mboost-dp1

Din yndlingskage?

Gå til bund
Gravatar #1 - karga
26. jun. 2008 13:20
Af rent stress over alle valgmulighederne og min nært forestående rumlen i maven, valgte jeg bare chokoladekage
Gravatar #2 - TullejR
26. jun. 2008 13:22
Hindbærsnitter ftw! :-)

Men banan- og gulerodskage kommer satme tæt på. Ellers er alt med marcipan også nice.
Gravatar #3 - terracide
26. jun. 2008 13:24
Den i min mund...
Gravatar #4 - olfda
26. jun. 2008 13:41
Hvad er det for et umuligt valg!!!
Ikke nok med at man bliver lækkersulten af det. Der er intet kage i huset!! AHHH
Gravatar #5 - holmen
26. jun. 2008 13:47
Jordbærtærte er nummer 1.
--------------------------------------------------------------
Resten af top 5, i vilkårlig rækkefølge:

Min gamle matematiklærer's kone lavede sommetider drømmekage som han tog med, den var satme også god.

Kanelstang (når den ikke er tør)

Gulerodskage

Og lagkage (når de er lavet rigtigt)
Gravatar #6 - Thomas Nielsen
26. jun. 2008 13:49
Hvor fanden er muligheden for at vælge alt??
Gravatar #7 - energiie
26. jun. 2008 13:58
roulade. bedste munchies mad EVER!
Gravatar #8 - hgul
26. jun. 2008 13:59
For første gang har det været nødvendigt at kunne stemme på mere end en ting.

Chokoladekage, drømmekage, hindbærsnitte og wienerbrød i både frisk og knap så frisk tilstand (trøffel, studenterbrød) ligger foran mange de andre, men kiksekagen vandt nu denne gang, selvom det er mere end 10 år siden jeg spiste det sidst - mooooar!

Når der skal bages, står det dog ofte på en anden kage end nogen af ovenstående. Har en opskrift på en fantastisk kage der er en værdig konkurrent til kiksekagen, dog uden at blive nær så vammel efter kort tid - men det kræver så man både kan lide kanel og glasur der består af meget andet end flormelis og vand :-P
Gravatar #9 - RMJdk
26. jun. 2008 14:03
Go Jordbærtærte Go go :D
Gravatar #10 - MiniatureZeus
26. jun. 2008 14:08
Fandeme den mest umulige og svære poll til dato! Er jo nærmest umuligt at vælge én kage, så jeg valgte derfor: Studenterbrød, som jo er en blanding af alt, lige fra hindbærsnitte (kiksebund og syltetøj), til alt det goe' wienerbrød (MmmMMm!) og det helt utrolige tykke lag glasur! Damn, hvor kunne jeg godt æde sådan en nu...
Gravatar #11 - myplacedk
26. jun. 2008 14:10
Mmmmmm walesstang...
Gravatar #12 - trylleklovn
26. jun. 2008 14:28
SANDKAGE !
Gravatar #13 - 3214N
26. jun. 2008 14:31
Hvor er Cheesecake?!?!
Gravatar #14 - XorpiZ
26. jun. 2008 14:44
Mmm.. brunsviger.
Gravatar #15 - Norrah
26. jun. 2008 15:00
The cake that isn't a lie.

*Er ikke en stor kage person.
Gravatar #16 - reefermadness  
26. jun. 2008 15:00
hvor er lagkage :S?
Gravatar #17 - Norrah
26. jun. 2008 15:01
#16 måske inde i anden?... man stopper jo sådan nogle ænder med de særeste fyld nu om dage..
Gravatar #18 - Ronson ⅍
26. jun. 2008 15:38
Kage er noget tørt pis. Man bliver tørstig. Og så kaffe til, som ikke slukker tørst? Hvad fanden tænker (primært game) folk dog på?

Stemte kiksekage, den eneste kage der ikke rigtig er noget kage over.
Gravatar #19 - Vers
26. jun. 2008 15:41
Drømmekage fra Brovst er et sikkert hit, men mors hjemmelade chokolade roulade er nu heller ikke helt dum...
Gravatar #20 - Avenger-
26. jun. 2008 15:47
Sad også lige og tænkte, hvor er valgmuligheden til "Alt kage"! :S

Valgte banankage, det er en fantastisk spise!
Gravatar #21 - myplacedk
26. jun. 2008 15:50
18 skrev:
Kage er noget tørt pis.

Så spiser du de forkerte kager.

God kage er fyldt med ulækkert snask som man bliver fed af. Og DET har jeg svært ved at få for meget af!

Fx. walesstang. Dejen er noget i stil med vandbakkelsesdej, og det er i sig selv ikke specielt tørt. Så kommer der lidt chokolade på. Det er heller ikke specielt tørt. Så kommer man godt med kagecreme, flødeskum og syltetøj på. Det er absolut ikke tørt.
Så pynter man gerne med lidt chokolade-stumper, og gerne en eller anden form for frugt.

Uhm!

(Kan også laves som boller.)
Gravatar #22 - kogt
26. jun. 2008 15:55
Alt Kage er godt... Kage skulle vaere i bunden af Madpyramiden...!!!
Gravatar #23 - Ronson ⅍
26. jun. 2008 15:59
#21: Hvis ikke chokolade er tørt, så ved jeg ikke hvad der er. Med mindre vi snakker chokolademælk.

Ulækkert snask er ulækkert. Specielt kagecreme. Syltetøj hører ikke hjemme i kage, når folk kun kan putte surt, kedeligt syltetøj i. Selv kiksekage kan være tørt, desværre.

Og så er hindbærsnitte godt nok noget trist noget. Man kan jo kun få kedelige kopier over alt, ikke engang rigtige bagere kan efterhånden finde ud af at lave dem. Det handler efterhånden kun om glasur og krymmel.

Nej, kage er tørt og sådan er det bare.
Gravatar #24 - madsensen
26. jun. 2008 16:01
#23 den er god med dig. Ser du også Robinson?
Gravatar #25 - myplacedk
26. jun. 2008 16:02
23 skrev:
#21: Hvis ikke chokolade er tørt, så ved jeg ikke hvad der er.

I den rette mængde i en kage, er det ikke tørt. :)

23 skrev:
Ulækkert snask er ulækkert. Specielt kagecreme.

Ah. så det tøre er for tørt, og det ikke-tøre er for ulækkert. Så kan jeg godt se problemet. :)

Jeg har præsteret at bage vandbakkelser udelukkende fordi jeg fik lyst til kagecreme.

23 skrev:
Og så er hindbærsnitte godt nok noget trist noget.

Det er vist den tørreste kage jeg kender, der ikke er kategoriseret som "tørkage". :-/
Gravatar #26 - BurningShadow
26. jun. 2008 16:20
Kiksekage - Hvor er det længe siden at jeg har fået Kiksekage.
Uden pis, det er nok 20 år siden, hvis ikke mere!

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal stemme, så jeg må jo nok vente lidt... Der er jo alt for mange gode kager :-)
Gravatar #27 - Tyrian
26. jun. 2008 16:25
Kaffekage - som kun min mor ka lave den!
Gravatar #28 - RHO
26. jun. 2008 16:27
hvor er Creame Snitten og Napoleonshatten :/ eller kagen der sender alt andet til tælling, Kaj kagen....

Savner en familiefest hvor Synnejysk kaffebo light er med...
Gravatar #29 - YoBilee
26. jun. 2008 16:33
Love em' all!
Gravatar #30 - Sirius7dk
26. jun. 2008 16:42
kajkage FTW!!!

:)

eller som #13 siger, cheesecake :)

eller som de fleste siger, man skal kunne vaelge alle :)

(stemte for chokoladekage, min mors :) )
Gravatar #31 - lnc12
26. jun. 2008 16:48
jeg valgte andet
da jeg bedst kan lide oste kage med jordbær som jeg selv laver lidt underligt for en MAC geek men fun og det smager godt HEHE men trøfler er også nice
Gravatar #32 - Emil
26. jun. 2008 17:20
Dejlig afstemning. Specielt fordi kæresten 5 min før jeg så pollen lige havde hevet to dejlige tærter ud af ovnen :D
Gravatar #33 - MoDeUs
26. jun. 2008 17:34
Jordbærtærter er standart straf på jobbet, i den del af året man kan få dem.
Gravatar #34 - Hůňděštějlě2
26. jun. 2008 17:55
Kartoffelkage fra Bager Beck i Helsingør. Det er den bedste kage nogensinde, noget sted i verden. Nej, den er ikke lavet af kartoffel ;)

Nummer to er marcipankagen fra et sted i Prag som jeg ikke vil nævne navnet på, fordi jeg har boykottet dem pga. lorteservice. Men kagen er desværre rigtig god.

Min egen pund-til-pund kage er også altid faldet i god jord hos venner og familie.
Gravatar #35 - kodekarlen
26. jun. 2008 18:25
Der er ikke mange politifolk som stemmer her. Citronmånen har kun 3% af stemmerne
Gravatar #36 - AndersHH
26. jun. 2008 18:38
Ikk for noget, men studenterbrød, romkugler, træstammer og lignende er jo gammelt wienerbrød, som blandes med noget essens og lidt andet, trilles til lange pølser, får et lag marcipan udenom (træstammer) og får en gang chokolade i hver ende.

Kan ikke helt følge jer i at de smager godt, når man ved hvordan det laves :|
Gravatar #37 - Inn0c
26. jun. 2008 18:40
ooooooostelagkage :D
ahh... bare tanken gør mig i godt humør
Gravatar #38 - andreasg
26. jun. 2008 18:44
Mazerintærte???? Hvor er muligheden!? Jeg blev tvunget til at stemme Citronmåne i stedet :(((
Gravatar #39 - myplacedk
26. jun. 2008 18:48
36 skrev:

Jeg kan ikke se hvad det har med smagen at gøre.

I øvrigt er det meste af hvad vi indtager ret ulækkert. Din beskrivelse synes jeg er ret uskyldig.

Kage som består af kage, smagsstoffer og evt. marcipan, chokolade, krymmel osv. De ekstra ingredienser er der også i de andre kager, så kort sagt består kagen af kage. Det kan jeg ikke se noget problem i.

Er problemet at de gamle kager er gamle? Well, det eneste problem der kommer i første omgang når en kage er gammel, at den er blød hvor den skal være sprød, sprød hvor den skal være blød osv. Dvs. den er ikke sundhedsskadelig, den er bare ikke god længere.

Så er det da fint at det kan gebruges, og blive godt igen.

Har din mor aldrig serveret rester? Evt. som gryderet eller biksemad? Det er helt almindelig mad.
Gravatar #40 - Hůňděštějlě2
26. jun. 2008 18:59
35 skrev:
Der er ikke mange politifolk som stemmer her. Citronmånen har kun 3% af stemmerne

Deres ineffektivitet angående IT-kriminalitet taget i betragtning, har jeg også svært ved at tro, at der er særligt mange IT-nørder ansat hos politiet ;)

36 skrev:

Hvad er der galt med daggammelt wienerbrød? Det er jo ikke råddent eller noget.
Gravatar #41 - GormDK
26. jun. 2008 19:03
Du skal ikke tænke så meget, bare nyd det ;)
Gravatar #42 - lost-viking
26. jun. 2008 20:07
Drømme kage! for satan det er godt! det der stads på toppen ummm!! sad ogsåog kiggede efter kryder kage.. min mor laver fantastisk kryder kage! uhh! jamen alt den kage gør en mega sulten! og klokken er 22 og der er intet sted der bliver solgt kage nu her omkring! argh! så mange valgmulighedder og kun et valg! puh..
Gravatar #43 - Kragmose
26. jun. 2008 20:34
Roulade, da den er nem at ha' i én hånd mens man går rundt i huset og gnasker af den.
Gæster er dog ikke altid helt vilde med det :P
Gravatar #44 - Magten
26. jun. 2008 21:03
Jordbærtærte ftw!

/me tænker tilbage på tiden i grøntafdelingen i føtex hvor jordbærtærterne stod i grøntkøleren.. Ud af et svind på 5-6 millioner om året stod jeg vel for de 4, alene på jordbærtærter!! Næsten i hvertfald :P
Gravatar #45 - Dreadnought
26. jun. 2008 21:19
Enten er jeg meget mærkelig eller osse er I. En kagepoll og 44 indlæg uden at nævne Othello-lagkagen.

Og det skal være en Othello fra Stella's Bageri i Fredericia. De laver den nemlig uden kiksebund. Der findes ikke kiks i kager, så jeg støtter Ronsons udsagn når han siger kiksekage ikke en kage.

Men en Walesstang ligger nummer 2. Som heller ikke er på listen. Ah screw it. Alt kage som jeg må spise er min yndlingskage.
Gravatar #46 - Mnc
27. jun. 2008 01:25
Citronmåne!
*drool*!
Gravatar #47 - Magten
27. jun. 2008 01:51
46 skrev:
Citronmåne!
*drool*!
ARGH! STRISSER!!! *HIDES*
Gravatar #48 - tr0lle
27. jun. 2008 02:02
Puha, der er godt nok mange valg - Og mange jeg aldrig har smagt.

Må hellere komme igang med at prøvesmage :-)
Gravatar #49 - _VeNtUrAx_
27. jun. 2008 03:51
Kiksekage... hands down!
Gravatar #50 - Sikots
27. jun. 2008 06:01
Chokoladekage... En kammi har en super opskrift på en kage med 4 forskellige slags chokolade...

Eneste den kage mangler for ikke at kunne blive overgået af noget andet, er bacon - for bacon eller kage er nok de to hovedingredienser i opskriften til at have et godt liv!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login