mboost-dp1
Det hører jeg når jeg sidder foran pc'en
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Når jeg sidder og programmerer, går det nemmere med en monoton techno-rytme i baggrunden, en klassiker som New Order - Confusion er ikke til at tage fejl af.
Nu vil jeg ikke kalde det heavy, men snarere metal. Heavy er jo blot en forbetegnelse for fx rock eller metal. Nåh ligemeget.
For det meste kører der en masse døds- og black metal og goregrind i min Winamp. Og så Nectarine Radio i ny og næ, når der skal være lidt mere roligt.
Goa og lignende har da også sin plads.
For det meste kører der en masse døds- og black metal og goregrind i min Winamp. Og så Nectarine Radio i ny og næ, når der skal være lidt mere roligt.
Goa og lignende har da også sin plads.
Hører mest en masse blandet elektronisk, mest trance og rave.
Men hvis jeg skal kode html /asp, så er det altid godt med en god gang GOA :-D
Men hvis jeg skal kode html /asp, så er det altid godt med en god gang GOA :-D
Jeg aner ikke om jeg har højtalere da svinets 10 blæsere imiterer en jetjager. Men de er dog en god indikation på om CPU'en laver noget. De falder nemlig i omdrejninger når den er belastet.
Der mangler en "Støj" kategori.
Der mangler en "Støj" kategori.
Hmm, jeg stemte klassisk, for det hører jeg engang imellem (ja, jeg er mentalt ustabil ;-), men jeg synes nu der mangler en kategori til alt det midtimellem. Sigur Rós, Björk, Radiohead, Sorten Muld, System Of A Down, Xploding Plastix, Moby... Bare et lille udvalg fra playlisten...
- Simon
- Simon
Og jeg vil da lige tilføje en ting... I har ret i at det er bedst at programmere til, ja, techno, men da jeg hører til den slags der brækker mig efter at have hørt 4 lige lange bas-slag efter hinanden i mere end 10 sekunder, hører jeg ofte drum'n'bass når jeg programmerer... Ud over at være hyperfedt, går det vildt stærkt (oftest), så fingrene farer derudaf og jeg synes jeg tænker hurtigere... I virkeligheden kunne jeg også bare æde en spand xtc... ;-)
- Simon
- Simon
Rock... Primært Dizzy Mizz Lizzy, garbo, jupiter day, linkin park, superheroes, Kent, Kaizers Orchestra, Five for fighting, Twoface, nickelback osv... Men også mere heavy såsom Metallica...
tja sådan set alt men meget sjælent orginalerne, jeg ved ikke hvorfor men jeg kan li de fleste numre når noget har remixed dem. eller mishaldlet som andre kaldet det.
mvh
-kenneth
mvh
-kenneth
Tja det er lidt af det hele, bortset fra Techno.. Vil ikke genere nogen men efter min mening synes jeg bare ikke det ordenlig musik. Kan ikke forklare det, dog kan har jeg ikke noget problem med at høre det til en fest eller noget, men aldrig hjemme.
Men ellers er det nok mest Hip-Hop, Jokeren/DGP, Beatnuts, Dr. Dre, Xzibit, JMA, RBC, Beastie Boys, Malk de Koijn, Snoop Dogg, div danske rappere (Nej ikke Nik & Jay, det falder uden for katagorien musik, playahatin';).. Rock bliver spillet jævnligt, Dizzy, Kent, Foo Fighters, Nirvana, System of a down.. Sidst, og måske den bedste?, Mellophone,- Uhhh det er dejlig...:)
Men ellers er det nok mest Hip-Hop, Jokeren/DGP, Beatnuts, Dr. Dre, Xzibit, JMA, RBC, Beastie Boys, Malk de Koijn, Snoop Dogg, div danske rappere (Nej ikke Nik & Jay, det falder uden for katagorien musik, playahatin';).. Rock bliver spillet jævnligt, Dizzy, Kent, Foo Fighters, Nirvana, System of a down.. Sidst, og måske den bedste?, Mellophone,- Uhhh det er dejlig...:)
Hører stort set det hele, med undtagelse af lige techno. Lige for øjeblikket er jeg faldet for "Original Pirate Material" af The Streets. Tempoet er rimelig højt (i nogle af sangene), så det er godt at kode til. Men hvad er ikke det?
Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at høre techno. Jeg får det dårligt af at høre det i mere end 10 sekunder ad gangen, og tror at jeg ville blive sindssyg hvis jeg blev tvangsindlagt til et helt nummer. Gudskelov er det heller ikke den slags der bliver spillet til fester i min vennekreds.
Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at høre techno. Jeg får det dårligt af at høre det i mere end 10 sekunder ad gangen, og tror at jeg ville blive sindssyg hvis jeg blev tvangsindlagt til et helt nummer. Gudskelov er det heller ikke den slags der bliver spillet til fester i min vennekreds.
Hvis man skal sidde og slappe af forand computeren, så kan jeg stærkt andbefale Faithless... ...Dammm good musik, med en meget afslappende stemme og ikke for dominerende musik... plus nogle gode tekster...
Det var da noget af en poll.
Som jeg skriver nu kører Nightwish - Elvenpath i baggrunden, og næste nr. på playlisten bliver nok Oasis - Fookin in the Bushes. Jeg synes selv min smag er rimeligt bred, og den dækker over alle poll options, undtagen den sidste.
Af techno kan jeg godt li' Goa/Drum'n'Base/Jungle/Psytrance/Hardcore og hvad der ellers lige kommer ind. Tilgengæld siger det der er på diskoteker mig ikke rigtigt noget.
Rock er lidt forskelligt. Det skal helst ikke være for "mainstream" da det tit er meget kedeligt at sidde og lytte til. Mellophone er et klasse eksempel på godt rock efter min mening.
Pop undgår jeg for det meste, men det hænder der kommer et nummer man lige gider høre en gang eller to.
Heavy (nok mest metal) er der mange gode genre at boltre sig i. Yasw har givet mig MANGE gode pointers til hvad der er godt, og det takker jeg ham for :).
Jazz har jeg ikke rigtigt nogen CD'er med, men nyder når DR sender nogen af deres programmer om det. Det er en utroligt interessant genre, men svær at finde rundt i (IMHO).
Klassisk hører jeg mest over netradio. Carl Orff er en af de helt store i mine øjne. Mozart fik jeg rigtigt øjnene op for da jeg så filmen "Amadeus". Beethoven har helt sikkert også sans for godt musik. Metal og klassisk kan sagtens mixes sammen, og der kan et band som Apocalyptica godt blive fremhævet. De tyskere kan nogen ting med de cellos.
Alt efter humør bliver der så skiftet rundt imellem de forskellige genre og sådan kan jeg lide det. Der er masser af godt musik der ude, og man lærer kostant nye at kende.
Til Open Source nørderne her inde kan denne musik video anbefales. Det er Stallmans sang performet af "The GNU/Stallmans" og er ret sjov.
Jeg er også blevet lidt tændt på "Magic Mushrooms" efter at have hørt det nummer som ligger på Knoppix CD'en. Tekster og søge link til google kan findes her.
Til sidst vil jeg da lige bringe to af mine favoritter.
Primus, Les Claypools bas kan gøre mine knæ til budding (smager godt btw ;).
Rammstein, hårdt, melodisk, teksnisk godt og stort musik. Tysk musik når det er bedst! (Megaherz kan også gå an, men de er langt fra på højde med Rammstein).
Man kan sørme få skrevet en del så tidligt om morgenen...
Som jeg skriver nu kører Nightwish - Elvenpath i baggrunden, og næste nr. på playlisten bliver nok Oasis - Fookin in the Bushes. Jeg synes selv min smag er rimeligt bred, og den dækker over alle poll options, undtagen den sidste.
Af techno kan jeg godt li' Goa/Drum'n'Base/Jungle/Psytrance/Hardcore og hvad der ellers lige kommer ind. Tilgengæld siger det der er på diskoteker mig ikke rigtigt noget.
Rock er lidt forskelligt. Det skal helst ikke være for "mainstream" da det tit er meget kedeligt at sidde og lytte til. Mellophone er et klasse eksempel på godt rock efter min mening.
Pop undgår jeg for det meste, men det hænder der kommer et nummer man lige gider høre en gang eller to.
Heavy (nok mest metal) er der mange gode genre at boltre sig i. Yasw har givet mig MANGE gode pointers til hvad der er godt, og det takker jeg ham for :).
Jazz har jeg ikke rigtigt nogen CD'er med, men nyder når DR sender nogen af deres programmer om det. Det er en utroligt interessant genre, men svær at finde rundt i (IMHO).
Klassisk hører jeg mest over netradio. Carl Orff er en af de helt store i mine øjne. Mozart fik jeg rigtigt øjnene op for da jeg så filmen "Amadeus". Beethoven har helt sikkert også sans for godt musik. Metal og klassisk kan sagtens mixes sammen, og der kan et band som Apocalyptica godt blive fremhævet. De tyskere kan nogen ting med de cellos.
Alt efter humør bliver der så skiftet rundt imellem de forskellige genre og sådan kan jeg lide det. Der er masser af godt musik der ude, og man lærer kostant nye at kende.
Til Open Source nørderne her inde kan denne musik video anbefales. Det er Stallmans sang performet af "The GNU/Stallmans" og er ret sjov.
Jeg er også blevet lidt tændt på "Magic Mushrooms" efter at have hørt det nummer som ligger på Knoppix CD'en. Tekster og søge link til google kan findes her.
Til sidst vil jeg da lige bringe to af mine favoritter.
Primus, Les Claypools bas kan gøre mine knæ til budding (smager godt btw ;).
Rammstein, hårdt, melodisk, teksnisk godt og stort musik. Tysk musik når det er bedst! (Megaherz kan også gå an, men de er langt fra på højde med Rammstein).
Man kan sørme få skrevet en del så tidligt om morgenen...
Når min søn er lagt i seng sidder jeg og nyder stilheden.
Eneste musik jeg høre er når jeg rammer face i CS :)
Eneste musik jeg høre er når jeg rammer face i CS :)
Når jeg bare sider normalt foran skærmen er det Lounge der strømmer ud af mine højtalere... Fed musik
svært at kategorisere sin musik, så har nok været den musik jeg på et eller andet punkt muligvis hører mest. Er bare lidt surreal at stemme heavy mens man hører Gerri Halliwell ;)
#17: Hvis du kan li' jazz og blues så prøv at dyrk de her:
Cæcilie Norby - nok en af, hvis ikke den, bedste jazzsangerinde, Candye Kane, + de store navne der er kommet ud af USA for nylig.
Jazz kan anbefales til meget - kodning er nok en af de få undtagelser - der må der gerne være lidt mere gang i den.
Jeg hører også alt - dog er mit udvalg af elektronisk tam-tam musik ret begrænset.
#17: Hvis du kan li' jazz og blues så prøv at dyrk de her:
Cæcilie Norby - nok en af, hvis ikke den, bedste jazzsangerinde, Candye Kane, + de store navne der er kommet ud af USA for nylig.
Jazz kan anbefales til meget - kodning er nok en af de få undtagelser - der må der gerne være lidt mere gang i den.
Jeg hører også alt - dog er mit udvalg af elektronisk tam-tam musik ret begrænset.
Lige i øjeblikket har jeg Dream Theater, Pink Floyd, Opeth, Jehtro Tull, Sonic Mayhem samt temaerne fra A-Team, Benny Hill, Knightrider og Airwolf på min playlist.
Jeg mangler en 'alle de ovenstående' kategori... jeg hører vitterligt allesammen på den liste, og mange flere kategorier til. Eneste musik jeg ikke kan snuppe er Opera, og selv der findes der undtagelser for mig.
Nu må I lige tage det roligt med at brokke jer over hvilke genrer der mangler. De valgte må ses som de grundlæggende overgenrer, og så kan det meste jo puttes ind under der. Man kan ligesom ikke tage hensyn til de 10000 undergenrer som findes. En afstemning må vel være lidt konkret og overordnet.
Der var da ikke mange der hørte jazz/fånk :> ellers lækkert at chille til når man sidder der. Og hvem faen gider høre techno? man bliver da pisse stresset? :P
Frontline er aldrig til at gå fejl af :)
Frontline er aldrig til at gå fejl af :)
#17 yep.. som #20 siger prøv noget Cæcilie Nordby. Hun er med i Frontline (som sangerinde, duh), og der er virkeligt lækkert hehe... Og jeg vil give dig ret.. Jazz er fuldstændig umuligt at finde rundt i.. Der er _så_ mange forskellige genrer og jeg kender ikke ret meget selv, da det ikke er det jeg hører mest. Måske fordi jeg ikke er så kendt på området.
jeg hører fucking fed FRANSK HOUSE (Bob sinclar, Daft Punk, DJ Sneak, Thomas Bangalter, Cassius & Les rytmes digitales) - med win32 Itunes!
jeg hører stemmer :)
det skulle du ikke have sagt. det bestemmer jeg selv. kan vi så noget ro fra jer to !!!
det skulle du ikke have sagt. det bestemmer jeg selv. kan vi så noget ro fra jer to !!!
Fandme godt at se at Rock ligger over Techno og Heavy(Metal) over Pop, så er verden da ikke helt fra forstanden...endnu:P
Hører som det nok kan ses på min Thread mest Heavy Metal, Rock, Grunge etc. men ok jeg hører da også både pop, hip-hop og en smule techno-trance...
Hører som det nok kan ses på min Thread mest Heavy Metal, Rock, Grunge etc. men ok jeg hører da også både pop, hip-hop og en smule techno-trance...
Kom lige til at tænke på hvor ligger grænsen mellem Hård Rock og Heavy Metal egentlig...?
Har tit hørt fra folk(Poptøser)"ja jeg hører også Heavy Metal", nånå siger man så og når man så spørger hvad de hører kommer den sædvanlige: "jeg hører Linkin Park, POD, NickelBack, System of A down etc...! Og ingen tvivl om at det er ok musik, ihvertfald Linkin Park og System of a down, men POD og NickelBack er sødsuppe Rock-pop!!! og det kan da også godt høres til en hvis grad, men det falder LANGT udfra hvad jeg vil kalde HeavyMetal.
Når folk siger de hører HeavyMetal forventer jeg at høre Bands som, Slipknot, KoRn, Sepultura, Lamb of God, Marilyn Manson, American Head Charge, Cold Chamber etc.
Har tit hørt fra folk(Poptøser)"ja jeg hører også Heavy Metal", nånå siger man så og når man så spørger hvad de hører kommer den sædvanlige: "jeg hører Linkin Park, POD, NickelBack, System of A down etc...! Og ingen tvivl om at det er ok musik, ihvertfald Linkin Park og System of a down, men POD og NickelBack er sødsuppe Rock-pop!!! og det kan da også godt høres til en hvis grad, men det falder LANGT udfra hvad jeg vil kalde HeavyMetal.
Når folk siger de hører HeavyMetal forventer jeg at høre Bands som, Slipknot, KoRn, Sepultura, Lamb of God, Marilyn Manson, American Head Charge, Cold Chamber etc.
#46 Caveman:
"Når folk siger de hører HeavyMetal forventer jeg at høre Bands som, Slipknot, KoRn, Sepultura, Lamb of God, Marilyn Manson, American Head Charge, Cold Chamber etc."
Dude! Ingen af de bands du nævner har umlaut i deres navn. For at det er bad ass nok skal der være umlaut i bandnavnet. Jo flere desto bedre. Motörhead og Mötley Crüe er Heavy Metal. De bands du nævner er ikke Heavy Metal ;)
"Når folk siger de hører HeavyMetal forventer jeg at høre Bands som, Slipknot, KoRn, Sepultura, Lamb of God, Marilyn Manson, American Head Charge, Cold Chamber etc."
Dude! Ingen af de bands du nævner har umlaut i deres navn. For at det er bad ass nok skal der være umlaut i bandnavnet. Jo flere desto bedre. Motörhead og Mötley Crüe er Heavy Metal. De bands du nævner er ikke Heavy Metal ;)
#43 de bands du nævner er da ikke heavy metal? jeg vil mere kalde det døds metal og hvad det nu ellers hedder.. Men jeg er enig i det andet du siger. Folk nu til dags tror de er de største metal hoveder bare fordi de har hørt noget new-metal i boogie.. Det holder ik helt..
Ja, lad os nu lige skelne mellem metal og så heavy metal. Heavy metal er blot en subgenre for metal, ligesom black metal, death metal og power metal er det. Heavy er ikke den overordnede genre, men snarere en betegnelse for den klassiske metal ala. Metallica, Motörhead, Iron Maiden og så videre.
Når man nu bruger computeren som jukeboks, så skifter man genre ret ofte alt er hvad man laver. Når jeg sidder og MAXer eller lign. hører mine absolutte favoritter til blandt Dream Theater, Linkin Park, Muse, Pink Floyd og en gang i mellem Symphony X. Hvis det derimod er noget der kræver lidt mere koncentration så går det nok hen og bliver noget mere Trip-Hop agtigt ala Morcheeba.
@ 21 & 43:
Håber da alle Dream Theater fans kommer til den koncert. Sidste gang var der desværre ikke så mange, men derfor var oplevelsen stadig sublim. Numre som Erotomania, Lines in the Sand og Peruvian Skies kan jo høres igen og igen på repeat.
@ 21 & 43:
Håber da alle Dream Theater fans kommer til den koncert. Sidste gang var der desværre ikke så mange, men derfor var oplevelsen stadig sublim. Numre som Erotomania, Lines in the Sand og Peruvian Skies kan jo høres igen og igen på repeat.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.