mboost-dp1
Anvender du Linux privat?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Der er så lige det ved det at Windows kompetencer *only* er stortset worthless.
Jeg arbejder i en pænt stor virksomhed og det er bl.a. mit job at gennemgå CVs når vi hyrer nye folk og hvis jeg og mine kolleger kun ser Windows ekspertise ryger CVet i skraldespanden. Fordi vi kan ikke bruge folk der ikke har dybere IT interesse end kun lige at have skrabet overfladen med Windows og aldrig kigget andre steder.
Sådan er det bare og det er slet ikke ualmindeligt, jeg siger det bare.
Så godt nok er det sjovt at være fanboy men den virkelige verden kræver altså man kan begge dele. Gerne lidt mere til, f.eks solaris. Så spændt hjelmen og lær lidt.
Jeg arbejder i en pænt stor virksomhed og det er bl.a. mit job at gennemgå CVs når vi hyrer nye folk og hvis jeg og mine kolleger kun ser Windows ekspertise ryger CVet i skraldespanden. Fordi vi kan ikke bruge folk der ikke har dybere IT interesse end kun lige at have skrabet overfladen med Windows og aldrig kigget andre steder.
Så godt nok er det sjovt at være fanboy men den virkelige verden kræver altså man kan begge dele. Gerne lidt mere til, f.eks solaris. Så spændt hjelmen og lær lidt.
markjensen (101) skrev:Men så er det vel ikke et spørgsmål om effektivitet, men et spørgsmål om (mangel på) features.
Det hæmmer i dén grad min effektivitet, når jeg ikke kan bruge mine favorit-programmer, ikke kan holde ud at se på UI'et og skal bruge en masse timer på at sætte mig ind i, hvad /root, /etc, /swap osv. dækker over, og hvor jeg kan finde .conf-filer for det ene, det andet og det tredje.
decx (102) skrev:Jeg arbejder i en pænt stor virksomhed og det er bl.a. mit job at gennemgå CVs når vi hyrer nye folk og hvis jeg og mine kolleger kun ser Windows ekspertise ryger CVet i skraldespanden. Fordi vi kan ikke bruge folk der ikke har dybere IT interesse end kun lige at have skrabet overfladen med Windows og aldrig kigget andre steder.
Det lyder ikke som et rart sted at være, når der bliver dømt på den måde.
Det virker næsten.. hvad skal man sige.. fordomsfuldt, fordømmende og lidt elitært?
En Windows-mand kan sagtens være voldsomt mere dygtig end en Linux-mand.
decx (102) skrev:Så godt nok er det sjovt at være fanboy men den virkelige verden kræver altså man kan begge dele. Gerne lidt mere til, f.eks solaris. Så spændt hjelmen og lær lidt.
Det giver slet ingen mening, det du skriver. Det lyder næsten mere som om du trænger til en tur ud i den virkelige verden, hvis du tror alle virksomheder kræver Linux-ekspertise, før de vil ansætte en...
edit:
Men ok - med den avatar du har dig, så skal man vel næppe forvente objektivitet. Det er vel stort set som at diskutere Linux med Windcape :)
Magten (95) skrev:Korrekt. Og i længden er den indsats ikke det værd, imo.
Jeg får et, synes jeg, grimmere OS som ikke er logisk at finde rundt i.
Det er også sådan jeg har det.
Nu har jeg brugt Windows på arbejdet i mindst 36 timer om ugen i nogle /år. Selv jeg har folk til at sørge for at det grundlæggende virker, så er det noget bøvl.
Hov, var det Windows eller Linux du ikke kan finde rundt i? ;-)
Magten (99) skrev:Det tager jo heldigvis kun nogle timer at finde ud af :)
Nej. Eksempel: Efter dine 4-5 timer er din effektivitet på 80%. Efter 20 timer er den på 120%. På omkring 50 (?) timer er det tjent hjem.
Men hvis Windows kun koster 1.000 kr. er det jo en latterlig diskution, set fra erhvervs-syspunktet. Det er to gange jeg skider hjemme i stedet for på arbejdet. Jeg har brugt MANGE flere penge end det, ved at skrive dårlig kode mens jeg var ukoncentreret, i stedet for at holde pause som en ægte slapsvans.
Det er faktisk mindre end hvad det kostede firmaet at jeg i dag kørte omkring en anden bygning, for lige at se det kontor jeg flytter ind på snart.
Erhvervsmæssigt er licens-prisen typisk ligegyldig. Vælg den platform der passer til behovet, så skal den eventuelle ekstra pris nok tjene sig hjem.
Det har ikke noget med det at gøre. Det har alt at gøre med om kandidaten har vist interesse for feltet.
Vi kører da også windows, masser af det. Men vi har mixed environments over alt plus det standard corporate netværk (hvis administration selvfølgelig er outsourced til .. hp oder something). Siden jeg hyrer inden for engineering er jeg interesseret i kandidater som viser interesse i teknik, dvs, gerne mange forskellige programmeringssprog og OSes. Jeg er ikke manager men jeg er tech lead så jeg bruger tid til at gennemgå CVs og står for tech test/tech del af interviews.
Ikke nødvendigvis dyb ekspertise, men bare det de har leget med det viser jo en interesse i at lære, som vi sætter pris på her. Sådan tænker mange. Jeg tænker det samme når jeg ser en der kun har Java og lidt XML osv på deres CV. Det lugter af en person som tog en IT udd. uden faktisk at brænde for det.
Det er så mit felt, engineering. Hvis du bare vil være IT administrator i et outsourcing firma som EDS, go ahead. Jeg er da ligeglad.
Vi kører da også windows, masser af det. Men vi har mixed environments over alt plus det standard corporate netværk (hvis administration selvfølgelig er outsourced til .. hp oder something). Siden jeg hyrer inden for engineering er jeg interesseret i kandidater som viser interesse i teknik, dvs, gerne mange forskellige programmeringssprog og OSes. Jeg er ikke manager men jeg er tech lead så jeg bruger tid til at gennemgå CVs og står for tech test/tech del af interviews.
Ikke nødvendigvis dyb ekspertise, men bare det de har leget med det viser jo en interesse i at lære, som vi sætter pris på her. Sådan tænker mange. Jeg tænker det samme når jeg ser en der kun har Java og lidt XML osv på deres CV. Det lugter af en person som tog en IT udd. uden faktisk at brænde for det.
Det er så mit felt, engineering. Hvis du bare vil være IT administrator i et outsourcing firma som EDS, go ahead. Jeg er da ligeglad.
XorpiZ (105) skrev:En Windows-mand kan sagtens være voldsomt mere dygtig end en Linux-mand.
Det kommer dælme an på hvad opgaven er.
I øvrigt sagde han jo heller ikke at de foretrækker Linux-folk frem for Windows-folk. Han sagde at han foretrækker folk som har tilstrækkelig interesse i operativsystemer, til at prøve mere end ét.
Som jeg tolker det kan det fx. være Windows og Linux, eller det kan være OS X og BSD.
Der er heller ingen der siger at man kun skal have Windows kompetencer. Jeg bruger Linux.. Bare ikke til andet end det jeg synes det er godt til: Server opgaver.decx (102) skrev:Der er så lige det ved det at Windows kompetencer *only* er stortset worthless.
Når det så er sagt, så er det nok også de færreste der vælger at gå Windows-only vejen, eller omvendt for den sags skyld (for det er da lige så idiotisk kun at have *nix kompetencer!).. Der er jo god mulighed for at spæde op med VMware, Citrix, Cisco, og en stor bunke andre certificeringer.
Hvis man endelig er Windows-only mand, så har man nok ikke kun skrabet overfladen, men i den grad gået i dybden med det og andre Microsoft produkter, såsom Exchange, MSSQL osv osv..decx (102) skrev:Fordi vi kan ikke bruge folk der ikke har dybere IT interesse end kun lige at have skrabet overfladen med Windows og aldrig kigget andre steder.
Og respekt for det.. Det skal du have lov til.. Sådan er vi jo heldigvis forskellige ;)myplacedk (106) skrev:Hov, var det Windows eller Linux du ikke kan finde rundt i? ;-)
Som skrevet tidligere: Nej, det er den ikke. Jeg har brugt temmelig mange timer på Ubuntu efterhånden og jeg bryder mig ikke om det. Eller andre distro's for den sags skyld.myplacedk (106) skrev:Nej. Eksempel: Efter dine 4-5 timer er din effektivitet på 80%. Efter 20 timer er den på 120%. På omkring 50 (?) timer er det tjent hjem.
Jeg holder mig bare til at være effektiv på den platform der passer mig, så skal i andre være velkomne til at bruge den der passer jeres ;)
decx (107) skrev:Ikke nødvendigvis dyb ekspertise, men bare det de har leget med det viser jo en interesse i at lære, som vi sætter pris på her. Sådan tænker mange. Jeg tænker det samme når jeg ser en der kun har Java og lidt XML osv på deres CV. Det lugter af en person som tog en IT udd. uden faktisk at brænde for det.
Jeg har da brugt Linux fra tid til anden, men det er ikke noget jeg ville skrive på mit CV - det pynter ikke ligefrem at skrive "Har leget med Linux", i min verden. Hvis man ikke er god til noget, så skal man ikke skrive det på sit CV.
Hvis man ikke har interesse for Linux eller BSD, hvorfor skal det så diskvalificere en, hvis man reelt set er bedre til jobbet end en, der måske har brugt linux i privaten?
myplacedk (108) skrev:Det kommer dælme an på hvad opgaven er.
Netop min pointe. Når man på forhånd udelukker ikke-linux-folk, så kan man sagtens risikere at udelukke fantastisk dygtige folk.
myplacedk (108) skrev:I øvrigt sagde han jo heller ikke at de foretrækker Linux-folk frem for Windows-folk. Han sagde at han foretrækker folk som har tilstrækkelig interesse i operativsystemer, til at prøve mere end ét.
Som jeg tolker det kan det fx. være Windows og Linux, eller det kan være OS X og BSD.
Korrekt - han skrev, at Windows-only folk blev arkiveret lodret, hvilket er en lidt mystisk holdning. Det er ikke alle IT-folk, der synes Linux/andet-alternativt-OS er værd at bruge tid på.
Nu skriver han ikke, hvad virksomheden laver godt nok.. men som du selv har sagt nogle gange, så findes der mange dygtige programmører, der ikke interesserer sig specielt for computere. Hvis de ikke har brugt linux eller osx, så vil de være udelukkede fra at arbejde i decx' firma.
Dét synes jeg er en underlig tilgang til tingene.
markjensen (98) skrev:Men hvem siger at din antagelse om at du kun når op på samme niveau, er rigtig?
De fleste der har prøvet at skifte program ved at det for det første tager noget tid at komme af med gamle var og omlægge sit workflow så det passer ind i det nye program. Dertil kan man så tilføje mangler der unægtelig vil nedsætte produktiviteten
decx (102) skrev:Der er så lige det ved det at Windows kompetencer *only* er stortset worthless.
Jeg kunne dårligt være mere enig med dig. Det er så umådeligt fjollet ikke at udvide sin horisont en smule.
Jeg kan ikke forstå hvordan folk kan vælge det rigtige værktøj til en given opgave hvis de ikke har en ide om hvad der er tilgængeligt der ude. Det være sig et MS produkt eller noget open source
Du kan da sagtens få et arbejde i min virksomhed hvis du kun kender windows, det er så bare ikke lige i min afdeling som arbejder med software udvikling og dertilhørende SQA / Build / Test og labs udover standard engineering. Det kan godt virke lidt ad hoc nogen gange men vi bruger stort set alle frameworks og programmeringssprog internt i afdelingen til at lave dag til dag tasks.
Vi får masser af CVs og der skal filtreres. Vi foretrækker folk der gerne har en bred vifte, som måske ved hvilke forcer visse sprog/frameworks har og som kan løse en opgave på mere end én måde.
Det er slet ikke unormalt at folk der roder med open source software kender til et hav af værktøjer som kan strikkes sammen på mange måder og det er sgu frisk at se at det ikke kun er gamle bitre mænd med gråt skæg der kan fiske sed/awk og andre gode cmd line tools ud af værktøjskassen når en opgave bare skal løses. Så det kigger jeg da efter.
.NET/C# osv er da nice men det er bare ikke lige så udbredt i virksomheder der er 20+år. Vi har da lidt hist og pist men ikke til release.
Vi får masser af CVs og der skal filtreres. Vi foretrækker folk der gerne har en bred vifte, som måske ved hvilke forcer visse sprog/frameworks har og som kan løse en opgave på mere end én måde.
Det er slet ikke unormalt at folk der roder med open source software kender til et hav af værktøjer som kan strikkes sammen på mange måder og det er sgu frisk at se at det ikke kun er gamle bitre mænd med gråt skæg der kan fiske sed/awk og andre gode cmd line tools ud af værktøjskassen når en opgave bare skal løses. Så det kigger jeg da efter.
.NET/C# osv er da nice men det er bare ikke lige så udbredt i virksomheder der er 20+år. Vi har da lidt hist og pist men ikke til release.
XorpiZ (100) skrev:Nu åd newz godt nok mit indlæg før, så du får lige en forkortet udgave.
Jeg kan ikke lave følgende ting i Linux:
1. Forbinde til min arbejds-VPN
2. Bruge de programmer jeg bruger på mit arbejde
3. Bruge Zune (til at synce min kommende wp7-telefon)
4. Spille, når jeg lyster, uden at skulle lave en masse fiks-fakserier
Derudover så bryder jeg mig ikke om default UI'et i flere distributioner - det ser "billigt" ud ifht. OSX og Windows Vista/7.
Det er den klassiske. Folk der vil køre Windows apps, skal køre Windows.
XorpiZ (100) skrev:
Jeg kan ikke lave følgende ting i Linux:
1. Forbinde til min arbejds-VPN
Det må godt nok være en speciel VPN hvis Linux ikke kan forbinde til den.
XorpiZ (100) skrev:2. Bruge de programmer jeg bruger på mit arbejde
Nej selvfølgelig. Og Windows kan heller ikke køre linux programmer. Hvis du skal køre MS Office så brug windows.
XorpiZ (100) skrev:Bruge Zune (til at synce min kommende wp7-telefon)
Samme som ovenfor. Der findes alternativer, men du kan ikke se dem.
XorpiZ (100) skrev:4. Spille, når jeg lyster, uden at skulle lave en masse fiks-fakserier
Point. Det er grunden til min stationære dual booter mellem FreeBSD og XP. Jeg gider ikke rode med wine eller lignende for at spille.
Jeg ville ønske der kom flere spil til Linux.
terracide (117) skrev:Jeg gider bare ikke kasterer mit hardware.
Hvis jeg skiftedede til *unix ville halvdelen af hardware ikke virke...og resten ville have nedsat ydelse/funtionalitet...*unix er en pipedream som erstatning ofr Win....
Det er tydeligvis noget du ved en helt masse om. Jeg smed en Ubuntu 10.10 på en netbook i weekenden. Alt blev genkendt og konfigureret uden min indblanding. Det eneste den behøvede at vide var nøglen til min trådløse net, men til forskel fra Windows havde den allerede valgt den korrekte kryptering.
Da jeg plugede min telenor mobil bredbånd modem i fandt den selv drivere og spurgte kun om pin kode og udbyder så kunne den connecte.
Samme opgave under windows krævede installation af drivere.
Grok (118) skrev:Det må godt nok være en speciel VPN hvis Linux ikke kan forbinde til den.
Det er en standard Sonic-wall løsning.
Grok (118) skrev:Nej selvfølgelig. Og Windows kan heller ikke køre linux programmer. Hvis du skal køre MS Office så brug windows.
Det var også planen. Men det ændrer jo ikke på, at det er en hæmsko for mange.
Grok (118) skrev:Samme som ovenfor. Der findes alternativer, men du kan ikke se dem.
Wait, what? Hvilke alternativer er der til at synce WP7-telefoner?
Du kender tydeligvis ikke terracide's HW.Grok (119) skrev:Det er tydeligvis noget du ved en helt masse om.
Undersøg før du taler. Windows 7 gør det samme.Grok (119) skrev:men til forskel fra Windows havde den allerede valgt den korrekte kryptering.
En eller anden form for driver har Ubuntu vel.Grok (119) skrev:Samme opgave under windows krævede installation af drivere.
Har Ubuntu som default et program til diverse 3g dongles?
XorpiZ (120) skrev:Sonic-wall
Fra zonicwalls egen hjemmeside.
Flexible Access Options for Any End Point
Aventail WorkPlace provides out-of-the-box clientless browser access to Web and client/server applications and file shares from virtually any browser on an unmanaged device. Workplace supports common browsers found on Windows, Macintosh and Linux devices.
Jeg har ikke selv brugt zonicwall, men Junipers ssl-vpn har jeg gode erfaringer med sammen med Linux.
XorpiZ (120) skrev:Wait, what? Hvilke alternativer er der til at synce WP7-telefoner?
Som jeg skrev du er ikke i stand til at se alternativerne. Find ud af hvilken opgave telefonen skal løse vælg så en telefon som kan det og samtidig kan bruges med dit OS.
Jeg nægter kategorisk at købe gagets som er låst til en bestemt OS. Det ville være det samme hvis det kun kunne synce med Linux, selv om det nok er meget lidt sansynligt.
Grok (119) skrev:Det er tydeligvis noget du ved en helt masse om. Jeg smed en Ubuntu 10.10 på en netbook i weekenden. Alt blev genkendt og konfigureret uden min indblanding. Det eneste den behøvede at vide var nøglen til min trådløse net, men til forskel fra Windows havde den allerede valgt den korrekte kryptering.
Da jeg plugede min telenor mobil bredbånd modem i fandt den selv drivere og spurgte kun om pin kode og udbyder så kunne den connecte.
Samme opgave under windows krævede installation af drivere.
Jeg snakkeede ikke om små, grimme wannabe PC's...jeg nskakede om en fuldblods PC, så ja jeg ved tydeligvis og beviseligt mere om det end dig.
Lad os tage det en efter en:
GTX285....linux og drivere.....lysår bagefter Windows...uanset hvor meget du så får jern på over *unix*
Resultat: lavere ydelse/ færre funktioner.
9800GT (PhysX kort)....linux og drivere.
Resultat: Ubrugeligt hardware.
X-Fi (med 7.1 lyd)....linux og drivere.....lysår bagefter Windows...uanset hvor meget du så får jern på over *unix*
Resultat: lavere ydelse/ færre funktioner.
KillerNic.....linux og driver...no-go.
OC Palm...linux og drivere....no-go.
Kan du se tendensen her?
Linux...og drivere....lysår bagefter Windows.
for ikke at snakke om at mange af mine medier dutter ikke under *unix ( DRM), mange ting virker bare ikke (PhysX, CUDA, OpenCL, DirectCompute...zzzZZZzzzZZZZZ...)
Så skal man bare surfe og gokke den af til fjæs...så kan *unix vel bruges.
Skal man mere...så må jeg le af *unix-dorks..
Grok (122) skrev:Som jeg skrev du er ikke i stand til at se alternativerne. Find ud af hvilken opgave telefonen skal løse vælg så en telefon som kan det og samtidig kan bruges med dit OS.
Jeg nægter kategorisk at købe gagets som er låst til en bestemt OS.
Telefonen skal løse den opgave at være lækker at bruge/lækker at se på. Min HTC Tattoo løser ingen af de to opgaver ret godt.
I øvrigt er WP7 ikke låst til Windows - det er også understøttet i det andet store desktop-OS, nemlig OSX.
Ah, låst til to operativsystemer. :-/
Min telefon er ikke låst til noget som helst. Jeg kan bruge lige det sync-system jeg har lyst til. Det ville også være vigtigt for mig, hvis jeg var Windows-all-the-way.
I øvrigt skal min telefon være funktionel. Kage skal være lækkert.
Ah, låst til to operativsystemer. :-/
Min telefon er ikke låst til noget som helst. Jeg kan bruge lige det sync-system jeg har lyst til. Det ville også være vigtigt for mig, hvis jeg var Windows-all-the-way.
I øvrigt skal min telefon være funktionel. Kage skal være lækkert.
http://www.pelagodesign.com/blog/2009/05/18/ubuntu-linux-how-to-setup-a-vpn-connection-to-a-sonicwall-router-using-openswan-and-pre-shared-keys-psk/XorpiZ (120) skrev:Det er en standard Sonic-wall løsning.
Om den virker eller ej skal jeg ikke kunne sige. Vi bruger ikke Sonicwall på arbejdet.
myplacedk (125) skrev:Min telefon er ikke låst til noget som helst. Jeg kan bruge lige det sync-system jeg har lyst til. Det ville også være vigtigt for mig, hvis jeg var Windows-all-the-way.
Det er ikke så vigtigt for mig. Jeg kan ikke forestille mig et scenarie, hvor jeg har brug for at synce min kommende telefon med en linux-maskine.. :)
myplacedk (125) skrev:I øvrigt skal min telefon være funktionel. Kage skal være lækkert.
WP7 er både lækkert og funktionelt, så vidt jeg har læst.
Magten (126) skrev:http://www.pelagodesign.com/blog/2009/05/18/ubuntu-linux-how-to-setup-a-vpn-connection-to-a-sonicwall-router-using-openswan-and-pre-shared-keys-psk/
Om den virker eller ej skal jeg ikke kunne sige. Vi bruger ikke Sonicwall på arbejdet.
Jeg har brugt mange mange timer på at få det til at spille. Både i Ubuntu og i OSX - men for det første, så er min tid for kostbar til at jeg skal sidde og oprette .conf-filer på den måde, og for det andet, så er det stort set umuligt for mig at fortælle brugere, hvordan de skal gøre.
Det er godt nok Sonicwall, der er nogle idioter, men sådan er det jo.
terracide (123) skrev:Kan du se tendensen her?
Linux...og drivere....lysår bagefter Windows.
Alle de enheder du nævner er spil relaterede. Hvad fanden skal jeg med en framerate på 400 i vi.
Hvis det er hardware mastribution skal jeg da finde et par v.35, eller pstn kort der er ikke er understøttet af windows, men hvad beviser det.
Hardwaren følger softwaren og spil er primært windows og til en hvis grad også osx.
Der er lige så mange eksempler på at windows er bagefter med drivere. Tagged queing på IDE var 6 måneder senere ude på windows i forhold til FreeBSD.
XorpiZ (129) skrev:g for det andet, så er det stort set umuligt for mig at fortælle brugere, hvordan de skal gøre.
Det skal brugeren heller ikke. Det skal IT afdelingen, og hvis de skal bruge timer på det skal de skiftes ud.
Men det er da klart at hvis du sætter en windows mand til at løse linux problemer så taget det lang tid.
Jeg ville også være væsentlig længere end dig om at løse et tilsvarende windows problem.
XorpiZ (129) skrev:
Det er godt nok Sonicwall, der er nogle idioter, men sådan er det jo.
Igen hvis man vil male sig selv op i et hjørne så har man selv bedt om det. Havde i nu valgt en Juniper SA2500 eller tilsvarende så spillede det bare.
Hvad gør i med vpn fra smart phones? Så virker det vel heller ikke.
Grok (130) skrev:Alle de enheder du nævner er spil relaterede. Hvad fanden skal jeg med en framerate på 400 i vi.
Sidder du i vi får du 60 FPS...du du helt sikkert sidder på en LCD...er du dum?
Og hvad har CUDA, OpenCL, DirectCompute, on-the-fly OC, THX lyd ect . med gaming at gøre?
Lyder mere som om du nu snakker uden om...og prøver at flytte målposterne.
Hvis det er hardware mastribution skal jeg da finde et par v.35, eller pstn kort der er ikke er understøttet af windows, men hvad beviser det.
Hardwaren følger softwaren og spil er primært windows og til en hvis grad også osx.
Crapple og gaming?
*LOL*!!!!!!!!!!!
Der er lige så mange eksempler på at windows er bagefter med drivere. Tagged queing på IDE var 6 måneder senere ude på windows i forhold til FreeBSD.
Og?
Hvad hjælper det når halvdelen af ens hardware er ubrugeligt?
*unix bliver alrid en erstatning for Windows...get over it.
XorpiZ (132) skrev:#131
Forventer du at firmaet vil betale for, at jeg rejser til Spanien, Tyskland, Norge og hvor vi nu ellers har afdelinger for at hjælpe brugeren med at smide en conf-fil ind og sætte deres vpn op? :)
Nej jeg forventede sådanset at du havde sat maskinen op inden han fik den, og hvis du skulle lave en sådan ændring kunne du bare sende ham en signeret e-mail med en fil der kan lave alle relevante rettelser.
Det er jo ikke noget problem at lave filen da du selvfølgelig har en hardware database hvor du kan slå op præcist hvilken hardware dine medarbejdere har.
terracide (134) skrev:Hvad hjælper det når halvdelen af ens hardware er ubrugeligt?
Det var sådan set præcist min pointe. Når jeg ikke kan bruge min disk og mine IO kort hvad hjælper det så at jeg har et kick-ass grafik kort der kan render BSOD i 3d, men den spiller valkyrien i THX stereo.
Magten (133) skrev:#132
Har i slet ikke mulighed for at tilgå de afdelinger remote? :o
Nej - ikke uden videre. :<
Grok (136) skrev:Nej jeg forventede sådanset at du havde sat maskinen op inden han fik den, og hvis du skulle lave en sådan ændring kunne du bare sende ham en signeret e-mail med en fil der kan lave alle relevante rettelser.
Så skal de jo sende deres nuværende maskiner til DK, og så skal jeg igang med at sætte dem op, alt imens de ikke kan lave deres arbejde.. ikke helt optimalt.
Grok (136) skrev:Det er jo ikke noget problem at lave filen da du selvfølgelig har en hardware database hvor du kan slå op præcist hvilken hardware dine medarbejdere har.
Nej. Jeg har kun været her 1½ år, og før jeg startede var absolut _intet_ dokumenterer. Jeg aner ikke hvilke computere, der står rundt omkring, udover dem jeg har indkøbt.
XorpiZ (138) skrev:Nej. Jeg har kun været her 1½ år, og før jeg startede var absolut _intet_ dokumenterer. Jeg aner ikke hvilke computere, der står rundt omkring, udover dem jeg har indkøbt.
Køb dem en ny maskine, sæt den op og send den til dem. Derefter kan de sende den gamle retur.
Den sælges så til medarbejdere eller andre som brugt maskine, efter du har vipet disken.
Findes der mange rimeligt nye og ens maskiner kan de genbruges ved at roterer dem rundt. Så skal du kun købe erstatnings maskiner for de ældste og ukorente maskiner.
Bemærk at jeg ikke agiterer for Linux, eller windows. Fra et administrations sysnpunkt er det at foretrække at holde antallet af hardware og software kombinationer på en håndfuld.
Grok (139) skrev:Køb dem en ny maskine, sæt den op og send den til dem. Derefter kan de sende den gamle retur.
Den sælges så til medarbejdere eller andre som brugt maskine, efter du har vipet disken.
Det lyder som uforholdsmæssigt meget arbejde for noget, der ikke giver en gevinst for nogen. :)
Det meste af deres arbejde foregår alligevel via remote desktop, så jeg har svært ved at se behovet for at lave en hel masse.
Grok (139) skrev:Bemærk at jeg ikke agiterer for Linux, eller windows. Fra et administrations sysnpunkt er det at foretrække at holde antallet af hardware og software kombinationer på en håndfuld.
Absolut enig - jeg kæmper også en brav kamp.
Det kan nævnes, lidt off-topic dog, at den ene side af vores hovedkvarter kører CS2, vores marketingsafdeling kører CS3 og den anden side af hovedkvarteret kører CS3 + Illustrator CS4... så har du en ide om, hvad det er for en opgave, der venter mig hehe.
#123: Øh, KillerNic bruger en *nix driver, som du skal kompilere i Windows, i følge dine egne udtalelser. Man skulle derfor tro, at der bestemt ville være en linux driver til den.
Lo, and behold....
Godt du har check på dit pis, Terra.
#134:
Hvad skal du bruge OC til på en arbejdsstation? OC bruges i så godt som alle tilfælde til gaming. I sjældne tilfælde til tung 3D/Udregningsopgaver, men til sidstnævnte vil Linux - sjovt nok - altid være at foretrække, da der er mindre pis, der kører i forvejen (hvis ellers du kører det i en term). 3D er afhængigt af opgaven også muligvis bedre/nemmere på Linux.
CUDA:
Godt Terra har styr på pis.
OpenCL... Behøver jeg blive ved?
Terra - nu er det bare pinligt.
Lo, and behold....
Godt du har check på dit pis, Terra.
#134:
Og hvad har CUDA, OpenCL, DirectCompute, on-the-fly OC, THX lyd ect .
Hvad skal du bruge OC til på en arbejdsstation? OC bruges i så godt som alle tilfælde til gaming. I sjældne tilfælde til tung 3D/Udregningsopgaver, men til sidstnævnte vil Linux - sjovt nok - altid være at foretrække, da der er mindre pis, der kører i forvejen (hvis ellers du kører det i en term). 3D er afhængigt af opgaven også muligvis bedre/nemmere på Linux.
CUDA:
Godt Terra har styr på pis.
OpenCL... Behøver jeg blive ved?
Terra - nu er det bare pinligt.
#141:
Du er da en jubel idiot:
Description: These linux drivers enable basic connectivity only
Kasteret hardware...næste gang så læs hvad du linker til...sp jeg ikke skal spilde tid på dit bræk tak.
CUDA:
Hvad har en dev driver at gør emed at *unix f.eks ikke har en CULA GPU driver under *unix, når den findes on Windwos...eller sågar Crapples *unix lort??
Det samme kan siges om OpenCL... (du glemte DC...bevidst?)....så al din posten bræk munder ud ud:
Du har røv og nøgler...vis mig gerne CUDA/OpenCL der kører på *unix-lort? :)
Du er da en jubel idiot:
Description: These linux drivers enable basic connectivity only
Kasteret hardware...næste gang så læs hvad du linker til...sp jeg ikke skal spilde tid på dit bræk tak.
CUDA:
Hvad har en dev driver at gør emed at *unix f.eks ikke har en CULA GPU driver under *unix, når den findes on Windwos...eller sågar Crapples *unix lort??
Det samme kan siges om OpenCL... (du glemte DC...bevidst?)....så al din posten bræk munder ud ud:
Flot selvmål, Terra. Jeg burde ikke engang gå ud at google efter de ting du nævner, fordi jeg ved de findes.
Men bare for sjov:
Terra har stadig ikke styr på sit pis
Man skal dog lige huske:
Men det er terrafail vel for smådum til at give sig i kast med.
Med henblik på DirectCompute; Der forefindes ikke drivere til hverken Windows eller Linux på nvidia's hjemmeside så jeg må sidestille mig med at det må være en del af CUDA-toolkittet... Som selvfølgelig fås til Linux OG Windows.
Jubelnar.
Men bare for sjov:
Terra har stadig ikke styr på sit pis
Man skal dog lige huske:
# Stopped installing OpenGL, VDPAU, CUDA, and OpenCL header files with the driver. Those interested in these files can get them from their Linux distributions' packages, where available, or upstream from:
OpenGL header files (gl.h, glext.h glx.h, glxext.h):
http://www.opengl.org/registry/
VDPAU header files (vdpau.h and vdpau_x11.h):
http://freedesktop.org/wiki/Software/VDPAU
CUDA and OpenCL header files (cuda.h, cudaGL.h, cudaVDPAU.h,
cl.h, cl_gl.h, cl_platform.h):
http://developer.nvidia.com/object/gpucomputing.ht...
Men det er terrafail vel for smådum til at give sig i kast med.
Med henblik på DirectCompute; Der forefindes ikke drivere til hverken Windows eller Linux på nvidia's hjemmeside så jeg må sidestille mig med at det må være en del af CUDA-toolkittet... Som selvfølgelig fås til Linux OG Windows.
Jubelnar.
terracide (142) skrev:Det samme kan siges om OpenCL... (du glemte DC...bevidst?)....så al din posten bræk munder ud ud:
Ooops, OpenCL kører på *NIX og det er endda Apple der har lavet det. Nu må du skynde dig og slette alt den Apple teknologi fra din leet gaming maskiner.http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL skrev:OpenCL was initially developed by Apple Inc., which holds trademark rights, and refined into an initial proposal in collaboration with technical teams at AMD, IBM, Intel, and Nvidia. Apple submitted this initial proposal to the Khronos Group. On June 16, 2008 the Khronos Compute Working Group was formed[1] with representatives from CPU, GPU, embedded-processor, and software companies. This group worked for five months to finish the technical details of the specification for OpenCL 1.0 by November 18, 2008.[2] This technical specification was reviewed by the Khronos members and approved for public release on December 8, 2008.[3]
Hvad sker der her?terracide (142) skrev:*unix
Men de store hosting firmaer der er vist inde på Netcraft, kører for det meste enten Linux eller FreeBSD, så 'et ellet andet' må de jo kunne få til at køre fantastisk på dem.
Jeg er ikke glad for den manglende driver-support selv. (fx har jeg selv været nødt til at give forskellige bootparametre til GRUB (der sløvede harddisken ned)for at undgå at Debian skrev tonsvis af harddisk fejlbeskeder i loggen).
Jeg ser den store force i Linux og FreeBSD mht. filsystemerne der bliver understøttet.
Men de store hosting firmaer der er vist inde på Netcraft, kører for det meste enten Linux eller FreeBSD, så 'et ellet andet' må de jo kunne få til at køre fantastisk på dem.
Jeg er ikke glad for den manglende driver-support selv. (fx har jeg selv været nødt til at give forskellige bootparametre til GRUB (der sløvede harddisken ned)for at undgå at Debian skrev tonsvis af harddisk fejlbeskeder i loggen).
Jeg ser den store force i Linux og FreeBSD mht. filsystemerne der bliver understøttet.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.