mboost-dp1

Din foretrukne cola?

Gå til bund
Gravatar #1 - ztyle
21. jul. 2006 08:38
Anden

JOLT, er desvære forbudt i danmark, pga dumme mødre der gav den til deres børn :(

#2 Dr.Pepper er ikke en COLA
Gravatar #2 - wald15
21. jul. 2006 08:41
Coca-Cola selvfølgelig, den orginale og den bedste

hmm...tror i har glemt en nemlig dr. pepper, hader den men der er sikkert mange som spørger efter den :P
Gravatar #3 - Azuria
21. jul. 2006 08:43
Weeee... En ny og original afstemning..
Eller næsten da
http://newz.dk/forum/item/23602/#first
Gravatar #4 - BurningShadow
21. jul. 2006 08:49
Jolly Cola, men det ender ofte med at blive CocaCola jeg køber, da den er lettest at få fat i.
CocaCola kan man jo købe alle steder. Hvilket jo er lidt mærkeligt, når nu det er umuligt at tjæne penge i danmark (deres begrundelse for ikke at betale skat....)
Gravatar #5 - lst
21. jul. 2006 08:51
Pepsi Twist alu edition. Desværre er det ikke muligt at få denne herlige cola længere, så derfor stemte jeg blot Pepsi.

Men om det er Pepsi, Jolly eller Coca Cola betyder ikke det store for mig, hvertfald ikke så længe det holder mig væk fra alle disse billige cola mærker, føj da.
Gravatar #6 - bjarkehingrumme
21. jul. 2006 08:53
Puj - Cola! Magen til klamt sukkervand skal man lede længe efter. Kan lige svinge mig op til vingummicola'er i følgeskab med piratos. Stemte "anden" da jeg helt sikket skal have en anden måde at læske mig på!
Gravatar #7 - Jazzy182
21. jul. 2006 08:53
Nej hvor ringe, vi har haft en poll magen til før...så har man virkeligt også lyst til at blive ved med at indsende forslag til polls :(

Og muligheden for at vælge "Drikker ikke det sukkerholdige bras" mangler endda denne gang.
Gravatar #8 - mr ac
21. jul. 2006 08:55
Hvorfor kan man ikke stemme på "ligemeget, bare der står cola på flasken" ??
Gravatar #9 - Disky
21. jul. 2006 08:57
I gamle dage var det Coca Cola Light, men nu er jeg mere til Pepsi Max.

Jolly Cola, nej tak, det smager for meget af parfume. Det bedste de har lavet, var reklamen med hende med de store br*st*r
Gravatar #10 - TYBO
21. jul. 2006 09:04
Disky: Harboe Light er også ok. De er billige i tyskland. Koster lidt over 1 kr per dåse.
http://www.otto-duborg.dk/product_info.php?cPath=6...
(Bedre end cocacola light og pepsi light men ikke så god som Pepsi max)
De har dog sat en begrænsning på 12 kasser per kunde.

Er også mest til Pepsi max. Det er klart den cola med mest smag.
Var også engang til Coca Cola, men blev omvendt da det dengang kun var Pepsi der var tilbud på nede i tyskland.
Gravatar #11 - ztyle
21. jul. 2006 09:08
Ja der var afstemning i december 2002, der er nok mange der lige som mig er kommet til newz.dk efter

#9 Disky
Nå ja, hende med de 2 store modne frugter :)
Gravatar #12 - Miwer
21. jul. 2006 09:11
Jeg er til Papsi... eller Pepsi Max, som de fleste kender den :)
Gravatar #13 - Kadann
21. jul. 2006 09:12
Harboe Cola Light - billigt og godt. :)

#9 -

Du mener Tina Kjær?
Gravatar #14 - DiZaster
21. jul. 2006 09:14
Drikker slet ikke sodavand eller lignende. Så undlod at stemme...

Men ellers plejede det at være lige meget. Bare det var koldt.
Gravatar #15 - ProdoX
21. jul. 2006 09:20
Ved det er skrevet i forvejen, men det er RINGE af newz.dk at man har en gentagende afsteming, dette resulterer i gentagne svar (både i de 2 polls, og i dette forum nu) :)

Men endnu værre er at denne gang er kvaliteten af svarmuligederne forringet! Hvor er Pepsi Max og Coca-Cola Light?

Jeg kan godt lide Coca-Cola Classic (og Pepsi og Jolly etc.), men drikker stort set kun Pepsi Max. Cola drikker man jo når man skal have noget koldt istedet for kaffen, så man kan holde sig vågen i de lange nattetimer, og igen om morgenen før skole/arbejde. :-) Der er ingen grund til at læsse flere kilo-sukker indenbords af den grund.
Ved godt at mange så siger, at de hellere vil "drikke" sukker, end sødemiddel fordi sødemiddel er et kemikalie der (måske) kan fremkalde kræft hvis man indtager nok i en årrække på 40-50år. Har man taget valget at drikke Cola, der er kemikalieindholdigt, så er det vist allerede lidt for sent at tude.

Nu lyder jeg måske så gammeldags, men det er sku skræmmende så mange tykke børn der er i vore dage! MAX og Light plz. Just my thoughts.
Gravatar #16 - Koldy
21. jul. 2006 09:26
Der er ingen konkurence.. Jolly er helt klart den bedste cola, dog kan det stadig ireterre mig at de ændrede smagen for +4-5 år siden, før da var smagen helt sikkert den perfekte cola..
Gravatar #17 - Disky
21. jul. 2006 09:29
Spøjst, præcist samme grund til jeg blev omvendt :)

De harboe's må jeg da teste når jeg kommer til tyskland igen, efter jeg ikke længere arbejde 10min's kørsel fra en grænseshop så sker det ikke så tit. Uden bil i københavn er det en LAAAAANG tur.

Men hvor er det rart der er fri sodavand på arbejdet, og de har Pepsi Max :)

Yeps, lækker babe

Ahh det var det hun hed :)
Gravatar #18 - rackbox
21. jul. 2006 09:35
ARGH! Til dem, der er oppe at køre over at der for 3-4 år siden har været en lignende afstemning, så følger her forklaringen:

1. På 3-4 år kan markedet ændre sig meget
2. Folks/samfundets holdninger ændrer sig også
3. Der kommer nye folk til newz.dk
4. DET ER JO FOR SJOV!
Gravatar #19 - Jazzy182
21. jul. 2006 09:37

Ja, jeg må også indrømme at jeg næsten ikke styre tårene af bare latter over denne poll :)
Gravatar #20 - JesperJ
21. jul. 2006 09:38
Jeg vil gerne med denne kommentar foreslå offentlig hængning af de personer, der har stemt Landkær eller Harboe cola. Coca-Cola er selvfølgelig det eneste rigtige.
Gravatar #21 - ztyle
21. jul. 2006 09:39
#15 ProdoX
Det er langt ude at give cola skylden for fedme, det er mere manglene aktivitet og for fed mad.
En person med nomalt stofskifte der ser fjernsyn hele dagen og sover i 8 timer forbrænder 3l CocaCola om dagen, egen udregning

Tillæg til mit svar i #1
i en perioden drak jeg Pepsi X, men den forsvandt, i dag drikker jeg kun Faxe K. og mit motto er "Kondi er ikke noget man har, det er noget man drikker"
Gravatar #22 - Disky
21. jul. 2006 09:43
Eller køber på et konditori ;)
Gravatar #23 - Jazzy182
21. jul. 2006 09:46

Okay, øhm nu er der lige kommet nye kostråd fra Motions og Ernæringsrådet http://www.meraadet.dk/?id=1365
Der er 8 råd, og 3! af dem strider direkte imod hvad du "anbefaler".

#
Spar på sukker - især fra sodavand, slik og kager
#
Sluk tørsten i vand
#
Vær fysisk aktiv - mindst 30 minutter om dagen

Og jeg behøves vel ikke at sige at der ligger mange årtiers forskning og erfaring bag de råd.

Ydermere kan jeg anbefale dig at læse rapporten, så vil du også se at unge overvægtige kan gøre sig selv en Kæmpe tjeneste ved at skære ned på indtaget af sodavand(eller stoppe helt)

Tre liter om dagen er helt vildt, sodavand har aldrig - og vil aldrig være en fornuftig del af kosten, må rådet være.
Gravatar #24 - Bubbi
21. jul. 2006 09:55
Hmmm mangler en svarmulighed..

Hvor er: Kan ikke li' Cola..?

Fanta Free Apple Pear er min favorit..
Kan desværre ikke fås herhjemme..

Ellers er diverse Fanta-produkter hvad jeg vælger..
Gravatar #25 - trylleklovn
21. jul. 2006 10:06
Det var da en mærkelig poll, der er jo kun en svarmulighed der rent faktisk er cola... :D
Gravatar #26 - TYBO
21. jul. 2006 10:11
#18:
5. I havde glemt den gamle afstemning og finder gode undskyldninger efter I opdager at den er en genganger :)
Gravatar #27 - Beta
21. jul. 2006 10:26
Coca-Cola, hvis de kun har pepsi på en resturant, så tager jeg noget andet.

Som en news member engang skrev herinde:
Kom med noget kaffe, så kan i holde jeres sukkervand for jer selv!
Gravatar #28 - ztyle
21. jul. 2006 10:27
#23 Jazzy182
Jeg srev at fedme var manglene aktivitet, mit motto, er mere forsjov end alvor, og det er ikke kun kost og motion, der gør at dit liv bliver længre, det er også din sindstilstad, ergo kan sodavand, slik og andre forbudte ting ifølge kostrådet, (i begrænset mængder selfølgelig) forlænge dit liv

Ps. det er dukomenteret at vand er vanddrivende, så for at slukke tørsten i vand skal der være et binde middel, såsom citon eller salt, det glemmer de helse hoveder altid at fortælle folk.
Gravatar #29 - Derfor
21. jul. 2006 10:45
Klart Coca-cola, hvis man har en pizza og en cola, så er man klar til "extreme nørding 2006"

Men en River Cola fra aldi kan da også gå :)
Gravatar #30 - PaNiX
21. jul. 2006 10:50
Nu forholder det sig jo så sådan at Pepsi ikke er cola - jf. en eller anden latterlig retsag tilbage i 80'erne (tror jeg). Det er noget med at de blev kaldt "Pepsi-Cola" engang, så kom retsagen, nu hedder de kun pepsi...

Jeg kan desværre ikke lige finde en kilde på det... det er jo ret gammelt...

Anyways... Jeg har aldrig drukket så lidt cola, som efter jeg fik job et sted, hvor det var gratis (go figure!), men Coca-Cola Light er min favorit, hvis det skal være...
Gravatar #31 - ztyle
21. jul. 2006 10:58
#30 PaNiX
Jeg så det på Discovery Channel i et program der på dansk hedder "Cola krigen"
Gravatar #32 - hejboel
21. jul. 2006 11:03
#23 der er en underlig måde at argumentere på.. fedme skyldes ikke manglende motion.. fedme skyldes uligevægt mellem forbrænding og kostindtag..

100 ml cola indeholder 42 kcal.
som voksen mand ( 24 år, 182 cm, 85 kg, studerende, primært stillesiddende arbejde, ½ times motion / dagen ) forbrænder jeg ca 2500 kcal pr. dag

det er ca. det samme som mit normale kostindtag ( morgenmad, frokost, aftensmad + div. mellemmåltider ) efter min vægt forbliver det samme.

dvs. skulle jeg drikke 3L cola om dagen, skal
a. min forbrænding øges med 42*30=1260 kcal
b. mit kostindtag nedsættes med 1260 kcal

det er godt og vel halvdelen af mit kostindtag, og vil aldrig være sundt, da kroppen kommer til at mangle andre vigtige næringsstoffer.

hvis min forbrænding skal øges med 1260 kcal er det mellem 1½ - 2 timer ekstra på løbebåndet / dag.

kulhydraterne i cola omsættes til fedt, hvis de ikke bliver forbrændt.

så, argumentet for at det er manglende motion der er grunden til fedme, er ligeså godt som at det er højt kalorieindtag der er grund til det..

det er kombinationen mellem de 2 der er grundlaget for fedme..

ellers vil man jo kunne argumentere for at det er okay at drikke 14 liter cola / dag, og man kun bliver fed pga. manglende motion...
Gravatar #33 - MiniatureZeus
21. jul. 2006 11:06
/offtopic
kunne newz.dk lave deres eget motionscenter hvor man kunne programmere, spille over LAN og se ulovlige film samtidig med at man motionere... Der skal selvfølgelig ikke være nogen vinduer og så 3 fire cola automater (både en pepsi og en coca-cola selvfølgelig! :P)

ja bare et forslag selvfølgelig :P
Gravatar #34 - ztyle
21. jul. 2006 11:16
#32 hejboel
hvis man drikker 14 liter cola om dagen, så er fedme det minste af ens prolemer, og BTW det var ikke ment som at man skulle leve af cola, det var ment som eksempel på hvor meget man forbrænder når man er inaktiv,
og at cola altid ligger som nr.1 når folk nævner grunde til at folk er overvægtige

[edit]
interesant ide [b]MiniatureZeus[/]
Gravatar #35 - Yocal
21. jul. 2006 11:19
Det er ikke sååh tit at jeg poster til en poll, men her synes jeg helt klart at jeg lige vil sige at der mangler een slags cola som har en helt speciel plads i mit hjer... mave!

Klar Cola fra Frem!

Det var ærgeligt nok ikke en cola man kunne vælge, og den fortjener ikke en plads som "Anden". Klar Cola!! Jeg elsker dig!!!

// Yoc.
Gravatar #36 - floptickle
21. jul. 2006 11:28
Harboe! :D
Gravatar #37 - Disky
21. jul. 2006 11:38
Drik Pepsi Max istedet.

I 0.5l er der 2 kj :-) Og så bliver man ikke fed (ihvertefalde ikke af Cola'en, drop dog alle Pizza'erne )
Gravatar #38 - abemad
21. jul. 2006 12:32
wtf? hvem har stemt på landkær? den smager jo af glas...
Gravatar #39 - TYBO
21. jul. 2006 12:42
#32: Faktisk feder sukker ikke alene. Kroppen bruger lige så meget energi på at nedbryde sukkert som der er energi i sukker.
Problemet er når du spiser noget som indeholder fedt ved siden af.
Kroppen kaster sig så over sukkert og får hurtigt sit behov dækket der...resten af sukkeret bruger kroppen lige så meget energi på at nedbryde men så kommer det fedt du spiser ved siden af til at fede i stedet.

Man kan også vælge at droppe alle former for kulhydrater og så kun spise f.eks. salat og kød(fedt) osv.
Dette er måden at tabe sig på da man her skal spise en del for at kroppen får sit energi dækket. Dette er den bedste måde at tabe sig på.

Ergo...man tager ikke på kun ved at spise sukker men man taber sig heller ikke.

Den værste mix er Pizza og Cola med sukker da man her får begge dele eller pasta med kødsovs da der er mange kulhydrater i pasta og meget fedt i kødet.

Så fik jeg alligevel noget ud af mine 3 år med biologi på gym...bare synd at jeg elsker kulhydrater.
Gravatar #40 - PaNiX
21. jul. 2006 12:43
Jeg har udskiftet (Coca-)Cola med kildevand (jaja, big deal, det er gratis ligesom colaen). Det store vægttab er udeblevet, men det skyldes måske også at jeg ikke rigtigt har gjort andet for at tabe mig (endnu).

Jeg mener selv, der er en afgørende forskel i min evne til at præstere. Hvor jeg før kørte meget op og ned i min evne til at præstere, så ligger jeg langt mere konstant nu fordi min krop ikke forventer at få store mængder sukker pumpet ind i blodet. Jeg mener selv at jeg generelt arbejder bedre uden sukkertilskud... og går det så galt sidst på eftermiddagen en fredag, så må man jo vurdere om en cola er sagen...
Gravatar #41 - hejboel
21. jul. 2006 13:08

Ville hellere gnave min arm af ved skulderen... men, drikker Cola Light når det endelig skal være
Gravatar #42 - knasknaz
21. jul. 2006 13:12
Det kan godt være man ikke bliver fed at Aspartam (aka. Nutrasweet), men det gør andre spændende ting ved kroppen!
Gravatar #43 - drbravo
21. jul. 2006 13:18

Undersøgelser har vist at folk faktisk tager på når de indtager flydende sukker i form af for eksempel sodavand. De vidste ikke helt hvordan at kroppen omdannede det flydende sukker til fedt, men det gjorde den på en eller anden måde.

Den kur du henviser til lyder som Atkins. Og som med så mange andre slankekure virker de ikke rigtigt.. Det eneste der hjælper hvis man vil tabe sig og holde sin vægt nede er at lægge sin kost om og spise sundt. Evt kombineret med motion.
Gravatar #44 - Jazzy182
21. jul. 2006 13:25

Du mener #28 og ikke #23 (mig) - åh vi mangler altså "trådet forum" her på Newz !! :)
Gravatar #45 - Newt
21. jul. 2006 13:26
Ja, der mangler helt sikkert Dr. Pepper! Det er min absolut favorit cola! Desværre også meget svær at få fat på -og man får den kun i 1/2 liters flasker :(

Til jer der brokker sig over andre valgmuligheder end cola: Der er jo for faen en cola afstemning!! "Ja øh, min yndlings cola er Tuborg Squash!" ;)
Gravatar #46 - hejboel
21. jul. 2006 13:37

jeg mente #21.. beklager.. hmm.. hvorfor kan jeg ikke edit i mit indlæg..
Gravatar #47 - DEEF
21. jul. 2006 13:46
Køber for det meste coca-cola da den er til at få alle steder.

Pepsi på dåse er dog min farvorit.
Gravatar #48 - Rammu
21. jul. 2006 14:02
Jeg synes helt klart at LAS-COLA burde nævnes her!
Gravatar #49 - nielsbuus
21. jul. 2006 14:17
#48, ja.... og Cola Colá fra Malvangens Bryghus.

Jeg stemte på Harboe Cola....... for 5 år siden lavede ROFL (Rene Ord For Lommepengene - ungdomsversion af Rene Ord For Pengene) en prøvesmagning i et indkøbscenter i København hvor de testede Coca Cola, Pepsi Cola, Jolly Cola og Harboe med en blindtest på 200 personer. Der stod fire ens glas på bordet og folk skulle så smage dem og pege på den som de synes smagte bedst. 81% valgte Harboe glasset.

Alle her som påstår at Coca Cola skulle være den bedste sodavand lider af følgende symptomer:
1) Overdreven foragt for egne penge - man betaler gerne tocifrede beløb for en halv liter læskedrik.
2) Meget let påvirkelig over for markedsføring.
3) Ingen politiske overvejelser i sit forbrugsmønster. At købe Coca Cola er at skrive negative tal på landets betalingsbalance. Coca Cola er amerikansk.
Gravatar #50 - Disky
21. jul. 2006 14:17
Det kan du da seriøst ikke mene.

Bare se /.'s diskussioner et stort kaos.

Noget der dog ville være nice, var at når man i toppen af en posting skrev #xx, så lavede forummet det automatisk om til en link der linkede til den position, evt. samtidigt skrev #27 (Disky) så man ikke var i tvivl hvad folk svarede på.

og hvad er det lige man gør når man går på f.eks. en Atkins kur ? eller Vægtkonsulenternes kur ? Man omlægger sine spisevaner til noget mere sundt :)
Det der ikke virker er de der 2 ugers kure, hvor man efter sigenden kan tabe 87 kg i følge diverse dameblade osv.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login