mboost-dp1

Bedste Amigaspil?

Gå til bund
Gravatar #51 - pstric
11. okt. 2007 17:30
Foretrukket joystick var for øvrigt det lille Konix Speedking
Gravatar #52 - OxxY
11. okt. 2007 17:31
Kunne være en interresant poll, favorit amiga joystick :)
Gravatar #53 - moulder666
11. okt. 2007 17:32
Slet ingen tvivl herfra: Ufo: Enemy Unknown. Strategielementet var intet mindre end genialt, og det var det første spil jeg nogensinde spillede hvor ALLE dine soldater fik stats, steg i level osv.

Ufo: Enemy Unknown er den eneste grund til at jeg overhovedet ligger og roder med Dosbox, fordi jeg generelt bare er en klaphat til den slags ting - men her sidst fik jeg det dog til at virke på XP alligevel - man har bare brug for en processor slower (eller hvad sådan en nu hedder på Nørd) :D
Gravatar #54 - moulder666
11. okt. 2007 17:33
#45 LOL Guldkornsexpressen - det havde jeg glemt! Og det der Colgate spil, hvor du skulle skyde bakterier med tandpasta!
Gravatar #55 - duck-1
11. okt. 2007 18:31
hvad skete der lige med Heimdal??

Kongespillet med en kæmpe fejl indbygget, så man aldrig kunne gennemføre. røvsygt, men fedt alligevel.

Prøvede det mange år senere på en pc udgave, der var den samme fejl...
Gravatar #56 - Speusenstien
11. okt. 2007 18:55
Hel klart Shadow of the Beast....
Gravatar #57 - goAMinD
11. okt. 2007 19:41
Synes de alle er fede, men det jeg bedst husker fra poll listen, der fangede speciel interresse, var "Flashback".

Derudover var "Another World", "Superfrog", "Gods", "Stunt Car Racer", "Nebulus", "Moonstone", "Gobliiins serien", "Shadow of the beast", "R-type", "Eye of the Beholder serien", Battle Squadron" og "Hybris" også virkelige store hit på min Amiga.
Gravatar #58 - kjones
11. okt. 2007 20:03
Hvad med bedste Amiga computerblad? :)

CA
Games Preview
Interface
DNC
Amiga Format
Amiga Power
...
Gravatar #59 - 02y21
11. okt. 2007 21:37
Sensible Soccer
Speedball II (SPEEDBALL GET READY!)
Supercars II
Lotus
Men listen er jo uendelig, den ultimative maskine!
Gravatar #60 - Seekers-
11. okt. 2007 22:09
Super Frog!!!!! :P Bedste amiga spil ever ^^
Gravatar #61 - Ronson ⅍
11. okt. 2007 22:18
Var der i øvrigt andre end mig der var med i Amiga Centrum?
Gravatar #62 - MortenFF
12. okt. 2007 01:16
Stemte Lemmings, da det er det eneste jeg husker at have spillet på en amiga, hos min storebrors kammerat, som havde en sådan.
Gravatar #63 - overkongen
12. okt. 2007 03:06
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge. Best. Game. EVER!
Gravatar #64 - fidomuh
12. okt. 2007 06:16
...

Er der ioevrigt andre FUP'ere herinde? :)

( Siger ham der skamfuldt stadig sidder paa MasterBlaster trofaeet >:D )
Gravatar #65 - mr ac
12. okt. 2007 06:26
Jeg har svært ved at se hvordan man kan kalde dette for "Amigaspil" da jeg da husker jeg havde allesammen til min PC'er tilbage i sidste årtusind.

Jeg havde mere forestillet mig nogle amiga-only spil som f.eks. Shadow of the Beast og andre ting der ikke direkte kunne portes til PC'ere dengang fordi de udnyttede den dengang (på spilfronten) teknisk overlegne amiga.
Gravatar #66 - --And--
12. okt. 2007 06:32
Uhhh, det her er noget der vækker minder =)

SÅ mange fede spil jo, men hvorfor har ingen nævnt Amigas svar på Mario: Giana Sisters. For damn, jeg lagde mange timer idet
Gravatar #67 - lost-viking
12. okt. 2007 07:11
Fed Poll!! Jeg stemete efter mange overvejelser Monkey Island! det er den fedeste adventure serie! men lemmings, cannon fodder, rainbow islands, indiana jones, og mange af de andre er også ganske gode..

men der manglede nu Super Frog.. hvilket er et rigtig godt platform spil..
Gravatar #68 - massman
12. okt. 2007 07:43
GOAL! mangler jo
Gravatar #69 - Trentors
12. okt. 2007 08:18
Shadow Of The Beast?? Nu er nostalgien vist større end den sunde fornuft. SOTB sutter rent gameplay-mæssigt. Det var nærmest smertefuldt at spille og jeg har aldrig set en god anmeldelse af det heller.

Men flot var det og soundtracket var super. Best 3 var dog ret godt og sjovt - 2'eren var næsten ligeså slemt som det første.

---------------------------------------------------------

Stemte selv Turrican 2. Genialt gameplay (inklusionen af flyvebanen på level 3 var suverænt), god grafik og det bedste soundtrack ever fra Chris Huelsbecks storheds-tid.

Uden snyd (selvfølgelig) var jeg i stand til at gennemføre det spil og have 40 ekstraliv i mængde....jeps spillede det ret meget ;-)

---------------------------------------------------------

P.S. Megalomania burde være på listen ja.
Gravatar #70 - vision-dk
12. okt. 2007 09:02
69 kommentarer og ingen der har nævnt "Kings Bounty", se det var et spil der kostede timer. Det gjorde de efterfølgende Heroes of might and magic på PC'en så også :).
Gravatar #71 - soda
12. okt. 2007 09:11
Det er jo fuldstænding unfair, at skulle vælge ud fra de spil. Mange af dem har jeg brugt utallige timer på og kan ikke sige hvad for et af dem der er bedst :-/
Gravatar #72 - Qualon
12. okt. 2007 09:13
Battlesquadron!
Hybris!
Flashback!

Oh gud hvor er der mange fantastiske spil, var fandme den gang gameplay > gfx. Kunne de lære meget af idag :D
Gravatar #73 - illishar
12. okt. 2007 11:26
Fuck hvor er men ved at tude af ren nostalgi nu. De var alle sammen helt fantastiske! Et spil der også mangler på den efterhånden store liste, er Warlords! Ikke nødvendigvis tidens bedste Amigaspil, men damn det brugte jeg også meget tid på.
Der mangler forøvrigt også ... jeg mener at det hed "Kick off". En stor serie med fodboldsspil. (Personligt var jeg nu mere til Sensible Soccer.)
Gravatar #74 - Onde Pik
12. okt. 2007 11:59
Lemmings ?!?!?!?

WTF er jeg den eneste der kan se ironien HAHAHA.

Anyways jeg valgte Pirates!

Udover det var der så mange fede spil

Megalomaina (som mange har nævt er genialt)
Millenium 2.2 (banebrydende rum strategi)
Populus
Speedball II
Stunt Car Racer
Moonstone
Realms
Supervars 2
Wings
Wings of Fury
Fairytale Adventure (crashede hele tiden :()
Pool of Radiance (og en del andre Krynn spil)
Dungeon Master
Dune I + II
Realms
Eye of the Beholder
Lands of Lore
Gravity Force
Elite

could go on forever...
Gravatar #75 - XereX
12. okt. 2007 13:36
Underligt at der endnu ikke er nogen der har nævn Blood Money, det var cool :-)

Men ellers var Supercars II også en af mine favoritter :-)
Gravatar #76 - lost-viking
12. okt. 2007 13:38
Hvad med ducktales? Var det ikke også til amiga? mener jeg spilelde det på den.. det var ellers også et fedt spil.. :) Men holder nu stadig på at super frog skulle med.. eller bomberman eller north and south..
Gravatar #77 - oOAnriOo
12. okt. 2007 13:58
Deuteros
Pinball dreams/fantasies
Captive
Oil imperium (ja det spillede jeg altså)
Wing commander (hvordan kan i dog glemme det)
Dune (for fed stemning)
Zak Mcracken and the alien mindbenders
Bards tale

...ej der er jo så mange.. Jeg kunne fylde Newzs server med navne på fede spil.
Gravatar #78 - _SomeOneElse_
12. okt. 2007 14:47
her er nogen af de spil som jeg brugte meget tid på! :D

Wings of fury

IK+ <-- IMBA!!

Lotus 1,2,3

Sensible soccer ( alle sammen )

Cannon Fodder

Worms

The Settlers

Golden Axe <-- IMBA

Eye of The Beholder <--- IMBA

Dune

SuperFrog

Wonderboy

Bubble Bobble <-- Hvorfor er den ikke på listen OMG :D

Summer Games

Winter Games

Giana Sisters

og mange mange flere .. jeg synes den tid for computer spil var så fucking nice, fordi der gik man sku ikk eop i grafikken men mere GAMEPLAY!! og det var derfor der er så mange spil der bare gør amiga til ultra Nostalgi!! savner sku den tid.

Mine 5 cent.
Gravatar #79 - kendus
12. okt. 2007 14:55
Ikke en eneste der har nævnt strip poker... hva sker der ;)

Men for satan... der er jo så mange gode, tør ikke tænke på alt den tid der er brugt.

Men mine er helt klart:
Sim city.
Zak mccracken - gennemført (brugte latterlig meget tid på det).
ProjectX
Super frog
Goblins
Den gyldne økse ;)
og mange mange flere...

Spillede en overgang også et spil der hed goldminer (mener jeg), det var satme cool.

Nogen der har nogle gode links til sider med amiga spil?
Gravatar #80 - übermench
12. okt. 2007 15:07
Min top-6:
1: Rainbow Islands
2: Projekt X
3: Chuckrock
4: Street Fighter 2
5: North And South
6: Dune

Det mest geniale ved disse spil, over deres Commodore 64 eller PC versioner, var deres lyd og musik, som simpelthen var fænomenal på Amiga, når man tager tiden i betragtning.
Gravatar #81 - zin
12. okt. 2007 20:21
#74: Øøøh, ja? Lemmings er da mega fedt! Kom mine brødre, lad os sammen gå mod den store skindende.. Hey vent lidt! ÅH-ÅH! *BOM*!
Gravatar #82 - Dreadnought
12. okt. 2007 21:12
Diggers - Havde selv en A500, men man havde jo "venner" med en A1200 som kunne køre spillet.
Gravatar #83 - lord_heman
12. okt. 2007 21:36
Uhf.. Jeg kan stadig SAGTENS huske, hvilke gys "It came from the Desert" gav mig, da jeg var helt lille.. Det var simpelthen det fedeste "gyser"-spil der var! Jeg var så bange for det, og alligevel blev jeg NØD til at spille det, fordi det var så fedt ;) Derfor fik det min stemme! Men Rainbow Island og Turrican 2, lå LIIIGE bagefter =)
Gravatar #84 - Spetz
12. okt. 2007 22:00
$statement1 = "Var der ikke et spil der hed OSWALD, noget med en bjørn der hoppede på isflager ?? eller er det en anden gammel skod konsol?";
$statement2 = "Amiga .. hmm .. var det ikke en brødriser ???";

if ($statement1 = TRUE)
{
echo $statement1;
}
else {
echo $statement2;
}

jajaja, jeg er begyndt med PHP.. sorry ikk !!! :-)
Gravatar #85 - Laziter
13. okt. 2007 01:15
Warlords.. Uha fik godt nok nætter til at smuldre i kamp mod vennerne.
Stunt Car Racer.. Når vi holdte competitions i det med 2 amigaer koblet sammen, så var der dømt råhygge og spiritus kørsel..
Super Frog.. Det spil styrer stadig, er også et af de mest spillede på min DIY EMU-Box..
Pinball Dreams/Fantasies rykker stadig, simpelt ift. Pro Pinball til PC men for pokker det er hyggeligt..
Til sidst IK+.. Nøj hvor har vennerne og jeg banket hinanden i det spil, faktisk gør vi det stadig når lysten melder sig..

Og så er det bedste joystick altså The Arcade.. Har bygget et par stykker om til USB så feelet fra Amiga dagene kan beholdes mest muligt :-)
Gravatar #86 - starfish
13. okt. 2007 08:48
Alle spillene der er nævnt er super fede spil. Mit første spil til min Amiga 500 var Pang!

Det var sgu også et spil der kunne holde mig beskæftiget :-)

Ligeledes Bundesliga Manager ellr hvad det nu hed, det hvor man skulle sende sit hold på træningslejr og bygge stadion.

Søgte lige på Amiga games på google og så her lidt af mine egne favotitter:

SWOS (alle versioner!)
GODS
Project X
The Chaos Engine
Desert Strike

men ellers generelt bare den liste andre allerede har udvidet til at omfatte næsten alle de fede amiga spil :D
Gravatar #87 - FasterTove
13. okt. 2007 08:56
Super Frog, Golden Axe, Warlords, Kings Bounty, Skidmarks

Hvorfor er der ingen der har nævnt Frontier(Elite II) og især Turboraketti? Turboraketti er det bedste multiplayerspil jeg har prøvet til Amiga.
Gravatar #88 - starfish
13. okt. 2007 09:00
Turboraketti - Peli!!!! Det var sgu spass.....
Gravatar #89 - LsV
13. okt. 2007 09:15
Ahhh... mangler nu Plutos på listen - spillede det hele tiden med min søster :)
Så det blev til "Andet"
Gravatar #90 - Azan
13. okt. 2007 12:01
Bedste spil

Kickoff 2
Elite
Bundesliga Manager
Gravatar #91 - Simm
13. okt. 2007 22:09
Til dem der godt kan lide Golden Axe, Wing Commander og Mortal Kombat, og tilfældigvis har en XBox360, så kan jeg fortælle at spillene ligger på XBox Live Arcade...
Gravatar #92 - Simm
13. okt. 2007 22:26
... og en ny version af Prince of Persia
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login