mboost-dp1

Din foretrukne cola?

Gå til bund
Gravatar #51 - Disky
21. jul. 2006 14:19
Sjovt nok flere af de argumenter du kommer med det, passer perfekt på diverse produkter vi til tider har nogle fæle diskussioner om her på sitet. Gæt selv hvilke,

Du glemte:
4. man tror det er bedre
5. man tror man symboliserer noget
6. det har man bare altid gjort
Gravatar #52 - nolife
21. jul. 2006 14:33

Do'h, det er da klart at de peger på Harboe når det er en blind test, for de kan jo ikke se! :P

Coca Cola er og bliver den bedste, ELLER Pepsi Light, men den fås kun på dåser fra tyskland :S

er MEGET desperat hvis jeg køber Pepsi, og hvis jeg beder om cola på en café og jeg får en Pepsi Max, så bliver jeg fandme sur.

Pepsi Max er stort set cola uden brus. Og vi ved allesammen hvordan det smager...
Gravatar #53 - TYBO
21. jul. 2006 14:44
#43: Har du et link til et sted hvor der står at folk tager på ved at indtage 100% kulhydrater og ingen fedt.

Det modsiger alt hvad jeg har lært i skolen (Det er godt nok også mange år siden).
Gravatar #54 - ZOPTIKEREN
21. jul. 2006 14:52
Undersøgelsen blev nu altså godt nok foretaget i Storcenter Nord i Århus N. og det var en yderst pinlig affære for de, bl.a. en pige fra min folkeskoleklasse, medvirkende. Man kan sagtens smage forskel på cola'erne.

Desuden tager antager du at man nødvendigvis køber den man synes er bedst, og det kan jeg fortælle dig ikke er rigtigt i mit tilfælde. Jeg synes Coca-cola er bedst, men jeg drikker nu mest Jolly Cola fordi den oftest er billigere.

---
Hvis man virkeligt bryder sig om det helt billige stads, så kunne man ligesågodt blande det selv: Tag ~0,005mol/L fosforsyre (grænseværdien for fosforsyre i cola) ibland en kop lunken nes-kaffe og en tilsæt knivspids vanillin. Sukker tilsættes efter behag. Værsågod.
Gravatar #55 - sparrez
21. jul. 2006 14:57
Helt sikkert Pepsi Light på dåse fra tyskerland, Harboe's light på dåse er stort set identisk i smagen så den er også fin og billigere...
Gravatar #56 - Windcape
21. jul. 2006 15:11
uhm.. nu må i lige styrer jeg.. Pepsi er ikke cola, det er sofavand...

Der findes kun een rigtig cola, Coca Cola (coke) (nej, light er ikke cola!)
Gravatar #57 - Kadann
21. jul. 2006 15:15
#56 -

Hvorfor skal vi styre dig? :)
Gravatar #58 - nielsbuus
21. jul. 2006 15:18
#54....... Du siger testen var pinlig? Hvad baserer du det på? Det må du uddybe. Harboe er en ludbillig cola, så hvis man synes den er bedst, så køber man den nok også, da der er næppe en nogen besparelse at hente ved at vælge et mindre præfereret fabrikat.

Jeg husker ikke stedet, men i og med at TV-Byen ligger i københavnstrup, så formodede jeg at det var der den blev foretaget. Men ved nærmere eftertanke er det jo rigtigt nok at DR har en afdeling i Århus - men at ROFL blev optaget der vidste jeg ikke.
Gravatar #59 - nielsbuus
21. jul. 2006 15:21
#57....... Det kaldes for masochisme og er en seksuel rolle der stille og roligt er ved at blive mainstream.
Gravatar #60 - MiniatureZeus
21. jul. 2006 15:30
#58 MadiZone

Rene Ord for Pengene, Rabatten og ROFL blev/bliver alle optaget og produceret i Århus. Ligesom Da boogie startede, blev hver anden dag også optaget i Århus :)
Gravatar #61 - blnz
21. jul. 2006 16:19
2 liters Coca Cola, og når der ikke er så mange penge, så bliver det en 2 liters Harboe cola :(
Gravatar #62 - fjols
21. jul. 2006 16:32
Kold Coca-Cola fra dåse er det eneste jeg drikker, medmindre jeg er løbet tør, så må jeg på tanken efter en 1½ L.
Gravatar #63 - opal
21. jul. 2006 17:29
Så find på din egen og send den til crew'et i stedet for at brokke dig.. Gheez
Gravatar #64 - Simm
22. jul. 2006 01:33
Coca Cola.. mjahh.. fordi den smager bedst :)

De billige cola'er og Pepsi kan da også drikkes.
Gravatar #65 - kba
22. jul. 2006 02:13
Jeg lever for BIG Cola, og for lige at fastslå det, kan I lige få mit blog-indlæg jeg skrev for et par måneder siden: Min elskede cola!
08.05.2006 16:17
Ja, så skete det. Det måtte jo ske. Evig lyksagelighed eksisterer altså ikke.

Min far kom for et par dage hjem med et nyt læs cola, og det var til min store overraskelse ikke Saltum BIG cola, som jeg elsker så højt. Han påstod at Super Brugsen ikke førte dem mere, og jeg tænkte pjat: de har sikkert bare købt dem der istedet, fordi de ikke lige var nogle af de andre på lager. Ja, et eller andet i den dur - at de havde skiftet colaleverandør var utænkeligt.

Hvorfor skæbnen ville mig sådan forstod jeg dog ikke. I starten ville jeg ikke tro det, og tænkte at det må være grundet førnævnte - der var ikke mere af det andet på lager.

Jeg har så lige været nede i Brugsen nu, og jo - det er sandt. De får ikke flere Saltum BIG colaer tilbage. De har erstattet den med..eww, nu kommer det: Coop Cola Classic - i lorteflasker! Tilsyneladende et nyt produkt alle i Coop-kæden fører.

Det er så forfærdeligt. Jeg er grædefærdig!

Og til jer der siger at det er samme indhold, så må I rende mig. I er den type mennesker der heller ikke kan smage forskel fra Saltum Las Cola(som det vist ikke engang hedder mere) til Saltum BIG cola.

Hjælp mig! :'(( /me cries.
Gravatar #66 - Sattie
22. jul. 2006 02:19
Som udgangspunkt, hvis det skal være cola, bliver der harboes variant.
Den er meget billigere (5kr for 2 liter ved et godt udsalg) versus 10kr for 1½ liter coca cola, som er mit andet valg.

Men hariboen smager altså bedst til "det daglige forbrug", end coca colaen gør. Det kan godt smages at coca cola har en ph værdi på 2.2, mens harboes ligger på 4.3 (mener jeg det er).

Min personlige holdning er at coca cola'en har FOR syreagtig smag/eftersmag, og derfor holder jeg mig til harboen, selvom cocacolaen dog sagtens kan drikkes :)
Gravatar #67 - hgul
22. jul. 2006 05:36
#20 Synes nu det er værre, at vi kan konkludere der er 4 SPAR ansatte her :-P

Selv er jeg ikke så religiøs når det kommer til cola. De 2 liters udgaver man kan købe fra Harboe er faktisk ganske OK selvom favoritterne er enten Coca Cola Light eller Pepsi Light på dåse, desværre skal man til udlandet for at få dem til en pris der er til at betale.
Gravatar #68 - Flyke
22. jul. 2006 06:33
JOLT
Gravatar #69 - rasmuslp
22. jul. 2006 14:28
For at uddybe min stemme på pepsi vil jeg sige Pepsi Twist. Coca Cola er også godt, men da Pepsi Twist nu ikke markedsføres i DK mere, så nyder jeg mere en Twist fra DE i ny og næ.
Gravatar #70 - gentox
22. jul. 2006 14:55
Coca-Cola all the way.
Men hvis det er light foretrækker jeg Harboe. Den sidste er både billig og blandt de bedste light cola på markedet.

Men intet slår den originale Coca-Cola.
Gravatar #71 - simonsweb
22. jul. 2006 14:56
Er det så her jeg skal blære mig?
*Jeg spiser værken, slik, drikker sodavand o.s.v. :)

HAHA nørder :D - Jeg nørder dagen lang (8)
Gravatar #72 - Svindleren
22. jul. 2006 16:58
OMG hvad sker der for jer alle sammen.... jeg stemte noget andet... jeg drikker urin fra en pungrotte, som har været udsat for diverse mishandlinger, som derefter bliver blandet rundt med gift fra giftige slanger og edderkopper, som til sidst for tilsat mælk og lidt kakao, så jeg stemmer på kakao :D

der er ikke andre der drikker kakao ? selv chuck norris ville dø af den drik :D

omg herligt med weekend, keder mig sq :D forresten jeg fik læst alle indlæg hele 71, og fandt ingen der drak kakao :-(

men her til sidst... W T F ? ? o_0 __WHATEVER__

tåger sq max
Gravatar #73 - rackbox
23. jul. 2006 01:02
Hehe, #70 jeg stemte Harboe - ikke fordi jeg kan lide Harboes normale cola, men deres Light er helt emminent! Den smager faktisk næsten som Coca-Cola.
Gravatar #74 - Simm
23. jul. 2006 10:28
#72: Jo jeg drikker kakao i stride strømme :D
Gravatar #75 - ztyle
23. jul. 2006 10:39
#72 Crover^
½l cacao til aftens maden, da jeg drikker meget kaffe, er det ikke nok med den ½l mælk jeg får sammen med harvergryn om morgenen
Gravatar #76 - Fister^
23. jul. 2006 16:28
Hør her gutter. Den bedste cola, er sku da Hancook Cola'en fra Skive Hancook Bryggerierne. Den ultimative fest starter!!!

Hvis ikke det er den, er det vel Coca-Cola (men den var sku nok bedst dengang da de smed kokain i - desværre blev folk alt for afhængig af den - doh?)

"How much cocaine was in that "mere trace" is impossible to say, but we do know that by 1902 it was as little as 1/400 of a grain of cocaine per ounce of syrup. Coca-Cola didn't become completely cocaine-free until 1929, but there was scarcely any of the drug left in the drink by then:"
Gravatar #77 - gentox
23. jul. 2006 16:59
Dengang kunne du også kun få Coca-Cola på apoteket.
-------

Der er stadig Coca-bladekstrakt i Coca-Cola i dag, men kokainen er dog fjernet under statskontrolerede forhold i USA.
Men siden at processen ikke kan udskille kokain alkaloider på molekylær niveau, er der stadig rester af kokain i Coca-Cola i dag.

Tror dog man skal drikke mere end det er forsvarligt for nogen væske, for at få en virkning. ;)

Et par informative links om Coca-Cola's historie
Wikipedia
coca-cola-collection.com
Gravatar #78 - m_abs
23. jul. 2006 18:18
Baldurs gennemsigtige cola, klart den bedste, desværre kender jeg ikke noget sted jeg kan købe dem længere.

Normalt drikker jeg Harboes light cola på jobbet, vi køber den da den er billig og af en light cola af være smager den meget godt, finder coca colas light direkte udrikkelig men deres alm. er ret god.
Gravatar #79 - Dulius
23. jul. 2006 19:08
Bryder mig slet ikke længere om Cola-smagen (selvom cola er et vidt begreb - synes f.eks. ikke Harboe cola og Coca cola har meget tilfælles!), så det blev til en gang "Andet", nemlig is-the :-) Men dengang jeg drak det, gik jeg for det meste efter Coca Cola, men kunne dog også sagtens drikke andre former for cola om nødvendigt.

#58 MadiZone:
ROFL havde studie i Århus, jeg var nemlig selv inde som publikum med min klasse til en af udsendelserne.
Gravatar #80 - HerrOnd
23. jul. 2006 22:55
Der er 3 slags cola:
1. rigtig cola dvs. Coca Cola
2. diverse efterligninger fx. Pepsi, Jolly Cola og Baldur mm. (dog er nogle af dem stadig velsmagende så som Pepsi og Jolly)
3. Bastardudgaven eller Lightudgaven som (i hvert fald i Coca Cola light udgaven) indeholder det her herlige stof: Aspartame som man ikke helt er klar over hvor sundt det er.
Tror bare jeg holder mig til den gode gamle fosforsyre (forresten det som gør ens tænder en smule gennemsigtige med tiden), sukker og koffeinfyldte Coca Cola, skål:P
Gravatar #81 - Cluq
24. jul. 2006 06:41

Jeg kan kun være enig. Las Cola mangler! Det er cola-mums til ganen!
Gravatar #82 - maddy
24. jul. 2006 07:56
sidder faktisk og drikker en Frisko Cola lige nu.. :)
Gravatar #83 - ZOPTIKEREN
24. jul. 2006 18:19
Nej, jeg skrev ikke testen var pinlig. Jeg skrev at det var en pinlig affære for de medvirkende. Størstedelen af dem påstod de bedst kunne lide Coca-Cola, men kunne, da det kom til stykket, ikke smage forskel på den og andre colaer. Det synes jeg er pinligt for dem selv.
Gravatar #84 - svappe
25. jul. 2006 10:49
#83 Zop

Jeg ville skyde på at det var afhængigt af hvilken cola de drak som den første....
Tror ens smagsløg er rimeligt ensporet efter den første, umiddelbart fordi jeg kunne forestille mig at syre niveauet fik smagsløgne til at trække sig sammen..
måske..?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login