mboost-dp1
Det hører jeg når jeg sidder foran pc'en
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
#50 jeg kommer ihvertfald, jeg købte min billet i august, det er min første koncert så jeg glæder mig HELT VILDT :) jeg skal lige ha iron maiden's koncert på lørdag i Gøteborg overstået før jeg for alvor lader op. jeg har dog snydt lidt ved at jeg har hørt det nye album Train Of Thought konstant siden torsdag :)
Jæs, far hører metal - af den gamle, hardcore ægte true slags, ikke det dér pagegarns-numetal...
#51: Det bli'r en feeeeeeed koncert, kan jeg godt love dig. Valby-Hallen er noget lort med lortelyd, men selve koncerten var fed, Bruce styrede og deres sceneri var sublimt. God fornøjelse i Göteborg og Up the Irons!
...
#51: Det bli'r en feeeeeeed koncert, kan jeg godt love dig. Valby-Hallen er noget lort med lortelyd, men selve koncerten var fed, Bruce styrede og deres sceneri var sublimt. God fornøjelse i Göteborg og Up the Irons!
...
Findes utallige subgenre i metal... Nu-Metal (pop metal) er korn, slipknot etc.
Nej du. Hør death metal og grindcore, og absolut også black metal. Bands som The Crown, Vader, Deicide er et must i enhver death samling. Bands som Regurgitate, Nasum og Waco Jesus er nice grind! Og Burzum, Darkthrone, Dark Funeral, Nargaroth er sublimt black metal.
Hvis folk endelig skal høre rock etc. så spild ikke jeres tid på det kommercielle, men sluk for mtv, boogie etc. og find noget med mening. (Hint: Pink floyd, Alice Cooper)
Nej du. Hør death metal og grindcore, og absolut også black metal. Bands som The Crown, Vader, Deicide er et must i enhver death samling. Bands som Regurgitate, Nasum og Waco Jesus er nice grind! Og Burzum, Darkthrone, Dark Funeral, Nargaroth er sublimt black metal.
Hvis folk endelig skal høre rock etc. så spild ikke jeres tid på det kommercielle, men sluk for mtv, boogie etc. og find noget med mening. (Hint: Pink floyd, Alice Cooper)
Satyricon, Gorgoroth og Darkthrone GRRRRAH \m/
..Var der forresten nogle der var inde og se Maiden sparke røv (udover mig.. :P)
-Slacz-
..Var der forresten nogle der var inde og se Maiden sparke røv (udover mig.. :P)
-Slacz-
jeg ka følge dig i manowar og pink floyd, kisbye, men ik salemonsen.
For mig er det bare old school rock som ac/dc, iron maiden, black sabbath/ozzy, ccr, led zep og, hendrix og metallica..
sgu fedt at se at rock ikke er væltet selv om man ville tro at techno er dominerende hos newz.dk's brugere.
For mig er det bare old school rock som ac/dc, iron maiden, black sabbath/ozzy, ccr, led zep og, hendrix og metallica..
sgu fedt at se at rock ikke er væltet selv om man ville tro at techno er dominerende hos newz.dk's brugere.
#57: Yeah, læs #52. Forresten synd det er deres sidste indendørs-koncert i Danmark, nu skal vi til udlandet for at få noget af det der er godt for sjælen og nakkemuskulaturen. Var Eddie i øvrigt lige sej (begge to)!
#60: Bruce Dickinson gjorde under onsdagens koncert opmærksom på, at deres seneste single, Rainmaker, med tilhørende video ikke ville blive spillet på MTV, fordi "Iron Maiden fans are too old". Det er ikke fordi rock og heavy i sig selv er ved at uddø, det er bare ikke en genre branchen lader til at være villige til at holde liv i.
...
#60: Bruce Dickinson gjorde under onsdagens koncert opmærksom på, at deres seneste single, Rainmaker, med tilhørende video ikke ville blive spillet på MTV, fordi "Iron Maiden fans are too old". Det er ikke fordi rock og heavy i sig selv er ved at uddø, det er bare ikke en genre branchen lader til at være villige til at holde liv i.
...
#61 Ah ja :) Valbyhallen var helt igennem sølle til det med lyden, men for Heeeeelvede da det var godt :D
- og ja, der er masser af heavy rundt omkring det er bare ikke noget man hører om i medierne, det er de færreste der spiller det nogensteder med mindre det er noget kommercielt bras, e.g. Slipknot eller bands i den dur.
-Slacz-
- og ja, der er masser af heavy rundt omkring det er bare ikke noget man hører om i medierne, det er de færreste der spiller det nogensteder med mindre det er noget kommercielt bras, e.g. Slipknot eller bands i den dur.
-Slacz-
Jeg hører stort set alt andet end Techno og pop.
Hører: Masser af Blues (stemte jeg på) og Rock. Bl.a. Seal, Melwin Taylor, Marilyn Manson, Radiohead, Foo Fighters, A Perfect Circle, Nightwish, Fear Factory, Tim Christensen... en stor mischmasch
Et nummer, jeg vil anbefale er: Bobby Womack - Across 110th Street. Elsker det.
Hører: Masser af Blues (stemte jeg på) og Rock. Bl.a. Seal, Melwin Taylor, Marilyn Manson, Radiohead, Foo Fighters, A Perfect Circle, Nightwish, Fear Factory, Tim Christensen... en stor mischmasch
Et nummer, jeg vil anbefale er: Bobby Womack - Across 110th Street. Elsker det.
lad os bare kalde det techno.
Er der forresten nogen der skal ind og høre Kraftwerk d. 14./15. februar i KB Hallen ?
Er der forresten nogen der skal ind og høre Kraftwerk d. 14./15. februar i KB Hallen ?
uha jeg hører mange sjove ting på kryds og tværs af alle genre. I øjeblikket står den dog hovedsageligt på noget god gammel rock/metal, men det skyldes nok årets 2 fede koncerter til Roskilde med hhv. Metallica og Iron Maiden, hvor vi kom "Back to the roots", så at sige :) Og det har sgu påvirket min playlist lige siden ;)
Af andre fede bands jeg har hørt en del de sidste par måneder kan nævnes Rammstein (altid gejl musik! :), Evanescence, Manson, Raveonettes, KoRn, Muse, Radiohead, 3 doors down, jokeren, L.O.C. .. og så skal der jo også lige en gang PPOT) til!
Jeg har det sådan at jeg tror der findes fedt musik i alle genre, i visse genre er det bare nemmere at få øje på end andre.
Af andre fede bands jeg har hørt en del de sidste par måneder kan nævnes Rammstein (altid gejl musik! :), Evanescence, Manson, Raveonettes, KoRn, Muse, Radiohead, 3 doors down, jokeren, L.O.C. .. og så skal der jo også lige en gang PPOT) til!
Jeg har det sådan at jeg tror der findes fedt musik i alle genre, i visse genre er det bare nemmere at få øje på end andre.
Måske skulle der ha stået Elektroniks i stedet for Techno?
Hvad genre er Thunderdome forresten? Hard-Psych-Rave? Det er i hvertfald godt hvis man skal holde sig vågen ud på de meget sene timer :) Ellers noget Trance som Astral projection eller Paul van Dyk er godt at sidde og kode til. Skal man sidde og surfe/stene er Radiohead og Moby bedre, og til afstressning er nogey som Nightwish/Within Temptation/Edenbridge godt. Hvis man skal sove og skal have noget til at overdøve computeren kan man hører Chicane, Enigma eller LOTR soundtrack.
Så ja, svært at vælge. Jeg valgte dog Techno
Hvad genre er Thunderdome forresten? Hard-Psych-Rave? Det er i hvertfald godt hvis man skal holde sig vågen ud på de meget sene timer :) Ellers noget Trance som Astral projection eller Paul van Dyk er godt at sidde og kode til. Skal man sidde og surfe/stene er Radiohead og Moby bedre, og til afstressning er nogey som Nightwish/Within Temptation/Edenbridge godt. Hvis man skal sove og skal have noget til at overdøve computeren kan man hører Chicane, Enigma eller LOTR soundtrack.
Så ja, svært at vælge. Jeg valgte dog Techno
pingu tror ikke du skal komme med udlæg i emner du ikke ved noget om.
Techno er en genre for sig selv
Thunderdome er hardcore/gabber
Techno er en genre for sig selv
Thunderdome er hardcore/gabber
Hvor er det lige valgmuligheden 'soundtrack' er henne??? Som filmnørd hører jeg sgu aldrig andet foran min comp!
Jeg vil nu også sige at techno blot er en overordnet betegnelse for elektronisk musik, men i dag er ordet techno jo blevet lidt en negativt ladet ord. Hører i hvert fald aldrig nogen karakterisere noget direkte som bare "techno". Det bliver altid sat ind i en eller anden mere præcis genre.
Men elektronisk musik kan jo dække alt lige fra Kraftwerk til Merzbow, så synes lige man skal lade vær med at stemple alle dem som har stemt på Techno som værende diskotrampere som kun hører DJ Aligator.
Men elektronisk musik kan jo dække alt lige fra Kraftwerk til Merzbow, så synes lige man skal lade vær med at stemple alle dem som har stemt på Techno som værende diskotrampere som kun hører DJ Aligator.
Ny inddeling:
Electronic (House/trance/techno/deep etc.)
Main Stream (Pop/Rock)
Acoustic (Blues/jazz/Classic)
Alternative (Triphop/Indie Osv)
STILHED!
jeg ved godt man ikke kan idele det helt sådan.. Men come on Blues/Jazz/classic i en kategori for sig? Og Rock/heavey Det er jo oxo besnævrede genre!
Annyways
Her står den på Drum And Bass/ Hard-, Funky-, Minimal House :)
Electronic (House/trance/techno/deep etc.)
Main Stream (Pop/Rock)
Acoustic (Blues/jazz/Classic)
Alternative (Triphop/Indie Osv)
STILHED!
jeg ved godt man ikke kan idele det helt sådan.. Men come on Blues/Jazz/classic i en kategori for sig? Og Rock/heavey Det er jo oxo besnævrede genre!
Annyways
Her står den på Drum And Bass/ Hard-, Funky-, Minimal House :)
Jeg stemte på techno :D
Men DJ Aligator som flere har nævnt er vel mere dance :P
Men altså, jeg er mest til trance (DJ Tiesto, Paul Oakenfold og andre) Kan kun anbefale www.di.fm og www.madradio.org :P
Derudover er jeg til Muse, Radiohead, Queen (Love of my life er altså genial :D), 2 Unlimited, Twenty 4 Seven, Capella og masse andet musik fra starten af 90'erne! I ved..der hvor der er keyboard, skod bas, en kvinde der synger og en mand der rapper :P
Men DJ Aligator som flere har nævnt er vel mere dance :P
Men altså, jeg er mest til trance (DJ Tiesto, Paul Oakenfold og andre) Kan kun anbefale www.di.fm og www.madradio.org :P
Derudover er jeg til Muse, Radiohead, Queen (Love of my life er altså genial :D), 2 Unlimited, Twenty 4 Seven, Capella og masse andet musik fra starten af 90'erne! I ved..der hvor der er keyboard, skod bas, en kvinde der synger og en mand der rapper :P
#29 det er sikkert fint nok. Men nu er Electronica den overordede kategori for trance, techno m.m.
(Faktisk er techno også blevet ret klassisk nu, så det hører jeg vel også :DDD)
Og pop er jo bare populært musik.
Anyways, jeg hører en masse inden Electronica serien, især techno eller hardcore når jeg arbejder. du danser næsten på tastaturet :D
Andet end det så er jeg ikke så glad for Psychadelic Trance. Lidt for syret for min smag ;P
(Faktisk er techno også blevet ret klassisk nu, så det hører jeg vel også :DDD)
Og pop er jo bare populært musik.
Anyways, jeg hører en masse inden Electronica serien, især techno eller hardcore når jeg arbejder. du danser næsten på tastaturet :D
Andet end det så er jeg ikke så glad for Psychadelic Trance. Lidt for syret for min smag ;P
de næste 10 på min playliste:
Immortals - The Ultimate Warlord
future state- future state
bo boss - tequila
Hipnosis - Blade Runner End Theme
decadance - on and on
ken laszlo - hey hey guy
Roni Griffith - Spys
Sun La Shan - Catch
Laurie Anderson - O Superman
Azoto - Exalt Exalt
Immortals - The Ultimate Warlord
future state- future state
bo boss - tequila
Hipnosis - Blade Runner End Theme
decadance - on and on
ken laszlo - hey hey guy
Roni Griffith - Spys
Sun La Shan - Catch
Laurie Anderson - O Superman
Azoto - Exalt Exalt
#88 tjaa di.fm var goe indtil de ville have betaling for de bitrates...
http://www.ets-global.org/ kun 160 k streams....
http://www.ets-global.org/ kun 160 k streams....
#(poster ang. heavy / hard rock):
forskellen på hard rock og heavy metal er at hard rock er lidt mere langsomt, og tit uden alt for mange effekter, og har en pænt stor arv fra rock 'n' roll. heavy metal, er lidt hurtigere(dog uden at blive speed metal), og kan indeholde growl osv. Og der bruges flere effelter end i hard rock.
og mötley crüe er ikke heavy metal. Selv om lyden er rimelig heavy metal agtig, så blev de ikke startet fordi de kunne lide heavy metal. de blev startet fordi bassisten niki styxx(tror jeg navnet er), ville være berømt. under deres første indspilning ringede fyren i studiet til deres manager og skreg "THIS GUY CAN'T PLAY BASS!", og det kunne han heller ikke.
forskellen på hard rock og heavy metal er at hard rock er lidt mere langsomt, og tit uden alt for mange effekter, og har en pænt stor arv fra rock 'n' roll. heavy metal, er lidt hurtigere(dog uden at blive speed metal), og kan indeholde growl osv. Og der bruges flere effelter end i hard rock.
og mötley crüe er ikke heavy metal. Selv om lyden er rimelig heavy metal agtig, så blev de ikke startet fordi de kunne lide heavy metal. de blev startet fordi bassisten niki styxx(tror jeg navnet er), ville være berømt. under deres første indspilning ringede fyren i studiet til deres manager og skreg "THIS GUY CAN'T PLAY BASS!", og det kunne han heller ikke.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.