mboost-dp1

Blu-Ray eller HD-DVD?

Gå til bund
Gravatar #1 - The-Lone-Gunman
7. nov. 2005 11:02
Betamax, baby!
Gravatar #2 - DjAlEx
7. nov. 2005 11:03
Er sådan set ligeglad... Bare de kan blive enige om en standard!

Og Jeg klarer mig fint med DVD indtil videre...
Gravatar #3 - mr ac
7. nov. 2005 11:03
Holder mig til DVD indtil det ene format vinder eller der kommer en bedre standard
Gravatar #4 - BurningShadow
7. nov. 2005 11:07
Jeg vælger nok at satse på Blu-Ray.
Men Ok, jeg er også en af dem der bruger DVD+R(W) istedet for DVD-R(W)...
Gravatar #5 - alvision webdesign
7. nov. 2005 11:08
Hvad med en mulighed for ikke at vide hvad de forskellige er?
Gravatar #6 - sKIDROw
7. nov. 2005 11:09
Helst Blu-Ray.

Valget af Windows Media 9 formatet til HD-DVD, hindre det i at blive platformsuafhængigt. Hvilket sådan et format da absolut SKAL være. Herefter gælder det naturligvis om, at få knækket hvad end DRM de har lagt på. Og offentliggøre alle detajler om det, så dennevidenhurtigst muligt bliver hvermandsviden.
Gravatar #7 - XorpiZ
7. nov. 2005 11:17
Jeg har valgt "ligeglad".. For mig gør det ingen forskel om det er det ene eller det andet format der vinder, bare de bliver enige om det snart.
Gravatar #8 - m_abs
7. nov. 2005 11:23
Jeg har det fint med DVD indtil de andre formater kan afspilles på alle platforme og deres DRM er brudt, så kunden har reel kontrol over sit køb.
Gravatar #9 - maddy
7. nov. 2005 11:26
Jeg er træt af hvad Sony laver med deres CD'er.. Så jeg har valgt HD-DVD.
Gravatar #10 - toony
7. nov. 2005 11:28
Der mangler et valg: "Et universelt medie med uanede mængder af plads, og uden begrænsende DRM."

Eller er det bare en utopisk drøm jeg har haft..!?
Gravatar #11 - Dr1ZZ
7. nov. 2005 11:44
Skal have mig en ps3 når den engang kommer (kan ikke leve uden Final Fantasy spillene), så det må blive blue-ray.
Gravatar #12 - Lobais
7. nov. 2005 11:47
jeg er også en af dem der bruger DVD+R(W) i stedet for DVD-R(W)

Men hvad er egentligt forskellen? Var DVD+R(W) ikke en fork af DVD-R(W), men som senere blev indhentet, eller er der stadig forskel?
Gravatar #13 - peter_m
7. nov. 2005 11:50
hvorfor dropper de ikke bare de fysiske medier og kommer udover stepperne med streaming...hvorfor skal jeg have skidtet liggende på en skive?! Hvorfor skal jeg fastlåses af et 'format'...giv mig bare en mulighed for at streame det direkte til min KISS..
Gravatar #14 - flammable
7. nov. 2005 11:50
Er fuldstændig ligeglad, fysiske medier er aligevel snart en saga blot
Gravatar #15 - -xero-
7. nov. 2005 12:01
har det fint med dvd :I
Gravatar #16 - fjols
7. nov. 2005 12:12
For mig er det lidt ligemeget, jeg er meget tilfreds med DVD, bortset fra de lange film der bliver delt over 2 skiver, så jeg skal rejse mig midt i filmen.

Off topic:
Jeg tror i tager fejl når i skriver at fysiske medier vil forsvinde. I glemmer det menneskelige samlergen eller hvad man nu skal kalde det. Jeg kender mange der har det som hobby at samle på fx dvd film.
Gravatar #17 - WhiteSpider
7. nov. 2005 13:11
Tror ikke film/musik på faste medier udgår om nogen år som mange siger. Som #16 siger så er der mange der samler. Er en af dem der gør.
Jeg gider ikke være afhængig af min puter for at se en film. Nok er det smart osv at kunne streame direkte fra en server.

Der er også mange som ikke ejer en puter da de ikke har noget at bruge sådan en til, og for dem ville det da være latterligt at skulle anskaffe sig en, for at kunne se film.

Nej længe leve film på skiver!!
Om det så bliver det ene eller det andet - Bare de gad at blive enige. Men der går vel nogen år endnu før de bliver det
Gravatar #18 - Myggen
7. nov. 2005 14:01
#11: Hvis du vil spille fx. Final Fantasy XI, kan du da roligt købe dig en Xbox 360.

#12: Hvad mener du med en fork?
Gravatar #19 - Kadann
7. nov. 2005 14:14
#13 -

Fordi der er en del derude, bl.a. mig, som stadig gerne vil have et fysisk medie.

Personligt hælder jeg mest til Blu-Ray, men venter sikkert med indkøb af afspiller o.s.v., indtil man kan se hvad der ser ud til at være en vinder.
Gravatar #20 - David Munch
7. nov. 2005 14:48
Valget af Windows Media 9 formatet til HD-DVD, hindre det i at blive platformsuafhængigt. Hvilket sådan et format da absolut SKAL være. Herefter gælder det naturligvis om, at få knækket hvad end DRM de har lagt på. Og offentliggøre alle detajler om det, så dennevidenhurtigst muligt bliver hvermandsviden.

Så vidt jeg ved er de skiftet til h.264.
Jeg gider ikke være afhængig af min puter for at se en film. Nok er det smart osv at kunne streame direkte fra en server.

Det er jo derfor der er så megen snak om et medie-center. Der er jo mange firmaer som spiller på at din PC ik er en PC men et mediecenter for hele huset.
Gravatar #21 - esbenandreasen
7. nov. 2005 16:10
Det er jeg faktisk ved at udvikle. Du kan tilmed skirve på mediet med en almindelig printer. :)
Gravatar #22 - huleboer
7. nov. 2005 16:32
#5 Hvis du har fulgt bare lidt med i nyhedsstrømmen her på newz bare den sidste måned, eller 2, burde du vide stortset alt der er at vide om de to medier. Hvis ikke må det være ligeglad, og den mulighed er der jo.

Jeg er helt sikkert på Blu-Ray vognen. Alene fordi det har potentiale for langt mere plads end der er på HD-dvd mediet.
Gravatar #23 - stefsims
7. nov. 2005 17:03
Jeg valgte ligeglad.
Kommer nok alligevel til at købe en afspiller der er kompatibel med begge formater.
Gravatar #24 - Simm
7. nov. 2005 18:08
Jeg håber på Blu-ray, fordi der kan være en langt større datamængde på. Men det er et must, at jeg kan afspille mine DVD'ere uden problemer.

I det hele taget synes jeg at branchen burde tage en slapper og lade folk have DVD-mediet nogle år endnu.

Streaming er også en mulighed, men jeg tror ikke man bare får lov til at streame som man har lyst til. Et eller andet sted skal der jo betales for den båndbredde ens linje æder. Vi bliver nok ikke fri for et fysisk medie, for der skal jo også tages backup, og en harddisk holder ikke evigt, så jeg vil stadig mene at den lille plastikskive har sin berettigelse mange år endnu (selvom sådan en dims heller ikke holder evigt).
Gravatar #25 - huleboer
7. nov. 2005 18:27
#24 Det er efterhånden 8-10 år siden HD blev introduceret i Japan. Og det er nok ca. 6 år siden de var på det niveau vi nu er nået i EU og Danmark. Havde vi haft HD fjernsyn så lang tid tror jeg også jeg var begyndt at blive utoldmodig efter et medie der kunne bruges til det.
Gravatar #26 - procrastinator
7. nov. 2005 22:30
Hvor er "jeg har det fint med brede internetforbindelser og store harddiske"-valgmuligheden?
Gravatar #27 - Zombie Steve Jobs
7. nov. 2005 23:51
Synes egentlig at tiden er løbet fra discs som medie. Externe Hds, usbsticks m. 1Gb, DSL, etc er hurtigere og smaretere. Discs er simpelthen for skrøbelige.

#26 Ja, nemlig!

/Edit
Og jeg bryder mig ikke om DVD. Synes simpelthen at kvaliteten er alllt for dårlig. Nu har jeg desværre ikke bekndte med afspillere i 10.000kr klassen og kvalitetsmatchende skærme, så det kan selvfølgelig være derfor jeg ikke er falder på knæ endnu. Har dog set nogle 720/1020p film på ordentlige skærme, og det ser i hvert fald lovende ud.
jeg har endnu ikke selv investeret i hverken "flat" "hdready" eller DVD (udover det 150kr drev i min pc) (er for snobbet ang. kval og design, men desværre for fattig. Så stereo og cd de næste 4 år)
Gravatar #28 - themuss
8. nov. 2005 06:16
#27 ja sådan en 128/64kbit er sindsygt meget hurtigere end en cd. :))
Gravatar #29 - Kadann
8. nov. 2005 06:17
#27 -

"Discs er simpelthen for skrøbelige."

Bruger du da meget tid på at kaste dine skiver ind i væggen? :)
Gravatar #30 - yden
8. nov. 2005 09:00
Jeg er bare træt af at man ender med at skal have mellem 2 og 800 forskellige cd/dvd-afspillere - Kan vi da forhelvede ikke bare få lavet en standard?

Har det også fint med dvd...
Gravatar #31 - Erroneus
8. nov. 2005 15:50
Sony står bag blu-ray, derfor støtter jeg ikke op bag om blu-ray. Det firma har lige præcis morale nok til at røvrende os alt for grumt.
Gravatar #32 - knasknaz
8. nov. 2005 15:52
Min personlige mening (efter at have indset hvor meget plads der skal til at lave en fornuftig backup af en typisk moderne XXX Gb harddisk): Blu-ray er for lille. HD-DVD er alt for lille. Så derfor støtter jeg det største medie. :)
Gravatar #33 - bibz.dk
8. nov. 2005 18:31
De kan stikke det hele op i røven, og give mig en skive med 10000 TB på, så er jeg glad.

CD, DVD, Bånd, hvad der ellers er dør snart(snart er selvfølgelig relativt), men når de først næsten er startet på at smide programmer etc. på DVD, går der sq nok mange år før det sker...... så om 10-20 vil komme til at ligge offsite...... selvf ikke hvis man har ulovlige ting *fyfy*

eller noget i den retning......

// ouT
Gravatar #34 - CyberZink
9. nov. 2005 07:02
hurra for aldi... køber sku en afspiller der til 299,- som ka afspille alt fra gamle kaffe bønner til xvid og hd og blue tingen....
Gravatar #35 - h7rki
9. nov. 2005 09:41
Tjaaa jeg er ligeglad bare de/man kan blive enig om ét format..
Gravatar #36 - Haut
9. nov. 2005 21:42
Hvorfor var mulighedden "Det billigste nye format" der ikke?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login