mboost-dp1
Bruger du Twitter?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
#50 så er det godt newz.dk kun har 100% seriøse indlæg fra brugerne.
#54 Jo nu svarer du sågar også til din egen post. Sætter du noget kaffe over?
Cloud02 (6) skrev:Nej, de to ting har ikke noget med hinanden at gøre.
Hvis du på Facebook skriver at du lige har drukket juice er alle nødsaget til at få den information; hvis du på twitter skriver at du lige har drukket juice så er der ingen som gider at høre på dig.
Nej, på Twitter vil ingen lytte til dig, hvis du skriver sådanne beskeder (altså medmindre at du er en kendt person, så er der altid nogle syge fans derude).
Status-opdateringer på Facebook og Twitter minder ekstremt meget om hinanden, bortset fra at på Twitter forsøges der ofte at skrives fx anmeldelser og lign., men der på Facebook oftere er kommentarer som "Fuck jeg har tømmermænd i dag".
Så hvis jeg skulle vælge mellem at læse et par Facebook-status-opdateringer og et par tweets, ville jeg nok læser et par tweets da de er mere tilbøjelige til at indeholde reel information, modsat personlige hændelser.
reschat (56) skrev:men der på Facebook oftere er kommentarer som "Fuck jeg har tømmermænd i dag".
Egentlig har jeg ikke noget imod den slags beskeder (eller måske ikke lige nødvendigvis tømmermænd) på facebook. De personer hvis feeds jeg læser på facebook er langt hovedparten nogle jeg har personlige relationer med, og det plejer de sociale forbindelser at vide hvad folk går rundt og laver. Den slags small talk man ikke nødvendigvis får hørt, når man ikke mødes med folk hver dag, men samtidig kan ignorere hvis det bliver for meget.
myplacedk (47) skrev:På twitter er der mange der siger det kan bruges seriøst, men når de så fremviser tweeds som den i #40 har jeg svært ved at vælge mellem at grine eller græde.
Der er ikke nogen som har fremvist dem - Du har selv udplukket dem.
Det svarer til at du viser at en person viser en Youtube channel som han finder interessant men at den nyeste måske ikke lige var det.
Jeg håber ikke at når du går ud for at møde nye mennesker at du så vurderer om de er interessante baseret på at du overhører den sidste sætning af en samtale.myplacedk (50) skrev:#48
Når de fleste af dem, har noget uinteressant som det første (og ved nogle af dem scrollede jeg ned i jagten af noget bedre), så er det en kraftig indikator for at det meste af det samlede indhold er uinteressant.
Og det er jo helt fair.myplacedk (50) skrev:Og uanset, så gider jeg altså ikke den blanding af seriøse indlæg og useriøse indlæg
Jeg betragter dem jeg følger som mennesker jeg faktisk gerne vil omgås og ikke blot en gruppe professionelle el. lign.
Cloud02 (58) skrev:Der er ikke nogen som har fremvist dem - Du har selv udplukket dem.
Det var dog... Som sagt: Listen er fra #20, og jeg har kommenteret på dette.
Cloud02 (58) skrev:Jeg håber ikke at når du går ud for at møde nye mennesker at du så vurderer om de er interessante baseret på at du overhører den sidste sætning af en samtale.
Når jeg møder nye mennesker, vurderer jeg dem ud fra hvordan de opfører sig når jeg møder dem. Ikke deres livshistorie.
Hvis de opfører sig på en uattraktiv måde, ser jeg ingen grund til at undersøge om de har været mere interessante tidligere.
Cloud02 (58) skrev:Jeg betragter dem jeg følger som mennesker jeg faktisk gerne vil omgås og ikke blot en gruppe professionelle el. lign.
Ah, så du ser twitter som statusopdateringerne fra facebook hvor venner kommunikerer med hinanden, og ikke en publikation hvor en eller få kommunikerer til en større mængde hvoraf man ikke kender fleste?
Ja sådan kan man vel også bruge twitter. Men til kommunikation inden for gruppen ville jeg nu forvente, at folk bruger et værktøj hvor man selv bestemmer hvem der er med. Men fint nok. :)
jeg henviste til en række accounts som over tid har skrevet interessante ting.myplacedk (59) skrev:Det var dog... Som sagt: Listen er fra #20, og jeg har kommenteret på dette.
At deres aktuelle tweet på lige det tidspunkt hvor du kiggende ikke var så super interessant er ikke ligefrem noget jeg regner med.
Nej, jeg ser ikke twitter som facebook.myplacedk (59) skrev:Ah, så du ser twitter som statusopdateringerne fra facebook hvor venner kommunikerer med hinanden, og ikke en publikation hvor en eller få kommunikerer til en større mængde hvoraf man ikke kender fleste?
Jeg ser det som det sidste, men de mennesker jeg følger ville jeg absolut ikke have noget imod at kende grundet vores fællesinteresser (hvilket også er grunden til at jeg følger dem).
Man følger i sidste ende folk som man finder interessante på et eller andet plan. Hvad enten ens eget kritierie er at det skal foregå super professionelt, semi-pro, random updates eller dagligdagsting i deres liv.
Dette er vel ikke ulig et forum som fokuserer på niche-interesser.
Cloud02 (60) skrev:
jeg henviste til en række accounts som over tid har skrevet interessante ting.
At deres aktuelle tweet på lige det tidspunkt hvor du kiggende ikke var så super interessant er ikke ligefrem noget jeg regner med.
Du havde ikke regnet med at når der blev spurgt efter interessante twitterier, så ville links til sådanne blive besøgt/checket?
jeg regnede med at folk ville tjekke hvad de har skrevet over tid, og ikke kun den seneste.arne_v (62) skrev:Du havde ikke regnet med at når der blev spurgt efter interessante twitterier, så ville links til sådanne blive besøgt/checket?
Jeg kunne snildt have gjort som Windcape i sit eksempel og kun uddraget enkelte tweets.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.