mboost-dp1
Bedste SciFi-serie
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Er jeg den eneste der har stemt på "Captain Power and the soldier of the future"? Det var en fed serie. Måske fordi jeg var 10-11 år dengang ;)
Manner... jeg pjækkede fra gymnastik for at se det på "Super Channel". Det var sq tider dengang. Bliver helt nostalgisk :)
Manner... jeg pjækkede fra gymnastik for at se det på "Super Channel". Det var sq tider dengang. Bliver helt nostalgisk :)
Er Prey en totalt skod serie, eller er der bare ikke nogen der har set den?
I wan't ANSWERS!
Red Dwarf fik min stemme selvom mange af de andre oxo er gode.
:)
I wan't ANSWERS!
Red Dwarf fik min stemme selvom mange af de andre oxo er gode.
:)
Come on! Star Trek er gammelt og solidt men det holder sq. Jeg er enig i at alle de andre serier oxo er gode, men hvor Andromeda eksempekvis kan hives ud af et sort hul vha. kabler som IKKE bliver påvirket af det sortes hul tidstop, så bekæmper Voyager mod fjender som er langt mere interessante end en menneskeliglignende fjendtlig race som er ude efter universiel herredømme. Jeg fatter faktisk ikke hvordan Xfiles er kommet med i afstemningen, eftersom alle er vilde med Xfiles! ;) men nok whining.. Go ST forever! Sidste bemærkning: ST: Enterprise, er det de gamle afsnit eller de nye? For de nye er altså seje!
Ang. Andromeda: Hvordan kan de overhovedet hive skibet ud i første omgang? Så vidt jeg ved, slipper INTET ud af et sort hul. Endnu mere mærkeligt, hvordan kan de overhovedet se det "sorte hul"? :) Og hvordan kan skibet være "fanget" derinde i første omgang? De ville jo blive mast. Den serie holder altså bare ikke :)
Ang. Enterprise: Det er den nye serie. TOS (The Original Series) er den gamle med Kirk, Spock og Scotty. :)
Er det kun mig der har set Dark Skies eller hvad går der galt for den her afstemning, det er da uden sidestykke den fedeste Sci-fi serie, den eneste der når den til sokkeholderne må da være gode gamle V ;-)
#100: Som så ofte før i andre sammenhænge er definitionen på Science-fiction udvidet.
At kalde noget for science fiction ene og alene fordi der er rumvæsener er imo en mærkelig antagelse - så kan det godt være nogle synes det skal defineres som sådan.
Til gengæld er teknik delen det interessante. Moderne science fiction er i høj grad inspireret af 1920'ernes space opera historier - Star Trek er et klassisk og imo meget veludført eksempel på dette.
En ældre slags science fiction er Jules Verne, som bl.a. beskrev en ubåd (var jo ikke ligefrem noget man kunne per say dengang). Idag kan man godt flyve ud i rummet, men kan godt lave vira som gør mærkelige ting osv. - af den grund vil jeg ikke betegne outbreak f.eks. som science fiction - mens sphere imo er. Men hvis man undlader delen om væsener der ikke er af denne verden vil vira delen af X-files altså svare til outbreak. Hvis vi så snakker det paranormale som er det X-files primært beskæftiger sig med så er X-files jo ikke mere science fiction end f.eks. åndernes magt.
Det eneste argument man imo kan bruge for dette er filmen hvor man ser et rumskib for deres rumvæsener (altså imaginær science) - nu har jeg godt nok ikke set hele serien men den del har jeg ikke set i serien, kun filmen og derfor vil jeg tillade mig ikke at tælle den med.
Når vi så er noget hertil vil jeg så sige at jeg mener stadig ikke at X-files er science fiction, mens mange andre titler som ikke er medtaget her, udfra hvad jeg her har beskrevet er.
Det er lidt som diskussionen om hvad en hacker er - pr. definition er en hacker en der laver hacks, altså tweaker et setup (et typisk eksempel for newz.dk læsere vil nok være overclocking) - det har nogle mistolket og så får det en anden betydning. Det er vel for så vidt fair nok - sproget skal jo udvikle sig.
Mener dog at udfra det jeg lige præsenterede jeg i det mindste har argumenteret hvorfor X-files ikke er science fiction i den sammenhæng jeg relaterede til.
At kalde noget for science fiction ene og alene fordi der er rumvæsener er imo en mærkelig antagelse - så kan det godt være nogle synes det skal defineres som sådan.
Til gengæld er teknik delen det interessante. Moderne science fiction er i høj grad inspireret af 1920'ernes space opera historier - Star Trek er et klassisk og imo meget veludført eksempel på dette.
En ældre slags science fiction er Jules Verne, som bl.a. beskrev en ubåd (var jo ikke ligefrem noget man kunne per say dengang). Idag kan man godt flyve ud i rummet, men kan godt lave vira som gør mærkelige ting osv. - af den grund vil jeg ikke betegne outbreak f.eks. som science fiction - mens sphere imo er. Men hvis man undlader delen om væsener der ikke er af denne verden vil vira delen af X-files altså svare til outbreak. Hvis vi så snakker det paranormale som er det X-files primært beskæftiger sig med så er X-files jo ikke mere science fiction end f.eks. åndernes magt.
Det eneste argument man imo kan bruge for dette er filmen hvor man ser et rumskib for deres rumvæsener (altså imaginær science) - nu har jeg godt nok ikke set hele serien men den del har jeg ikke set i serien, kun filmen og derfor vil jeg tillade mig ikke at tælle den med.
Når vi så er noget hertil vil jeg så sige at jeg mener stadig ikke at X-files er science fiction, mens mange andre titler som ikke er medtaget her, udfra hvad jeg her har beskrevet er.
Det er lidt som diskussionen om hvad en hacker er - pr. definition er en hacker en der laver hacks, altså tweaker et setup (et typisk eksempel for newz.dk læsere vil nok være overclocking) - det har nogle mistolket og så får det en anden betydning. Det er vel for så vidt fair nok - sproget skal jo udvikle sig.
Mener dog at udfra det jeg lige præsenterede jeg i det mindste har argumenteret hvorfor X-files ikke er science fiction i den sammenhæng jeg relaterede til.
Som svar på "hvorfor ditten og hvorfor datten?":
FORDI!
Fordi jeg ikke kendte serien.
Fordi den stod under SciFi på IMDB.
Fordi jeg ikke gad skrive samtlige 452 titler på IMDBs liste over SciFi tv-serier!
Og X-Files ... hvorfor det er med? Fordi Science Fiction betyder "fiktion over videnskab"! Simpelt, ikke sandt? X-Files er en serie med fiktionel handling med en stor basis i videnskab. Og så er den på IMDBs liste over SciFi-serier.
FORDI!
Fordi jeg ikke kendte serien.
Fordi den stod under SciFi på IMDB.
Fordi jeg ikke gad skrive samtlige 452 titler på IMDBs liste over SciFi tv-serier!
Og X-Files ... hvorfor det er med? Fordi Science Fiction betyder "fiktion over videnskab"! Simpelt, ikke sandt? X-Files er en serie med fiktionel handling med en stor basis i videnskab. Og så er den på IMDBs liste over SciFi-serier.
Jeg savner også Stargate SG1. Federe serie skal man lede længe efter.
7 Days kunne godt være med. Ikke det store plot, men gode karakterskuespillere.
ST: Voyager har jeg ikke set meget til, da jeg syntes at det jeg så var noget lort. (bare min mening pga. det dårlige skuespil.)
<STRONG>HVAD ER V ?</STRONG>
(Kender den bare ikke)
7 Days kunne godt være med. Ikke det store plot, men gode karakterskuespillere.
ST: Voyager har jeg ikke set meget til, da jeg syntes at det jeg så var noget lort. (bare min mening pga. det dårlige skuespil.)
<STRONG>HVAD ER V ?</STRONG>
(Kender den bare ikke)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.