mboost-dp1

Computerspil som en offentligt støttet eSport?

Gå til bund
Gravatar #1 - ysangkok
16. jun. 2007 22:27
Jeg nægter at anse computerspilning som "sport".
Gravatar #2 - holmen
16. jun. 2007 22:29
Computerspil som en offentligt støttet eSport?
Naturligvis. Curling og golf anses som "rigtige" sportsgrene, så det er da klart at computerspil skal støttes...
Gravatar #3 - Cyrack
16. jun. 2007 22:36
Nej! (og det gælder al sport, også curling, golf, fodbold og deslige).

At folk vil røre sig, fint med mig. At det har udgifter er også fint med mig. Men at jeg skal betale til en eller anden riddeklub eller en folk fodbold-fanatikere er sq ikke okay.
Når jeg tager mig sammen kan en løbetur på en cykelsti bruges, at nogen vil have noget mere avanceret er fint, bare de selv betaler.

---
Det bør måske nævnes at jeg lige har fundet ud af at Herning Riddeklub er den sportsforening i Herning kommune der modtager mest støtte pr. medlem, og de fleste af medlemmerne eller deres forældre ligger i top 10% på indtægtsranglisten... lidt noget svineri :-/
Gravatar #4 - wald15
16. jun. 2007 22:36
tjo....der er da en vis form for sport i wii...
og den der hvor man står på et tæppe og danser efter en eller anden
vil dog ikke mene at fx. CS er en sportgren
Gravatar #5 - holmen
16. jun. 2007 22:42
Hvis curling kan accepteres som sportsgren, så kan 7-kabale satme også. [spoiler]Hvis I ikke kan se pointen, så er det sgu ærgeligt, men pointen er noget med at.. Ja?[/spoiler]
Gravatar #6 - fimpfimp
16. jun. 2007 22:55
Nej! Ikke fordi eSport ikke kan fungere som en sport, men fordi ingen bør tvinges til at betale uanset hvilken sport eller kulturinstitution der er tale om.
Gravatar #7 - PingoKiller
16. jun. 2007 23:05
med alle de konkurancer i computerspil begynder det at ligne en sport. udfra definationen af sport vil jeg sige at computerspil er en sport, og hvis en slags sport får offentlig støtte, hvorfor ikke også esport?

dog synes jeg ikke nogen slags sport skal have offentlig støtte. jeg er ikke intreseret i nogen slags sport. hvorfor skal jeg så betale? hvis de har brug for penge, må de selv skaffe dem!
Gravatar #8 - Benjamin Krogh
16. jun. 2007 23:07
Synes at det giver god mening at betragte computerspil som sport, da man træner for at blive bedre.

At det skal støttes med offentlige midler, finder jeg fuldt ud lige så legitimt som at enhver anden sportsgren får midler. Enig i #3.
Gravatar #9 - ztyle
16. jun. 2007 23:11
NEJ og det gælder alt det bras vi betaler for: sport, kunst, kultur, film, DR osv.
Gravatar #10 - Hundestejle
16. jun. 2007 23:27
Hvorfor ikke? Fodbold og andet pjat får stor summer, så hvorfor ikke smide nogle LOTTO-midler efter computerspil?
Gravatar #11 - holmen
16. jun. 2007 23:31
Al "sport" skal støttes, eller ingen sport skal støttes, imo...
Gravatar #12 - rackbox
16. jun. 2007 23:41
Jeg er også på vognen med at der slet ikke skal betales offentlige midler til sport. Tipsmidler er noget andet - jeg kan jo lade være med at købe skrabelodder :-P

Indtil der er nogen, der kommer med et væsentligt argument for, hvorfor det er i bred samfundsmæssig interesse at lade mine skattekroner gå til en flok blegfede fodboldentusiaster, som i øvrigt tjener det meste af kassen på deres fritidsinteresse, så vil jeg med næb og klør holde fast på min holdning.
Gravatar #13 - pote
16. jun. 2007 23:45
Stemte ja, da jeg som andre mener at der er lige så meget bevægelse i computerspil som i curling. Desuden synes jeg det er snæversynet af de folk der ikke kan se pointen i af staten støtter sport og des lige. At droppe det vil få den generelle sunhed i Danmark til at styrtdykke, hvilket bare giver flere udgifter til sundhedsvæsenet. Så når vi nu er i gang, skal vi så også droppe sundhedsvæsenet? Det er sgu alligevel også bare penge ud af vinduet, fuck dem der bliver syge fordi de ikke dyrker motion, de må dø i rendestenen (læs sarkasmen).
Gravatar #14 - fidomuh
17. jun. 2007 08:46
Eh, wtf en flok selvfede ignoranter herinde ( no offence ofc ... ) :)

"Staten skal ikke stoette sport overhovedet"
"Staten skal ikke stoette noget jeg ikke gider deltage i"

Ahem? Det var da et fint udgangspunkt for vores kulturelle arv..?

Det er fandme et nitten udgangspunkt at have for at vaere en del af faellesskabet..
Personligt gider jeg ikke spille fodbold eller andet spas, men jeg har intet imod at skattepengene bruges paa institutioner til vores ungdom..
( Naar man bliver over 18 skal man betale en del mere i de fleste fodboldklubber )
Derudover skal der stadig betales kontingent pr. person.

Indtil der er nogen, der kommer med et væsentligt argument for, hvorfor det er i bred samfundsmæssig interesse at lade mine skattekroner gå til en flok blegfede fodboldentusiaster, som i øvrigt tjener det meste af kassen på deres fritidsinteresse, så vil jeg med næb og klør holde fast på min holdning.

Sjovt, jeg kender INGEN unge som faar betaling for at spille fodbold ?

Hvis vi snakker folk der spiller serie-fodbold og lignende med kontrakter og saadan, saa spiller de jo ikke laengere i en offentligt stoettet klub?
Gravatar #15 - Lakrids
17. jun. 2007 10:14
Synes det er ærgeligt, at folk brokker sig sådan over "Åhh mine skattekroner skal ikke gå til håndbold, for det gider jeg ikke se pååååå! Det skal gå til cykelstier og skrabelodder, for det er det JEG gider!!! Og så lige lidt til sygehuset i Odder og så til bingoklubben i Odder Brugsforening!"

Vi lever trods alt i et velfærdssamfund, hvor alle mennesker smider sin del penge i kassen, hvorefter de bliver fordelt tilbage til os i form af nye veje, sygehuse, støtte til sportsforeninger og børnepleje osv. Vi kan jo naturligvis ikke styre denne støtte 100% til newz.dk's brugere som man lige er i humør til - så jeg synes i skal se det med lidt større perspektiv.

At vi så alle måske burde betale mindre til denne fælles kasse, er så en lidt anden diskussion, jeg lader være til en anden god poll :)
Gravatar #16 - holmen
17. jun. 2007 10:42
#14 og #15 synes i at f.eks. Counter STrike skulle støttes som en sport? Altså hvis der nu fandtes CS-klubber og lignende...
Gravatar #17 - David Munch
17. jun. 2007 11:02
Sport som vi kender det er noget som er velanset blandt de fleste. Det er computerspil langtfra.. Og tror godt det kan skabe mange former for opdelinger i samfundet hvis det bliver fuld-blown computergaming med statsstøtte.
Gravatar #18 - Lobais
17. jun. 2007 11:45
Jeg må sige, at jeg kan finde en koreansk starcraft match væsentligt mere interessant en verdensmesterskabet i skiskydning.
Hvis så endda de ekstremt råbende kommentatere ville tale et forståeligt sprog, så ville det da være et hit :)
Gravatar #19 - Hubert
17. jun. 2007 11:49
Er støtte fra tipstjensten betegnet som statsstøtte? Hvis det er det må det da være et ja. Men ellers mener jeg ikke de skal have noget. De skal vel have samme muligheder som andre sportsgrene.

Sygehuset i Odder er lukket :)
Gravatar #20 - fidomuh
17. jun. 2007 11:52

Hvorfor dog det?
Og ja, computerspil er fint velanset blandt naesten alle mine venner.. Jeg tror faktisk kun jeg kender een som synes det er "til grin" at spille computer, og han er generelt ikke saerligt venlig overfor noget :P

Statsstoetten skulle vel bare vaere ligesom den er til andre sporter?
( Omend det faktisk er langt billigere at saette diverse servere op og saadan .. )

Forskellen er vel at man her bliver noedt til at starte med nogen lignende en forening som er overordnet?

Saa kan vi se paa stoette af specifikke "spil" senere..

Men som udgangspunkt, ja?

Eller skal vi kun stoette fodbold, og ikke cricket fx?

Praecis !!
Gravatar #21 - Scurvy Lobster
17. jun. 2007 11:57
Jeg får kvalme af at sidestille computerspil med sport. Måske om en årrække, men pt. synes jeg vi er meget langt fra noget jeg vil kalde en sport. Det gælder også en Wii.

Så: NEJ!
Gravatar #22 - Taxwars
17. jun. 2007 12:04
Så længe man spilder offtenlige midler på "normal" sport så er det vel også fair man gør det her. Men egentlig burde igen af dem få en klejne. At folk vil spille deres tid på noget pjank er op til dem, men man kan ikke forbare afpresse resten af befolkningen for at få råd til det.
Gravatar #23 - fidomuh
17. jun. 2007 12:06

Du skal heller ikke sidestille det med sport?

Du skal se det som noget helt andet end sport.. det er bare et konkurrence "spil" som vi ikke har noget samlet ord for, saa vi kalder det "eSport" ..

Ligesom fodbold og andet lort bare er et spil, saa er CS det fx ogsaa :)
Gravatar #24 - trylleklovn
17. jun. 2007 12:06
STOP MED AT POSTE BESKEDER OG LÆS DETTE

I diskuterer jo til verdens ende uden at få noget ud af det, på den der måde.

Der er, så vidt jeg kan se, to grupper herinde.

Den ene gruppe tror sport udelukkende har noget med fysisk aktivitet at gøre. De tænker på sport som at løbe en tur, gå til fodbold for at få motion osv.

Den anden gruppe ser sport som discipliner, der konkurreres i ved stævner.

Til gruppe et: Der er ingen der mener at computerspil er fysisk udfordrende. Og det har INTET med fysisk udfordring at gøre når vi mener at esport skal støttes. VI MENER IKKE COMPUTERSPIL ER FYSISK UDFORDRENDE

Men vi mener derimod at computerspil er en disciplin, der allerede konkurreres i stor stil i. Der spilles om mange penge. Der trænes professionelt i det. Der er sponsorerer der kaster mange penge i det. Der sendes online tv med kommentering, fuldstændig som de gængse fodboldkampe.

Fodbold er ikke populært fordi det er fysisk udfordrende
Det støttes fordi det er et taktisk spil, som de fleste kan forstå. Folk ser det i fjernsynet fordi de det handler om hvem der spiller bedst. Ikke hvem der kan løbe hurtigst.

Fuldstændigt samme parallel kan drages til computerspil.

At støtte computerspil, som en sport, betyder ikke at den sportslige udfordringsværdi i at gå til sport for at komme i form falder.
Gravatar #25 - Man in Black
17. jun. 2007 13:25
"Nej"

Computerspil er ikke sport!

Desuden går jeg generalt ikke ind for offentlig støtte. "Offentlig støtte" er også et forkert ord, der bør stå "skatteyderfinansieret støtte".

Skatten skal ned, så NEJ til at kaste om sig med skatteydernes penge!
Gravatar #26 - bakerman
17. jun. 2007 13:38
Det bør måske nævnes at jeg lige har fundet ud af at Herning Riddeklub er den sportsforening i Herning kommune der modtager mest støtte pr. medlem, og de fleste af medlemmerne eller deres forældre ligger i top 10% på indtægtsranglisten... lidt noget svineri :-/

Hvis dem der går til ridning's forældre ligger i top 10% på indtæftslisten, betaler de vel også mest skat, og så er det vel ikke helt galt at det går til deres interesser? :]
Gravatar #27 - XERXES
17. jun. 2007 13:50
Jeg synes ikke at computerspil skal have statsstøtte, og det har ikke noget at gøre med om jeg anser det som en sport eller ej. Men mere at der er rigtig mange sportsgrene som har eksisteret i mange årtier, som stadigvæk ikke får nogen form for statsstøtte. Så hvorfor skulle computerspil lige pludselig bare komme ind fra højre og komme foran dem?
Gravatar #28 - MuFFenBerG
17. jun. 2007 15:21
Hvis Skak er en sport så er Computerspil mere end sport..
Gravatar #29 - sg17a
17. jun. 2007 15:37
Bare fordi det er konkurrencebetonet er det ikke ligestillet med sport.

Der er en vigtig forskel mellem underholdning og motion. Jeg anser støtten til sport (dvs) motion som værende en god ting for den generelle folkesundhed og i det lange løb besparende.

Computerspil, er ofte stillesiddende og giver ofte ikke andet en helbredsmæssige problemer, og derfor bør det ikke støttes.

Om folk vil deltage i sport er op til de individuelle. I øjeblikket støttes sporten stort set af tipsmidlerne. Dette er ikke noget som betales over skatten, men af folk som spiller. Så skatten nedsættes ikke hvis støtten fjernes.

ESport somk underholdning - tjo, der kommer en dag, hvor man nok kan følge med i profesionelle spillere, og når den dag er der, er der penge nok i det, lige som at se landskamp, hvor folk glædelig betaler for at se med.
Gravatar #30 - XorpiZ
17. jun. 2007 19:14
Jeg ville egentlig poste noget relevant, men det må jeg ikke for Trylleklovn, der åbenbart har monopol på at have den rigtige mening :>
Gravatar #31 - Cyrack
17. jun. 2007 19:55
Extreme.ken

Formålet med støtte til sport er jo netop alle skal have mulighed for at dyrke sport, ikke at gøre det endnu billigere for dem der allerede har råd.
Generelt er formålet med skatten at man fordeler goderne, ikke bare disponere over dem for folket...
Gravatar #32 - MadsKaizer
17. jun. 2007 20:21
Med en fortid i toppen af dansk eSport kan jeg kun udtale mig om at det er stærkt ovrvurderet og desuden befolket af de mest patetiske eksistenser der kan opstøves i dette solsystem.
At man vil statsstøtte flueknepperi og whine bliver sgu ikke med min stemme, der er vigtigere ting der skal rettes op først.
Gravatar #33 - Scurvy Lobster
17. jun. 2007 20:28
#32 Hørt! Det er da godt, at en insider kan sætte sig lidt imod den stemning som er ved at piskes op.
Gravatar #34 - owrflow
17. jun. 2007 20:52
Udstyret er for dyrt til at det offentlige skal betale og udøvere har vel også selv computere. Hvis quake world bliver moderne igen skal jeg nok la være med at råbe for højt.
Generalt synes jeg det meste sport er overvurderet, og ikke fortjener så meget støtte.
Gravatar #35 - fidomuh
17. jun. 2007 21:01

Kodeordet her er "interesse"..

De ting som har meget interesse faar mest stoette.. det er logik.

Hvis der er mange som interesserer sig for at spille "what-ever" paa lidt mere end fritidsplan, saa skal det da klart stoettes..

"Udstyret" er vaesentligt billigere end 90% af alle andre statsstoettede aktiviteter..

Du lyder som om du tror det her bliver en stor udgift?
HVorfor skal det IKKE have stoette naar alt andet faar?

Alt andet lige saa tror jeg der er en del som interesserer sig for dette, ifht. Cricket fx .. :)
Gravatar #36 - owrflow
17. jun. 2007 21:06
Til fodbold skal der en bold og en træner til at underholde 20 børn. Og til computerspil skal der 20 computere til at underholde 20 børn. (groft sagt)

Hvis folk nu sidder inde og spiller computer i stedet for at dyrke gammeldags sport så falder befolkningssundheden hvilket vil koste samfundet penge, så dit argument holder ikke rigtig.
Gravatar #37 - owrflow
17. jun. 2007 21:20
I de gode gamle dage havde vi netklubberne til at bl.a. at tage sig af de folk der gerne ville spille computer, disse klubber husede også andre og mere intellektuelle interesser. Disse klubber fik også mange steder støtte af kommunen men nu er computerspillerene ved at vende dem rykken og sammentidig er de åbenbart begyndt at råbe op om de vil have klubber osv.

Start da den lokale net-klub op igen og la være med at brokke jer. Hvis man så lavede nogle kreative konkurrencer også til arrangementerne som f.eks. pix og demo konkurrence kunne det sammentidig gøre en masse flere glade. RIP de gode gamle Connect's *snøft*
Gravatar #38 - fidomuh
17. jun. 2007 22:01

Til fodbold skal der en bold og en træner til at underholde 20 børn.

Og en fodboldbane som skal vedligeholdes eller en bygning hvor de kan spille indendoers ( oftest begge dele da der dyrkes fodbold baade sommer og vinter. )

Og til computerspil skal der 20 computere til at underholde 20 børn. (groft sagt)

Forudsat at staten skal levere computere.
Saa er spoergsmaalet jo mere om vi skal se computerne som udstyret boernene selv tager med ( ala fodbold toej, etc )..

Personligt kan jeg kun forestille mig en loesning hvor folk selv skal medbringe deres egen computer eller evt. spille hjemmefra.

Der er ingen grund til ikke at proeve nye, mere tidssvarende og praktiske, loesninger...

I de gode gamle dage havde vi netklubberne til at bl.a. at tage sig af de folk der gerne ville spille computer, disse klubber husede også andre og mere intellektuelle interesser. Disse klubber fik også mange steder støtte af kommunen men nu er computerspillerene ved at vende dem rykken og sammentidig er de åbenbart begyndt at råbe op om de vil have klubber osv.

Eh, jeg hoerer nu bare et raab om anerkendelse...?

Hvorfor skal dette ikke anerkendes naar alt muligt andet lort er anerkendt af staten?

Og det har intet med "net-klubber" at goere, de steder jeg kom var tidsbegraensede pr person og paa ingen maade strukturerede..

Start da den lokale net-klub op igen og la være med at brokke jer. Hvis man så lavede nogle kreative konkurrencer også til arrangementerne som f.eks. pix og demo konkurrence kunne det sammentidig gøre en masse flere glade. RIP de gode gamle Connect's *snøft*

Hvorfor?
Hvorfor dog goere noget saa ineffektivt.. Hvorfor ikke bare lade alting koere online som det goer nu, eneste forskel er at vi faar det anerkendt i danmark og evt. noget statsstoettet konkurrence...
Gravatar #39 - übermench
17. jun. 2007 22:12
Hvis pælsidning, cheer-leading og kapgang er sportsgrene, hvorfor så ikke også Gaming?
Gravatar #40 - gaffatape
18. jun. 2007 02:12
En pointe alle syntes at have overset i denne tråd er, at der er en massiv forskel på SPORT og IDRÆT.

Der er ingen der påstår at computerspil er en idræt, men det er der så mange sporter der heller ikke er. I mit hovede kan der overhovedet ikke være tvivl om at computerspil skal defineres som sport.

At det ikke sker foreløbig, er så noget helt andet. Vi skal igennem endnu et generations skifte før vi vil se bred tilslutning omkring et sådant forslag.

/skrevet af en der har været igennem trædemøllen at få startet en Esports forening, og dét er en kamp op af bakke at forklare de 50 årige damer på kommunen præcis hvordan det gavner ungdommen at spille computer, hvis man skal have støtte. Men omvendt har jeg hørt at Bordfodbold foreningerne ramler ind i lignene problemer afhængig af hvilken kommune man snakker med.
Gravatar #41 - XorpiZ
18. jun. 2007 03:07
Hvad folk åbenbart ikke har forstået, er, at alle er frit velkomne til at oprette en forening med vedtægter osv, og så søge om støtte.

Læs evt. kravene her:

http://www3.kk.dk/Service/Kultur%20og%20Fritid/Fri...

Men ok, det kræver selvfølgelig, at folk vil lægge kræfter i det. Og det gider man jo ikke, man vil kun sidde hjemme og skovle offentlige penge ind :>

/skrevet af en der har været igennem trædemøllen at få startet en Esports forening, og dét er en kamp op af bakke at forklare de 50 årige damer på kommunen præcis hvordan det gavner ungdommen at spille computer, hvis man skal have støtte.

Jamen, så forklar os det. Hvordan gavner det en 15-årig, at han nu er i en forening, udover at han måske kan vinde en præmie engang imellem?
Der er forhåbentlig ingen tvivl om, at det ville være meget sundere for ham at bruge 3 timer om dagen på motion, fremfor at spille CS.
Gravatar #42 - Hop3
18. jun. 2007 06:19
det ER og bliver en SPORT, faktisk burgte det nogle anser for en sport som fodbold etc.. blive anset som en leg og ikke sport, !! Ahhh! i say
Gravatar #43 - fidomuh
18. jun. 2007 07:12

Jamen, så forklar os det. Hvordan gavner det en 15-årig, at han nu er i en forening, udover at han måske kan vinde en præmie engang imellem?
Der er forhåbentlig ingen tvivl om, at det ville være meget sundere for ham at bruge 3 timer om dagen på motion, fremfor at spille CS.

Udover de aabenlyse ting der traenes ( finmotorik, reflekser, hurtig taenkning, taktisk overblik ) saa er der faktisk en hel del der traenes indvendigt i hovedet naar man sidder foran en computer..

Om det er sundere at dyrke motion er jo 100% ligegyldigt?

Det er ogsaa sundere for folk at spise havrygryn hver morgen, derfor skal folk da ikke kun have valget mellem havre gryn eller INTET ...?

Men udover at det kan gavne hans personlige faerdigheder, saa kan det jo ogsaa skabe faellesskab, venner, sociale netvaerk og 1000'vis af andre ting som normale "klubber" skaber..

Saa hvad er argumentet for at det IKKE skal stoettes?

Men ok, det kræver selvfølgelig, at folk vil lægge kræfter i det. Og det gider man jo ikke, man vil kun sidde hjemme og skovle offentlige penge ind :>

[Edited]Too rude .. Sorry ;)[/edited] :P
Personligt gider jeg ikke spille i en klub, men jeg vil da paa ingen maade fratage ungdommen for muligheden..

Saa hvis andre har lyst til ta lave arbejdet, saa stoetter jeg gerne!

Se #40 evt..

Derudover handler det ikke om at skovle penge ind.. Jeg har arbejdet siden jeg var 14 og har kun vaeret paa statskassen da jeg var laerling..

Det eneste spoergsmaal om penge jeg ser, er fx servere til random spil og hjemmesider.. Evt til TeamSpeak servere..

Og hvis vi sammenligner disse udgifter med at holde en gymnastiksal i luften, saa tror jeg naeppe nogen vil raabe hoejt..
Gravatar #44 - tewic
18. jun. 2007 07:51
Ikke at jeg vil blande mig i diskussionen om eSport fortjener støtte, da jeg synes det gør, men jeg samtidig synes vi burde fjerne støtte fra alt slags sport og derved sænke skatten, eller bruge penge andetsteds.

Men ind på hele motionsdiskussionen.

Det er selvfølgeligt klart at hvis man gamer så får man ikke motion af det, men hvis man vil konkurrere blandt de bedste, så nytter det ikke at bare game en helt masse, det kræver også man har en god form, da man simpelthen tænker hurtigere og klarer sig bedre under pres, hvilket er to meget vigtige faktore i computerspil.

Jeg fik selv mit "gennembrud" i spillet UT2004 tilbage i 2005 efter at jeg begyndte at komme i bedre form... og for et par måneder siden blev jeg nr. 2 til Europamesterskabet, så ja, jeg kan mærke det på mig selv at motion får en til at game bedre..

Så i kan berolige jer med at "de fede nørder" alligevel ikke kommer så langt :P

ps: bare se gaming events, alle topspillerene er normalt af standard bygning, sjældent man ser fede eller udmagrede mennesker som trænger desperate til motion.

/tewic
Gravatar #45 - vulpus
18. jun. 2007 08:17
#44 Dermed er opfordringen givet videre til de formodentlig mange fysisk inaktive newz.dk brugere :)
Gravatar #46 - trylleklovn
18. jun. 2007 08:19
#45 Så det du siger er at hvis vi træner, så kan vi debattere endnu mere?
Gravatar #47 - Eniac
18. jun. 2007 08:25
#46 Jeg har prøve at få krampe i læggen mens jeg spillede CounterStrike. Om de 2 ting havde nogen forbindelse ved jeg ikke.
Gravatar #48 - trylleklovn
18. jun. 2007 08:27
#47 Well, det er et alment problem at man får blodpropper i benene hvis man sidder ned for længe af gangen...
Gravatar #49 - [Phr3ak]
18. jun. 2007 10:34
Hmm så vil LAN/Netparty blive kaldt Sportsklubber
hmm jeg gad godt se træning så..

Og hvor mange år der mon vil gå inden vi ser de første tilfælde af elektronisk-sportsudøvere der benytter doping?
Gravatar #50 - XorpiZ
18. jun. 2007 10:54

Udover de aabenlyse ting der traenes ( finmotorik, reflekser, hurtig taenkning, taktisk overblik ) saa er der faktisk en hel del der traenes indvendigt i hovedet naar man sidder foran en computer..

Hva er der for nogle ting, der trænes indvendigt i hovedet? Jeg tror ikke ens finmotorik bliver bedre af at man sidder og spiller dagen lang, det samme med ens taktiske overblik. Man bliver ikke en bedre taktiker af at man kan DE_DUST ud og ind. Reflekser? Tjah, de kan nok trænes bedre på andre måder. Hurtig tænkning? "Fjende, skyd" er nok ikke det, der kræver allermest tankegang.

Men udover at det kan gavne hans personlige faerdigheder, saa kan det jo ogsaa skabe faellesskab, venner, sociale netvaerk og 1000'vis af andre ting som normale "klubber" skaber..

Saa hvad er argumentet for at det IKKE skal stoettes?

Korrekt, men det kræver altså, at folk kommer ud fra deres små lumre værelser og går ned i netklubben/foreningslokalerne. Bevares, man kan godt være social over nettet, men for at det fører til venskab osv, så kræver det altså, at man ses jævnligt. Netcaféer har længe været udbredt, men er afaik på vej tilbage, fordi folk ikke gider gå ned i byen for at spille. Hvorfor skulle det ændre sig, bare fordi det var en forening?

Personligt gider jeg ikke spille i en klub, men jeg vil da paa ingen maade fratage ungdommen for muligheden..

Saa hvis andre har lyst til ta lave arbejdet, saa stoetter jeg gerne!

Og det er præcis den holdning, jeg tror langt de fleste gamere har. "Jeg gider ikke tage initiativ, men i andre må gerne, så skal jeg nok støtte!".

Det eneste spoergsmaal om penge jeg ser, er fx servere til random spil og hjemmesider.. Evt til TeamSpeak servere..

Og hvis vi sammenligner disse udgifter med at holde en gymnastiksal i luften, saa tror jeg naeppe nogen vil raabe hoejt..

Den store forskel mellem f.eks. en gymnastiksal og så servere til en CS-forening, er at en gymnastiksal kan bruges til mange forskellige formål og af mange forskellige foreninger/skoler/fritidshjem/etc. En CS-server er noget mere begrænset på det punkt, da den for det meste vil blive brugt til CW's.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login