mboost-dp1
Deltager du i newz.dk's Folding@Home hold?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Stemte "Nej, men har gjort"
I tidernes morgen på min efterskole blev jeg hvervet af vores IT-mand til at være computer-slave på skolen, hvor jeg blandt andet lavede vores ghostimage.. Der fik jeg lov til at installere F@H klienten på alle skolens computere... Samt vores servere.. (de skulle jo nødig bare stå og bruge strøm for ingenting..)
Men må indrømme at siden da har jeg ikke brugt det.
I tidernes morgen på min efterskole blev jeg hvervet af vores IT-mand til at være computer-slave på skolen, hvor jeg blandt andet lavede vores ghostimage.. Der fik jeg lov til at installere F@H klienten på alle skolens computere... Samt vores servere.. (de skulle jo nødig bare stå og bruge strøm for ingenting..)
Men må indrømme at siden da har jeg ikke brugt det.
Var aktiv dengang der var noget mere promovering her på newz.dk, men efter jeg fik mac, har jeg ikke gidet... Men kunne godt være man skulle begynde igen, (hvis man da kan) da computeren alligevel står tændt det meste af natten og downloader linux distributioner...
Helt ærligt, så droppede jeg også SETI, selv om jeg i grunden mener, der er mere potentiale for den samlede menneskelighed i at finde andet intelligent liv, end at finde kuren mod kræft.
Jeg stoppede fordi jeg mener det er noget miljø svineri.
Der er kun 1 jord og den skal vi passe på. Hvad betyder det i det store billede om jeg eller nogen millioner andre dør af kræft?
Jeg stoppede fordi jeg mener det er noget miljø svineri.
Der er kun 1 jord og den skal vi passe på. Hvad betyder det i det store billede om jeg eller nogen millioner andre dør af kræft?
Min PS3 står til at folde mens den er idle. Det sker dog som regel kun når jeg henter en cola eller venter på at en ny demo bliver hentet/installeret.
Jeg er faktisk ikke helt klar over om den også folder mens jeg ser film på den.
Desuden er det installeret på min bærbare, men det kører også kun mens den er idle, dvs. mest i pauserne når jeg er på skole.
Jeg er faktisk ikke helt klar over om den også folder mens jeg ser film på den.
Desuden er det installeret på min bærbare, men det kører også kun mens den er idle, dvs. mest i pauserne når jeg er på skole.
Min PS3 får engang i mellem lov til at stå lidt med noget F@H.
Var ellers med dengang jeg gik på HTX. Der var vi 3 drenge der gjorde det til vores mission at få det lusket ind på alle skolens lånecomputere.
Så vidt jeg husker gik det meget godt et stykke tid.
Ellers er det ikke noget jeg bruger så lang tid på mere.
Var ellers med dengang jeg gik på HTX. Der var vi 3 drenge der gjorde det til vores mission at få det lusket ind på alle skolens lånecomputere.
Så vidt jeg husker gik det meget godt et stykke tid.
Ellers er det ikke noget jeg bruger så lang tid på mere.
Hvis nogen spørger dig hvad kl. er, beder du dem så også google det?
Jeg hader virkelig når folk ikke bare kan give et svar på et simpelt spørgsmål.
#16 og #6
Folding@home (også kendt som F@H eller FAH) er et projekt der går ud på man distribuere en del af sine processorer til at beregne hvordan et protein folder sig.
Er hvad jeg fandt på http://da.wikipedia.org/wiki/Folding@home
Jeg hader virkelig når folk ikke bare kan give et svar på et simpelt spørgsmål.
#16 og #6
Folding@home (også kendt som F@H eller FAH) er et projekt der går ud på man distribuere en del af sine processorer til at beregne hvordan et protein folder sig.
Er hvad jeg fandt på http://da.wikipedia.org/wiki/Folding@home
#21 Props for et ordentligt svar :)
Er få tilfælde hvor det er i orden at referere til google/wiki og andre gange havde et svar som dit været lettere end at fucking finde et link når folk bare vil vide hvad noget overordnet er...
Folder aldrig selv men kunne godt være man skulle sætte arbejdspladsen til det :P
Står trods alt en 300 maskiner der sagtens kunne udnyttes bedre end de blir lige nu :D
Er få tilfælde hvor det er i orden at referere til google/wiki og andre gange havde et svar som dit været lettere end at fucking finde et link når folk bare vil vide hvad noget overordnet er...
Folder aldrig selv men kunne godt være man skulle sætte arbejdspladsen til det :P
Står trods alt en 300 maskiner der sagtens kunne udnyttes bedre end de blir lige nu :D
thethufir (1) skrev:de skulle jo nødig bare stå og bruge strøm for ingenting..
Ja, for en PC bruger altid lige meget strøm, uanset hvad den laver.
</ironi>
Det er som om idéen dør lidt, på en (relativt svagt ydende) bærbar, med begrænset batterikapacitet..
Men jeg har da gjort, da jeg var på stationær :)
Ja, hvorfor egentligt ikke..
Men jeg har da gjort, da jeg var på stationær :)
AzCii (21) skrev:#9
Ja, hvorfor egentligt ikke..
#7 Linux distributioner..... Yeah... Right... :P
#23 Det er jeg skam godt klar over de ikke gør... Men forskellen på at have en pc slukket eller tændt.. Og på at have den tændt uden at lave noget fornuftigt, og på at lave noget fornuftigt er i min verden meget stor.. :)
Desuden kommer strømforbruget i en PC ikke kun fra CPUen.. Men fra Harddiske og andre fysiske elementer såsom blæsere, og cdromdrev... Hvilket ikke bliver brugt under folding. (Dermed ikke sagt at CPU'er ikke bruger mere strøm under load...)
#23 Det er jeg skam godt klar over de ikke gør... Men forskellen på at have en pc slukket eller tændt.. Og på at have den tændt uden at lave noget fornuftigt, og på at lave noget fornuftigt er i min verden meget stor.. :)
Desuden kommer strømforbruget i en PC ikke kun fra CPUen.. Men fra Harddiske og andre fysiske elementer såsom blæsere, og cdromdrev... Hvilket ikke bliver brugt under folding. (Dermed ikke sagt at CPU'er ikke bruger mere strøm under load...)
Og jeg hader folk der ikke gider google de mest simple spørgsmål, når det er så åbenlyst meget lettere - så den går begge veje. ;)
Ontopic:
Har aldrig gjort det, men har overvejet det. Tror dog primært det er dovenskaben der afholder mig fra det, samt at jeg ikke gider høre på min computer larme.
Og jeg hader folk der ikke gider google de mest simple spørgsmål, når det er så åbenlyst meget lettere - så den går begge veje. ;)
Ontopic:
Har aldrig gjort det, men har overvejet det. Tror dog primært det er dovenskaben der afholder mig fra det, samt at jeg ikke gider høre på min computer larme.
Det går jo selvfølgelig begge veje. Man skal selv have researchet på sit eget spørgsmålet inden man stiller det offentligt, men hvis folk spørger om en forklaring på dette fantastiske site newz.dk, synes jeg da man skal dele ud af sin 24-karats viden :)
#Topic
Nej, har aldrig foldet, så stemte blankt.
Det går jo selvfølgelig begge veje. Man skal selv have researchet på sit eget spørgsmålet inden man stiller det offentligt, men hvis folk spørger om en forklaring på dette fantastiske site newz.dk, synes jeg da man skal dele ud af sin 24-karats viden :)
#Topic
Nej, har aldrig foldet, så stemte blankt.
For at "Folde" for newz.dk holdet skal man bare skrive tallet 34688 første gang man starter klienten når den beder om team nummer.
Jeg er ret sikkert på at den Linux klient der er at finde på siden: http://folding.stanford.edu/English/Download er en rigtig Linux klient hvor den ikke skal emulere noget som helst.
Jeg vil gætte på uden at have noget som helst at basere det på, at det originale program der ligger til grund for klienten oprindeligt er skrevet til Linux, da det jo er et universitet der står bag, og hvis de har nogle kraftige maskiner stående til at lave dette arbejde er de jo nok linux baserede, eller måske AIX eller lignende.
Jeg er ret sikkert på at den Linux klient der er at finde på siden: http://folding.stanford.edu/English/Download er en rigtig Linux klient hvor den ikke skal emulere noget som helst.
Jeg vil gætte på uden at have noget som helst at basere det på, at det originale program der ligger til grund for klienten oprindeligt er skrevet til Linux, da det jo er et universitet der står bag, og hvis de har nogle kraftige maskiner stående til at lave dette arbejde er de jo nok linux baserede, eller måske AIX eller lignende.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.