mboost-dp1
Bruger du Twitter?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Nej, de to ting har ikke noget med hinanden at gøre.reschat (1) skrev:Men mange af folk der her har stemt "Nej - har ikke en konto" har sikkert en Facebook-konto, og skriver og/eller læser Facebook-status-opdateringer. Så...
Hvis du på Facebook skriver at du lige har drukket juice er alle nødsaget til at få den information; hvis du på twitter skriver at du lige har drukket juice så er der ingen som gider at høre på dig.
Ja, skriver en smule, dog mest i perioder, men ellers læser jeg kun fra 5 forskellige:
- @shitmydadsays (en fyr som skriver nogle ting hans 76 årige far fyrer af. Ret underholdende)
- @leeunkrich (editor hos Pixar, pt. Toy Story 3)
- @MacHeist (har fået nogle gratis apps til mac ved at følge dem, så hvorfor ikke?)
- @mortenlarsen (adm.dir. hos Just-Eat, giver et godt indblik i hvad der sker derinde og han har nogle gode blogindlæg som bliver annonceret via twitter)
- @WhereIsPaulJr (Paul Teutal Jr. fra American Chopper. Meget sjovt at følge med bag scener på AC, selvom serien jo er slut nu..)
Hvis der er nogle som ønsker at følge mit kedelige liv, er det @miniaturezeus.. Det er helt OK hvis i ikke gider..
- @shitmydadsays (en fyr som skriver nogle ting hans 76 årige far fyrer af. Ret underholdende)
- @leeunkrich (editor hos Pixar, pt. Toy Story 3)
- @MacHeist (har fået nogle gratis apps til mac ved at følge dem, så hvorfor ikke?)
- @mortenlarsen (adm.dir. hos Just-Eat, giver et godt indblik i hvad der sker derinde og han har nogle gode blogindlæg som bliver annonceret via twitter)
- @WhereIsPaulJr (Paul Teutal Jr. fra American Chopper. Meget sjovt at følge med bag scener på AC, selvom serien jo er slut nu..)
Hvis der er nogle som ønsker at følge mit kedelige liv, er det @miniaturezeus.. Det er helt OK hvis i ikke gider..
Hvis jeg vil have en Facebook Lite så går jeg ind på http://lite.facebook.com/
Twitter? Nej tak. Det er for grimme piger der stiller op i X-Factor.
Twitter? Nej tak. Det er for grimme piger der stiller op i X-Factor.
Bruger det udelukkende til at følge situationen i Iran 'live'.
Ja, jeg har en Twitter-profil og selvom jeg for det meste læser, Twitter jeg da også en smule.
Twitter er ikke bare "public-facebook". Det er ikke meningen at man skal skrive at man lige har lavet et eller andet til en eller andens fest.
Det som jeg kan bruge Twitter til er at følge diverse udviklere. Der er utrolig mange gode kommentarer og hvis de får øje på en god artikel, Tweeter den den ofte ud til deres "followers". Selvfølgelig risikere man at det er en man har læst, men ofte er det en virkelig god og interesant artikel som man sikkert ikke havde hørt om.
Og så er der en del udviklere der desuden også spørger om forskellige meninger om hvordan nogle ting skal virke.
Det er en fantastisk måde at få feedback på, og generelt bare at komme i kontakt med dem som laver ens yndlingsprogrammer. :)
Twitter er ikke bare "public-facebook". Det er ikke meningen at man skal skrive at man lige har lavet et eller andet til en eller andens fest.
Det som jeg kan bruge Twitter til er at følge diverse udviklere. Der er utrolig mange gode kommentarer og hvis de får øje på en god artikel, Tweeter den den ofte ud til deres "followers". Selvfølgelig risikere man at det er en man har læst, men ofte er det en virkelig god og interesant artikel som man sikkert ikke havde hørt om.
Og så er der en del udviklere der desuden også spørger om forskellige meninger om hvordan nogle ting skal virke.
Det er en fantastisk måde at få feedback på, og generelt bare at komme i kontakt med dem som laver ens yndlingsprogrammer. :)
Mangler der ikke en "Ja men jeg skriver kun" valgmulighed?
Der er jo både en "læser kun" og "en både og" mulighed, men ikke en skriver kun.
Der er jo både en "læser kun" og "en både og" mulighed, men ikke en skriver kun.
@Bennek. Man kan jo have oprettet en konto, for at tjekke hypen ud, og så indse at det er latterligt og så aldrig bruge den igen.
Anyways, så er det sjovt så meget der er om Twitter i medierne. Journalister kommer jo ud over det hele pga. Twitter. Det er jo et ganialt redskab for den dovne journalist.
Anyways, så er det sjovt så meget der er om Twitter i medierne. Journalister kommer jo ud over det hele pga. Twitter. Det er jo et ganialt redskab for den dovne journalist.
Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men er twitter ikke sådan et sted hvor man kan få lov at lukke en masse dagligdags-lort ud, så andre kan se det og kommentere på det? Lidt ala status-updates på Facebook
Og når man så blir kendt nok, så kan det ende sådan [url=
Anonym Facebook-bruger skrev:Har lige været ved frisøren - thihi
Og når man så blir kendt nok, så kan det ende sådan [url=
Jeg kan anbefale at følge:
@KaareSorensen Jyllands-postens USA korrespondent
@DavidTrads Berlingskes USA korrespondent
@EB_Xborg EBs Christiansborg journalist
@Bo_Elkjaer EB journalist som har livetweetet fra en række events.
@oestergaard Morten Østergaard MF for de Radikale
@manusareen Medlem af de radikale i Københavns kommune
@rolf div. politiske kommenteringer
@Christiansborg Ukendt bagmand, men skriver politisk
@ajbreakingnews Al-Jazeera English Breaking news
@drbreaking DR breaking news
@berlingske Berlingske på Twitter
@KaareSorensen Jyllands-postens USA korrespondent
@DavidTrads Berlingskes USA korrespondent
@EB_Xborg EBs Christiansborg journalist
@Bo_Elkjaer EB journalist som har livetweetet fra en række events.
@oestergaard Morten Østergaard MF for de Radikale
@manusareen Medlem af de radikale i Københavns kommune
@rolf div. politiske kommenteringer
@Christiansborg Ukendt bagmand, men skriver politisk
@ajbreakingnews Al-Jazeera English Breaking news
@drbreaking DR breaking news
@berlingske Berlingske på Twitter
Tilsyneladende er det sådan på newz, at hvis man ikke ved hvad noget er, så er det latterligt.
Ja jeg bruger twitter og jeg får ganske meget ud af at følge forskellige personer. Jeg får dagligt interessante links til artikler, videoer, billeder.
Det smart ved at følge personer med samme interesse er, at når de finder noget de synes er spændende, så deler de det med os andre. Og når man ellers har samme interesser, så er chancerne for at man også selv finder det interessant ret store.
Jeg poster på samme måde selv links på twitter, som en slags personlig bookmarkingliste, som så bare tilfældigvis er offentlig, skulle nogle af dem være i andres interesse.
Den logik en del af de ovenstående kommentarer fører, dræber jo enhver form for publicering online. Hvis moster Gerda har en blog, hvor hun skriver om at nu har hunden igen skidt i sofaen, er alle blogs så derved afskrevet som latterligt tidsspilde?
--
Udover det så forstår jeg ikke helt folk, der følger en automatiseret publicering af links til samtlige artikler fra et website. Her kan man lige så godt bruge RSS. Nej jeg finder det mere interessant at følge dem, som rent faktisk skriver artiklerne, for så kan de komme med heads-up hvis der er en artikel de finder særlig interessant, eller hvis de bare er igang med noget interessant.
Ja jeg bruger twitter og jeg får ganske meget ud af at følge forskellige personer. Jeg får dagligt interessante links til artikler, videoer, billeder.
Det smart ved at følge personer med samme interesse er, at når de finder noget de synes er spændende, så deler de det med os andre. Og når man ellers har samme interesser, så er chancerne for at man også selv finder det interessant ret store.
Jeg poster på samme måde selv links på twitter, som en slags personlig bookmarkingliste, som så bare tilfældigvis er offentlig, skulle nogle af dem være i andres interesse.
Den logik en del af de ovenstående kommentarer fører, dræber jo enhver form for publicering online. Hvis moster Gerda har en blog, hvor hun skriver om at nu har hunden igen skidt i sofaen, er alle blogs så derved afskrevet som latterligt tidsspilde?
--
Udover det så forstår jeg ikke helt folk, der følger en automatiseret publicering af links til samtlige artikler fra et website. Her kan man lige så godt bruge RSS. Nej jeg finder det mere interessant at følge dem, som rent faktisk skriver artiklerne, for så kan de komme med heads-up hvis der er en artikel de finder særlig interessant, eller hvis de bare er igang med noget interessant.
trylleklovn (21) skrev:
StumbleUpon? :D
Jeg har en twitterkonto men bruger den sjældent....
trylleklovn (21) skrev:Udover det så forstår jeg ikke helt folk, der følger en automatiseret publicering af links til samtlige artikler fra et website. Her kan man lige så godt bruge RSS
Så har man det hele samlet ét sted. Så får man en flot (growl) notifikation når der kommer en ny nyhed på ens yndlingsside :D
NioBe (9) skrev:Og jeg gidder da hellere ikke at skrive ind om mine egne ligegyldigheder.
Så er det sagt!
... skrev NioBe, stor bidragyder i "Jeg er ham ..." tråden ;)
Nej, jeg bruger ikke Twitter og kommer nok næppe til det - men jeg bruger facebook og følger lidt med i statusopdateringer der. Skriver selv 1-2 opdateringer om ugen...
Sikots (24) skrev:
... skrev NioBe, stor bidragyder i "Jeg er ham ..." tråden ;)
Nej, jeg bruger ikke Twitter og kommer nok næppe til det - men jeg bruger facebook og følger lidt med i statusopdateringer der. Skriver selv 1-2 opdateringer om ugen...
"Jeg er ham..."-tråden er i mine øjne mere til sjov og ballade når man ikke har andet for, Twitter er lidt mere seriøst. Og dér falder min interresse for hvad folk laver. ;)
Jeg har aldrig brugt twitter. Jeg bruger tilgengæld identi.ca, mest for at få nyheder (som regel op OSS, da det er der meget af der af en eller anden grund) og beskeder om nye podcasts. + det løse.
Jeg ved ikke om det også er sådan på twitter, men på identi.ca er der en public timeline hvor alle nye beskeder kommer frem. Der kan man af og til finde noget interessant. Desuden er der most popular/featured...
Jeg ved ikke om det også er sådan på twitter, men på identi.ca er der en public timeline hvor alle nye beskeder kommer frem. Der kan man af og til finde noget interessant. Desuden er der most popular/featured...
onetreehell (26) skrev:Jeg bruger tilgengæld identi.ca, mest for at få nyheder (som regel op OSS, da det er der meget af der af en eller anden grund)
Grunden er at identi.ca selv er open source:
http://identi.ca/doc/faq skrev:Identi.ca is an Open Network Service. Our main goal is to provide a fair and transparent service that preserves users' autonomy. In particular, all the software used for Identi.ca is Free Software, and all the data is available under the Creative Commons Attribution 3.0 license, making it Open Data.
The software also implements the OpenMicroBlogging protocol, meaning that you can have friends on other microblogging services that can receive your notices.
Jeg prøvede lige at se hvad det er for noget, og tog en tilfældig anbefaling her fra tråden.
http://twitter.com/mortenlarsen
"@Ungarbejde Super" - Øh, okay. Så ved jeg det. o_O
"Nyt fra Morten Larsen: Just-Eat træner medarbejderne http://www.mortenlarsen.net/just-eat-tr%c3%a6ner-m... - Flot. Danmarks første virksomhed, som træner sine medarbejdere. Eller hvad?
"@kwigger Berlingske Nyhedsmagasin, jeg ved ikke hvor og hvornår endnu, men ryger jo på min blog når det kommer :-)" - Yes yes. Det ved jeg godt hvad det handler om. O_o
"Netop afsluttet et spændende interview - glæder mig til at se det "live" :-)" - Herligt. Jeg har lige spist pizza. Glæder mig dog ikke til at se den igen.
"Så starter en ny god dag, love my life :)" - OMFG...
"Dagen starter i Vejle, derefter møde i banken samt oprydning efter en hektisk uge" - Hov, det skulle da vist have været en SMS til kæresten.
"Reklamefilm nr. 2 snart i kassen :) Glæd jer"
"Så er optagelserne til Just-Eat's nye reklamefilm i fuld gang"
"Ny Just-Eat tv reklame skydes i Kbh i morgen :)"
Der kommer en ny reklame i TV? Ja det kræver da mindst 3 tweets inden den overhovedet bliver vist.
"Så er der igen ny bil i udbringsteamet :)" - Wow, en firmabil. Meh.
...osv.
Der var dog et par stykker imellem jeg sprang over. Jeg gad ikke prøve at gennemskue hvor interessante de er.
"Nyt fra Morten Larsen: Just-Eat træner medarbejderne http://www.mortenlarsen.net/just-eat-tr%c3%a6ner-m... - Flot. Danmarks første virksomhed, som træner sine medarbejdere. Eller hvad?
"@kwigger Berlingske Nyhedsmagasin, jeg ved ikke hvor og hvornår endnu, men ryger jo på min blog når det kommer :-)" - Yes yes. Det ved jeg godt hvad det handler om. O_o
"Netop afsluttet et spændende interview - glæder mig til at se det "live" :-)" - Herligt. Jeg har lige spist pizza. Glæder mig dog ikke til at se den igen.
"Dagen starter i Vejle, derefter møde i banken samt oprydning efter en hektisk uge" - Hov, det skulle da vist have været en SMS til kæresten.
Der kommer en ny reklame i TV? Ja det kræver da mindst 3 tweets inden den overhovedet bliver vist.
...osv.
Der var dog et par stykker imellem jeg sprang over. Jeg gad ikke prøve at gennemskue hvor interessante de er.
myplacedk (30) skrev:Jeg prøvede lige at se hvad det er for noget, og tog en tilfældig anbefaling her fra tråden.
...osv.
Det er vel en forventelig reaktion du har, når du læser nogle ting som ikke interessere dig. Hvis man, som jeg gør, arbejder for just-eat.dk, er (kan?) det være meget interessant at følge med i hvad der sker i virksomheden.
Jeg har en Twitter, mest for at følge en række teknologiske twitters fra Microsoft's .NET team. http://twitter.com/windcape/following
Typisk får man ting at vide 1-2 dage før der bliver skrevet blog posts om emnet, og det er små hurtige beskeder, som typisk er mere interessante end at læse lange posts.
Microsoft har generet et ret godt udvikler netværk over Twitter.
Derudover brugte jeg det til at læse omkring Windows Phone 7, da en masse information kom på Twitter før der blev skrevet artikler om det.
Eller hvis du har et hobbyområde, så se om der er Tweets omkring det.
Typisk får man ting at vide 1-2 dage før der bliver skrevet blog posts om emnet, og det er små hurtige beskeder, som typisk er mere interessante end at læse lange posts.
Microsoft har generet et ret godt udvikler netværk over Twitter.
Derudover brugte jeg det til at læse omkring Windows Phone 7, da en masse information kom på Twitter før der blev skrevet artikler om det.
Læser du blogs af bestemte mennesker? Check om de har Twitter, typisk kan det give interessante resultater.myplacedk (30) skrev:Jeg prøvede lige at se hvad det er for noget
Eller hvis du har et hobbyområde, så se om der er Tweets omkring det.
Jojo, det ville da gøre nogle af indlæggende mere interessante.
Men alt hvad jeg har set af twitter-feeds er fyldt med tweets som er enormt ligegyldige. (Undtaget shitmydadsays, men den følger jeg via RSS i stedet.)
Dette var bare endnu et typisk eksempel. Jeg kiggede for at prøve at forstå, hvorfor twitter er så populært.
Jojo, det ville da gøre nogle af indlæggende mere interessante.
Men alt hvad jeg har set af twitter-feeds er fyldt med tweets som er enormt ligegyldige. (Undtaget shitmydadsays, men den følger jeg via RSS i stedet.)
Dette var bare endnu et typisk eksempel. Jeg kiggede for at prøve at forstå, hvorfor twitter er så populært.
Twitter bruges typisk fra mobile enheder, modsat Facebook som er noget folk checker på linje med nyhedssider som newz.dk o. lign.myplacedk (34) skrev:Jeg kiggede for at prøve at forstå, hvorfor twitter er så populært.
Der bruges Twitter så til at sende en "gruppe-sms" til alle de personer som synes hvad man siger er interessant.
Problemet er imo. at Twitter bliver markedsført som et alternativ til Facebook. Jeg synes det er noget helt andet.
Facebook er mere personligt, hvor Twitter er en form for self-publishing, ala. IRC.
Windcape (33) skrev:http://twitter.com/windcape/following
Jeg får bare et login-billede.
Windcape (33) skrev:Typisk får man ting at vide 1-2 dage før der bliver skrevet blog posts om emnet, og det er små hurtige beskeder, som typisk er mere interessante end at læse lange posts.
Fint nok med en heads-up. Dog sjældent jeg kan bruge det til noget uden detaljerne når det bliver annonceret ordentligt.
Og så ved jeg ikke hvad der er interessant ved at mangle detaljer. De små hurtige er da fine nok til underholdning, men jeg gider altså ikke den der haiku-agtige begrænsning.
Windcape (33) skrev:Læser du blogs af bestemte mennesker? Check om de har Twitter, typisk kan det give interessante resultater.
Jeg foretrækker at læse bloggen, frem for links til bloggen.
Windcape (35) skrev:Twitter bruges typisk fra mobile enheder, modsat Facebook som er noget folk checker på linje med nyhedssider som newz.dk o. lign.
Hmm. Min facebook-profil har da ellers en del opdateringer fra mobiltelefoner, og jeg læser selv flere nyheder på mobilen end på PC.
MiniatureZeus (31) skrev:Hvis man, som jeg gør, arbejder for just-eat.dk, er (kan?) det være meget interessant at følge med i hvad der sker i virksomheden.
Hvis medarbejderne skal følge chefen på Twitter for at vide hvad der sker i virksomheden, så vil mene at virksomheden har et problem.
http://twitter.com/KaareSorensen - "Minder dog om følgende: Der er 993 dage til valget. 993 dage før 2008-valget troede INGEN, at Obama havde en chance." - Øh... Hva'? Hvad snakker du om?
http://twitter.com/DavidTrads - "Thomas Friedman kalder det rent vrøvl, når klimaskeptikere bruger hård vinter til at afvise global opvarmninghttp://ow.ly/1oOoc6" - Det er også vrøvl når folk siger at år 2000-problemet ikke eksisterede, fordi de ikke så effekten med sine egne øjn. Det interesserer mig heller ikke, men man er vel nødt til at tage uinformerede skeptikere seriøst, hvis der er nok af dem. Denne tweet er på grænsen.
http://twitter.com/EB_Xborg - "Chaufføren af linje 1A mod Hellerup kører, som blev vi beskudt af fjenden. Overvejer at stå af på Trianglen og redde livet" - Yes yes... :-/
http://twitter.com/Bo_Elkjaer - "forbyde burkaer, det kan de. Men har de rygrad nok til at forbyde snestorme? Jeg tror det ikke..." - o_O Det ligner en facebook-status som vennerne knapt nok gider læse.
http://twitter.com/oestergaard - "Borgerlige er ikke de økonomisk ansvarlige". Det er Radikale til gengæld! Læs bare Politikens leder: http://bit.ly/coIYHX" - Ah, endelig noget seriøst.
http://twitter.com/manusareen - "Kan ikke sove :-(" - No comments, speechless.
http://twitter.com/rolf - "Måske skal sønderjyderne lige passe lidt på med hele tiden at råbe 'ulven kommer'." - Tøhø. Heh. Fnis. Bare lidt.
http://twitter.com/Christiansborg - "Tilbageblik... Politiske kommentatorer har længe talt om valg... http://ow.ly/16V89 #dkpol" - Ser seriøst ud, det var to.
http://twitter.com/ajbreakingnews - "This person has protected their tweets."
http://twitter.com/drbreaking - Deres RSS-feed er utroligt kortfattet og sjusket. Tanken om "breaking news" derfra er skræmmende. Medmindre det faktisk er links til det samme som RSS'en indeholder, så er det bare nær overflødigt.
http://twitter.com/berlingske - Endnu en link-samling, igen vil RSS være mit foretrukne valg.
-----
Så ud af den samling var der to seriøse. (Og sikkert nogle som er seriøse, men blander det med pludder.)
Det er sådan set okay. Det der skræmmer mig (væk) er, at det er den slags jeg får, når jeg efterspørger eksempler på hvad twitter kan bruges til. "Kan ikke sove" - wee.
Jeg har altså svært ved at se det som andet end en haiku-blog, eller et blog-forklæde, hvis man har links sin sin blog-agtige hjemmeside.
http://twitter.com/KaareSorensen - "Minder dog om følgende: Der er 993 dage til valget. 993 dage før 2008-valget troede INGEN, at Obama havde en chance." - Øh... Hva'? Hvad snakker du om?
http://twitter.com/DavidTrads - "Thomas Friedman kalder det rent vrøvl, når klimaskeptikere bruger hård vinter til at afvise global opvarmninghttp://ow.ly/1oOoc6" - Det er også vrøvl når folk siger at år 2000-problemet ikke eksisterede, fordi de ikke så effekten med sine egne øjn. Det interesserer mig heller ikke, men man er vel nødt til at tage uinformerede skeptikere seriøst, hvis der er nok af dem. Denne tweet er på grænsen.
http://twitter.com/EB_Xborg - "Chaufføren af linje 1A mod Hellerup kører, som blev vi beskudt af fjenden. Overvejer at stå af på Trianglen og redde livet" - Yes yes... :-/
http://twitter.com/Bo_Elkjaer - "forbyde burkaer, det kan de. Men har de rygrad nok til at forbyde snestorme? Jeg tror det ikke..." - o_O Det ligner en facebook-status som vennerne knapt nok gider læse.
http://twitter.com/oestergaard - "Borgerlige er ikke de økonomisk ansvarlige". Det er Radikale til gengæld! Læs bare Politikens leder: http://bit.ly/coIYHX" - Ah, endelig noget seriøst.
http://twitter.com/manusareen - "Kan ikke sove :-(" - No comments, speechless.
http://twitter.com/rolf - "Måske skal sønderjyderne lige passe lidt på med hele tiden at råbe 'ulven kommer'." - Tøhø. Heh. Fnis. Bare lidt.
http://twitter.com/Christiansborg - "Tilbageblik... Politiske kommentatorer har længe talt om valg... http://ow.ly/16V89 #dkpol" - Ser seriøst ud, det var to.
http://twitter.com/ajbreakingnews - "This person has protected their tweets."
http://twitter.com/drbreaking - Deres RSS-feed er utroligt kortfattet og sjusket. Tanken om "breaking news" derfra er skræmmende. Medmindre det faktisk er links til det samme som RSS'en indeholder, så er det bare nær overflødigt.
http://twitter.com/berlingske - Endnu en link-samling, igen vil RSS være mit foretrukne valg.
-----
Så ud af den samling var der to seriøse. (Og sikkert nogle som er seriøse, men blander det med pludder.)
Det er sådan set okay. Det der skræmmer mig (væk) er, at det er den slags jeg får, når jeg efterspørger eksempler på hvad twitter kan bruges til. "Kan ikke sove" - wee.
Jeg har altså svært ved at se det som andet end en haiku-blog, eller et blog-forklæde, hvis man har links sin sin blog-agtige hjemmeside.
http://blog.tv2.dk/habs.w/entry360146.html
OMG ALLE BLOGS ER LORT LOL HVORFOR GIDER NOGEN SPILLE TID PÅ DET OMG OMG
I dag var så dagen, hvor jeg var ude og se på den "ældre" hunrotte vi har gået og talt om så længe.
Jeg kom ud til dyrehandleren, hvor pigen allerede var klar med det hele. Jeg skulle blot vælge fra "bunken".
Men til min store forbavselse informerede hun mig om, at hun havde lovet den tidligere ejer, kun at sælge dem i par. Så to ad gangen. NÅ! ... Mjah. Jeg havde sån gået med tanken om at få en med hjem ligemeget hvad, og jeg kunne selvfølgelig godt se det triste i at skille dem alle op, nu når de har gået sammen i et år.
http://blog.tv2.dk/habs.w/entry360146.html
OMG ALLE BLOGS ER LORT LOL HVORFOR GIDER NOGEN SPILLE TID PÅ DET OMG OMG
Heh. :)
I tilfælde af at det ikke var en joke: Forskellen er, at ingen fremviser det blogindlæg, som et eksempel på hvor interessante blogs kan være.
Kan du ikke selv se det sjove i, at når én siger "hvad skal jeg med twitter, jeg foretrækker blogs", så siger en anden "så se DEN her tweedle-deedle, den følger jeg fordi den er så interessant", og så indeholder den kun links til en blog.
Heh. :)
I tilfælde af at det ikke var en joke: Forskellen er, at ingen fremviser det blogindlæg, som et eksempel på hvor interessante blogs kan være.
Kan du ikke selv se det sjove i, at når én siger "hvad skal jeg med twitter, jeg foretrækker blogs", så siger en anden "så se DEN her tweedle-deedle, den følger jeg fordi den er så interessant", og så indeholder den kun links til en blog.
Jeg er enig med dig langt hen af vejen.. Men Twitter er nu engang ligesom blogs, facebook, maillister, fora osv.. Man finder dem man kan lide og som man synes er interessante, og så følger man dem..
Twitter siger mig absolut intet.. Jeg synes det er vildt rodet og tilfældigt hvad man ser.. Men jeg følger HTC derinde, for de annoncerer bl.a. opdateringer.. Det er det eneste jeg bruger Twitter til.. Men til det er det perfekt :)
Jeg er enig med dig langt hen af vejen.. Men Twitter er nu engang ligesom blogs, facebook, maillister, fora osv.. Man finder dem man kan lide og som man synes er interessante, og så følger man dem..
Twitter siger mig absolut intet.. Jeg synes det er vildt rodet og tilfældigt hvad man ser.. Men jeg følger HTC derinde, for de annoncerer bl.a. opdateringer.. Det er det eneste jeg bruger Twitter til.. Men til det er det perfekt :)
http://twitter.com/migueldeicaza
http://twitter.com/codinghorror
http://twitter.com/scottgu
http://twitter.com/jonskeet
One release in a day is not enough. Moonlight 3.0 preview 3 is up! better olympics player support: http://bit.ly/bRzkZz
http://twitter.com/codinghorror
We shouldn't be asking, "Can you complete the task?" but rather "Are you motivated to do it in the first place?" http://goo.gl/gEdP
http://twitter.com/scottgu
jQuery 1.4.2 available on MS AJAX CDN: http://ajax.microsoft.com/ajax/jQuery/jquery-1.4.2... Details: http://bit.ly/5vfDJO
http://twitter.com/jonskeet
$15 off C# in Depth 2nd edition (print or ebook): use code dotd0217 at checkout. http://manning.com/skeet2
myplacedk (42) skrev:Kan du ikke selv se det sjove i, at når én siger "hvad skal jeg med twitter, jeg foretrækker blogs", så siger en anden "så se DEN her tweedle-deedle, den følger jeg fordi den er så interessant", og så indeholder den kun links til en blog.
Jo jeg finder dit indlæg meget morsomt. Hvordan er det anderledes end mit? Du udplukker nogle enkelte tweets, som du finder irrelevante og bruger dem som argument.
Hvis twitter var 100% saglighed, i hvert eneste tweet, så var der da først ingen der brugte det. Heldigvis er der da også guldkorn indimellem.
Det er også individuelt hvad folk følger og finder interessant. Hvis du ikke bryder dig om det de personer skriver, som du har nævnt, så undlader du jo at følge dem. Jeg kan ikke se hvordan det har noget med konceptet at gøre.
Jeg ser dit indlæg som et "metaliteten på dette website er så uinteressant, at jeg ikke vil have noget med det at gøre". Udover blogs, så er der på youtube uendeligt mange videoblogs, ligegyldige videodagbøger. Hvad siger det om youtube? Intet. Vi bruger de værktøjer vi har til de vi finder fornuft i at bruge dem til.
trylleklovn (45) skrev:Du udplukker nogle enkelte tweets, som du finder irrelevante og bruger dem som argument.
Nej. Jeg fik en liste over twitter-feeds, som skulle vise at twitter kan være interessant og brugbart, og så kiggede jeg på det aktuelle tweet i hver af dem.
trylleklovn (45) skrev:Det er også individuelt hvad folk følger og finder interessant. Hvis du ikke bryder dig om det de personer skriver, som du har nævnt, så undlader du jo at følge dem. Jeg kan ikke se hvordan det har noget med konceptet at gøre.
Jojo, man har da forskellige interesser. Jeg mener nu stadig at "jeg kan ikke falde i søvn", "nu er det dag igen" osv. hører til i personlig kommunikation, jeg kan ikke lige se hvordan det kan være interessant, seriøst, meningsfyldt, brugbart... Det er bare små ligegyldigheder. Fair nok at folk gerne vil bruge tid på det, det kan de gøre uden jeg ser ned på på dem. Jeg argumenterer ikke for at tweeter er spild af tid og bør stoppes.
Jeg har undret mig længe over, hvorfor den ene opfordring efter den anden, til at demonstrere at twitter kan mere end det, stort set kun har resulteret i det "pludder" twitter er så negativt kendt for.
Windcape er den første jeg har set komme med et seriøst bud, i al den tid twitter har eksisteret.
trylleklovn (45) skrev:Udover blogs, så er der på youtube uendeligt mange videoblogs, ligegyldige videodagbøger. Hvad siger det om youtube? Intet.
Igen: Hvis en person siger at han bruger YouTube seriøst, kan han fremvise videoklip mm der har seriøst indhold.
På twitter er der mange der siger det kan bruges seriøst, men når de så fremviser tweeds som den i #40 har jeg svært ved at vælge mellem at grine eller græde.
#47 det er jo ikke fremlægning af tweets i sig selv, det er fremlægning af brugere. At deres seneste tweet kan vurderes af dig som irrelevant siger jo ikke noget om procentdelen af deres indlæg, som kunne have høj interresse.
Når de fleste af dem, har noget uinteressant som det første (og ved nogle af dem scrollede jeg ned i jagten af noget bedre), så er det en kraftig indikator for at det meste af det samlede indhold er uinteressant.
Og uanset, så gider jeg altså ikke den blanding af seriøse indlæg og useriøse indlæg. Jeg har begge slags feeds i min RSS-læser, men det er grupperet hver for sig.
Når de fleste af dem, har noget uinteressant som det første (og ved nogle af dem scrollede jeg ned i jagten af noget bedre), så er det en kraftig indikator for at det meste af det samlede indhold er uinteressant.
Og uanset, så gider jeg altså ikke den blanding af seriøse indlæg og useriøse indlæg. Jeg har begge slags feeds i min RSS-læser, men det er grupperet hver for sig.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.