mboost-dp1
Bedste Amigaspil?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Secrets Of Monkey Island (både 1'eren og 2'eren) har jeg brugt rigtigt mange timer på.
Ligeledes er Cannon Fodder (også 1'eren og 2'eren) heller ikke at glemme, for det er også ganske underholdende.
Spil som Lemmings og nogle andre stykker som ikke er på listen har jeg også brugt meget tid på.
Heldigvis kan de jo findes igen via Google.
Er irriterende at gamle Amiga'er er så svære (og ofte dyre) at købe idag - der er ellers kanont mange gode spil.
Ligeledes er Cannon Fodder (også 1'eren og 2'eren) heller ikke at glemme, for det er også ganske underholdende.
Spil som Lemmings og nogle andre stykker som ikke er på listen har jeg også brugt meget tid på.
Heldigvis kan de jo findes igen via Google.
Er irriterende at gamle Amiga'er er så svære (og ofte dyre) at købe idag - der er ellers kanont mange gode spil.
Lige for at slå det fast, så hedder de to MI spil udgivet til Amiga "Secret of Monkey Island" (intet flertals S) og "Monkey Island 2 - LeChuck's Revenge".
Selv synes jeg at Wings of Fury var et af de spil der efterlod det største indtryk på mig, da jeg prøvede det første gang i sin tid.
'89 fandeme - det er sgu mange år siden efterhånden.
Selv synes jeg at Wings of Fury var et af de spil der efterlod det største indtryk på mig, da jeg prøvede det første gang i sin tid.
'89 fandeme - det er sgu mange år siden efterhånden.
Det er jo en næsten umulig afstemning så mange år efter, nu fremstår de jo alle lige gode, i forhold til de spil vi ser i dag.
Jeg har sat stemmen på Cannon Fodder
Det kunne lige så vel have været... I uprioteret rækkefølge.
Sensible World of Soccer, Dune!, Prince of Persia, Lemmings, Super Cars II, Warlords.
Som alle har kostet alt for meget af ens barn/ungdom.
Nu hvor vi er ved temaet, er der så noger der kan fortælle hvordan man skulle bekæmpe sit eget spejl/skygge figur i formentlig sidste bane i Prince of Persia? Den bane fik jeg aldrig gennemført.
Nu må vi heller ikke glemme Bubble Bobble. Puha det tager lang tid at komme til level 100 uden at bruge snyd.
Jeg har sat stemmen på Cannon Fodder
Det kunne lige så vel have været... I uprioteret rækkefølge.
Sensible World of Soccer, Dune!, Prince of Persia, Lemmings, Super Cars II, Warlords.
Som alle har kostet alt for meget af ens barn/ungdom.
Nu hvor vi er ved temaet, er der så noger der kan fortælle hvordan man skulle bekæmpe sit eget spejl/skygge figur i formentlig sidste bane i Prince of Persia? Den bane fik jeg aldrig gennemført.
Nu må vi heller ikke glemme Bubble Bobble. Puha det tager lang tid at komme til level 100 uden at bruge snyd.
Damn... det er jo slet ikke til at vælge 'det bedste' spil til amigaen.
De er jo allesammen berretiget til den titel synes jeg. Og jeg har brugt uhyggeligt mange timer på næsten samtlige spil på den liste lige med undtagelse af Maniac Mansion, Monkey Island og et par stykker mere...
De er jo allesammen berretiget til den titel synes jeg. Og jeg har brugt uhyggeligt mange timer på næsten samtlige spil på den liste lige med undtagelse af Maniac Mansion, Monkey Island og et par stykker mere...
fantastisk afstemning.
Rainbow Island var jo fedt. Men Lemmings var også super og Turrican II med snydekode esc, esc 1 4 2 space space i menuen og så kørte det!
Lotus-spillene har jo også altid været fantastiske og Dune II for den sags skyld også.
Jeg havde iøvrigt en Action Replay III - det gjorde det hele lidt ekstra sjovt!
Rainbow Island var jo fedt. Men Lemmings var også super og Turrican II med snydekode esc, esc 1 4 2 space space i menuen og så kørte det!
Lotus-spillene har jo også altid været fantastiske og Dune II for den sags skyld også.
Jeg havde iøvrigt en Action Replay III - det gjorde det hele lidt ekstra sjovt!
Dayum, på den liste er der kun Sensible World of Soccer jeg ikke har spillet til hudløshed - men imo er der kun et sportsspil der holder - Speedball II!
Derudover mener jeg bestemt listen mangler:
Another World
Guldkornexpressen (kun fordi det er det spil jeg har haft EVER der lavede flest guru'er)
Golden Axe
Shadow of the Beast
Og mange, mange andre. Åhhhh, disse minder... I virkeligheden er det jo næsten umuligt at lave en endegyldig poll over emnet - der er bare for mange guldkorn (!)
Derudover mener jeg bestemt listen mangler:
Another World
Guldkornexpressen (kun fordi det er det spil jeg har haft EVER der lavede flest guru'er)
Golden Axe
Shadow of the Beast
Og mange, mange andre. Åhhhh, disse minder... I virkeligheden er det jo næsten umuligt at lave en endegyldig poll over emnet - der er bare for mange guldkorn (!)
Chuckrock og cannon fodder. Stemte Chuckrock.
Jeg brugte godt nok også meget tid på Street fighter, mortal kombat, the settlers, og så et bilspil som jeg ikke kan huske ret meget om. Jeg kan da huske man kunne købe en sort bil, fremfor den røde som var default. Den røde var vidst en ferrari. Man kunne købe boost til bilerne.
Jeg brugte godt nok også meget tid på Street fighter, mortal kombat, the settlers, og så et bilspil som jeg ikke kan huske ret meget om. Jeg kan da huske man kunne købe en sort bil, fremfor den røde som var default. Den røde var vidst en ferrari. Man kunne købe boost til bilerne.
Jamen..
Listen er jo lang og uudtømmelig, men de amigaspil jeg brugte mest tid på (i uprioriteret orden) var:
Monkey Island I & II
Legend of Kyrandia I og II
SuperFrog
James Pond
Kick Off 2
GOAL!
Wings of Fury (oh fryd når man skød soldater på landjorden RATATATATA!! og de så sagde "WRAAAAAAAAAAAAAH!")
Lotus Esprit I, II, III
Speedball II
Formula One
F/A-18 Interceptor
USS John Young (Dansk produceret krigsskibssim)
Silent Service
Pirates
Jo.. jeg brugte lang tid på computeren... hehe...
Listen er jo lang og uudtømmelig, men de amigaspil jeg brugte mest tid på (i uprioriteret orden) var:
Monkey Island I & II
Legend of Kyrandia I og II
SuperFrog
James Pond
Kick Off 2
GOAL!
Wings of Fury (oh fryd når man skød soldater på landjorden RATATATATA!! og de så sagde "WRAAAAAAAAAAAAAH!")
Lotus Esprit I, II, III
Speedball II
Formula One
F/A-18 Interceptor
USS John Young (Dansk produceret krigsskibssim)
Silent Service
Pirates
Jo.. jeg brugte lang tid på computeren... hehe...
jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal vælge..
brugte masser af tid på følgende:
* monkey island 1 & 2
* prince of persia 1 (og lidt på nr 2. kunne ikke slå det dumme skelet på hængebroen ihjel)
* syndicate
* dune 1 & 2
* flashback
* simon the sorcerer 1 og 2
* the dig
* full throttle
* cannon fodder
* ufo: enemy unknown
* transport tycoon (nu spiller jeg openttd)
uha.. man bliver helt nostalgisk..
jeg spiller stadigvæk mange af de gamle spil ved hjælp af dosbox. og det virker også på mac os :)
for at vinde kampen mod din spejlfigur skal du bare trykke pil ned for at fjerne dit eget sværd. spejlfiguren gør det samme. så skal du bare løbe ind i ham.
brugte masser af tid på følgende:
* monkey island 1 & 2
* prince of persia 1 (og lidt på nr 2. kunne ikke slå det dumme skelet på hængebroen ihjel)
* syndicate
* dune 1 & 2
* flashback
* simon the sorcerer 1 og 2
* the dig
* full throttle
* cannon fodder
* ufo: enemy unknown
* transport tycoon (nu spiller jeg openttd)
uha.. man bliver helt nostalgisk..
jeg spiller stadigvæk mange af de gamle spil ved hjælp af dosbox. og det virker også på mac os :)
for at vinde kampen mod din spejlfigur skal du bare trykke pil ned for at fjerne dit eget sværd. spejlfiguren gør det samme. så skal du bare løbe ind i ham.
Fairytale Adventure
F/A-18 Interceptor
men North & South var også godt, og Dune og UFO men dem spillede jeg nu på PC.
F/A-18 Interceptor
men North & South var også godt, og Dune og UFO men dem spillede jeg nu på PC.
Der er mange PC-dubletter. Men hvor er GOAL, Kick Off, Project X, Alien Breed, Roadkill og Superfrog? Klart nogle af de fedeste spil.
Jeg kan ikke svare på denne poll... der er simpelthen for mange gode spil!
Poll'n er også alt for bred til at jeg kan svare... det skulle have været inde for en genre.
Adventure: Monkey Island
Shoot'em Up: Project X
Platform: Lemmings skarpt forfulgt at Flashback :)
Pyha det bringer mange gode minder tilbage...
Godt jeg har min Emulator der virker "nogenlunde" både til PC og Xbox ;)
Poll'n er også alt for bred til at jeg kan svare... det skulle have været inde for en genre.
Adventure: Monkey Island
Shoot'em Up: Project X
Platform: Lemmings skarpt forfulgt at Flashback :)
Pyha det bringer mange gode minder tilbage...
Godt jeg har min Emulator der virker "nogenlunde" både til PC og Xbox ;)
OK - det blev alligevel til Monkey Island. Det spil har jeg brugt så mange timer på og har gennemført det flere gange.
Det er og bliver en legende for mit vedkommende :)
PS: Jeg mener bestemt det hedder "The Secret of Monkey Island", og ikke "Secrets of Monkey Island" :)
Det er og bliver en legende for mit vedkommende :)
PS: Jeg mener bestemt det hedder "The Secret of Monkey Island", og ikke "Secrets of Monkey Island" :)
Fik stemt på Sensible World of Soccer FØR jeg så at The Secret of Monkey Island også var på listen, for det er da klart det fedeste spil lavet til dato :D
XCOM blev udviklet til PC, men blev portet til Amiga og Playstation
Her er lige hvad jeg kan huske og ikke kan huske og som newz ikke kunne huske:
Syndication
Civ
Gravity force (eller hvad det nu hed)
Stunt Car Racer
Another World
Et eller andet bilspil med våben (altid en god kombination)
Wings of Fury
Burntime
K240
Populous II
The Dig
Hot Rod
XCOM blev udviklet til PC, men blev portet til Amiga og Playstation
Her er lige hvad jeg kan huske og ikke kan huske og som newz ikke kunne huske:
Syndication
Civ
Gravity force (eller hvad det nu hed)
Stunt Car Racer
Another World
Et eller andet bilspil med våben (altid en god kombination)
Wings of Fury
Burntime
K240
Populous II
The Dig
Hot Rod
I blandet orden:
Wings of Fury
Golden Axe
Guldskornsexpressen (omfg!)
North & South
Stunt Car Racer
Lemmings
Speedball
Men der er sikkert været flere. Da vi solgte vores Amiga var der over 2K disketter med, de fleste med spil. Kan stadig huske da man kunne købe 100 disketter for 100 kr. Uformaterede :-/
Hvorfor laver man ikke spil med samme gameplay længere!?!!
Wings of Fury
Golden Axe
Guldskornsexpressen (omfg!)
North & South
Stunt Car Racer
Lemmings
Speedball
Men der er sikkert været flere. Da vi solgte vores Amiga var der over 2K disketter med, de fleste med spil. Kan stadig huske da man kunne købe 100 disketter for 100 kr. Uformaterede :-/
Hvorfor laver man ikke spil med samme gameplay længere!?!!
den eneste grund til at jeg egentlig købte min første Amiga var Dune II men havde på det tidspunkt ikke den store forstand på Amiga, og fandt hurtigt ud af at min Amiga 500 ikke kunne trække det. så jeg var ude og investere i en ny.
men ellers de spil som jeg altid har kunnet lide og virkelig savner er.
Dune II
Dune
Chaos Engine
Speedball
Golden Axe
Pirates!
Megalomania
mange flere burde være på listen, men dette var helt klart mine Favoritter, stemte dog på Dune
men ellers de spil som jeg altid har kunnet lide og virkelig savner er.
Dune II
Dune
Chaos Engine
Speedball
Golden Axe
Pirates!
Megalomania
mange flere burde være på listen, men dette var helt klart mine Favoritter, stemte dog på Dune
Andet spil: Robocod: James Pond <-- Se det kunne man få maaaaange timer til at gå med! ;)
Det er mit bud på det bedste.
Det er mit bud på det bedste.
Det spil de ville have fået min stemme, er desværre ikke med på listen:
Hybris
Mine venner var mest til Speedball, men jeg er rød-grøn farveblind og havde svært ved at skelne mellem egne spillere og modstanderens. Og mine venner synes ikke at det var særlig sjovt at spille når 1084 skærmens "Grøn-knap" var trykket ind. For dem der ikke havde en C= 1084 monitor, kan jeg oplyse at den havde en knap der fjernede de røde og blå signaler.
Hybris
Mine venner var mest til Speedball, men jeg er rød-grøn farveblind og havde svært ved at skelne mellem egne spillere og modstanderens. Og mine venner synes ikke at det var særlig sjovt at spille når 1084 skærmens "Grøn-knap" var trykket ind. For dem der ikke havde en C= 1084 monitor, kan jeg oplyse at den havde en knap der fjernede de røde og blå signaler.
#26: Hvor er det dejligt jeg ikke er den eneste der har spillet USS John Young, damn man kunne få mange timer til at gå med at crauise Golfen :D
Jeg stemte Pirates fordi det er det bedste spil af dem på listen, savnede dog klart
Supercars II
Speedball II Brutal deluxe (damn jeg glæder mig til remake)
Moonstone
Ik+ (på max speed self :P)
Megalomania (et af de bedste RTS til dato)
Men damn man har jo brugt alt for mange timer foran den lille 14" Commodore skærm med et joystick i hånden!
Jeg stemte Pirates fordi det er det bedste spil af dem på listen, savnede dog klart
Supercars II
Speedball II Brutal deluxe (damn jeg glæder mig til remake)
Moonstone
Ik+ (på max speed self :P)
Megalomania (et af de bedste RTS til dato)
Men damn man har jo brugt alt for mange timer foran den lille 14" Commodore skærm med et joystick i hånden!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.