mboost-dp1

Deltager du i et distributed computing projekt?

Gå til bund
Gravatar #1 - Ronson ⅍
8. apr. 2004 16:07
Har stemt "Nej, gider ikke bruge energi på den slags."

Har ikke noget imod projekterne, men når nu der går ged i den og 60.000 hjemmesider pludselig skal lave et "hold" der dyster mod de andre - så bliver det alligevel en tand for lamt. Lidt ligesom CS.
Gravatar #2 - [BC]ravn
8. apr. 2004 16:16
Tjae... Jeg støtter boinc(.dk). Selvom det endnu kun er i beta stadiet, så bliver det rart når det er færdigt.
Lige PT kører jeg setiathome og astropulse, som er de 2 eneste projekter man kan køre i beta delen. Men ellers skulle det jo blive helt åbent, så alle andre der har brug for stor regnekraft, kan hoppe på vognen :)
Gravatar #3 - exploit
8. apr. 2004 16:20
kunne da være sjovt den dag en ond cracker fik adgang til lidt kode og lavede lidt om på lortet ;) så skal i se DDoS ;)
Gravatar #4 - Simm
8. apr. 2004 17:06
jeg kan godt se fordelene i distributed computing og de projekter, det har medført. Det er da genialt!

Men det er ikke noget, jeg har lyst til at lade mine computere deltage i. Der er en faktor der hedder strømforbrug og skal mine 2 computere stå og med 100% CPU-load.. tjah.. så er jeg bange for at strømmålerne løber løbsk. Plus at jeg som grafiker arbejder med meget store filer, som til tider er meget resourcekrævende.. så er det pludselig ikke meget at gi' af.. :-)

Men hatten af for jer, der deltager :-)
Gravatar #5 - Euroman
8. apr. 2004 17:52
Ja jeg syntes også det er en god ting, men har desværre ikke mulighed for at støtte det herfra, da jeg ikke har administrator kontrol over min arbejds pc og egentligt heller ikke vil/må bruge min arbejds pc til den slags. Jeg har ikke internet der hvor jeg bor, så det er ikke fordi at jeg ikke har lyst, men fordi at jeg ikke kan!
Gravatar #6 - s1h
8. apr. 2004 17:56
Har ik råd til strøm :\
Gravatar #7 - amokk
8. apr. 2004 18:55
Hvis jeg boede på fx. et kollegie med flatrate strøm ville det ikke gøre mig noget at have en spand stående men jeg har sgu ik helt råd til at have en comp på 100% load hele tiden...

#3 så skulle den "onde hacker" ændre samtlige deltageres klienter... klienten kan ikke bare udføre dataene og styre computeren, ligesom din browser (for det meste) ikke kan installere ting på din comp uden videre

klienten modtager pakker, analyserer deres indhold og sender resultatet tilbage igen... ikke noget farligt..
Gravatar #8 - Just@ce
9. apr. 2004 07:54
Jeg ved i hader det, men jeg siger det altså alligevel...

Hvorfor skal den eneste nej mulighed være noget med "at jeg ikke gider"?

Er det ikke en mulighed at man vælger en anden grund? (se evt. ovenfor, som egentligt ikke er andet end andre grunde).
Personligt har jeg VALGT ikke at deltage - ikke fordi jeg har noget imod projekterne, eller fordi der går konkurrence i det - heller ikke pga. strøm eller manglende adgang på mine arbejdsmaskiner.
Jeg har bare ikke lyst. Man kan vidst godt se at ham der har sat den poll op selv deltager med alle sine 7 workstations så snart de har idlet i 1 minut ;-)
Gravatar #9 - angelenglen
9. apr. 2004 10:23
mangler der ikke en "Flere af ovenstående"-mulighed?!
Gravatar #10 - Kuruderu
10. apr. 2004 08:12
@ #4
Ja det koster en del strøm at have dem stående 24/7. Jeg har personligt 3-4 maskiner stående til at lave den slags. UD for at være mere præcis. Men dit argument med at du er grafiker og har brug for cpu kraften selv holder jo ikke. ihvertfald ikke hvis den klient du bruger til "lend cpu power" er skrevet ordentligt... f.eks UD klienten den har en default process prioritet på idle, hvilket betyder at den absolut ikke KAN tage cpu kraft fra noget som helst. Kun de %-er du ikke aktivt bruger selv.

@ alle
ja der mangler et par options ala dem i har nævnt. "flere af ovenstående, Nej - strøm er ikke gratis" etc etc.

Ah jo... hvorfor er det nu lige folding@home er så skide populært? har jeg ikke lige fattet endnu.....
Gravatar #11 - Yasw
10. apr. 2004 09:24
Ja, kører Folding@Home for newz.dk holdet. Dog står min maskine lidt stille lige nu da jeg har påskeferie og ikke er hjemme :)

Da jeg får en del år tilbage fik Internet med et dejligt 56K modem kørte jeg SETI@Home, hvilket jeg da vist egentlig gjorde i pænt lang tid. Det var dog kun på en 500MHz. Senere hen kørte jeg så distributed.net i noget tid og nu så Folding@Home.

Man kan jo undre sig over hvad der egentlig får en til det, men jeg tror noget af det ligger i at der altid bliver lavet en hulens masse stats på det. Ærligt talt, hvor mange af jer nørder elsker ikke at sidde og glo på egentlig rimelig ligegyldige stats? Alt lige fra MRTG, stats for en IRC-kanal, webside stats og til disse distriburerede projekter. Nåhja, og bare her på newz.dk med antallet af ens forumpost og nyhedsindlæg. Tror i hvert fald det med stats har en større eller mindre betydning for hvorfor den slags fanger nogens interesse. Ikke fordi der nødvendigvis er et særlig stort konkurrence moment i det, men det er bare.. ja sjovt :D
Gravatar #12 - flywheel
10. apr. 2004 14:22
valgte "Nej, gider ikke bruge energi på den slags."

Primært fordi der ikke er nogen klient.
Gravatar #13 - amokk
10. apr. 2004 16:07
#10 "Nej, gider ikke bruge energi på den slags." kan vel egentlig tolkes som at strøm ikke er gratis
Gravatar #14 - flywheel
10. apr. 2004 16:53
#13 Det afhænger også af hvilke processorer man roder med, der er jo over 100W i forskel på en VIA C3 og en Prescott.
Gravatar #15 - amokk
10. apr. 2004 17:13
Ja men der er fandme også forskel på ydelsen!

Uanset hvad bruger en CPU mere strøm når den arbejder, og det at computeren står tændt bruger i sig selv mere strøm... og hvem helvede gider købe en via C3 bare for at spare strøm når man kører distributed network?
Gravatar #16 - flywheel
10. apr. 2004 20:34
#15 Det kunne eventuelt være at nogle folk, der roder rundt med en 120W Prescott - var lidt mere påpasselige med at have den stående ved full load, end en processor der er knapt så forslugen, såsom en C3 eller en 1Ghz Duron.

Ja der en ganske stor ydelsesforskel på de to, men Prescott har også et strømforbrug der er 10-12 gange så stort - den er kort sagt i Itanic klassen.
Gravatar #17 - amokk
11. apr. 2004 04:30
jeg synes det begynder at bevæge sig lidt OT... vi kan diskutere processorer og strømforbrug et andet sted, her taler vi primært om de maskiner folk har stående til daglig brug, og som nogle lader står hele dagen for at pakke pakker fra pakistan eller hvad man nu skal kalde det når man laver distributed network...
Gravatar #18 - b-man
11. apr. 2004 11:20
Någon som har tipps till tråd lös adls till Xbox???
Gravatar #19 - b-man
11. apr. 2004 11:22
Gravatar #20 - Mion
12. apr. 2004 12:34
Synes ikke altid lige disse programmer er en kanon god ide, da mange bare lader deres pc´ere stå tændt af den ene grund, tænk på forurening, tænk på strømforbrug
Gravatar #21 - Pakster
12. apr. 2004 17:50
sig mig er det ikke UD det sælger cputid til firmaer og derfor tjener penge på du betaler strøm?
Gravatar #22 - marhauer
12. apr. 2004 21:25
Jeg køre heller ikke noget i den stil. Min eneste grund er at jeg godt kan lide og have en rimelig clean computer (Kun de programmer jeg bruger). Men ja jeg syntes det er en god ide!

Nu undrede jeg mig lidt over dem der siger strømforbruget har noget og sige, det lydder jo på dem som om det 10 dobler når computeren køre full load (Okay overdrivelse). Så jeg søgte lidt på nettet efter information om full load vs. idle strømforbrug. Det eneste jeg kunne finde det her:

http://www.fwgg.org/files/FWGG_POWER_TEST.pdf

Et riemligt spinkelt matriale.. Det eneste det viser er at der er utrolig stor forskel på systemer, nogle er der en fordobling af strømforbruget og andre næsten ingen ændringer. Men jeg kunne heller ikke lige se om det var med monitoren tændt eller hvordan.
Gravatar #23 - amokk
12. apr. 2004 21:58
#22 hvis man har en comp med automatisk blæserstyring kan man meget let høre hvordan blæserne kører hurtigere i takt med CPU usage i task manager stiger...

på min bærbare kan jeg også tydeligt se hvordan batterimåleren ryger ned så snart man belaster cpuen, og maskinen bliver varmere... (har en centrino)
Gravatar #24 - TYBO
13. apr. 2004 06:25
Hvis min søn kørte sådan et program på hans PC ville han få en røvfuld :)
Oki det gør han ikke endnu...han spiller kun byggemand bob :)
Gravatar #25 - jensendk
13. apr. 2004 07:39
#24 Tybo

Er du sikker på det er poden, der spiller byggemand bob ;-)
Gravatar #26 - TYBO
13. apr. 2004 09:30
jensendk: yes.....han er kun 2½ år og kan allerede gemmenføre den selv.
Han styre musen sikkert rundt på skærmen.
Gravatar #27 - aarun
13. apr. 2004 13:05
var med Newz.dk men er nu med >PcPlayer.dk
Gravatar #28 - briller
13. apr. 2004 16:26
http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/faq.html#misc.power

Nu ved jeg godt at Stanford prøver at "sælge" sit produkt, men her er et link til deres faq ang strøm forbrug.

Mvh
Mads
Gravatar #29 - MasterMind
14. apr. 2004 08:55
Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at vide hvorfor F@H er så populær herinde, såvidt jeg ved er UD da noget mere nyttigt research ? :)

PS, jeg kører UD/SETI (når jeg gider/har pc'en tændt, min pc støjer som en turbine blæser pga mit Leadtek FX5900 :( )
Gravatar #30 - pointwood
14. apr. 2004 12:48
#29: Hvor har du lige læst det henne? Faktisk er F@H en af de eneste DC projekter der leveret resultater:

http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/p...
http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/r...
http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/a...

Nu er det ikke alle der går vildt meget op i formålet med et givent projekt. Der er mange for hvem det er en hobby og statistikkerne er det interessante, dvs. det at konkurrere med andre om at nå højest.

Personligt er jeg en del af en af de helt store DC teams - Ars Technica. Vi er involveret i adskillige projekter - se mere på http://www.arsfoodcourt.com
Gravatar #31 - red_martians
15. apr. 2004 13:13
Jeg er med.... tænder programmet når ejg står, tænder min netradio, og sidder så og skriver opgave!!... har hørt at det ui virkeligheden er ca. 50kr i strøm om året det koster.
Gravatar #32 - andersleed
15. apr. 2004 15:10
Ny afstemning... :)
Gravatar #33 - tryl
16. apr. 2004 21:38
Bruger min overskudstid på at komprimere gamle hjemmevideoer til mpeg/DVD, eller evolutionær udvikling af styresystemer til robotter. Tidligere kørte jeg på at knække DES, og på min tidligere skole var der da også en del maskiner der pludselig begyndte at køre SETI@HOME (det gør de sikkert - win98-kasser der bliver behandlet værre end offentlige toiletter).
Gravatar #34 - themuss
18. apr. 2004 11:08
seti@home på mine servere + og min workstation (1ghz-2.6ghz). distributed.net på mine firewalls(75mhz-400mhz).
Gravatar #35 - Knold
19. apr. 2004 11:51
Jeg stoppede med seti, efter at jeg flyttede hjemmefra, og skulle betale for strømmen selv.
Gravatar #36 - D_V
19. apr. 2004 13:12
Hvilken skole var det :P.. ha ha.. smed seti@home ind på samtlige skolens pc'er (også lærenes :P). Så fik jeg sgu også nogle points :D....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login