mboost-dp1
Bedste Commodore 64 spil
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Der er da ingen tvivl, Great Giana Sisters !!
Nok stadigvæk det fedest platform spil lavet til en computer.
Nok stadigvæk det fedest platform spil lavet til en computer.
Ingen tvivl, Bubble Bobble owner stadig! Musikken holder jo endnu! :D:D
Giana Sisters... yay, Mario klonen :P var ok, men mario har ligesom tillagt stilen lidt bedre ;)
Giana Sisters... yay, Mario klonen :P var ok, men mario har ligesom tillagt stilen lidt bedre ;)
Bubble Bobble!
Har slet ikke tal på hvor mange måneder i træk jeg har spillet det spil, musikken fra det hjemsøger mig stadig :D
Har slet ikke tal på hvor mange måneder i træk jeg har spillet det spil, musikken fra det hjemsøger mig stadig :D
Bubble Bobble... havde det på min 8088'er tilbage i 1990 så det får ikke min stemme som C64 spil - ligeledes med Rick Dangerous (superfedt) og Maniac Mansion (superhumor) så jeg stemmer på Boulder Dash. Mere retro bliver det ikke
Hmm.. hvor er jeg dog godt tilfreds når jeg lige har købt 3 commodore 64'ere for den samlede pris af 150,-
Hører jeg nogle bud ? :D
Hører jeg nogle bud ? :D
Puha der er mange gode spil på den liste.. Valgte Rainbow Island, men de andre er også fede. Man skulle næsten hente sin C64 ned fra loftet igen.
Press Play On Tape!
Press Play On Tape!
Nej, nej, nej - I tager alle fejl.
Maniac Mansion er da klart det bedste spil på den liste, selv om efterfølgeren (Day of the Tentacle) var langt bedre igen.
Hvis I har stemt andet, så bliver jeres bruger snarest muligt deaktiveret. NO SOUP FOR YOU! ;-)
Maniac Mansion er da klart det bedste spil på den liste, selv om efterfølgeren (Day of the Tentacle) var langt bedre igen.
Hvis I har stemt andet, så bliver jeres bruger snarest muligt deaktiveret. NO SOUP FOR YOU! ;-)
Boulder Dash stemte jeg, men det var svært! Jeg tror dog Boulder Dash er det jeg har brugt mest tid på.
Nå ja, så synes jeg også paradroid og Krakout mangler.
mvh Thomas, der stadig har C64 + 1541 drev.
Nå ja, så synes jeg også paradroid og Krakout mangler.
mvh Thomas, der stadig har C64 + 1541 drev.
Hehe må indrømme at jeg har spillet dem mest på min amiga500 og ikke på c64, men bubble bobble får klart titlen. Lige bortset fra speedballII og supercars II (ikke c64 spil) må det være spillet med den absolut bedste titelmelodi. Meeeeen UHA hvor har man godt nok brugt mange timer på de titler i pollen!!
Og det er godt man stadig har sin A500 stående i hjørnet til at tage nostalgi lysten en gang imellem (også selvom harddisken er død :( )
Og det er godt man stadig har sin A500 stående i hjørnet til at tage nostalgi lysten en gang imellem (også selvom harddisken er død :( )
Nostalgi er en herlig ting. Det kan dog nogle gange være farligt at opsøge den igen efter mange år.. Man kan blive slemt skuffet.
Personligt stemte jeg for IK, da det var det første spil jeg kan huske jeg spillede, og blev totalt bidt af selvom jeg fik lammetæsk.
De fleste af de andre spil er dog også geniale.. Rick Dangerous, Giana Sisters, Bubble Bubble, Last Ninja, IK/IK+ og Pit Stop var vist alle på min daglige "to-game" list :)
Personligt stemte jeg for IK, da det var det første spil jeg kan huske jeg spillede, og blev totalt bidt af selvom jeg fik lammetæsk.
De fleste af de andre spil er dog også geniale.. Rick Dangerous, Giana Sisters, Bubble Bubble, Last Ninja, IK/IK+ og Pit Stop var vist alle på min daglige "to-game" list :)
I Commando styrede man en, ja, kommando-soldat i en typisk arkade stil, set fra oven, og en masse fjender der skulle udryddes
det er jo umuligt at vælge et, men jeg må sige Calafornia games. Lækkert alsidigt spil som jeg har smadret mere end 1 joystick på.
Men rick dangerous, er fandme også et godt spil. klasse.
Jeg var så en af de få der havde en Amstrad 464(tror jeg nok den hed) og der må jeg sige at spil som roland on the ropes og roland in the caves var suveræne spil. Harrier attack har mig og min bror også brugt herre langt tid på. Boulderdash blev spillet så meget af min moster og mig at hun fik mareridt om at få sten i hovedet. så holdte vi en lille pause!
Andre Amstrad Spillere?
Men rick dangerous, er fandme også et godt spil. klasse.
Jeg var så en af de få der havde en Amstrad 464(tror jeg nok den hed) og der må jeg sige at spil som roland on the ropes og roland in the caves var suveræne spil. Harrier attack har mig og min bror også brugt herre langt tid på. Boulderdash blev spillet så meget af min moster og mig at hun fik mareridt om at få sten i hovedet. så holdte vi en lille pause!
Andre Amstrad Spillere?
duck-1, når du skriver Harrier attack er jeg nødt til at knibe en tåre :-) Var selv ejer af af vidunderet og en pokkers masse bånd...
jeg ved ikke om det var mig der foreslog lige denne poll.
jeg foreslog ihvertfald en lignende poll, så alle de spil der ikke er på, er nok på grund jeg ikke selv spillede dem, så det må i undskylde
dem man spillede som barn, synes man automatisk var skidegode, og de er selvfølgelig nostalgiske....
i alle tilfælde var 80erne en fed tid. Amen.
jeg foreslog ihvertfald en lignende poll, så alle de spil der ikke er på, er nok på grund jeg ikke selv spillede dem, så det må i undskylde
dem man spillede som barn, synes man automatisk var skidegode, og de er selvfølgelig nostalgiske....
i alle tilfælde var 80erne en fed tid. Amen.
Boulder Dash var vist det eneste spil jeg spillede på c64 inden mine forældre købte en amiga 500 (dobble ram, med en lille afbryder, sweet!).
På den var det så Bubble Bobble, Wings of Fury, Golden Axe, SpeedBall og et bilspil jeg ikke kan huske navnet på:
Man kører i en bil på en bane der er hævet over jorden (orange/kobberagtig farve). Hvis man falder af bliver man løftet op af en kran :-) Hvis nogen kan give mig et hint vil jeg blive meget glad!!!
På den var det så Bubble Bobble, Wings of Fury, Golden Axe, SpeedBall og et bilspil jeg ikke kan huske navnet på:
Man kører i en bil på en bane der er hævet over jorden (orange/kobberagtig farve). Hvis man falder af bliver man løftet op af en kran :-) Hvis nogen kan give mig et hint vil jeg blive meget glad!!!
Helt klart Giana Sisters. Jeg spillede det så meget, at jeg til sidst havde max. liv.. tror det var 99. Jeg kunne ihvertfal stryge igennem banerne til jeg ikke gad spille det mere, hvilket var laaaang tid.
Hvad med "Gyruss"? http://www.tomheroes.com/Video%20Games%20FS/Retrot...
Det brugte jeg også en masse tid på. Det synes jeg næsten var federe end Giana sisters.. men også sværere.
Der er sgu' så mange.. Jeg savner min C128 *snøft*
>>>>> GO64 -> Are you sure? -> YES !!!!! <<<<<<
Hvad med "Gyruss"? http://www.tomheroes.com/Video%20Games%20FS/Retrot...
Det brugte jeg også en masse tid på. Det synes jeg næsten var federe end Giana sisters.. men også sværere.
Der er sgu' så mange.. Jeg savner min C128 *snøft*
>>>>> GO64 -> Are you sure? -> YES !!!!! <<<<<<
Måtte stemme bubble bobble, selvom jeg overvejede giana sisters...
Bubble bobble holder dog stadig hele vejen - måske derfor jeg har det som ringetone på mobilos... :)
Bubble bobble holder dog stadig hele vejen - måske derfor jeg har det som ringetone på mobilos... :)
Hehe.. se hvad jeg fandt:
http://www.stud.uni-hamburg.de/users/a_kahn/
Der er andre der også kan lide "The Great Giana Sisterz" !
Det må jeg prøve :D
http://www.stud.uni-hamburg.de/users/a_kahn/
Der er andre der også kan lide "The Great Giana Sisterz" !
Det må jeg prøve :D
#27 - Det hed Stunt Car Racer
Screenshots
Jeg har stemt Bruce Lee. De andre spil var fede nok. Giana Sisters fik mangen et DanJoy til at flyve ind i væggen, IK+ og alle de andre var også gode til at hidse mig op, men Bruce Lee var altid spillet jeg vendte tilbage til. Det er hamrende udfordrende og er i al sin enkelhed, ganske genialt.
Screenshots
Jeg har stemt Bruce Lee. De andre spil var fede nok. Giana Sisters fik mangen et DanJoy til at flyve ind i væggen, IK+ og alle de andre var også gode til at hidse mig op, men Bruce Lee var altid spillet jeg vendte tilbage til. Det er hamrende udfordrende og er i al sin enkelhed, ganske genialt.
Uha, der er så mange klassikere, bubble bobble, Giana sisters, boulder Dash, International Karate (1 & 2) Bruce Lee, Commando.. jeg kunne blive ved :)
Men må erkende at Commando får min stemme, det spil har en af de bedste thunes ever!! :)
Jeg hører den tilmed som .sid for at mindes de goe gamle dage.
Men må erkende at Commando får min stemme, det spil har en af de bedste thunes ever!! :)
Jeg hører den tilmed som .sid for at mindes de goe gamle dage.
BEST POLL EVER!!!111onEoneE :P
Boulder Dash, Boulder Dash, Boulder Dash!!
Jeg spiller stadig det fantastiske spil en gang imellem og det er ved gud det bedste spil nogensinde lavet...sådan er det - ingen diskussion! :)
Boulder Dash, Boulder Dash, Boulder Dash!!
Jeg spiller stadig det fantastiske spil en gang imellem og det er ved gud det bedste spil nogensinde lavet...sådan er det - ingen diskussion! :)
Der mangler lidt en "spillede ikke C64", var for ung tror jeg, eller rettere, fik computer da jeg var ca 4-5år, også spillede jeg jo på den, og da mine forældre var studerende så var der ikke den vilde økonomi til også at give den 4-årige søn en C64 når han nu allerede lå og spillede computer hele dagen i forvejen. :)
Hvorfor er Montezuma's Revenge ikke med i afstemningen?
screenshots
screenshots
Henry's House hvad var det lige det handlede om?
Var det ikke det, hvor man skulle løbe rundt i et hus, og undgå en masse ting, i de forskellige rum? Fx. sæben i badeværlset?
Er det et sted, man kan spille det?
Var det ikke det, hvor man skulle løbe rundt i et hus, og undgå en masse ting, i de forskellige rum? Fx. sæben i badeværlset?
Er det et sted, man kan spille det?
WTF.. Hvordan kan Rainbow Island kun ha' fået 24 stemmer atm. Det færre end Bruce Lee :S
Jeg sys det var et urimelig svært valg, for stod og vejede imellem Bubble Bobble (som jo er Klassikeren over alle Klassikere, og som er et spil stort set hele kloden kender), Giana Sisters (fordi det var fedt med alle de Power-up's man ku få til at gøre tøsepigerne ekstra seje med) og så det kære always beloved Rainbow Island, som valget også faldt på.
Rainbow Island har jeg simpelthen brugt flest ene og alene timer på, hvor i mod BB og GS jo begge var fantastiske 2-player games..
og som Rackbox #7 også skriver længere oppe: "Jeg valgte Rainbow Island, fordi den har sådan en catchy tune :-)"
Præcis.. Rainbow Island FTW :D
Jeg sys det var et urimelig svært valg, for stod og vejede imellem Bubble Bobble (som jo er Klassikeren over alle Klassikere, og som er et spil stort set hele kloden kender), Giana Sisters (fordi det var fedt med alle de Power-up's man ku få til at gøre tøsepigerne ekstra seje med) og så det kære always beloved Rainbow Island, som valget også faldt på.
Rainbow Island har jeg simpelthen brugt flest ene og alene timer på, hvor i mod BB og GS jo begge var fantastiske 2-player games..
og som Rackbox #7 også skriver længere oppe: "Jeg valgte Rainbow Island, fordi den har sådan en catchy tune :-)"
Præcis.. Rainbow Island FTW :D
Det her er den bedste og sjoveste poll længe.
Bubble Bubble, Giana sisters, International Karate, Commando, Rick Dangerous, Boulder Dash, Paperboy, California Games og Rainbow Island har jeg brugt uendelige mængder tid på. Det var fandeme gode spil.
Bubble Bubble, Giana sisters, International Karate, Commando, Rick Dangerous, Boulder Dash, Paperboy, California Games og Rainbow Island har jeg brugt uendelige mængder tid på. Det var fandeme gode spil.
#40 Rainbow Island er da også en mærkelig efterfølger til bubble bobble, det fangede aldrig mig...
#42 - hvilket bare er IK+ til C64 med flere farver og ringere musik...
Som jeg husker det gik hovedparten af tiden ved C64'eren ikke med at spille, men med at spole båndet frem og tilbage og forsøge at loade spil, hvilket egentlig var udemærket underholdning :)
Og så gik der en del tid med at lave for-løkker der bare pokede tilfældige steder i rammen for at se hvad der skete... Hvilken positiv computeropdragelse :)
#42 - hvilket bare er IK+ til C64 med flere farver og ringere musik...
Som jeg husker det gik hovedparten af tiden ved C64'eren ikke med at spille, men med at spole båndet frem og tilbage og forsøge at loade spil, hvilket egentlig var udemærket underholdning :)
Og så gik der en del tid med at lave for-løkker der bare pokede tilfældige steder i rammen for at se hvad der skete... Hvilken positiv computeropdragelse :)
Den er svær, der er så mange gode C64 spil. Og dem der er nævnt er også ganske gode, min min klare favorit er ike på listen. Det er "Defender of the crown", det har jeg brugt mange gode timer på.
#22 jep, havde også en CPC-464
Jeg spillede vist en hel masse Gauntlet
Til dem som ikke ved hvad en Amstrad er:
http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c...
Jeg føler mig næsten gammel
Jeg spillede vist en hel masse Gauntlet
Til dem som ikke ved hvad en Amstrad er:
http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c...
Jeg føler mig næsten gammel
NORD OG SYD!!!!!
NORD OG SYD!!!!!
NORD OG SYD!!!!!
NORD OG SYD!!!!!
NORD OG SYD!!!!!
NORD OG SYD!!!!!
NORD OG SYD!!!!!
hvorfor er det der ikke?
eller wings of furry?
NORD OG SYD!!!!!
NORD OG SYD!!!!!
NORD OG SYD!!!!!
NORD OG SYD!!!!!
NORD OG SYD!!!!!
NORD OG SYD!!!!!
hvorfor er det der ikke?
eller wings of furry?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.