mboost-dp1

DC Comics vs. Marvel Comics

Gå til bund
Gravatar #1 - fpr
19. jul. 2009 13:10
De er begge gode, men jeg læser mest Marvel, superman & co. har aldrig sagt mig noget, med undtagelse af batman.

jeg ville bare ønske at de ville holde op med at lave film baseret på tegneserierne, sniktbub origins fik mig næsten til at græde af frustration...
Gravatar #2 - Thalion
19. jul. 2009 14:07
Marvel! Helt klart!

Dog elsker jeg Hellboy, og det er dark horse.
Gravatar #3 - Tumleren
19. jul. 2009 14:33
Har aldrig rigtig læst nogen af dem - Anders And var altid min favorit, og superheltene tiltalte mig ikke rigtig.
Gravatar #4 - Mr.Smiley
19. jul. 2009 16:18
Så vil jeg stille mig som en af de få der stemte DC :)
Gravatar #5 - xtort
19. jul. 2009 16:25
DC - ingen slår batman...!
Gravatar #6 - Norrah
19. jul. 2009 18:17
Har ikke rigtig læst nogle af dem, siden min broder for laaaang tid siden flyttede "væk fra mig" for han var den der købte tegneserierne.

Han stoppede sjovt nok også på samme tid som mig.
Skulle jeg vælge nogle af dem, så blev det helt klart jumbobøger.
Gravatar #7 - Josso
19. jul. 2009 19:13
Anders And-blade og Basserne. :)
Gravatar #8 - mazing
19. jul. 2009 20:44
Er nu ikke den store fan af tegneserier, men hvis det endeligt skulle være, så ville det være en japansk Manga... Det er det eneste der holder når der kommer til tegneserier.
Gravatar #9 - praktikant muffe AKA pewbe
19. jul. 2009 22:09
mazing (8) skrev:
Er nu ikke den store fan af tegneserier, men hvis det endeligt skulle være, så ville det være en japansk Manga... Det er det eneste der holder når der kommer til tegneserier.

Helt enig :D
Gravatar #10 - poubellos
20. jul. 2009 08:00
Hvor er lige skidt valg muligheden?

#3 også her. Manga er dog det fæleste.
Gravatar #11 - BluepaiN
20. jul. 2009 19:58
Svært at vælge. Der er mange fede historier og figurer i begge universer. Men tror bare jeg holder mig til mine Flip og Flop tegneserier. Det ved man da hvad er.
Gravatar #12 - smiley
21. jul. 2009 03:02
DC, helt sikkert.
Gravatar #13 - mgX
22. jul. 2009 18:56
mangler muligheden: "hva pokker er forskellen?" kan ikke selv kende forskel...
Gravatar #14 - gentox
22. jul. 2009 19:18
Groft sagt så er de mest kendte DC helte, Superman, Batman, Wonderwoman, The Flash, Green Lantern og Green Arrow.
DC Helte lister på Wiki.

Marvel heltene omfatter Ironman, Daredevil, The Hulk, Spiderman, Captain America, Wolverine osv.
Marvel Helte lister på Wiki.

Hvad man kan lide må næsten være en smagssag(om nogen af dem).
Gravatar #15 - übermench
22. jul. 2009 20:19
Mig og min storebror læste mest Marvel da vi var lille, dvs Spiderman (Edderkoppen, som tegneserien hed den gang), hulk og X-men (dk: projekt x).

Jeg har altid foretrukket marvels helte, da jeg følte at de var mere menneskelige end alle DC-helte (minus batman).
Men idag kan jeg lide begge universer lige godt. Men min stemme går til marvel, fordi jeg har brugt mest tid på at læse disse tegneserier.
Gravatar #16 - Sirius7dk
23. jul. 2009 15:09
Ingen

Egmont FTW!!

Altsaa Anders And, Basserne, Lucky Luke og andre klassikere :D
Gravatar #17 - lnc12
23. jul. 2009 22:17
Jeg låser mest DC da jeg syntes det er bedst ingen slår Harly Quinn og Posind Eve
men er dog klart mest til Dark Horse som udgiver SW comics
Gravatar #18 - Bastardo
25. jul. 2009 11:23
DC da de har Watchmen som der ikke er nogen der kommer op på siden af.
Gravatar #19 - themuss
25. jul. 2009 11:50
Min storebror har alt Marvel og DC udgivet i DK.... Tak :)

Nøøøj jeg har tilbragt mange timer foran hans reol med hæfter hæfter hæfter. Man kan ikke bede folk om at vælge ml. DC eller Marvel, det er helligbrøde.

Derudover vil jeg også godt tilslutte mig gruppen af særdeles glade Dark Horse-fans.
Gravatar #20 - shantri
25. jul. 2009 15:57
Intet af det. Manga hæfter ja tak
Gravatar #21 - -xero-
28. jul. 2009 01:32
DC. Marvel har Spiderman, men så vist heller ikke så meget mere interessant at byde på.
Gravatar #22 - fladlagkage
28. jul. 2009 05:05
Til hver en tid Top Cow, DC og Marvel har aldrig haft nogle gode historier, ej specielle interesante "helte" Deres historier er simpelthen for tynde, og deres helte ligesådan.
Gravatar #23 - themuss
28. jul. 2009 11:44
fladlagkage (22) skrev:
DC og Marvel har aldrig haft nogle gode historier, ej specielle interesante "helte"
Hvis du ikke har læst dem siden 70erne er din mening jo uinteressant.

Både Marvell og DC har rigtig fede superheltegallerier og der er rigtig meget dybde i mange af dem.

Bevares hvis man tror DC er superman og batman inden 86/90 osv. så er det klart man ikke synes de er særligt fede.

Projekt X er også skidetyndt. Ham der jærven er en kedelig type. Not,
Gravatar #24 - bnm
29. jul. 2009 09:43
På den ene side har vi Watchmen og Sandman. På den anden side har vi.... bum bum bum.
Gravatar #25 - IRGhost
30. jul. 2009 19:48
jeg savnede personligt muligheden for at stemme på DarkHorse Comics
Gravatar #26 - markjensen
30. jul. 2009 20:51
Ingen af dem. Jeg ville vælge manga, men det er måske lidt bredt nok. Der er trods alt lidt forskel på Love Hina og Hellsing
Gravatar #27 - Skak2000
4. aug. 2009 21:40
Kan de overhoved sammenlignes? (Marvel fan)
Gravatar #28 - Remmerboy
5. aug. 2009 07:41
jeg synes at dc figurene har mere dybte i deres historie (f.eks superman og batmant) hvor marvel figurene har mere interessante figure.
så jeg kan godt lide dem begge to, men batman slår aldrig fejl, han kan tæske alle jeres far tilsammen :)
Gravatar #29 - Hůňděštějlě2
8. aug. 2009 17:27
Tumleren (3) skrev:
Har aldrig rigtig læst nogen af dem - Anders And var altid min favorit, og superheltene tiltalte mig ikke rigtig.

Yes, Andes And er den eneste tegneserie som voksne mennesker med respekt for sig selv kan læse :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login