mboost-dp1

Er din computer casemodded?

Gå til bund
Gravatar #1 - gentox
1. maj 2006 12:38
Nej, betyder dog ikke at den ikke gerne må have lidt stil.
Kan dog ikke helt se det nødvendige i at pimpe den pc der aligevel skal stå under bordet.
Gravatar #2 - skau
1. maj 2006 12:41
Jeg har en laptop så mit "casemod" for tiden er skåret ned til et klistermærke eller to .. selvom jeg da har planer om at finde malingen frem igen.
Gravatar #3 - BurningShadow
1. maj 2006 12:42
Nej, det kniber lidt med pladsen i det her kabinet, så det er svært at presse noget der ind i...

Så jeg stemte "Har overvejet det", da det er den der passer bedst...
Gravatar #4 - Drakhan
1. maj 2006 12:43
MTV Nerd edition - Pimp my PC.

Så'en der:

http://www.t3.co.uk/__data/assets/image/118221/TIE...
Gravatar #5 - atheist
1. maj 2006 12:46
Har et Thermaltake med vinduer og lys i, har takket være en computerforretning der ikek har styr på deres indsendelser af reperationer, en thermaltake butterfly SPU, der også har lidt lys i :D
Gravatar #6 - Razzia
1. maj 2006 12:51
Har tidligere haft et casemodded kabinet, som jeg havde malet, proppet lys i osv osv... Men idag gider jeg ikke se på sådan noget. Nu har jeg et Antec Sonata kabinet. Det er helt standard, dog har jeg slukket for strømmet til de 2 blå dioder i fronten. De lyste for meget op, når jeg i perioder skulle sove i samme lokale som min spand. :)
Gravatar #7 - ldrada
1. maj 2006 12:58
dog har jeg slukket for strømmet til de 2 blå dioder i fronten. De lyste for meget op, når jeg i perioder skulle sove i samme lokale som min spand. :)

Åh, ja. Det er et helvede med de blå lys.
De er seje indtil man selv får dem.

Har selv et umodificeret CoolerMaster Cavalier i sort farve.
Det er faktisk meget federe end på billedet. Og så er der også en (eller to?) fan til harddiskene.

Og ud over at der som standart følger en fanduct til CPU'en med (Fra siden af), har jeg tilføjet en ekstra blæser foran hullet. Så det ser sådan ud:
[væg][fan][fanduct][CPU køler(med fan)][cpu]
29 grader idle ved alm. webbrowsing, max 36 grader når jeg kører Prime95
Gravatar #8 - larsp
1. maj 2006 13:09
Tæller brugsorienterede mods også med? - så har jeg case-moddet min bærbare antikvitet (600X fra 2000). Skiftet modem ud med trådløst netkort, monteret antenner internt (modellen er slet ikke beregnet til det), udskiftet keyboard til et med engelsk layout og så har jeg monteret en lille kontakt der kan slukke cpu-fan når jeg ikke gider høre på den...
Gravatar #9 - svappe
1. maj 2006 13:09
Ville gerne lave/købe noget nice vandkøling moddet godt op.. Men indtil videre har jeg ikke fundet nogen tilfredsstillende løsning...
Gravatar #10 - hgul
1. maj 2006 13:14
Nej, synes det er noget pjat (uden t i synes). Har svært ved at se grunden til at gøre det, men der er vel nogen af det modsatte køn (læs: hankøn) der bruger en casemodded pc som potensforlænger ;-)
Gravatar #11 - holmen
1. maj 2006 13:15
Stemte "Nej, syntes det er noget pjat"

Men jeg må indrømme at jeg har lavet et hul i siden på kabinettet, fordi der skulle monteres en blæser mere.
Det er ikke gjort for at det skulle se pænt ud, hvilket det bestemt heller ikke gør.
Gravatar #12 - Norrah
1. maj 2006 13:37
coolermaster sølv farvet, ikke nogle irriterende dioder og glas sider. Holder det rent og pænt, så det passer til skærmen. Ikke alt det der "glowing skulls" pis med dioder og blæsere der lyser mere end de køler. Men det er vel op til hvem der køber, jeg skal bare aldrig havde noget der ikke passer ind, hos mig!

ikke det kønneste af dem alle, men absolut heller ikke den grimmeste
Gravatar #13 - lqml
1. maj 2006 13:40
Hvor er muligheden: Laptop?
Jeg har ikke casemodded min shg-note nej!
Gravatar #14 - IT-ekspert Kejser
1. maj 2006 13:46
Asus-powered SHG-note + THansens folie til 98 kr. + lidt fingersnilde = Pimpet laptop med overdel/skærmrammen med mahogni-look

Unik udseende - uden at være for meget.. Ja tak.. =)
Gravatar #15 - Norrah
1. maj 2006 13:48
#12 bugged link, noget med nogle mellemrum den ikke kan forstå, men her er linket til artiklen i stedet for.
Gravatar #16 - mr ac
1. maj 2006 13:48
Vindue, blå og UV katoderør, lidt GlowWire og så ellers noget vandkøling til den store guldmedalje...
Nåja - og så er kabinettet et metallic-blå hightower

ikke overdrevet men stadig nok til at få lidt credit når man er til LAN ... eneste minus er at computeren efterhånden vejer et ton (eller derhenad)
Gravatar #17 - Kadann
1. maj 2006 13:54
Intet af den slags til mig, tak. :)

Mit Coolermaster Stacker er primært købt fordi det er praktisk, at det så samtidig er ganske pænt skader jo ikke.

Alt det der med bling, overlader jeg til folk i USA med alt for mange penge og alt for store biler.
Gravatar #18 - MadsKaizer
1. maj 2006 13:54
jeg skar 2x 120mm huller, lidt mindre, runde, så det passede med blæserne, og så 2 kraftige blæsere i, kan vel rive 100 kubikmeter igennem i timen, men larmer som et ondt år :D
det ene i siden til at trække ind med, det andet i toppen til at blæse ud med.

og den er altid beskidt indvendig, tilgengæld er der rent i lejligheden :D
Gravatar #19 - Ivajl
1. maj 2006 13:57
har sådan en sag.. billede nummer 2 lian-li med nVentiv Mach II under bunden.. det må være nok casemod :)
Gravatar #20 - Yasw
1. maj 2006 14:19
Jeg holder mig til klistermærker.
Gravatar #21 - GReaper
1. maj 2006 14:32
Har et Coolermaster Cavalier som jeg har modded lidt: 1 2 3

Mit gamle var et Chieftec tower: 1 2 3

Hader standard kabinetter og de plastik tingester man kan købe som premodded
Gravatar #22 - rabonzo
1. maj 2006 14:36
Det eneste jeg har er de klistermærker man får med hardwaren... De sidder diskret på fronten.

Har endnu ikke forstået princippet i at gejle en PC op med lys og lygter, det er jo ikke fordi det hjælper på ydeevnen. Bevares, det er da ganske pænt, men ikke ligefrem nyttigt... Det er jo ikke fordi pigerne flokkes om ens computer fordi den har blå lys og kan sige lyde ^^
Gravatar #23 - GrillBiller
1. maj 2006 14:46
Hvor stemmer man...
Nej Jeg bruger iMac... Har ikke brug for case mod" ;-)
Gravatar #24 - zly
1. maj 2006 15:34
Har sådan en børge, eller rettere, har lige præcis den de tester der.
Bryder mig generelt ikke om casemods, men enkelte tilfælde kan dog skille sig ud.
Gravatar #25 - McLeith
1. maj 2006 15:38
har Thermalteke Xaser III Armor. Det kommer standard med 2 120mm med blå dioder og min NorthQ PSU er ligeledes udstyret med en blå-lysende 120mm. Den står på bordet bag min skærm og kaster et blødt lys ud over bordet uden at jeg selv bliver blændet af nogen af dioderne.
Xaser Armor
Jeg har sidenhen flyttet den på gulvet da mit gamle ATI 9800XT har 2 små jet turbiner der larmer midst 1mio. dB. Nu ser detsåledes ud i lyse omgivelser. Dog har jeg skiftet keyboard til et G15 så det i mørke i stedet kaster lys op på væggen.
Gravatar #26 - ajust
1. maj 2006 15:41
Jeg stemte "noget pjat". Det synes jeg dog ikke det nødvendigvis er, men "jeg er for doven" manglede ;)
Gravatar #27 - Sattie
1. maj 2006 16:01
Har vandkøling af cpu, gpu, diverse chip osv., men mente ikke at man kan kalde et kabinet, som ellers purple/sort, for casemodded, med enestre forandrig ydre, at den har to slanger gående ud til et 70liter basin.

Så stemte "noget pjat"

En pc skal ikke høres, eller ses, den skal opleves :)
Gravatar #28 - Beta
1. maj 2006 16:41
Yeah, Casemod 2TM! :P
Kedede mig lidt med en gammel computer og lavede lidt på den, billeder kan ses her

Ellers sidder jeg normalt på en Lappy, så det lidt svært
Gravatar #29 - domaz
1. maj 2006 17:43
nogle der har casemodet bærbare....?
Gravatar #30 - amokk
1. maj 2006 17:46
Det kunne være super nice at være i stand til at lave et casemod som dette, har ikke set flottere til dato:
http://www.wizdforums.co.uk/showthread.php?t=311&a...
Gravatar #31 - fiskah
1. maj 2006 18:23
#30 Det var noget af det gyseligste jeg nogensinde har set. Alle de hammere giver mig kløe mellem tæerne.
Dog er de hjul sgu smarte :D
Gravatar #32 - TGS
1. maj 2006 19:02
synes det ernoget pjat.. og dem der gør det skulle få sig en bil eller bare tage sig til noget der giver mening ;-)
Gravatar #33 - Lord Graga
1. maj 2006 19:11
Jeg er af den opfattelse at computere er til for at blive brugt, og ikke til for at kigge på. Et sort, mat kabinet gemt væk under bordet, med hardware der ikke larmer er en uendelighed bedre end et kabinet der står og sender neon lys ud i rummet.
Jeg havde faktisk en AMD 1800+ med et GeForce 3 stående i et sort kabinet polstret med lydisolerende materiale, og med støjsvage kølere, uden at det blev alt for varmt. Nordbroen på bundkortet døde godt nok efter 3 år, men det var 3 guddommelige år, så det var IMO det hele værd.
Gravatar #34 - opal
1. maj 2006 19:45
NOOO!!!! Trykkede forkert.. Har da modded min.. Der er 3 stk. stickers fra Lillebror Ostehaps på.. Og et enkelt Metallica mærke på skærmen..

Kan bare ikke se hvorfor man skal fylde lortet med lys.. JEg ahr problemer nok med kølingen i forvejen.. OG hvor fedt er det at sidde og arbejde i et skær af blå neon?
Gravatar #35 - ztyle
1. maj 2006 20:00
Jeg er i gang med modding af min comp.

Men jeg kan godt se hvorfor der er nogle der ikke forstår konceptet, først og fremmest Janteloven, som vi danskere bliver opflasket med, gør at folk ikke kan lide at folk viser sig frem, dette gør sig også gælende dem der styler deres biler, men så er der jo også den logiske grund, bare den er funktionel, men hvis alle tænkte sådanne ville vi stadigvæk sidde med de grimme røgfarvede kabinetter
Gravatar #36 - hgul
1. maj 2006 20:21

Det har jo absolut intet med janteloven at gøre. Jeg synes bare, at 99% af de casemods der bliver offentliggjort er ufattelig grimme.

Men folk skal da have lov til at bruge tid og penge på det, bare jeg slipper.
Gravatar #37 - XyborX
2. maj 2006 06:32
Ja, selvfølgelig har jeg da det. Vi ved da allesammen at jo mere en computer lyser og blinker, desto højere fps kan man få i [indsæt dagens fedeste spil]!

Og dog.. :) Men min spillemaskine har da lidt lys og en færdigkøbt side med vindue. Min laptop må nøjes med et par klistermærker.
Gravatar #38 - Darkos
2. maj 2006 07:51
Har en minimal blanding af ja og nej :p
Det sidste grafikkort jeg købte havde blå lys i blæseren, men det er dog gemt væk bag mit lukket non-modded kabinet :) Smart... hehe
Gravatar #39 - Hundestejle
2. maj 2006 08:11
#35 Janteloven er sgu ikke mere udbredt i Danmark end i resten af verden.
Iøvrigt er det ikke alle mennesker som er utilfredse med en standart-grå computer.

Anyway. Jeg legede lidt med modding tidligere, men den slags tager mere tid end jeg pt ligger inde med.
Gravatar #40 - Azuria
2. maj 2006 09:02
Har heller ikke casemoddet min IBM...
Det ville jo nærmest være blasfemi!
Tværdom... har fjernet de forbandede stickers forretningen havde smidt på!
Gravatar #41 - Simm
2. maj 2006 09:16
Hmm jeg har stemt "Nej, det er noget pjat". Men det er også fordi jeg synes de fleste casemods er vildt overdrevede. Gør man det med måde, så kan det være pænt.

Min egen computer står i sit gamle grimme kedelige AOpen Tower fra 2002, som ikke blev opgraderet da jeg smed nyt indmad i det i slutningen af 2004.
Gravatar #43 - coday
2. maj 2006 13:59
#42/beta Du skal ikke hænge min hylle op!!!:P
BTW hvor god er computeren?
Gravatar #44 - biozork
2. maj 2006 14:45
#42 !!!
"desc.: bratz funky fashion makeover" <- omg vild kasse

Ser lige om jeg kan finde nogle pix af mit trækabinet med vandkøling
Gravatar #45 - trylleklovn
2. maj 2006 16:20
Da jeg skulle have ny stationær købte jeg et pænt, stilet, sort kabinet fra shg og opdagede så at mit grafikkort havde blåt lys i det, da jeg så skulle have et par fans, til kabinettet, var de alligevel billigst med blåt lys og jeg tænkte, hva fanden så kan det da være ligemeget :P

Så nu kan man se noget blåt lys komme ud af alle revner, sprækker og kølehuller i kabinettet.
Gravatar #46 - Huleboeren
2. maj 2006 16:29
Mine ALDI pcer behøver ikke casemodding, de er smukke som de er!
Gravatar #47 - Derfor
2. maj 2006 16:31
Nej, min pc er ikke Casemodded, den er tip top, og jeg behøver ingen form for geil,

"men kunne da godt bruge et nyt kabinet" :/
Gravatar #48 - mikbank
2. maj 2006 17:43
jeg har klistret et gammelt commodore mærke fast på min comp ved siden af processormærket, ... tæller det? :o)
Gravatar #49 - kaweb
2. maj 2006 20:42
Når man har en iMac, så er der jo ikke så meget at modde på, og det ville satme også være synd for den lille maskine :-)
Gravatar #50 - desvaerre
3. maj 2006 01:00
Det sjove er at jeg har købt min computer ud fra specs, og alligevel passer ALT i farverne helt tilfældigt:

Fladskærmen (ViewSonic), Canon PIXMA printer, Logitech tastatur og mus, Creative højtaler system, kabinet, webcam, lydskifter til stort anlæg i stue, mikrofon, ekstern harddisk til backup og hurtig udtagning under brand, Nokia 8800, George Jensen mobil holder til damens samsung.. Black Icemat med sølvskrift :D...

Det hele er sort/sølv! Det ser skide godt ud når det passer sammen! Det trænger ik til casemod, men jeg har gjort det førhen, bla et Chieftec kabinet med 14+ blæsere i.. man kunne tænde en kraftig røgkanon og se den trak det ind i fronten og toppen/siden og ud i bagenden i en helvedes fart :D det vagte stor opsigt til de lans jeg deltog i..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login