hele er faktisk planlagt.. Der mangler bare lige en ting..
Penge!
CPU: E6400 (2.13GHz): Var glad indtil Intel smed deres E8000 serie på banen... 2x3GHz for 1200,- årh :'(
GFX: X1950 PRO 256MB: Var glad indtil nVidias 8000 serie...
RAM: 1 GB DDRII PC6400: Var glad indtil Company of Heroes = Hukommelsesforbrug på 1300MB :'(
HDD: 200+320GB: Var glad indtil jeg så performance på min kammerats Raptor diske.
Alt i alt ..... jeg er klar til at tude, så den kan sq ikke siges at være helt super længere...
GFX: X1950 PRO 256MB: Var glad indtil nVidias 8000 serie...
RAM: 1 GB DDRII PC6400: Var glad indtil Company of Heroes = Hukommelsesforbrug på 1300MB :'(
HDD: 200+320GB: Var glad indtil jeg så performance på min kammerats Raptor diske.
Alt i alt ..... jeg er klar til at tude, så den kan sq ikke siges at være helt super længere...
Jeg er tilfreds med min stationære... Men min bærbar døde godt nok da den røg på gulvet, så den er jeg ikke helt tilfreds med :)
Jeg er SUPER tilfreds med min Macbook, dog har jeg stemt at der er plads til forbedringer da jeg næste gang skal have en Pro'er.
Sidder på en knap 2 år gammel gang hjemmebyg med en Athlon64 X2 3800+, 2gb RAM, GeForce7900GT, 20" widescreen tft og 320GB hd derhjemme, så er udmærket tilfreds, selvom den da sagtens kunne være hurtigere... Men den trækker fint Oblivion i 1680*1050, så det er sådan set det vigtigste...:P
Min bærbare er efterhånden en gammel sag - en Dell Inspiron 5150 fra midt i 2003. Rent faktisk forbløffende at den stadigvæk kan følge med performancemæssigt (P4 3GHz, 768MB ram, GeForce5200, 40GB hd - og vigtigst af alt, en 15" UXGA skærm med 1600*1200 pixels...:P). Harddisken kunne godt trænge til en opgradering, men derudover er den fin...
Dell's fine service kan jeg dog ikke nikke genkendende til - har fået skiftet bundkortet to gange (er ikke den eneste - søg på inspiron 5150 på google), og begge gange var det først efter ret så langvarig dialog med Dell over både email og telefon at de indvilligede i at gøre det uden beregning - det er en kendt designfejl, og begge gange var indenfor bundkortets reklamationsperiode - men det havde de åbenbart lidt svært ved at forstå...
Min bærbare er efterhånden en gammel sag - en Dell Inspiron 5150 fra midt i 2003. Rent faktisk forbløffende at den stadigvæk kan følge med performancemæssigt (P4 3GHz, 768MB ram, GeForce5200, 40GB hd - og vigtigst af alt, en 15" UXGA skærm med 1600*1200 pixels...:P). Harddisken kunne godt trænge til en opgradering, men derudover er den fin...
Dell's fine service kan jeg dog ikke nikke genkendende til - har fået skiftet bundkortet to gange (er ikke den eneste - søg på inspiron 5150 på google), og begge gange var det først efter ret så langvarig dialog med Dell over både email og telefon at de indvilligede i at gøre det uden beregning - det er en kendt designfejl, og begge gange var indenfor bundkortets reklamationsperiode - men det havde de åbenbart lidt svært ved at forstå...
Er forholdsvis tilfreds med mit system. Sidder på en Intel Core2 Duo 2.13ghz, 1500 mb EEC ram og et 8800 GTS.
Og med forholdsvis mener jeg, at jeg i lyset af Assasins Creed's anbefalede specs samt at AegisX snart bliver "indbygget" i all 8XXX kort, kraftigt overvejer at kaste 1500 kroner efter endnu et 8800 og sætte det i SLI.
Er efterhånden også løbet tør for harddisk, det er utroligt, så lidt man kan have på 940 gb i disse dage, men skal snart til at flytte igen, og til den tid skal der investeres i en (medie-)server og to nye 500 gb satadiske, og så skal jeg se Windows Home Server an, har trods alt Vista på både mine stationære og min bærbare, så mht. backup og den slags glæder jeg mig til at se hvordan det klarer sig.
Og med forholdsvis mener jeg, at jeg i lyset af Assasins Creed's anbefalede specs samt at AegisX snart bliver "indbygget" i all 8XXX kort, kraftigt overvejer at kaste 1500 kroner efter endnu et 8800 og sætte det i SLI.
Er efterhånden også løbet tør for harddisk, det er utroligt, så lidt man kan have på 940 gb i disse dage, men skal snart til at flytte igen, og til den tid skal der investeres i en (medie-)server og to nye 500 gb satadiske, og så skal jeg se Windows Home Server an, har trods alt Vista på både mine stationære og min bærbare, så mht. backup og den slags glæder jeg mig til at se hvordan det klarer sig.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.