mboost-dp1

Er du fysisk aktiv?

Gå til bund
Gravatar #51 - Dawk
22. jun. 2010 12:09
Der var engang noget, der hed fysisk arbejde... Det kunne måske også have stået på listen?
Gravatar #52 - Kris
22. jun. 2010 12:15
Styrketræning, konditionstræning og yoga.
Når man er nørd er man nødt til at holde kroppen igang så man ikke ender på en af de fandens invalideknallerter.
Gravatar #53 - Amadeus
22. jun. 2010 12:18
Jeg ror :)
Gravatar #54 - myplacedk
22. jun. 2010 12:19
Træning er ikke lige mig. Sport heller ikke.

Men jeg prøver at være så aktiv som mulig hjemme i haven og i værkstedet, hvilket nemt kan blive til et par timer med pulsen oppe og sved på panden.
Gravatar #55 - izym
22. jun. 2010 12:28
Ikke noget seriøst, men spiller ofte fodbold med vennerne. Specielt hvis det er godt vejr.
Gravatar #56 - LinguaIgnota
22. jun. 2010 12:43
myplacedk (54) skrev:
Træning er ikke lige mig.

Sådan tænkte jeg også, indtil jeg fik slæbt min fede røv ned i motionscenteret. Christ, det lort er tilfredsstillende.

Nu konditions- og styrketræner jeg 2 gange om ugen - men frekvensen ryger formentlig op efter sommerferien, når jeg får meldt mig ind i et center, der ikke ligger 60 km. væk. Hvis jeg kan finde tid til det. :/
Gravatar #57 - milandt
22. jun. 2010 12:45
Jeg bor 2 minutters gang fra en svømmehal. Det er godt nok længe siden jeg sidst har taget bad i min egen lejlighed. Svømmer hver dag og har gjort det til en del af min daglige rytme at få min motion og morgen-bad der.
Gravatar #58 - myplacedk
22. jun. 2010 12:57
LinguaIgnota (56) skrev:
Sådan tænkte jeg også, indtil jeg fik slæbt min fede røv ned i motionscenteret. Christ, det lort er tilfredsstillende.

Den historie har jeg hørt en del gange. Måske skal jeg prøve igen når jeg HAR en fed røv. ;-)
Gravatar #59 - OxxY
22. jun. 2010 13:07
milandt (57) skrev:
Jeg bor 2 minutters gang fra en svømmehal. Det er godt nok længe siden jeg sidst har taget bad i min egen lejlighed. Svømmer hver dag og har gjort det til en del af min daglige rytme at få min motion og morgen-bad der.

Håber virkelig det er en billig en af slagsen, de hampre 20-25kr de skal have for det de fleste steder løber godt nok hurtigt op hvis man lige skal have halv time inden arbejde.
Gravatar #60 - milandt
22. jun. 2010 13:16
#59 Køb et årskort. Det koster under 2.000 kr om dagen (ved det er meget - men til sammenligning koster et varmt bad under egen bruser ca 8 kr).

Så kan du svømme i alle svømmehallerne i København så ofte du har lyst.
Gravatar #61 - Magten
22. jun. 2010 13:43
Du mener forhåbentlig om året :D
Gravatar #62 - Wassini
22. jun. 2010 13:47
Graver ud til svømmebassin...
Gravatar #63 - OxxY
22. jun. 2010 13:50
milandt (60) skrev:
#59 Køb et årskort. Det koster under 2.000 kr om dagen (ved det er meget - men til sammenligning koster et varmt bad under egen bruser ca 8 kr).

Så kan du svømme i alle svømmehallerne i København så ofte du har lyst.

Smart, vidste ikke der var sådan et initiativ i KBH. Så er det bare ærgeligbærligt man bor i Århus lige pt :D

Og så tjekkede man lige de lokale svømehaller. Den tættest på arbejdet er lukket til marts 2011 pga ombygning. Jeg kan ikke finde nogle svømehaller nord for centrum andet end i gellerup. Så lige på det punkt er Århus godt nok et U-land.

Og så koster det 4000kr om året og der er ikke engang samarbejde så man kan vælge hvilket et man vil bruge så vidt jeg kan se. Så meget for at tage et dyp inden man møder på kontoret :(

edit: og så koster et 12-turs klippekort 400kr!! Gramsespektrum var fanme ikke grove nok da de lavede bademesterrappen! OTTETYVEKRONER det er kun EN ENKELT billet jeg skal have!
Gravatar #64 - Caek of Doom
22. jun. 2010 14:01
Jeg er chokeret over hvor meget sport I dyrker - skulle I ikke forestille at være nørder? Hmm.

Nej.
Gravatar #65 - OxxY
22. jun. 2010 14:11
Caek of Doom (64) skrev:
Jeg er chokeret over hvor meget sport I dyrker - skulle I ikke forestille at være nørder? Hmm.

Nej.

Nu har nørder det jo med at gå 100% op i ting og ikke gøre noget halvhjertet, så når først en nørd går i motionsfælden står det på proteinpulver, research om bedste træningsmetoder etc etc :)
Gravatar #66 - Caek of Doom
22. jun. 2010 14:13
#oxxy

True. Men troede alligevel ikke at newz var for sportsnørder :P
Gravatar #67 - brokz
22. jun. 2010 14:14
Er jeg den eneste der savner eSport på denne liste?! :-)
#68 - 22. jun. 2010 14:24
oxxy (65) skrev:
Nu har nørder det jo med at gå 100% op i ting og ikke gøre noget halvhjertet

True... men voldsom belastende....

Bare noget så simpelt som at købe en åndsvag Grill tog mig næsten 1 uge fordi jeg skulle undersøge de forskellige Grill-typers karakteristika, og hvilket mærke der var bedst baseret på estimeret livstid(fundet via. Artikler/posts/udvidet garanti) og pris, og hvilket kul man skulle bruge til at starte op med etc..... jesus christ.

Det er bare en fu*#!ng grill… :-P
Gravatar #69 - OxxY
22. jun. 2010 14:31
Scorp-D (68) skrev:
True... men voldsom belastende....

Bare noget så simpelt som at købe en åndsvag Grill tog mig næsten 1 uge fordi jeg skulle undersøge de forskellige Grill-typers karakteristika, og hvilket mærke der var bedst baseret på estimeret livstid(fundet via. Artikler/posts/udvidet garanti) og pris, og hvilket kul man skulle bruge til at starte op med etc..... jesus christ.

Det er bare en fu*#!ng grill… :-P

Bare en gril!!! =O
Jeg vil super gerne have en 57cm luksusweber med termometer i låget og vildere spjældjustering. Så bare en gang australske heat beads på og så er der dømt guf.
Hvad kom du i øvrigt frem til?
Gravatar #70 - redhead
22. jun. 2010 14:32
Jeg må pt. nok falde ind under "Konditionstræning", tidligere var jeg meget sportslig inden for alle mulige sportsgrene, men de sidste 9 måneder har jeg gået med et kompliceret benbrud, hvilket jeg først lige er begyndt at genoptræne, så den aktive del er ikke så udpræget længere.
Gravatar #71 - milandt
22. jun. 2010 14:33
Magten (61) skrev:
Du mener forhåbentlig om året :D
.. ja :) naturligvis :P
#72 - 22. jun. 2010 14:44
oxxy (69) skrev:
Bare en gril!!! =O
Jeg vil super gerne have en 57cm luksusweber med termometer i låget og vildere spjældjustering. Så bare en gang australske heat beads på og så er der dømt guf.
Hvad kom du i øvrigt frem til?

Hehe... Jeg købte 2 stk.... en lille Weber kuglegrill som dækker 80% af vores behov og som ikke sluger så meget kul, og en Weber One-Touch 57 Gold til når der kommer folk på besøg, eller hvis der skal laves kylling..

Så bruger jeg heat beads briketter i opstarteren og så smider jeg såen nogle naturlige kul der er voldsom svære at starte op, oveni i briketterne når de er kommet over på grillen.

Men ja mangler lidt termometeret i låget.... :-(

Edit::

De hedder vistnok all natural lump charcoal eller noget i den dur....
Gravatar #73 - LinguaIgnota
22. jun. 2010 14:46
brokz (67) skrev:
Er jeg den eneste der savner eSport på denne liste?! :-)

Jeg ved ikke, om du har lagt mærke til det, men alle punkterne på listen kræver, at man rejser sig fra kontorstolen og i nogle tilfælde ligefrem bevæger sig udenfor. Derfor vil e"Sport" (lulz) falde helt udenfor.
Gravatar #74 - OxxY
22. jun. 2010 14:55
#72: Så var jeg sku ikke helt galt på den med mavefornemmelsen. Er en 57 One Touch jeg gene vil have (nogle af dem har termometer i låget, måske en nyere model?). Jeg har nu sjældent tændt grillen længe nok til at en enkelt gang head beads ikke kan klare det, men jeg har så heller ikke en stor endnu.
Den lille Smokey Joe Webe, jeg har nu klarer pøller og bøffer ok, det er bare hammer svært at regulere varmen på den, er fuld skrue eller ikke rigtig noget hvilket gør det lidt svært at langtidsstege ting som kyllinger og american spareribs, selvom det sidste går an hvis man er påpasselig og vender meget ofte.

[/ off topic]
#75 - 22. jun. 2010 15:05

Vist one-touch gold 57 MT som havde termometer som standard...

Men kan se at den nye master-touch 57 har plastik-grab ved topspjældet... det er en stor fordel, for den bliver dæleme varm.
Gravatar #76 - Cavort
22. jun. 2010 15:38
Stemte 'Anden fysisk aktivitet'.

Er breakdancer, svømmer, dyrker gymnastik og laver Parkour med Team Jiyo. Weee :)
Gravatar #77 - myplacedk
22. jun. 2010 16:07
milandt (60) skrev:
til sammenligning koster et varmt bad under egen bruser ca 8 kr

Whoa. Jeg giver 2-3 kr. pr. kubikmeter vand. En sparebruser bruger fx. 10 liter/minut. Det får jeg til 5 timer og 20 minutter.

Jeg gætter på at du ikke har sparebruser.

(Eller at du giver mere for vand end jeg gør.)
Gravatar #78 - kastrup
22. jun. 2010 16:11
mark. (31) skrev:
"Sex" som en mulighed mangler..

Det lort er sku hårdt :P

du kan jo bare vælge kampsport.. går vel ind under der? :P
Gravatar #79 - milandt
22. jun. 2010 16:26
myplacedk (77) skrev:
Whoa. Jeg giver 2-3 kr. pr. kubikmeter vand. En sparebruser bruger fx. 10 liter/minut. Det får jeg til 5 timer og 20 minutter.

Jeg gætter på at du ikke har sparebruser.

(Eller at du giver mere for vand end jeg gør.)

Kilde: http://aarhusvand.dk/Dit-forbrug-og-din-regning/Di...
Gravatar #80 - It's MR. n00b to you
22. jun. 2010 16:47
Hvorfor dyrke motion når man nu er stor, muskuløs og overdrevet lækker fra naturens side..?

Og nej det er ikke bare noget jeg finder på fordi jeg er lille, fed og det eneste jeg motionerer er højre hånd 3 gange om dagen...
Gravatar #81 - drbravo
22. jun. 2010 17:00
Ja, hvis man kigger på regningen koster en m3 vand oftest kun et par kroner (6,52 incl moms i horsens), men vandafledningsafgiften er normalt meget højere, altså afgiften for at komme af med sit kloakvand. Derfor koster en m3 vand normalt i omegnen af 30+ kroner.
Gravatar #82 - Niversen
22. jun. 2010 17:02
nej... ved man burde, men der er så meget at lave indenfor... desuden, hårdt fysisk arbejde er også bedre end motionscenteret
Gravatar #83 - Rufo
22. jun. 2010 17:18
cykling 2-3 gange i ugen og styrketræning 3 gange i ugen..
Gravatar #84 - cyandk
22. jun. 2010 17:37
füssball
Gravatar #85 - myplacedk
22. jun. 2010 18:41
milandt (79) skrev:
Kilde: http://aarhusvand.dk/Dit-forbrug-og-din-regning/Di...

De regner med godt 43 kr pr. kubikmeter.

drbravo (81) skrev:
vandafledningsafgiften

Jeg betaler ikke vandafledningsafgift.

Det var egentlig bare noget pis jeg lukkede ud, men det siger da egentlig noget interessant om alle de fine beregninger og anbefaler man ser så mange steder: Husk at overveje hvor gennemsnitlig du/din husstand egentlig er.
Gravatar #86 - gnаrfsan
22. jun. 2010 19:16
Tandbørstning med rindende vand? Hvad sker der for folk...
Gravatar #87 - Outoff
22. jun. 2010 19:28
Styrketræning med fokus på dødløft, squat og bænkpres, yessir! \o/
Gravatar #88 - Svindleren
22. jun. 2010 19:37
styrketræning + boksning-

så LØBE ned til det nærmeste pizzaria.. eller... just-eat.dk og så er man fysisk aktiv når man lige skal hente kortet ca 2meter væk !
Gravatar #89 - Sugardad
22. jun. 2010 20:12
styrketræning og løb

og så har jeg lige fået fabriksarbejde for 2 uger siden, har tabt mig 2 kilo og jeg er ikke fed. fuck fabriksarbejde, det ødelægger alt, knæene, lænden og mine bænkpres resultater
Gravatar #90 - drbravo
22. jun. 2010 20:15
Nice.. Har du dit eget rensningsanlæg? Eller bor du derude hvor der ikke er kloakledninger?
Gravatar #91 - Thomas.ro
22. jun. 2010 20:27
Stemte Anden fysisk aktivitet
- Styrke træner 4 gange om ugen
- Løber 2 gange om ugen
- Træner fodbold 2 gange om ugen

Har løbet 1 Marathon og 2 halv Marathons indtil videre.
Gravatar #92 - milandt
22. jun. 2010 20:40
myplacedk (85) skrev:

myplacedk (85) skrev:
Husk at overveje hvor gennemsnitlig du/din husstand egentlig er.

aha..
Gravatar #93 - xXgmzorXx
22. jun. 2010 21:00
At gå ud i køkkenet for at lave en kop kaffe tæller som en time konditionstræning for mig.
Gravatar #94 - Sugardad
23. jun. 2010 05:22
så vil jeg lige være negative nancy og være modsat, for JEG er overrasket over at 27% har sagt de ikke gør, for i de kommende år er folk generelt blevet mere og mere aktive, kender kun 2-3 stykker som ikke er aktive på den ene eller anden måde, og det er de blevet inden for de seneste par år. det er utroligt så fyldte fitness centerne er kl 4-6, godt man har natarbejde og træner kl 7 om morgenen : )
Gravatar #95 - myplacedk
23. jun. 2010 07:45
drbravo (90) skrev:
Nice.. Har du dit eget rensningsanlæg? Eller bor du derude hvor der ikke er kloakledninger?

Nemlig.

milandt (92) skrev:
myplacedk (85) skrev:
[...]
Husk at overveje hvor gennemsnitlig du/din husstand egentlig er.

aha..

Haha :-P Det var dig som sagde at et bad koster 8 kr uden fra en eller anden mere eller mindre uvedkommende beregning. ;-)

Det svinger alt for meget til at man bare kan slå det op et eller andet sted. Men sådan er det så tit.
Gravatar #96 - Kuglepen
23. jun. 2010 08:16
lidt tamt, man kun kan vælge en.

for jeg styrketræner, løber og cykler hver uge. når jeg vil slappe af er det en tur i svømmeren.. :)
Gravatar #97 - .dot
23. jun. 2010 09:15
På bedste nørdvis "Anden fysisk aktivitet" ;)
Gravatar #98 - TheUnknownSaint
23. jun. 2010 09:30
Sejlads
Undervands jagt
Undervands rugby
Fridykning

Så jeg mangler også vandsport ;)

#5 skrev:
#5: Der er ingen kvinder på internettet, så derfor er der ingen grund til at inkludere kvindesport.

Så synes jeg du skal komme med til undervands rugby og kalde det en kvindesport en gang til ;)
Gravatar #99 - milandt
23. jun. 2010 09:35
TheUnknownSaint (98) skrev:
Undervands rugby
Så jeg et hold der var ved at gøre klar til i svømmehallen en dag. Gad jeg godt prøve :)
Gravatar #100 - TheUnknownSaint
23. jun. 2010 09:36
#99 Hvorhenne? Det er sindsygt sjovt, og hårdt! Man får virkelig nogle tæv
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login