mboost-dp1
Bedste BitTorrent-klient?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Ingen
"Anden BitTorrent-klient" er ikke det samme som "Ingen BitTorrent-klient", derfor mangler der en mulighed...
[edit]
Nåå, så fik i en tilføjet, så vi andre også kunne stemme :)
[/edit]
[edit]
Takker :)
[/edit]
"Anden BitTorrent-klient" er ikke det samme som "Ingen BitTorrent-klient", derfor mangler der en mulighed...
[edit]
Nåå, så fik i en tilføjet, så vi andre også kunne stemme :)
[/edit]
[edit]
Takker :)
[/edit]
Har igennem tiden prøvet den "originale" BitTorrent, ABC, BitComet, Azureus, men holder nu på µTorrent.
Jeg brugte Azureus gennem lang tid, men med tiden blev den alt for bloated, og så røg jeg på µTorrent og har brugt det siden.
Jeg brugte Azureus gennem lang tid, men med tiden blev den alt for bloated, og så røg jeg på µTorrent og har brugt det siden.
Stemte Azureus, fordi den bruger jeg på min Windows maskine.
Derimod bruger jeg mere BitTorrent pluginet til mlDonkey på min debian server, da det dermed let kan styres via webinterface.
Derimod bruger jeg mere BitTorrent pluginet til mlDonkey på min debian server, da det dermed let kan styres via webinterface.
http://piratgruppen.org/rubrique.php3?id_rubrique=...
Der skulle være alt det du har behov for at vide, og så endda på dansk
http://piratgruppen.org/rubrique.php3?id_rubrique=...
Der skulle være alt det du har behov for at vide, og så endda på dansk
Azureus af dem jeg har prøvet selvom den er et svin med mine ressourcer, desværre har jeg ikke fundet en linux venlig klient som kan de samme ting som azureus.
Jeg har brug for at kunne genscanne temp-filerne, da jeg nogle gange henter dele af torrent´en gennem andre kanaler og derfor gerne vil kunne tilføje færdige filer.
Jeg har også brug for at kunne vælge hvilke filer i en torrent jeg vil have, og så kun hente dem. Og jeg vil også kunne gøre det, efter jeg har startet torrent'en første gang, så jeg kan så første fil, så anden fil osv.
Og sidst men ikke mindst hastighed, jeg har en kort overgang prøvet ktorrent men den er simpelhen sløv med download i forhold til azureus.
Jeg har brug for at kunne genscanne temp-filerne, da jeg nogle gange henter dele af torrent´en gennem andre kanaler og derfor gerne vil kunne tilføje færdige filer.
Jeg har også brug for at kunne vælge hvilke filer i en torrent jeg vil have, og så kun hente dem. Og jeg vil også kunne gøre det, efter jeg har startet torrent'en første gang, så jeg kan så første fil, så anden fil osv.
Og sidst men ikke mindst hastighed, jeg har en kort overgang prøvet ktorrent men den er simpelhen sløv med download i forhold til azureus.
#15 damgx:
enhanced ctorrent er dejlig. Den kan alle de ting #13 efterlyser og så bruger den minimal ram.
enhanced ctorrent er dejlig. Den kan alle de ting #13 efterlyser og så bruger den minimal ram.
Bruger Azureus engang imellem... til legale formål som at hente ISO-filer til frie operativsystemer o.lign.
µTorrent da, har prøvet BitTorrent, ABC, Bitcomet, Azureus, µTorrent, Transmission, µTorrent. Alt i kronologisk rækkefølge.
Den passer perfekt på min 900 mhz, 192mb win2003 server :D
(og så er web interfacet nok det jeg bruger allermest, så jeg kan hente ting mens jeg er i skole :D)
Den passer perfekt på min 900 mhz, 192mb win2003 server :D
(og så er web interfacet nok det jeg bruger allermest, så jeg kan hente ting mens jeg er i skole :D)
#13 m_abs: Som damgx skriver, er rtorrent en fantastisk klient, for brugere af *nix-like systemer. Den har dog ikke en grafisk brugerflade, hvilket for nogle kan virke som en hæmsko. Men tilgengæld kan man have den køre i en screen, som gør, at man kan kontrollere den både ved maskinen og, vha. fx ssh, udefra.
Iøvrigt mangler rtorrent da på listen :-)
Iøvrigt mangler rtorrent da på listen :-)
Jeg vil nu gerne give lidt kredit til opera's indbyggede bittorrentklient. ikke fordi den er specielt god (for det er den overhovedet ikke), men den er indbygget, og nogle gange er det altså bare rart at være dum bruger, bare klikke på et torrent-link og så ikke mærke forskel på om det var en torrent-fil eller den "rigtige" fil linket førte til.
Filen kommer ned uden nogle "besværligheder" eller andre programmer
Filen kommer ned uden nogle "besværligheder" eller andre programmer
Azureus bruger alt alt for mange ressourcer. Især på lidt ældre computere vil det være et problem. Har skiftet til µTorrent, der efter min mening kører klart bedst. Er selvfølgelig også kodet i C++
Er dog spændt på at se hvad bittorrents køb af µTorrent kommer til at betyde. :-/
Er dog spændt på at se hvad bittorrents køb af µTorrent kommer til at betyde. :-/
Stemte µTorrent da jeg primæret bruger den på min windows server fordi den er så let som den er, og ikke hiver min server i knæ bare fordi man har en masse torrents igang. Jeg forstå ikke helt #25s beklagelser ang. individuel bw styring for jeg kan da umiddelbart at jeg kan sætte limit for hvert torrent, at jeg så ikke kan se hvad man ska limit sine download/uploads for, jeg har en 8mbit/512 ADSL og en DD-WRT router med QoS, og med mindre jeg skal game et FPS spil hvor pingtid er alt afgørende så ser jeg ingen grund til at sætte limits på minitorrents de passer sig selv og min QoS sørger for at jeg kan browse hjemmesider, se streaming video ovs uden nogen problemer imens.
Jeg har d.d. installeret uTorrent på min server. Har ellers altid brugt Azerous, uden problemer, men tænkte jeg ville prøve uTorrent, da der er mange der siger det er godt.
Og umiddelbart synes jeg det minder utrolig meget om Azerous, dog meget "lettere".
Havde ingen problemer med at få importeret mine torrents fra Azerous og fortsætte download/upload hvor de var nået til.
Kun ros til uTorrent her fra indtil videre.
Og umiddelbart synes jeg det minder utrolig meget om Azerous, dog meget "lettere".
Havde ingen problemer med at få importeret mine torrents fra Azerous og fortsætte download/upload hvor de var nået til.
Kun ros til uTorrent her fra indtil videre.
ludde der har programmeret utorrent kan virkeligt hans shit, ser ham ofte brilliere i asm, c++ og winapi relaterede kanaler.
Det er fandeme flot af en enkelt mand at lave så godt en applikation.
Det er fandeme flot af en enkelt mand at lave så godt en applikation.
Havde bare ikke kigget godt nok :), man kan godt begrænse båndbredden individuelt.
Grunden til at jeg gerne begrænse båndbredden er at jeg bor på kollegie og derfor har mit internet gennem knet, der har en grænse på 24GB per 30 dage, så hvis jeg også skal have plads til download, så kræver det at jeg sætter en grænse på upload.
Og denne upload vil jeg så gerne have fordelt ud på alle de torrents som jeg har gang i, så der ikke bare er en torrent der sluger alt båndbredden.
Havde bare ikke kigget godt nok :), man kan godt begrænse båndbredden individuelt.
Grunden til at jeg gerne begrænse båndbredden er at jeg bor på kollegie og derfor har mit internet gennem knet, der har en grænse på 24GB per 30 dage, så hvis jeg også skal have plads til download, så kræver det at jeg sætter en grænse på upload.
Og denne upload vil jeg så gerne have fordelt ud på alle de torrents som jeg har gang i, så der ikke bare er en torrent der sluger alt båndbredden.
Har brugt Azureus, men har virkelig problemer med at det slugte resurser, og så havde det en slem tendens til at fryse.
Har siden skiftet til ctorrent som er rigtig godt. Det kan køre på min Gentoo server uden skærm, kan sætte det igang over SSH i baggrundenden, lade det smide output til en log fil, og så logge af.
Har siden skiftet til ctorrent som er rigtig godt. Det kan køre på min Gentoo server uden skærm, kan sætte det igang over SSH i baggrundenden, lade det smide output til en log fil, og så logge af.
Azureus - har ikke haft problemer med den overhovedet. Min maskine er crached et par gange mens den har kørt ( ikke Azureus skyld :) ) men så checker Azureus bare filerne igennem for fejl og fortsætter...
Vildt lækkert at se at spilproducenter er begyndt at bruge torrents til distribution (AmericasArmy og World of Warcraft, som jeg kender til...). Især til de kæmpe patches der engang imellem kommer ud, er det jo hul i hovedet ikke at tilbyde en torrent-løsning... Nede på 0,5 :)
Vildt lækkert at se at spilproducenter er begyndt at bruge torrents til distribution (AmericasArmy og World of Warcraft, som jeg kender til...). Især til de kæmpe patches der engang imellem kommer ud, er det jo hul i hovedet ikke at tilbyde en torrent-løsning... Nede på 0,5 :)
Har været igennem den oprindelig BitTorrent, sh4ad0w BitTorrent, ABC, Azureus og nu BitComet. Men ud fra resultatet vil jeg da lige give µTorrent en chance.
Jeg er også på Azureus. Har prøvet uTorrent, men den hogger mit netkort (forkert opsætning?), så jeg ikke kan browse samtidig.
Og så downloader Azureus ca. 2x hurtigere end uTorrent, og de 60mb ram Azureus tager, er slet ikke noget problem når man sidder med 2GB :)
Og så downloader Azureus ca. 2x hurtigere end uTorrent, og de 60mb ram Azureus tager, er slet ikke noget problem når man sidder med 2GB :)
Jeg brugte Azureus, men efter skiftet til µTorrent har jeg ikke kigget tilbage, den er langt mindre resourse krævende.
Men har også samme problem med µTorrent, at den ligesom lukker alle andre ude fra netkortet, så det kun er den der har tråde kørende.
Syntes bare ikke Azureus var så meget bedre, så et 3 alternativ? bitcomet?
Men har også samme problem med µTorrent, at den ligesom lukker alle andre ude fra netkortet, så det kun er den der har tråde kørende.
Syntes bare ikke Azureus var så meget bedre, så et 3 alternativ? bitcomet?
#25 kimx - Det er nu ikke noget problem at sætte individuelle grænser på en torrent i µTorrent. Det er bare at højreklikke på torrenten og vælge properties. Så kan du sætte ting og sager derinde. :)
Har nu ikke oplevet det med at µTorrent sidder på al trafikken på netkortet. Lyder da træls hvis det sker for nogen. :-/
Har nu ikke oplevet det med at µTorrent sidder på al trafikken på netkortet. Lyder da træls hvis det sker for nogen. :-/
#47 Jeg fik samme tanke.
De folk, hvis forbindelser "fryser":
http://www.hp-eloquence.com/sdb/html/998559406.htm... (det samme gør sig gældende med winxp og 2003)
Når i så har læst artiklen går i på dette website ( http://www.lvllord.de/ ) og downloader patchen og patcher til feks 1024 conccurrent connections.
Samme ting vil hjælpe på en IIS (kort sagt alt, hvad der er MS-servere).
De folk, hvis forbindelser "fryser":
http://www.hp-eloquence.com/sdb/html/998559406.htm... (det samme gør sig gældende med winxp og 2003)
Når i så har læst artiklen går i på dette website ( http://www.lvllord.de/ ) og downloader patchen og patcher til feks 1024 conccurrent connections.
Samme ting vil hjælpe på en IIS (kort sagt alt, hvad der er MS-servere).
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.