mboost-dp1

Bedste SCUMM-spil?

Gå til bund
Gravatar #51 - David Munch
9. jan. 2006 16:00
MI2 vandt snævert for mig over The Dig! Men de fleste af de spil der er listet op er suveræne.. :)
Gravatar #52 - übermench
9. jan. 2006 18:07
#45 - tak for det info :)
Gravatar #53 - Beorn
9. jan. 2006 19:03
jeg stemte på Maniac Mansion af den grund af at det var fantastisk at hver person kunne forskellige ting rundt omkring i huset. det var et af de første spil jeg mindes hvor den slags var muligt. fandt faktisk min DOTT for 2 måneder siden og var jo så nødt til at gennemfører det igen ;)

Monkey Island serien husker jeg også som ret god især for sin humor. har desværre ikke de spil mere, så har ikke spiller nogle af dem siden 4'eren udkom.

Indy serien var morsom fordi man i atlantis faktisk blev udfordret ret heftigt i nogle af områderne på den sværeste setting. det gjorde det sjovere at spille igennem flere gange.

Sam&Max var jo god sort humor og highway dodging spillet er jo overset af mange.

The Dig.. fantastisk historie.. meeen alt for let og alt for kort. kan huske at jeg købte det på dagen det udkom, var helt i københavn for at hente det. skyndte mig hjem og sad og spillede... og gennemførte det på samme dag. mener det tog mig en 7-8 timer...nedtur.. det var dengang man spillede alt for mange adventurespil :-)

Men det er alle sammen gode spil, absolute klassikere.. er ret trist over at jeg ikke har dem alle sammen mere.. æv :( Nogen der ved om Lucasarts har udgivet en samlepakke med ovenstående i?

tilgengæld har jeg stadig mine gamle quest for glory spil, samt de fleste af Larry spillene.. så må jeg jo nøjes med dem!
Gravatar #54 - Herskegut
9. jan. 2006 22:36
Fantastisk pool :)
Man kan godt se at der er mange der ikke har noget begreb om hvad de er gået glip af.. vist mange fra CS generationen herinde ;)

Vidste ikke hvad jeg skulle stemme, først var der Simon the sorceror 2.. som jo er helt kanon, men også Full Throttle og DOTT, for ikke at glemme Monkey Island serien..
Men det blev DOTT :)
Historien deri er simpelthen for cool, den holder mere end noget andet :)

Lavede også for nylig en Scumm DVD, som indeholder alle de Scumm spil jeg kendte, 15 stykker :) alle sammen talkie.. godt nok ikke helt lovlig, men sikke nogen minder der kommer frem når man sidder med sådan noget..
Det er sgu spilhistorie!
En kammerat og jeg snakkede faktisk for nylig om, at der aldrig blev lavet gode spil mere, kun en masse lort...
Gravatar #55 - DarcZide
10. jan. 2006 10:14
Det var da så lidt... selvom det er meget godt du kan bruge det med alle de slå/stave fejl :)

tegneserier og herstorien det første Sam&Max
herstorien!!??!??! og hvor er det lille i? (før det)

Nu bliver jeg misundelig... jeg vil også spille DOTT igen :)
Gravatar #56 - Kadann
10. jan. 2006 11:29
Jeg tror faktisk lige at jeg vil få installeret ScummVM og få spillet lidt af de gamle spil igen. Jeg har både DOTT, Monkey Island 1-3, Beneth a Steel Sky og vistnok også The Dig liggende.
Gravatar #57 - plexus2k
10. jan. 2006 12:38
Det skal lige siges at Maniac Mansion Deluxe, som den forbedret version hedder, kan hentes som freeware på nedestående link:
http://www.the-underdogs.org/game.php?id=4894

Mums :)
Gravatar #58 - m_abs
10. jan. 2006 13:11
Ved du om det virker i ScummVM? Til os der ikke lige har en windows xp.
Gravatar #59 - Simm
10. jan. 2006 13:50
Beneath A Steel Sky med ScummVM virker fint på min PDA, vil jeg lige indskyde.. Det kan kun anbefales.. nå jeg har ikke tid til at skrive .. skal game .. hehe
Gravatar #60 - Disky
10. jan. 2006 14:01
Hvor kan Beneath a Steal Sky hentes gratis ? (til PC)

Jeg havde det til amigaen i tidernes morgen, men et enkelt sted i spillet crashede det til Amiga 4000 (68040) så jeg måtte lige fuske lidt og få det ned på min CDTV hoppe over det eneste sted og så tilbage til 4000'eren.

Total fedt spil, bare sørgeligt firmaet ikke gad fixe den bug :(
Gravatar #61 - Herskegut
10. jan. 2006 14:37
http://www.scummvm.org/downloads.php#extras
lige der :)

Der er også flight of the amazon queen samt broken sword
Gravatar #62 - DarcZide
10. jan. 2006 14:39
Du kan hente Beneath A Steel Sky hos SkummVM

Det ligger under downloads lidt nede på siden, under Extras.

Edit: Damn.... lige for langsom :)
Gravatar #63 - Wildcards
10. jan. 2006 15:48
You know what they say: "To save the world, you have to push a few old ladies down the stairs." :-)
Gravatar #64 - Norrah
10. jan. 2006 15:53
Day of the Tentacle helt klart, har lige fundet det frem igen, og tændt min Virtual 98 pc.... ahhh.. :D
Gravatar #65 - Norrah
11. jan. 2006 01:48
Hmmm, det tog mig under en time at gennemføre... og fuck hvor har jeg brugt mange timer på det som barn, jeg var fandme endda klædt ud som en lilla tentacle til fastelavn, og så er det så kort... :S men anyways, stadig et genialt spil.
Gravatar #66 - Nygren
11. jan. 2006 09:30
Personligt savner jeg "Gabriel Knight" på listen.
1'eren var en ganske god og til tider uhyggelig historie om voodoo. Er desværre bange for jeg fik lånt spillet ud for mange år siden.

The Dig var vist oprindeligt et Steven Spielberg manuskript, som kun endte som spil.
Gravatar #67 - avizion
11. jan. 2006 10:35
#42 Ja, det kan lade sig gøre at få Sophie med ud - men var lidt omstændigt såvidt jeg husker. Mener jeg tågede rundt med en masse andre opgaver, og pludselig gav det mening med at Sophia kunne befries... men OK - det er laaaang tid siden ;)

Jeg valgte selv Secret of Monkey Island (1'eren). Husker stadig de evige disk-swap på min Amiga... men det var det hele værd! :) Jeg købte senere LeChucks Revenge, men der var fejl på disk 9 af 11 - så jeg blev nødt til at finde en kopi for at gennemføre spillet. Butikken ville ikke bytte den :( Var der noget der hed Data Warehouse dengang? :D

PS: "The Dig" er også et fedt spil... god og gennemført historie...
Gravatar #68 - Qrup
11. jan. 2006 12:31

Det var derfor du sad hos skolepsykologen under hele fastelavnsfesten :D
Gravatar #69 - Norrah
11. jan. 2006 13:31
#68 faktisk ikke, der var ingen der forstod den.... gudskelov...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login